Ai un blog, dar nu creste?
Vrei sa iti faci unul nou si te temi ca nu va fi un blog de succes?
Atunci articolul acesta este pentru tine!
Top Modalitati de Promovare pentru Blog

Acest articol este a 2-a Parte a unei mini serii despre ce inseamna sa fii un blogger profesionist.
› Prima parte este despre cum sa gasim idei de blog-uri profitabile si cam cati bani se pot castiga din blogging
› A 3-a parte este despre monetizarea unui blog si despre cum trebuie sa abordam vanzarea lui
Daca te intereseaza in general bloging-ul, atunci ai de castigat daca arunci un ochi si peste celelalte doua articole
Promovarea blogului si tehnici de redactare
Am o intrebare pe care o pun de fiecare data cand incep un curs de blogging:
“Care este activitatea care ocupa cel mai mult timp unui blogger?“
Stiti care e raspunsul pe care il primesc in peste 80% din cazuri?
“Scrisul – redactatul articolelor“
Din pacate, daca vrei sa devii un blogger profitabil, raspunsul este GRESIT.
Gandeste-te la blogging ca la o afacere de productie.
In ultima instanta, produci articole, deci comparatia e destul de corecta.
Problema este ca in aceasta industrie “productia” este FOARTE, FOARTE ieftina. Oricine isi poate face un blog gratuit (blogger.com, wordpress.com) si poate incepe sa redacteze articole. Iti trebuie doar cateva idei de bloguri si cateva idei de articole pentru blog si gata – ai inceput “productia”.
Practic, sunt FOARTE MULTI bloggeri care concureaza cu ziarele si revistele online, cu facebook, youtube, etc… pentru timpul cititorilor.
Gandeste-te: de cate ori ti s-a intamplat sa vezi ceva interesant pe facebook sau in google cand ai cautat ceva, dar in final nu ai ctit articolul ala pentru ca n-ai avut chef, erai pe fuga, a zis ceva colegul, seful, copilul, universul, etc…
Timpul nostru e foarte limitat – mai ales in lumea grabita din zilele noastre.
Chiar daca cititul articolelor e financiar gratuit, este FOARTE scump ca si timp.
Asa ca, exceptand cazul in care esti un scriitor absolut genial, doar redactarea de articole NU va produce un blog de succes.
Mai ai nevoie de ceva: De PROMOVARE
Promovarea Blogului este Principala activitate a unui Blogger
Asta in cazul in care vrei sa fii un blogger de succes si sa scoti bani din activitatea ta.
Tehnici de promovare FARA BANI a blogului
Exista doua categorii de tehnici de promovare pe care va trebui sa le aplici pentru a creste si a face un blog profitabil:
› Promovarea pentru atragerea vizitatorilor noi – numita generic Promovare
› Promovarea pentru fidelizarea (reatragerea) utilizatorilor care au vizitat in trecut blogul – numita Retentie
O sa le iau pe rand:
Cum sa atragem vizitatori NOI pe blog – tehnici de promovare
La cat de mare e internetul, cred ca e evident ca sunt MULTE modalitati si nu am cum sa le abordez pe toate. In ultima instanta, gasirea de idei noi, neexplorate, poate aduce trafic si un avantaj competitiv oricui – nu doar unui blogger.
INSA, sunt cateva zone Principale de unde putem atrage gratuit trafic – am sa le listez mai jos.
Deci, zone BUNE pentru promovare:
Promovare prin Social Media – in principal Facebook
E cineva care NU s-a gandit sa isi promoveze blogul pe Facebook (sau alte retele de socializare prezente in Romania)?
Problema e ca si aici lucrurile sunt destul de “aglomerate” sa zic asa. Nu e suficient sa ai o pagina de Facebook si sa pui pe ea articole. Trebuie sa le promovezi.
Cum sa le promovezi?
Prin postarea pe Grupuri de Facebook.

Descarca Gratuit Ghidul pentru redactarea titlurilor excelente
› Un Ghid Gratuit in care am pus o formula Verificata pentru redactarea titlurilor PLUS O Lista Bogata de exemple si sugestii
In prezent, in Romania exista sute de grupuri mari de Facebook – unele generaliste (de toate pentru toti), altele mai specializate.
Cea mai simpla modalitate de promovare gratuita a unui blog este sa te inscrii in grupurile generaliste + cele specializate si care au legatura cu nisa blogului tau si sa postezi acolo articolele tale.
Cum se face USOR postarea pe grupuri:
- Facebook are un centralizator de grupuri: cauta-le pe cele mai populare care au legatura cu blogul tau si inscrie-te
- Citeste regulamentul grupului – incearca sa vezi DACA iti vor accepta articolele
- Copiaza intr-un sheet toate adresele (url-urile) grupurilor in care ai fost acceptat
Dupa ce ai facut o lista cu cateva zeci de grupuri trebuie sa faci urmatoarele:
- Redacteaza articolul pe blogul tau si copiaza adresa fizica a postarii (url-ul postarii)
- Deschide sheet-ul cu toate URL-urile grupurior de Facebook
- Copiaza-le (adresele grupurilor) si pune-le in urlopener.com (sau alt site care deschide link-uri in tab-uri multiple) – vei avea cateva zeci de tab-uri cu grupuri de Facebook in care esti inscris
- Copy/Paste in grupuri adresa fizica a postarii tale
- Bucura-te de trafic
Avantaje, dezavantaje si limitari la postarea pe grupuri de Facebook
Evident, avantajul principal e ca e GRATUIT. Si destul de eficient. DACA ai titluri interesante si promovezi lucruri atractive, ar trebui sa obtii cateva zeci de click-uri per runda de postare. Folosind urlopener nu ar trebui sa dureze mai mult de 5 minute toata “operatiunea” de promovare.
Un beneficiu e ca UNEORI (mai rar) postarile tale pot deveni virale. Adica, exista o sansa ca, din cand in cand, o postare sa fie foarte interesanta si sa iti aduca sute, poate chiar mii de click-uri. Fii insa realist – sansa e destul de mica, dar, daca faci si constant, vei vedea ca se intampla din cand in cand…
Un dezavantaj MARE e ca metoda nu e foarte scalabila si e destul de limitata. Daca vrei trafic semnificativ mai mare, va cam trebui sa platesti. Daca faci prea multe postari pe grupuri, Facebook va incerca sa te limiteze (capcha). Poti folosi mai multe conturi, ceea ce amelioreaza situatia, dar Facebook tot se prinde. La un moment dat IP-ul tau (adresa fizica prin care accesezi internetul) va fi limitata. Recomandarea e sa NU abuzezi si sa nu folosesti mai mult de 2-4 conturi.
Retine: NU abuza. E ok sa pui pe mai multe grupuri, DAR nu e ok sa faci spam masiv. Nu e ok nici tehnic, nici ca imagine pentru blogul tau.
O alta modalitate de promovare relativ similara prin retele sociale, e sa folosesti Instagram si Linkedin.
Ambele sunt mult mai mici decat Facebook, dar Instagram merge bine pentru acolo unde vizualul conteaza mult, Linkedin merge ok pentru bloguri profesionale.
Descarca Gratuit Ghidul pentru redactarea titlurilor excelente
› Un Ghid Gratuit in care am pus o formula Verificata pentru redactarea titlurilor PLUS O Lista Bogata de exemple si sugestii
Promovarea Blogului prin Google – Optimizare SEO
SEO este cea mai eficienta modalitate de promovare Gratuita
Din pacate e si cea mai dificila – trebuie sa stii ce sa faci, cum sa iti structurezi blogul, cum sa redactezi articolele si cum sa atragi link-uri.

Ce presupune optimizarea SEO a unui blog:
Foarte pe scurt, SEO pentru blog inseamna 3 lucruri:
- Sa cauti expresii pe care oamenii le cauta frecvent in Google
- Sa redactezi articole mai mari (preferabil peste 1000 cuvinte) construite in jurul acelor expresii
- Sa atragi link-uri de la alte site-uri spre articolele tale
Google e un motor de cautare. Job-ul lui este sa duca oamenii care cauta ceva la destinatii relevante pentru acel ceva. Simplist spus, cu cat articolele tale sunt mai relevante pentru CAUTARI IMPORTANTE, cu atat google va aduce mai multi oameni pe site-ul tau.
Totodata, nu uita: Google e un program, un robot care acorda “note” articolelor. Cu cat “nota” ta e mai mare, cu atat articolele vor fi mai sus in cautari si cu atat vei avea mai mult trafic gratuit.
“Nota finala” acordata de google blogului tau sau postarilor tale de pe blog se calculeaza in functie de mai multi factori.
E ca la un examen grila cu multe puncte: cu cat raspunzi corect la mai multe puncte, cu atat nota ta finala va fi mai mare.
Care sunt factorii in functie de care Google acorda unui blog “nota”? Si cum “gandeste” Google?
Stim in mare raspunsul la toate intrebarile de mai sus. Daca te intereseaza SEO, am o serie de resurse pe care ti le recomand:
› Descarca ghidul gratuit initiere in optimizarea seo
› Vezi un articol cu mai multe detalii despre factorii pe care Google ii foloseste pentru a clasifica site-uri – citeste-l aici
› Vezi un exemplu de optimizare SEO aici:
› Citeste cateva tehnici SEO USOR de aplicat aici:
Promovarea Blogului – preluari, email si parteneriate

O sursa FOARTE importanta de trafic poate fi de la ALTE site-uri cum ar fi: alte bloguri, presa, firme care au cat de cat legatura cu domeniul tau.
Toate au in comun ceva: Ceilalti au nevoie de tine mult mai putin decat ai tu nevoie de ei. Asa ca TU va trebui sa tragi de ei. De cele mai multe ori iei legatura cu secretare plictisite/aglomerate, redactori/administratori site care au 100000000 de alte probleme pe cap in afara blogului tau si DE MULTE ORI pur si simplu oameni care NU vor sa colaboreze fara un motiv clar definit.
Pana la urma, suntem in Romania
E FOARTE probabil sa dai peste oameni a caror prima directiva in viata e “sa moara si capra vecinului”.
Ce trebuie sa faci efectiv pentru a-ti promova blogul prin parteneriate
Iti trebuie adrese de e-mail. Multe. Si targetate.
Adica:
- adrese de e-mail de la bloguri cat de cat similare cu al tau
- Adrese de e-mail de la presa. Preferabil presa care sa aiba legatura cu blogul tau
- Adrese de e-mail de la firme care sa aiba legatura cat de cat cu domeniul tau SI care sa aiba zona de blog sau articole pe site
Precizez ca ma refer DOAR la adrese de e-mail PUBLICE – nu adrese de email personale. Adresele de e-mail oficiale, folosite ca si comunicare oficiala ale entitatilor amintite mai sus.
Cum le obtii?
Cea mai rudimentara varianta e sa le cauti tu manual. Ia timp, dar se poate. Pur si simplu iti faci 3-4 liste: Presa, Bloguri, Firme. Si cauti in google site-uri care sa aiba legatura cu domeniul tau.
Dureaza MULT timp sa faci asta manual. Dar, daca aloci aproximativ 30 – 40 minute pe zi, poti avea in fiecare zi cam 10-20 adrese de email. In jumate de an poti strange in ritmul asta 1500-3000 de adrese de email, ceea ce e ARHISUFICIENT pentru a-ti asigura o promovare ok a blogului.
O varianta mult mai scurta e sa folosesti un e-mail scrapper/spider – gen scrapebox.
Cum folosesti efectiv e-mail-urile pentru promovarea blogului
In esenta, sunt doua tipuri de entitati:
Promovarea blogului prin preluari in presa
Presa – In general presa VREA articole, daca sunt ok, daca sunt bine scrise si daca sunt unice. Uneori preiau si articole care nu sunt unice, dar mai rar.
Aici trebuie sa investesti timp in a-i familiariza pe cei de la ziarele mari cu tine. Trimite-le din cand in cand, gratuit, articole pentru preluare. EVIDENT, conteaza CE TRIMITI. Vezi si ce raspunsuri primesti.
Daca trimiti articole de 2 lei, scrise in 5 minute, in care nu spui nimic, nu te astepta sa iti preia cineva ceva. Daca insa trimiti articole ok, vei fi preluat.
Nu uita: majoritatea celor din presa VOR articole gratuite – pana la urma, daca sunt ok, e continut GRATUIT pentru ei.
Promovarea blogului prin parteneriate cu alte blog-uri / site-uri de firma
Aici cuvantul cheie e PARTENERIAT. Adica, trebuie sa dai ceva ca sa primesti ceva.
In cazul altor bloguri – foarte probabil si ei vor exact ce vrei si tu: trafic si link-uri. Logica e destul de simpla: tu scrii un articol si ei il publica. Ei scriu un articol, tu il publici.
Recomandari personale:
Incearca sa automatizezi cumva modalitatea de colaborare. Daca incerci sa colaborezi cu sute de bloguri si fiecare vrea sa ii faci mici modificari, atunci toata saptamana vei face doar “mici modificari”. NU merita. In general, ce se face e ceva de genul:
› Faci o adresa de e-mail specializata – gen parteneriate@blogul_tau….
› Faci cu cine e interesat o intelegere de genul: “Uite, de fiecare data cand scriu un articol, ti-l trimit si tie. Il preiei daca iti place. De fiecare data cand tu scrii un articol, il trimiti spre mine. Il preiau daca imi place si daca aduce valoare audientei mele“
› Dupa o vreme, si cu cei cu care te-ai inteles poti face schimb de link-uri, bannere, etc… Fii FOARTE pretentios cu asa ceva. Nu vrei sa iti transformi blogul intr-un director web…
In cazul colaborarii cu firmele. Daca au blog, tot ce am scris mai sus e valabil. Apare insa ceva in plus. Foarte probabil firmele vor si reclama/publicitate. In plus fata de articole, poti sa le oferi gratuit un pic de promovare contra unei promovari pe site-ul lor.
De exemplu, am scris un articol despre niste pantofi de primavara. Caut niste magazine de pantofi si ii intreb: “uite, am scris un articol despre produse pe care voi le vindeti. Iti pun un link gratuit sau te mentionez cumva in articol DACA imi pui si tu un link spre mine undeva pe site-ul tau“.
Preferabil, link-ul pe care il obtii sa fie vizibil.
Recomandari de final referitor la promovarea prin e-mail si link-uri
Abordeaza problema relaxat. Nu conteaza daca X blog castiga un pic mai mult dintr-o postare de la tine, decat castigi tu dintr-o postare de la el.
Cu cat ai o atitudine mai pro-colaborare si mai extrovertita, cu atat beneficiul cumulat va fi mai mare. Nu ai cum sa faci doar parteneriate 100% milimetric echitabile. Fa cat mai multe si o sa ai de castigat oricum.
Aceleasi modalitati de colaborare pot fi aplicate si pe social media. “Eu pun o postare spre tine, tu una spre mine“.
Pe termen scurt, incearca sa colaborezi cu cat mai multa lume. Pe termen lung, filtreaza-i si ramai doar cu cei care iti aduc beneficii mari. In timp, vei creste si nu vei mai avea timp pentru toata lumea…
Descarca Gratuit Ghidul pentru redactarea titlurilor excelente
› Un Ghid Gratuit in care am pus o formula Verificata pentru redactarea titlurilor PLUS O Lista Bogata de exemple si sugestii
Promovarea Blogului pe site-uri de anunturi si forumuri
Metoda asta este probabil cea mai veche metoda de promovare. Nu mai e la fel de eficienta ca in trecut, in principal pentru ca forumurile nu prea mai exista – au fost inlocuite de site-uri de anunturi si grupuri pe Facebook (amintite mai sus).
Totusi, exista cateva beneficii si modalitati de promovare care functioneaza.

In cazul in care exista forumuri pe domeniul nisei tale – atunci cred ca e clar. Iti faci cont si, din cand in cand, te amesteci in discutii si postezi ceva de pe blogul tau.
Foarte probabil iti va lua putin timp – Nu prea mai sunt forumuri mari si active.
Daca NU exista deloc forumuri pe nisa ta.
In acest caz, gaseste niste subiecte generale care au CAT DE CAT legatura cu blogul tau, redacteaza 1-2 ghiduri si publica-le in categoriile corespunzatoare pe site-urile de anunturi.
De exemplu: daca ai un blog dintr-o anumita zona economica, poti face ghiduri despre: cum sa iti faci un plan de afaceri, cum sa iti faci o firma, ghid de finante personale, etc…
Si ghidurile astea le poti oferi gratuit pe zonele de anunuri generale din site-urile de anunturi.
Merge pentru ca, momentan, site-urile de anunturi sunt destul de populare in Romania.
Descarca Gratuit Ghidul pentru redactarea titlurilor excelente
› Un Ghid Gratuit in care am pus o formula Verificata pentru redactarea titlurilor PLUS O Lista Bogata de exemple si sugestii
Promovarea unui blog – RETENTIA – sau cum sa pastram traficul
Pana acum, toate tehnicile prezentate se concentreaza pe aducerea de vizitatori noi.
Exista insa o statistica nefavorabila pentru bloggeri:
› Peste 80% din vizitatori NU se mai intorc niciodata pe un site (daca nu sunt “ajutati”)
›Peste 95% din vizitatorii NU devin cititori fideli ai acelui site/blog
Altfel spus, daca nu ai o modalitate de retentie foarte bine pusa la punct pentru site-ul tau, cresterea blogului va fi FOARTE INCEATA.
Cresterea va fi data doar de cei sub 5% din vizitatori care devin cititori pe termen lung.
Modalitati de retentie pentru bloguri
In esenta, retentia inseamna sa “agati” cumva vizitatorul cu ceva, dupa care sa ii trimiti mesaje personalizate si sa incerci sa il readuci la tine pe site.
Cea mai populara metoda de retentie este Newsletter-ul.
Adica, sa ai ghiduri/materiale interesante/audio-book-uri care sa fie descarcate gratuit contra unei adrese de e-mail.
Este foarte bine sa ai mai multe astfel de materiale, nu unul singur.
O alta modalitate de a creste mult traficul adus pe site – metoda INCA gratuita – sunt notificarile de tip WEB-PUSH. Cand intri prima oara pe un site, uneori iti apare o fereastra care te intreaba daca esti dispus sa primesti notificari din partea acelui site. Daca ai zis da, atunci in browser, din cand in cand, o sa apara o fereastra care contine un mesaj de la site-ul respectiv.
O alta modalitate, mai putin eficienta, este sa “mituiesti” vizitatorii cu diferite materiale gratuite astfel incat sa iti dea Like la pagina ta de Facebook.
Descarca Gratuit Ghidul pentru redactarea titlurilor excelente
› Un Ghid Gratuit in care am pus o formula Verificata pentru redactarea titlurilor PLUS O Lista Bogata de exemple si sugestii
Acest articol este a 2-a Parte a unei mini serii despre ce inseamna sa fii un blogger profesionist.
› Prima parte este despre cum sa gasim idei de blog-uri profitabile si cam cati bani se pot castiga din blogging
› A 3-a parte este despre monetizarea unui blog si despre cum trebuie sa abordam vanzarea lui
Daca te intereseaza in general bloging-ul, atunci ai de castigat daca arunci un ochi si peste celelalte doua articole
Radu Ciofu, SEOmark.ro
E ceva ce NU ai inteles? Vrei precizari suplimentare legat de ceva din acest articol?
Pune intrebarile in comentarii si noi vom raspunde.
Interesant
Foarte utile sfaturile, chiar aveam nevoie de ele pentru a-mi promova blogul 🙂
Foarte bun articolul. Mulțumesc.
Super utile sfaturile. Thanks!
Interesante sfaturile, unele le aplic deja, altele inca nu le cunosteam. Multumesc