Nivelul serviciilor de e-commerce in Romania este in continua crestere de la an la an. Daca acum 10 ani existau aproximativ 600 de magazine online in Romania, numarul lor a depasit 5000 in anul 2017. Iar cresterea raportata in ultimul an este de peste 40%.
Astfel, concurenta devine din ce in ce mai acerba pe aceasta piata. Iar pentru a ramane in top sau pentru a prinde macar primele pozitii de pe piata, pentru o pozitionare cat mai buna in Google, antreprenorii trebuie sa inteleaga anumite concepte si probleme din domeniu. Ba mai mult, pentru a asigura succesul vanzarilor, acestia trebuie sa identifice problemele si sa le rezolve in timp util.

Insa, in Romania exista in continuare lucruri pe care detinatorii magazinelor online nu le iau in calcul, acestea influentand cu adevarat nivelul vanzarilor.
Care sunt cele mai intalnite 3 probleme pe care antreprenorii romani din e-commerce inca nu le inteleg?
1. Structura unui magazin online
Structura unui magazin online ar trebui sa fie cat mai simpla. Homepage-ul, paginile de contact si de departament si pagina de produse – aceasta este schema general aplicata de antreprenorii de succes. In footer ar mai trebui sa apara si informatiile cu privire la termeni, livrare si politica de confidentialitate.
Insa multe magazine online nu respecta aceste reguli, iar vanzarile magazinelor lor sunt in continua scadere, iar ei se intreaba de ce. Raspunsul zace in lipsa unei structuri clare, care sa-l indrume pe utilizator in cel mai simplu mod spre pasul final – comanda.
2. Unicitatea in design, continut si metode de abordare a pietei
La un simplu search pe Google, putem observa cel putin 10 magazine online care parca sunt copiate total unul dupa celalalt. In ceea ce priveste asezarea categoriilor, filtrelor de cautare si chiar in ceea ce priveste descrierile produselor, Romania nu a inteles inca faptul ca unicitatea este ceea ce te diferentiaza pe o piata suprasaturata.
Este extrem de important ca descrierile produselor sa fie unice, pentru a avea un impact SEO puternic si pentru a te pozitiona mai bine in paginile Google. La fel de important este ca atunci cand utilizatorul intra pe site-ul tau, dupa 2 minute petrecute pe alt site din domeniu, sa nu aiba impresia ca nu s-a schimbat nimic.
Alt design, alte culori si alta modalitate de aranjare in pagina ar fi plusurile pe care ar trebui sa le oferi, pentru ca vizitatorul sa ramana si in final sa comande de la tine produsul cautat.
Vrei mai multi vizitatori pe site FARA sa platesti pentru ei sau cum sa vinzi mai mult?
Avem un ghid gratuit pentru asta – “Ghid SEO pentru Magazine Online (eCommerce SEO)“
Descarca-l!
3. Viteza de incarcare a site-ului – cea mai mare problema in cazul magazinelor online din Romania
Stiati ca viteza medie a unui site e-commerce in Romania este 7.8 secunde? Iar viteza medie agreata de utilizatori pentru incarcarea unui website este de 2,5 secunde. Este incredibil cum unii antreprenori au asteptari uriase de la magazinele lor online, in ceea ce priveste vanzarile, in acelasi timp in care nici macar principalul factor de succes in mediul online nu este repsectat de site-ul lor.
Viteza este caracteristica cea mai importanta in mediul online. Traim in secolul vitezei, in era digitala, acolo unde totul se misca pe fast-forward. Daca magazinul tau nu va respecta aceste reguli, cu siguranta se va regasi un alt magazin concurent care sa le respecte. Prin urmare, clientii tai vor pleca catre o solutie mai buna.