Vrei un Site de Prezentare Performant?
Vrei sa stii ce presupune asta? Si cam cat costa crearea lui?
Perfect!
In articol prezint care sunt principalele elemente care fac ca un site de prezentare sa genereze clienti.
Plus, aproximativ, cam cat costa crearea unui site de prezentare bun, astfel incat sa poti sa iti faci o idee despre costurile unui astfel de proiect.
Intai insa,
Ce face ca un site de prezentare sa fie cu adevarat performant?
Ca agentie de web design, primim destul de multe cereri de realizare pentru site-uri. Cred ca majoritatea dintre ele au cerinta principala ca site-ul de prezentare:
“sa fie simplu si usor de utilizat, ca oamenii nu au chef sa stea pe site. vor ceva rapid si simplu“
Partial, nu pot sa nu fiu de acord. Teoretic, un site simplu e mai rapid si eficient de utilizat, ceea ce rezonabil duce la un client mai multumit.
Exista insa o problema MARE cu abordarea asta. Mare de tot.
Ideea asta PRESUPUNE faptul ca cel care ajunge pe site-ul tau de prezentare ori este deja clientul tau ori s-a hotarat deja ca vrea sa cumpere de la tine.
Realitatea este insa ca statistic, marea majoritate – peste 90% – din vizitatorii unui site de prezentare, fie nu sunt clientii firmei, fie inca nu s-au hotarat sa cumpere si doar sunt curiosi sau sunt in faza de fundamentare a deciziei de cumparare.
Mai simplu spus, marea majoritate a vizitatorilor unui site nu sunt hotarati sa cumpere de acolo.
Pentru a fi performant, site-ul tau de prezentare trebuie sa ii convinga pe vizitatorii astia ca tu esti mai bun decat “ceilalti”. Cum poate sa faca asta daca totul e minimalist?
Daca tot ce e pe site sunt 2-3 propozitii, cateva poze si un buton cu “cumpara” – cu ce informatii il convingi pe vizitatorul nehotarat ca esti mai bun decat restul?
Ca sa fac o paralela cu un magazin offline – sunt magazine unde ai produsele dar nu exista vanzator efectiv, iar singura persoana e cel de la casa – daca vrei sa cumperi, poti plati la el.. da cam atat..
Si sunt magazine unde exista un reprezentat de vanzari, o persoana cu care poti vorbi, te poate ajuta cu ceva daca ai nevoie, iti poate da un sfat, ceva…
In esenta, un site de prezentare este bun daca este eficeint in a converti un procent cat mai mare de nehotarati in clienti, iar asta nu se poate fara informatie bogata si de calitate.
Un alt beneficiu MARE al unui site de prezentare bogat in informatii este SEO – optimizarea pentru Google
In realitate, ideea asta este foarte corelata cu prima, fiind totodata si concluzia la care a ajuns Google.
Site-urile mari, cu multa informatie SI de calitate sunt in general in prima pagina si atrag trafic, generand si vanzari.
De ce Google prefera astfel de site-uri?
Pune-te in locul lui Google.
Pentru fiecare cautare, exista sute sau mii de site-uri care sunt rezonabil relevante pentru cautarea respectiva. Google trebuie sa le sorteze insa in functie de CEVA si 10 dintre ele – cele mai bune – sa le puna in prima pagina.
Daca toate site-urile ar fi minimaliste, cu doar cateva propozitii si 2-3 poze.. in functie de ce sa le sorteze Google? cum sa determine care e mai bun si care e mai slab?
O mare parte din procesul de optimizare al unui site de prezentare pentru Google (SEO) inseamna sa realizezi continut pentru acel site – cat mai mult si cat mai util pentru vizitatori.
Nota – Google are un segment special al algoritmului dedicat identificarii continutului de slaba calitate (low quality content) – adica articole proaste scrise la kilogram. Daca nu oferi REAL valoare vizitatorilor, sansele sunt mici sa fii in primele pozitii si sa atragi trafic din Google.
Daca te intereseaza mai multe despre SEO – optimizarea pentru Google – aven doua ghiduri gratuite:
1 – Un ghid de initiere in SEO» si
2 – un ghid de SEO specializat pentru magazinele online»
Ca si concluzie, un site de prezentare bun este si bine optimizat pentru Google si genereaza trafic neplatit care inseamna efectiv si clienti reali.
Care sunt pasii construirii unui site de prezentare bun
In mare, sunt cateva etape principale ale realizarii unui site:
1 – realizarea planului de site
Aici intra cautarea cuvintelor cheie pentru Google , avantajele tale (ce te diferentiaza pe tine) si linia grafica generala a site-ului.
2 – implementarea paginilor din plan
Aici intra in general cea mai mare parte a muncii – redactare si design web pentru implementarea continutului conform liniei generale de design
3 – implementarea functiilor speciale
Aici e in functie de caz – uneori, este nevoie de functii speciale ce necesita programare, sau de legare cu terte firme, gen facturi online, CRM, etc…
› Ai un site de prezentare sau un magazin online si doresti un sfat de imbunatatire de la un specialist ?
› Nu esti multumit de design-ul site-ului ?
› Vrei un site complet nou, dar, nu stii care este pretul corect pentru ce ai nevoie ?
› Ti se pare ca site-ul tau nu vinde suficient de bine ?
» Te putem ajuta!
Solicita serviciul gratuit de consultanta live realizare site »
CERERE O OFERTA – REALIZARE SITE
Ai nevoie de un site nou? Sau refacerea celui existent?
Trimite-ne o cerere de oferta pentru realizarea site-ului dorit sau, calculeaza pretul aproximativ folosind calculatorul nostru.
Costurile defalcate ale realizarii unui site de prezentare
Pasul 1 – realizarea planului pentru site-ul de prezentare
Intai, de ce trebuie un plan de site?
Concret, nu “trebuie” dar, daca vrei sa faci ceva real calitativ iti trebuie un plan – la fel ca planul arhitectural al unei cladiri.
In plan trebuie sa se stabileasca:
– care sunt principalele cuvinte cheie (cautari in Google) pentru care sa se realizeze pagini. Mai multe informatii despre ce presupune o structura SEO aici»
– care sunt avantajele si punctele tari ale firmei. Se cheama diferentiatori – de ce sa te aleaga cineva pe tine si nu pe ceilalti concurenti
– care sa fie in mare linia grafica
Cat costa in general realizarea unui plan de site?
E cam ca la case – daca faci un garaj, merge si fara.
Daca faci o casa foarte simpla, fara nimic deosebit, mai nimic – intra in costul de realizare. Daca site-ul tau de “prezentare” urmeaza sa prezinte doar prima pagina, 2-3 servicii, despre noi si contact.. atunci nu prea ai ce sa planuiesti.
Rezonabil, nici asteptari nu ar trebui sa ai.
Daca vorbim insa de un site mare, care are un buget disponibil si care se doreste a fi performant, costul pentru realizarea unui plan ok este in general de cateva sute de euro, dar poate depasi si o mie de euro daca se face un studiu de cuvinte cheie extins».
Procentual, costul cu realizarea planului in general este rezonabil maxim 10% din costul intregului site.
Pasul 2 – redactarea si implementarea continutului, inclusiv grafica si web-design
La majoritatea site-urilor de prezentare, aici se consuma cel mai mult timp si bani.
Costurile in etapa asta depind insa exclusiv de complexitatea proiectului – daca e un site mic, de pana in 10 pagini, si alea rezonabil simple – costul va fi mic. Daca e insa un site mare, cu zeci de pagini si majoritatea trebuie bine facute, atunci costurile vor fi evident mari.
Pot insa sa dau o estimare rezonabila “per bucata” sa zic asa…
La o pagina MARE si bine facuta, unde trebuie redactat mult text, unde trebuie adaugate si elemente grafice si butoane, formulare, etc… costul este in general undeva in jur de 100-400 euro per pagina.
Se poate si mai mult daca exista cerinte grafice speciale sau e multa informatie care trebuie prezentata.
Cand e necesara o astfel de pagina?
Paginile mari, la care se lucreaza mult sunt in general paginile pentru cele mai importante produse/servicii oferite de firma.
Totodata, paginile astea sunt gandite in general si pentru anumite cuvinte cheie, si au nevoie si de optimizare seo» – bine facuta – la nivel de pagina.
Este nevoie de optimizare bine facuta, pentru ca in general, cautarile pentru care sunt facute aceste pagini au potential mare comercial (mii / zeci de mii de cautari lunare) iar concurenta pentru prima pagina in Google e MARE.
Ca tu sa fii in prima pagina a lui Google, pe un cuvant cheie competitiv, inseamna sa dai afara din prima pagina pe altcineva. Daca acele pagini sunt bine facute si bine promovate, poti sa o faci doar daca pagina ta este SI mai bine facuta SI mai bine promovata.
Aproape intotdeauna, aceste pagini sunt si paginile principale din meniul site-ului.
Pe ce se duce in general bugetul la realizarea unei pagini mari?
In principal, sunt doua directii pe care se merge:
1 – optimizari si continut special pentru Google.
In esenta, trebuie sa vezi cum cauta oamenii in google subiectul pentru care faci acea pagina, dupa care sa te asiguri ca ai in pagina textele care sa raspunda acelor cautari.
Asta e varianta foarte scurta.
Aici avem varianta detaliata, cu principalii factori de optimizare on-page»
Aditional, avem si un studiu de caz, tutorial video despre logica utilizarii cautarilor din Google pentru realizarea unei pagini optimizate. Poti vedea aici tutorialul video»
2 – Optimizare pentru cresterea vanzarii.
In general, paginile in care se investeste sunt paginile principalelor servicii/produse ale companiei. Acolo ar trebui sa se intample vanzarea.
Ca sa se intample vanzarea, exista insa cateva elemente specifice unei pagini de vanzari:
Beneficii, Autoritatea vanzatorului, Popularitate/Testimoniale, detalii tehnice, etc…
Structura generala a unei pagini de vanzari nu este un secret. Se cunosc care sunt principalele elemente. Vezi aici mai multe despre ce trebuie sa contina o pagina de vanzare»
In cazul unei pagini Medii si rezonabil ok facuta, costul e in general in jur de cam 100 euro, sau putin sub.
In acest caz, nu prea vorbim de grafica personalizata, textul e mai mic, iar elementele de design sunt mai simpliste, fara functii sau lucruri complicate.
In general, paginile medii sunt pagini pentru servicii/produse de interes mediu pentru firma sau cuvinte cheie cu competitie mica/medie.
De obicei, aceste pagini nu sunt in meniul firmei, sau sunt in sub-categorii mai putin vizibile.
In cazul unei pagini mici – costurile aici sunt in general sub 30 de euro, fiind pagini cu putina informatie, pentru care in general se foloesc sabloane (template-uri) care de multe ori se copiaza.
Paginile astea nu sunt folosite in general pentru aspecte importante ale site-ului.
Eficientizarea costului
Poate parea o surpriza, dar, nici la noi nu ploua cu aur. Din pacate 🙁 Stiu ca pretul unui site este in general principalul factor in functie de care se iau deciziile.
In general, la majoritatea firmelor se aplica principiul Paretto: 20% din produse/servicii genereaza 80% din profit.
Eficient dpdv. financiar este ca pentru acele 20% din produse (care genereaza cel mai mare profit) sa realizezi pagini MARI si bine facute, iar pentru restul medii sau mici cel mult.
Pasul 3 – costul functiilor speciale si a infrastructurii unui site de prezentare
Aici sunt 2 aspecte:
Implementarea unor functii speciale – aici costurile variaza intre zero – daca nu exista si multe mii de euro daca se vrea ceva complex, care sa implice corelare cu baze de date, preturi, furnizori, etc….
Estimearea se face in functie de numarul de ore de programare sau configurare web necesare implementarii proiectului. Este strict un serviciu personalizat.
Infrastructura site-ului
Orice site are nevoie de cateva setari “generale” – cum ar fi instalarea platformei, a temei, diferite functii generale pentru site, legarea de anumite programe – cum ar fi plata online, etc…
In general, daca nu se doreste ceva special , costurile de obicei nu depasesc 10-20% din valoarea intregulu proiect.
Estimeaza costul realizarii unui site de prezentare
Avem un calculator pentru estimarea pretului unui site de prezentare.
In mare, elementele de mai sus sunt principalele variabile care determina costul – cate pagini, daca sunt optimizate si cu text.. sau nu.. daca e nevoie de functii speciale… sau nu.. etc…
Calculeaza pretul Aproximativ pentru site-ul tau
» Foloseste calculatorul nostru si aproximeaza costul site-ului dorit de tine
› Ai un site de prezentare sau un magazin online si doresti un sfat de imbunatatire de la un specialist ?
› Nu esti multumit de design-ul site-ului ?
› Vrei un site complet nou, dar, nu stii care este pretul corect pentru ce ai nevoie ?
› Ti se pare ca site-ul tau nu vinde suficient de bine ?
» Te putem ajuta!
Solicita serviciul gratuit de consultanta live realizare site »
CERERE O OFERTA – REALIZARE SITE
Ai nevoie de un site nou? Sau refacerea celui existent?
Trimite-ne o cerere de oferta pentru realizarea site-ului dorit sau, calculeaza pretul aproximativ folosind calculatorul nostru.
Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro.
Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.
Vezi mai multe despre noi»
Intrebari? Sugestii? Comentarii?
Lasa-le mai jos ↓