In general, TOATA lumea vrea doua lucruri: sa fie foarte bun si sa fie foarte iefitn.
Este insa realist? Poate optimizarea pentru Google (SEO) sa fie si foarte ieftina si foarte bine facuta?
Oarecum.. da .. si nu.
Cum vine asta?
Asta imi propun sa explic in articol: Cum se calculeaza pretul serviciilor seo si daca e realist sa putem avea ceva si bun si ieftin.
Intai, in mare – ce sunt Serviciile de SEO (si SEO in general) si ce implica
Pozitia in Google este ca o competitie – primii 10 castiga.
Daca nu esti in prima pagina, nu ai trafic. Asta cred ca e simplu de inteles.
Am sa folosesc o analogie. Sa ne imaginam cautarea: “cum sa castigi Formula 1 ieftin“.
Are logica? Adica sa te lupti cu cele mai puternice echipe ingineresti ale Mercedes, Ferrari, Renault, etc… si sa ii depasesti cu foarte putini bani.
Sincer, nu prea are sens si am o vaga banuiala ca e imposibil.
Deci, nu se poate seo ieftin?
Ba da. Nu poti sa castigi Formula 1 ieftin, DAR, poti sa castigi o cursa de masini de la Cuca Macaii. Si e posibil sa o faci fara sa bagi prea multi bani.
In ultima instanta, SEO este o competitie.
Daca alegi sa te lupti cu cei mai mari, si nu ai bani sa te lupti cu ei, probabil ca o sa mananci bataie. DAR, daca alegi sa te lupti cu alti competitori mici, ai sanse sa castigi.
OK… si cum sa faci seo sa NU te lupti cu aia mari si cu bani?
Important de retinut: Costul total pentru SEO este dat in principal de puterea celor pe care vrei sa ii depasesti.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Daca vrei ca serviciile SEO sa fie ieftine SI eficiente, atunci trebuie sa fie pe cuvinte cheie foarte specializate
Ce inseamna cuvinte cheie foarte specializate?
Hai sa va dau un exemplu:
cuvantul cheie “masini de spalat”
La ora redactarii acestui articol (3 mar 2021), in fiecare luna aproximativ 22 000 oameni cauta cuvantul exact “masini de spalat”
Daca esti in prima pagina a Google, teoretic in fiecare luna pot vedea site-ul tau 22 000 oameni.
Dar, cautati in Google cuvantul asta. Cine apare in prima pagina? – Altex, Emag, Flanco, Media Galaxy (tot Altex) Cel.ro, Dedeman, OLX…
FIRME MARI, cunoscute, cu bugete mari de promovare.
Crezi ca ii poti depasi cu un buget mic?
Hai sa repetam cautarea insa, in loc de “masini de spalat” o sa folosim o cautare mai specifica – “cele mai bune masini de spalat cu uscator” – cuvantul asta are in medie cca 50 de cautari pe luna. Mult mai putin decat cele 22 mii de dinainte DAR, cine e in prima pagina?
Myblog.ro , masiniderufe.ro , masinadespalatcuuscator.ro , masinadespalatuscator.ro , ideall.ro , masinidespalatieftine.com , germy.com , topreviewri.com , clovis.ro.
Cu scuzele de rigoare, dintre toate site-urile astea, doar de unul singur am auzit pana acum. Cred ca majoritatea sunt firme mici / putin cunoscute. Si sunt in prima pagina a Google.
Sunt convins ca nici una din firmele astea, nu au bugete de promovare comparabile cu Emag, Altex, Dedeman, Olx, Flanco, etc…
DAR, sunt in prima pagina a Google. DAR – nu sunt pe cuvinte cheie foarte competitive, cu multe cautari si foarte profitabile.
Deci:
- Poti ajunge in prima pagina a Google si cu bani putini – Adica exista si Servicii SEO Ieftine
- NU poti sa atragi foarte mult trafic si nu poti sa fii in prima pagina pe cuvinte cheie (cautari) foarte competitive, acolo unde “te bati” cu jucatori mari cu bani multi
Exista Servicii SEO ieftine ? – Concluzii
Cam ca orice lucru in viata – cat dai, atata face.
Este posibil sa fie optimizat bine un site, iar costul sa fie mic.
DAR, traficul obtinut, va fi mic.
Nu e rezonabil sa ii depasesti pe cei mai mari jucatori din economie cu bugete mici.
Este rezonabil sa obtii efecte pe masura bugetelor tale.
Din experienta mea, SEO – chiar si cu bugete mici, este mai eficient decat multe alte modalitati de promovare. Procendual la sumele cheltuite, SEO este inca una din cele mai eficiente modalitati de promovare.
Trebuie insa sa ai o abordare si asteptari REALISTE.
ADITIONAL, conteaza enorm de mult cuvintele cheie pe care alegi sa te promovezi. Daca ai bani putini si nu te promovezi pe cuvinte cheie potrivite – ghici ce.. O sa ai ceva trafic dar nu o sa ai vanzari.
Daca te intereseaza mai multe despre SEO, ce se poate face pentru site-ul tau, sau , daca vrei o estimare de pret, vezi pagina noastra dedicata de Servicii SEO Profesionale»
Avem in pagina un estimator de preturi si poti sa iti faci o idee aproximativa, cam cat costa serviciile seo si ce bugete sunt necesare pentru primele pozitii in google, atat pentru cuvinte cheie competitive, cat si pentru cuvinte cheie specifice (denumite long-tails)
Poti accesa estimatorul de pret direct aici»
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro
Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.
Vezi mai multe despre noi»
Intrebari? Sugestii? Comentarii?
Lasa-le mai jos ↓
Cred ca ar fi de folos multor agentii de mk online articolul de mai sus.
Salut Radu. Nu vad comparatia concludenta. Sunt 2 cuvinte comparative cu rezultate total diferite. Primul cuvant te duce pe pagini de unde poti cumpara efectiv o masina de spalat. Cele mai bune masini de spalat cu uscator, este un cuvant cheie pentru bloguri si ghiduri. Pai eu nu am blog si nu vreau sa scriu articole dar vreau sa fiu in prima pagina pe cuvantul masini de spalat. Cum facem? Poti face seo ieftin? Eu cred ca nu. Cum te bati tu Altex fara bani, fara backlinkuri, fara ads, fara ppc, etc? Ar trebui sa spui in articol ca poti face seo cu buget mic dar cu investitie mare de timp in blog, in articole care si astea trebuie promovate. Vezi tu situatia altfel?
Salut Victor,
da, ai dreptate, cuvantul cu care am exemplificat e unul informational, nu tranzactional. Nu a fost cea mai fericita alegere DAR , principiul e valabil.
De exemplu, repeta cautarea cu “masina de spalat rufe cu uscator incorporabila” (e tranzactional, cca 170 cautari lunare) sau “masina de spalat si uscator suprapuse” – 90 cautari lunare .
Pentru cautarile astea vei vedea ca in prima pagina apar si site-uri care nu apar la “masini de spalat” – electrolux.ro , ideall.ro, badabum.ro, magazinieftin.ro / bosch-home.ro , pentruacasa.com, misiuneacasa.ro……
Ar putea aparea obiectia – cautarile alea descriu niste produse mai nisate. Poti sa vinzi cele mai “generice” masini de spalat rufe si sa gasesti cautari care sa te puna in prima pagina?
Probabil ca da, e mult mai greu DAR as traduce intrebarea in : Poti sa vinzi exact aceleasi masini de spalat pe care le gasesti peste tot la altex, emag, flanco, etc…. si sa le vinzi mai bine decat ei? E greu. E mai usor daca gasesti o nisa in zona de masini de spalat si sa vinzi doar din alea. Adica masini de spalat care au ceva in plus, ceva care sa fie diferentiatorul tau.
O alta varianta e sa te focusezi pe un singur brand. De exemplu, cautarea: “mașina de spălat bosch seria 4” – in prima pagina avem site-uri noi – techmax.ro, bosch-home.ro, niste Youtube-uri, vieffetrade.eu (are text in romana).
Ceea ce inseamna tot o cautare specializata, dar, te focusezi pe brand , nu caracterisitca produs.
Si atunci afacerea ta devine una de nisa.
Exceptand cazul in care ai bani multi , poate o afacere mica , care vrea sa fie de succes, sa fie altceva decat de nisa?