Lead-urile sunt extrem de importante pentru o afacere online aflata in continua dezvoltare. Fiecare lead este considerat un potential client. Lead-ul este in general reprezentat de o persoana care inca nu a devenit client, dar a interactionat cu afacerea ta cel putin odata.
Altfel spus, este o persoana care te cunoaste, care a descarcat un material gratuit oferit de tine, care a citit un articol sau care a luat parte la un sondaj efectuat de tine. Prin astfel de strategii de atragere a lead-urilor, tu incerci practic sa faci rost de date de contact ale acelor oameni pe care mai apoi o sa ii contactezi (fie manual, prin telefon sau email, fie automatizat, printr-un chatbot) pentru a incerca sa ii convertesti.

Campaniile de lead-uri pot lua forme extrem de diferite. Tocmai ce am enumerat mai sus 3 strategii diferite pe care le poti urmari pentru a realiza o astfel de campanie:
– descarcarea unui material gratuit – in urma caruia omul iti lasa o adresa de email
– citirea unui articol – poti implementa un instrument care sa masoare nivelul de parcurgere a articolului bazandu-te pe scroll – sau poti implementa un call to action final care sa indemne la o actiune cititorul, pentru a-i colecta datele sau pentru a-l putea introduce intr-o audienta
– raspunsul la un chestionar – prin intermediul caruia, din nou, ii vei colecta o adresa de email, prin care vei putea tine legatura mai apoi cu el.
Ei bine, acestea sunt principalele modalitati de a acapara un lead in mediul online. Facebook chiar pune la dispozitie un obiectiv specific de campanie, dedicat acapararii de lead-uri.
Acest tip de campanie poarta numele de campanie de generare clienti potentiali.
Cum se realizeaza o campanie de generare a lead-urilor pe Facebook Ads?
Inainte de a intra direct in practica, trebuie sa cunoastem cateva specificatii ce sunt diferite la aceasta campanie, fata de alte campanii de Facebook Ads.
1.Pentru a seta o astfel de campanie, ai nevoie de o componenta specifica fata de alte reclame: o pagina de confidentialitate pe site-ul tau. In aceasta pagina va trebui specificat clar de ce anume colectezi datele personale ale lead-urilor si care sunt scopurile in care le folosesti. Va trebui ca politica de confidentialitate a site-ului tau sa respecte reglementarile GDPR. URL-ul acestei pagini va trebui atasat reclamei, altfel nu vei putea realiza o reclama de generare lead-uri.
2. Aceasta campanie de captare a clientilor potentiali nu se bazeaza pe o simpla reclama, ca in cazul campaniilor de trafic, engagement sau conversie. Ea are aparte realizat un formular. Este tocmai instrumentul prin care vei capta datele de contact. Vezi mai jos cum se realizeaza si cum functioneaza acest tip de campanie.
› Ai reclame Google Ads (Adwords)?
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu aduc suficienti clienti?
› Vrei o opinie din partea unei firme de specialitate?
Aplica pentru Audit Gratuit Google Ads›
Suntem o agentie de promovare online specializata in implementarea si optimizarea reclamei prin Google Ads.
Oferim pachete complete de promovare prin Google Ads dar si servicii punctuale.
Tu vii cu produsul si oferta, noi iti concepem mesajul, facem setarile in Google si iti promovam eficient afacerea. Aditional, putem oferi si servicii conexe, cum ar fi: optimizarea paginilor de produs, optimizarea conversiilor, implementare funnel de marketing, etc…
Acum, haideti sa vedem in mod practic, cum setam o astfel de campanie de lead generation
In primul rand, intram in sectiunea de administrare reclame a afacerii noastre. Vom observa butonul de “Creează” in partea stanga. Dam click pe el, pentru a crea o noua campanie.

In continuare, vom ajunge in fila cu lista de obiective de marketing, ale campaniilor Facebook. Vom alege din lista “Generare de clienti potentiali”.

Dupa acest pas, campania functioneaza ca oricare alta campanie: ii alegem numele, completam bugetul total sau zilnic, dupa care dam click pe continua pentru a ajunge la setul de reclame.
In fila setului de reclame, alegem pagina de pa care vom rula reclama, setam audienta, pozitionarile, ca la orice alta campanie, apoi acceptam conditiile de utilizare. Exact sub sectiunea in care alegem pagina de pe care rulam reclama, avem optiunea de “Conditii Facebook”. Pana nu acceptam conditiile, nu vom putea trece la crearea reclamei.

Dupa ce setam toate caracteristicile setului de reclame si acceptam conditiile, in josul paginii, in partea dreapta, efectuam click pe continua, pentru a trece la crearea reclamei.
In cea ce priveste reclama, aici avem de-a face cu un format ceva mai special decat in cazul celorlalte reclame. In sensul in care, avem un element creativ in plus – formularul de reclama.
Ajungand la reclama, setam creativele standard: textul, imaginea, titlul si descrierea, dupa care, sub sectiunea creativelor standard, o sa observam sectiunea de formular. Aici vom crea un formular nou, formularul de captare lead.
Dam click pe “Formular nou”

Cum arata fereastra de formular?
Urmatoarea fereastra care se va deschide este fereastra de formular. Aceasta arata ca in poza prezentata mai jos.
In prima instanta, vei selecta un nume reprezentativ pentru formular. Dupa care vei alege tipul formularului. Noi iti recomandam sa alegi un formular de tip “Volum mai mare” care nu necesita confirmarea dubla a informatiilor si permite utilizatorilor sa trimita formularul mai rapid.
Insa, in cazul in care vrei sa fii sigur ca informatiile de contact sunt cele corect, poti alege optiunea cu “Interes mai mare” care va presupune ca utilizatorii vor trebui sa confirme informatiile de contact scrise in formular.
De asemenea, pentru respectarea politicilor GDPR este recomandat sa alegi tot un tip de formular cu dubla confirmare.

Apoi, in sectiunea de introducere, poti personaliza mesajul care este vizibil pe formular si care il vezi in partea dreapta in sectiunea de previzualizare formular.
Poti alege un titlu pentru formular si un paragraf de text, ba chiar poti folosi si o imagine personalizata.

Dupa ce ai personalizat formularul, urmeaza sectiunea de intrebari. Ei bine, aici este vorba despre intrebarile pe care le vei adresa utilizatorului, celui care completeaza formularul.
Practic, aceasta sectiune te va ajuta sa afli ceea ce te intereseaza despre lead-urile tale.
Cea mai importanta informatie pe care doresti sa o afli in aceasta sectiune este, din punctul nostru de vedere, adresa de email.
Pentru ca prin email vei incerca mai tarziu sa convingi utilizatorul sa converteasca. Totusi, poate te intereseaza si numarul de telefon, daca vrei sa incerci sa convingi lead-urile sa converteasca direct printr-o discutie telefonica.

In urmatoarea sectiune, vei copia URL-ul paginii de confidentialitate a site-ului tau. Este foarte important sa efectuezi acest pas, deoarece in lipsa acestui link, nu vei putea crea reclama.

In sectiunea urmatoare, putem personaliza si mesajul de multumire pentru cei care au completat formularul.
Aceasta sectiune este si ea importanta, deoarece aici va gasi lead-ul nostru materialul promis spre descarcare. Aceasta este strategia pe care o abordam noi cel mai des atunci cand dorim sa captam lead-uri.
Oferim un ghid gratuit, despre serviciile noastre, despre studii de caz sau orice alt tip de continut informativ sau educational, pe care omul il va descarca, daca i se va parea interesant, lasandu-ne adresa lui de email.

Dupa ce se completeaza si aceasta etapa si atasam formularului link-ul catre materialul gratuit, care poate fi urcat pe site-ul nostru in format PDF, lansam reclama.
O astfel de reclama isi va raporta performanta ca: pret platit / lead. Cu cat costul pe lead este unul mai mic, vei realiza ca ai lansat o campanie profitabila. Daca insa pretul platit este unul mare, probabil nu ai tintit audienta potrivita, nu ai mesajele suficient de persuasive sau poate materialul tau nu este suficient de atractiv incat sa fie descarcat.
Daca doresti sa te ajutam in setarea unei campanii de lead generation profitabile sau in realizarea unui material profesionist pe care sa il oferi ca bonus lead-urilor, ne poti contacta.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.