Optimizarea Ratei de Conversie
– Recomandari practice –
Ai trafic pe site? Platesti sa il aduci?
Daca da, atunci Vrei sa ramai cu Ceva de pe urma lui.
In acest articol veti gasi cateva recomandari importante pentru a creste sansa ca un vizitator sa devina client platitor.
Nu este rezonabil sa speri ca vei transforma in clienti toti vizitatorii site-ului tau. Asta e imposibil.
Insa, ce este rezonabil sa speri este ca un procent mai mare decat o fac acum vor cumpara.
Procesul prin care cresti numarul procentual al celor care devin clienti se cheama optimizarea conversiei.
Altfel spus, cresterea sansei ca un vizitator sa se transforme in client.
In continuare, va ofer cateva recomandari concrete despre cum se desfasoara acest proces!
Recomandari practice despre Optimizarea Ratei de Conversie
#1 – Eficientizeaza procesul de optimizare a conversiei.
Optimizeaza optimizarea conversiei…
Un aspect este foarte important de retinut – procesul de optimizare poate fi unul FOARTE complex si lung si poate consuma MULT timp, bani si efort.
Si niciuna din resursele de mai sus nu sunt nelimitate sau macar din abundenta.
Asa ca, prioritatea nr.1 va fi sa obtinem maximum de efect cu minimum de efort.
PARETO – in general mai putin de 20% din pagini aduc peste 80% din beneficii
Indiferent daca aveti un site mic, cu cateva zeci de pagini sau un magazin online cu sute de mii de produse, Pareto se aplica.
In aproape ORICE site, majoritatea traficului si a conversiilor vin de la un numar mic de pagini.
Asta inseamna ca, daca optimizam acele cateva pagini prin care trece cea mai mare parte a traficului, crestem semnificativ gradul de optimizare a site-ului, cu un efort relativ mic.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
#2 – Afla care sunt cele mai populare si vizitate Pagini
Si optimizeaza-le MAI INTAI pe alea.
Pentru a afla care sunt cele mai vizitate pagini poti folosi Google Analytics.
Mergi in sectiunea trafic si poti selecta ca parametru secundar “landing page” – si vezi topul paginilor din site-ul tau in functie de numarul de intrari si sursa.
Alternativ, poti merge in zona “behavior” si poti vedea care sunt paginile cu cel mai mult trafic.
Indiferent cum faci, ajungi cam la acelasi rezultat.
Acum, dpdv logistic, tot ce trebuie sa faci e sa optimizezi pe rand paginile in functie de numarul de vizite. Intai, cea cu cel mai mare trafic, dupa care cea cu al doilea nr de vizite si tot asa.
Cea mai buna alocare de resurse. Efort minim, efect maxim.
Dar ce inseamna efectiv optimizare? Si cum se face?
Procesul de optimizare – recomandari concrete
Intai – vreau sa elimin un mit.
Optimizarea NU inseamna sa inlocuiesti culori, nu inseamna sa inlocuiesti o poza cu o fata cu alta poza cu alta fata, NU inseamna sa inlocuiesti un buton rotund cu un buton patrat sau…
Optimizarea inseamna – IN PRINCIPAL – sa oferi INFORMATIA NECESARA VIZITATORULUI intr-o forma CAT MAI SIMPLA, COERENTA si ERGONOMICA.
Totodata, a optimiza inseamna si sa elimini balastul – informatia inutila.
Si abia DUPA ce informational si ergonomic ai optimizat pagina, poti sa te joci si la culorile butoanelor sau pozele fetelor de acolo.
Daca nu optimizezi informational pagina, cel mai bun buton si cea mai frumoasa fata din lume nu o sa aiba niciun plus de valoare pentru tine.
Elemente Necesare aproape oricarei pagini
Indiferent ce produse / servicii vinzi cam ai nevoie de cateva elemente comune in pagina respectiva.
Nu spun ca este obligatoriu sa fie toate – sau ca trebuie sa fie intr-o anumita ordine – dar – modelul de mai jos este un template general pentru optimizarea unei pagini.
Daca vreti, un model de la care sa plecati urmand sa va particularizati pagina conform specificului vostru.
1 – CONFIRMARE LA INTRARE
Primul lucru pe care cred eu ca vrea sa il vada oricine care intra intr-un site este ca a ajuns unde trebuie.
Daca a dat click pe o reclama cu pui de rata, primul lucru din pagina cam trebuie sa fie pui de rata.
E daca vreti, o modalitate foarte eficienta si subtila de a-i spune “Ai ajuns unde trebuie“.
Plus ca ajuta si dpdv seo daca cuvantul cheie este in primul ecran. Poate tocmai de aia. Google in general a studiat comportamentul utilizatorilor si a facut regulile in functie de cel mai bun scenariu.
2 – BENEFICII PENTRU VIZITATOR
Ok. Ai ajuns pe pagina X. De ce ai sta? Tie – vizitator – ce-ti iese?
99% din traficul comercial de pe o pagina se afla acolo cu intentii concrete si personale.
Vor un televizor mai bun, o bluza mai frumoasa, vor sa aiba niste patofi aratosi la nunta, vor sa cheltuiasca mai putin cu asigurarea, vor sa…
Fiecare vizitator VREA CEVA.
Pune la inceputul paginii o zona clara cu ce va primi.
Nu trebuie sa faci o lista cu 1000 de beneficii. In general, 3 – 6 sunt suficiente.
Asigura-te insa ca sunt 3 – 6 cele mai importante beneficii.
3 – AUTORITATEA VANZATORULUI
Cine esti si ce te califica sa vinzi ceea ce vinzi?
Punctul asta este extrem de important – mai ales pentru companii mici / noi.
Vizitatorii pur si simplu nu prea au incredere in tine pentru ca nu te cunosc.
Din pacate, increderea se castiga greu si in timp.
Asta nu inseamna totusi ca nu poti face nimic. Poti.
Prezinta cele mai mari si mai bune proiecte la care ai contribuit. Daca esti de mai mult timp in piata – spune asta. Vechimea conteaza. Daca e mare. Mentioneaza firme / persoane cunoscute cu care ai lucrat. Foloseste-te de autoritatea lor. “Lauda-te” cu diplome si certificate obtinute, ori premii la concursuri.
Pe scurt, gaseste pe cineva credibil care sa te laude.
Am avut un sef – avea o vorba – “Lauda-te! Daca tu nu o faci, cine altcineva sa o faca?“.
Avea dreptate.
Doar fa-o credibil!
4 – POPULARITATE
Trebuie sa se vada ca multe persoane au cumparat de la tine. Cu cat mai multi, cu atat mai bine.
In zona asta sunt testimonialele.
Atentie insa: testimonialele TREBUIE sa fie reale ca sa functioneze.
Daca sunt ceva gen: “Maria P. Manager – sunt foarte mutumita de serviciile cumparate. Recomand cu incredere” – atunci mai bine nu le pui. In cel mai bun caz nu au nici un efect. In cel mai rau caz, te faci de ras.
Testimonialele trebuie sa vina de la persoane reale.
Foloseste poze reale, pune – cu acordul lor – pagina de facebook, linkedin, etc…
Oamenii trebuie sa vada ai avut clienti reali – in carne si oase care au cumparat produsele – tale.
Doar asa functioneaza popularitatea si testimonialele.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
Unelte (tools) pentru optimizarea ratei de conversie
Eu lucrez in principal cu Hotjar, Googke Keyrod Planner, Ubersugest si Google Analytics.
In mare, aceste unelte te ajuta sa vezi fluxul utilizatorilor in pagina, cum interactioneaza (sau nu) cu ea si ce potentiale probleme sunt.
In mare, sunt 2 etape ale optimizarii unei pagini:
1. Afla CE VOR oamenii sa gaseasca in pagina
2. Publica informatia intr-o forma ergonomica si eficienta
2.1 Scoate balastul inutil
Deci, Intai afla ce vor oamenii.
Destul de simplu – aici trebuie sa faci o lista cu ce vor oamenii sa gaseasca in pagina respectiva. Sunt 2 surse principale:
- cunostintele tale sau ale colegilor tai – Lucrezi intr-o firma care vinde acel ceva. Imi e greu sa cred ca NU stii care sunt principalele intrebari pe care le pun clientii tai despre produsele tale. Fa o lista impreuna cu colegii tai cu top probleme/intrebari despre produsul tau
- Verifica google keyword planner si un program care sa colecteze sugestiile de la google – gen ubersugest. Practic vezi cam tot ce se cauta pe google despre serviciul/produsul respectiv. Sunt covins ca vei gasi o gramada de lucruri despre care poti vorbi.
Doi – pune cat mai vizibil si aerisit informatia dorita
Ar trebui sa ai o lista cu ce vor oamenii sa stie despre serviciul tau. Bun. Acu pune-o in pagina. Scrie foarte clar si simplu despre toate subiectele din lista cu intrebari potentiale ale vizitatorilor.
Pune la fiecare paragraf titlu clar si aerisit sa il vada toti. Fa fiecare buton mare clar si la o distanta rezonabila de alte elemente. Si NU arunca elemente inutile. Nu are rost sa aglomerezi pagina cu estetica. Esential este sa ai informatie utila. Abia DUPA ce ai esentialul in pagina si esti convins ca ergonomic merge bine, poti pune si elemente grafice extra.
Trei – optimizeaza ergonomia cu Analytics si Hotjar
Dupa ce ai continutul trebuie sa faci 2 lucruri:
1. Vezi care sunt elementele cu cele mai multe click-uri si cele mai accesate destinatii secundare – asta se face cu HotJar (vezi efectiv unde se face click – click heatmap) si in Google Analytics, care pagini sunt accesate dupa ce se pleaca din aceasta pagina (trafic flow sau second page)
1.2. DUPA ce vezi pe ce se da click si unde se duc vizitatorii, ai grija sa scoti CAT MAI MULT IN EVIDENTA acele butoane sau texte. Adica zonele cu care vizitatorii efectiv interactioneaza. In esenta, daca cei mai multi vor anumite lucruri, fa in asa fel incat sa ajunga cat mai usor la ele. Acelasi lucru poti face si cu sectiunile citite in pagina. Vezi (HotJar) pe ce sectiuni petrec vizitatorii mai mult timp, si peste ce sectiuni trec rapid. Pune mai sus sectiunile populare, pune mai jos sectiunile nepopulare.
2. Vezi care sunt butoanele sau informatiile COMPLET IGNORATE din pagina – asta se face tot cu HotJar si GA. Daca ai ceva de care nimeni nu se intereseaza, chiar merita sa il ai in pagina? Daca un buton nu a fost NICIODATA apasat atunci, chiar crezi ca e util? Nu mai bine pui altceva in loc?
Fa modificarie de mai sus dupa care asteapta o perioada semnificativa de timp. Dupa care reia punctul Trei – optimizarea ergonomica.
Dupa 2-4 runde de optimizare, in care ai scos in evidenta aspectele cerute ale paginii si ai scos aspectele inutile cum crezi ca va fi pagina? As zice ca FOARTE PROBABIL mai buna decat la inceput.
Si daca esti multumit din punct de vedere al optimizarii utilitare, acum poti incepe sa schimbi si culori si poze.
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Daca aveti intrebari, nelamuriri sau comentarii puteti sa le faceti mai jos, in zona de comentarii.
Tot despre Optimizarea pentru Experienta Utilizatorului si Cresterea Conversiilor
Vezi si webinarul gratuit pe aceeasi tema
Link Youtube: https://youtu.be/Hp1yOhbwg5g