close

SEOmark.ro

  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO
      • Servici promovare SEO
      • Consultanta SEO
      • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Copywriting Profesional AI
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizarea Ratei de Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YouTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Ultimele Articole

  • De ce firme din acelasi domeniu au costuri triple sau mai mari cu reclamele
  • Cum a evoluat serviciul de redactare in era AI si ce urmeaza
  • Google a schimbat regulile SEO in mai 2025 – ce trebuie sa stii
  • Agentia Marketing Online - SEOmark.ro - 0775.304.971 - "Facem mai mult"

Logo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri OptimizateLogo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri Optimizate
  • Menu
  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO
      • Servici promovare SEO
      • Consultanta SEO
      • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Copywriting Profesional AI
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizarea Ratei de Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YouTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

De ce firme din acelasi domeniu au costuri triple sau mai mari cu reclamele

By Radu Ciofu,

18/08/2025

Se intamplat detul de des sa am tot felul de discutii, cu antreprenori sau directori de marketing.

Sunt doua abordari care apar deranjant de des si carora vreau sa le raspund indirect in articolul asta:

Abordarea 1:

“Pe emag, un client ma costa aproximativ 40 lei. Costul nu e rau, dar comisionul lor e foarte mare si nu prea fac profit.  Vreau sa imi fac un site, sa vand separat de ei. La un cost de 40 lei per client o sa fac o gramada de bani daca nu trebuie sa mai dau la emag 20-30% comision din vanzare”

Si surprize-surprize – costul pe site-ul propriu nu e nici pe departe cel de 40 de lei de pe emag, ci mult mai mare.

Abordarea 2:

“Platesc pentru o vanzare mai mult decat incasez din vanzarea aia.  Sigur ala care face campania de promovare e incompetent sau ma fura cumva”

Si, iarasi surprize-surprize: poti sa ai cea mai buna campanie de promovare din lume. In costul final al unui client sunt incluse MULT mai multe variabile, si poti sa iesi in pierdere si cu o campanie “perfecta”

 

De ce apar diferentele astea foarte mari? Si ce se poate face?

Despre asta e vorba in articol.

De ce doua firme din aceeasi industrie pot avea CPA-uri diferite chiar si cu 200%

Ideea articolului mi-a venit ca urmare a ghidului pe care tocmai l-am publicat: Ghid: cat costa un lead in Romania in 2025›

Este un ghid gratuit in care am publicat costurile medii per lead sau client din principalele domenii de activitate din Romania, impartite in 3 scenarii: cost mediu, cost mic (campanie  optimizata si/sau brand cunoscut) si cost mare (campanie neoptimizata si/sau brand necunoscut).

O sa vedeti multe cazuri in care costul per lead are diferente foarte mari in cadrul aceluiasi sector.  In articolul de fata vreau sa explic de ce se ajunge din pacate des, la diferente asa de mari. 

1. Notorietatea brandului – si de ce e “arma secreta” pe care majoritatea firmelor mici/medii o ignora

Daca esti un brand cunoscut, platesti mai putin. Daca esti un no-name, si clientii si Google si Meta si toata lumea te taxeaza.

Exemplu: un lant cunoscut de catering poate scoate lead la 29 RON pe Google Ads. Un competitor mic, care vinde acelasi tip de mancare, dar e necunoscut si cu campanie facuta la repezeala, ajunge la 68 RON.

Aceeasi industrie, acelasi oras, aceiasi oameni.

De ce asa mare Diferenta?

Simplu. Cand lumea aude numele tau si a mai comandat o data sau stie de la un prieten/ruda ca au comandat si a fost ok da click si cumpara fara sa se mai teama ca poate e teapa, poate mancarea e stricata, poate ca nu ii place, poate ca ….

Daca tu esti antreprenor la inceput, accepta realitatea: vei plati mai mult pana cand castigi incredere. Nu cauta miracole in setari complicate. Mai intai, investeste in brand, recenzii, vizibilitate constanta.

Cea mai des intalnita problema la campaniile de branding este ca nu sunt gandite / optimizate sa aduca direct clienti.  Sunt campanii gandite sa faca multe afisari – de obicei pe Facebook/Instagram, TikTok, YouuTube sau in presa.  Dar, oamenii din mediile astea nu sunt acolo neaparat ca sa cumpere.

Vad reclama ta, dar nu cumpara atunci cand o vad pentru simplul motiv CA NU AU NEOIE ATUNCI DE CE VINZI

Recomandare pentru eficientizare buget:

 – Daca ai un buget mai mic, fa o targetare foarte, foarte nisata a audientei.  Nu merge pe audiente mari SI

 – Intotdeauna extinde campaniile de branding cu remarketing pe terrmen lung.

 – Daca ai reclame si ai nevoie de o a 2-a parere, te putem ajuta: Solicita un audit gratuit al reclamelor tale din Meta»

2. Pagina de destinatie – locul unde se pierd banii fara sa-ti dai seama

Am vazut prea multe firme care cred ca problema e in Google Ads, cand de fapt landing page-ul e varza.

Partial si pentru ca, in mintea multor manageri, activitatile sunt impartite cam asa:

– firma sau persoana X : are ca atributie management-ul site-ului

– firma sau persoana Y : are ca atributie administrarea campaniilor

Evident ca pagina de destinatie si campania TREBUIE sa fie foarte bine corelate… dar de regula sunt administrate de entitati diferite, ceea ce face eficientizarea dificila.

Raportul arata clar ca un CPL prost poate fi si de 150% mai mare cand campania nu e optimizata

De ce? Pentru ca nu e vorba doar de CPC (cost per click). E vorba de cat din acele click-uri se transforma in lead-uri.

Daca 100 de oameni ajung pe pagina ta si doar 1 completeaza formularul, costul tau va fi foarte mare.  Indiferent cat de bine e facuta campania. 

Si imi e frica ca aici AI va avea un impact major.

AI-ul este foarte bun in a structura corect informatia unei pagini, in a oferi lucruri de interes mare pentru o audienta specifica.

Daca sunt folosite strategii de prompt-uri ok, paginile de destinatie realizate cu AI sunt FOARTE BUNE, si performeaza in general mai bine decat pagini facute de persoane care nu sunt bine specializate pe optimizare.

Recomandare pentru eficientizare buget:

 – Verifica paginile de destinatie cu AI – noi folosim Chat GPT, dar am testat si cu Gemini si da raspunsuri bune. Nu te focusa doar pe detalii tehnice, ci intreaba Ai-ul daca pagina e buna pentru audienta care vrea produsul sau serviciul care e promovat in acea pagina. 

– Daca nu ai persoana care sa se ocupe, avem serviciu dedicat pentru Optimizare pagina de vanzare»

3. Targetarea – diferenta dintre focus si imprastiere

Stiu ca suna bine cand spui „vreau sa targetez tot Bucurestiul, toti oamenii interesati de servicii de contabilitate”. Doar ca asta e in general o strategie pierzatoare.

Cu cat targetezi mai larg si mai vag, cu atat intri la licitatie pe audiente comune, scumpe si necalificate SI cu atat licitezi pentru persoane cu sanse mai mici sa devina clienti. Asta iti umfla CPC-ul si iti strica conversiile.

MIT:

“Folosesc o audienta mare, pentru ca AI/Algoritmul stie sa ii gaseasca pe aia interesati si auto optimizeaza campaniile“

Sa presupunem ca vrei sa vinzi rechizite de scoala pentru copii. Cand crezi ca o sa vinzi mai bine?

– cand folosesti AI sa identifice cele mai potrivite persoane dintr-un grup de oameni de la un spectacol pentru copii?

sau

– cand folosesti AI sa sa identifice cele mai potrivite persoane cand targetezi intreaga populatie a unui oras?

Da, algoritmii Google/Facebook/TikTok sunt optimizati sa identifice persoane relevante, DAR, eficienta finala e data si de audienta de la care pleaca.  Daca tu mandatezi algoritmul sa caute acu in caru cu fan, ghici ce:  o sa iti gaseasca mult mai putine ace, decat daca mandatezi sa caute acul in trusa de cusut.

Aditional, priveste si din punctul de vedere al platformelor, care obtin profit in functie de cat de mult cheltuiesti acolo. Cand crezi ca vor castiga mai mult platformele?  Cand targetezi un grup foarte mare? sau cand targetezi un grup mai restrans?

Un alt exemplu din imobiliare: o agentie targeteaza „oameni interesati de apartamente Bucuresti”. Alta agentie isi segmenteaza campania pe „apartamente 2 camere zona Militari” si are landing page separat doar pentru asta. Ghici cine plateste mai putin pe lead.

Recomandare pentru eficientizare buget:

 – Fa targetari inguste, testeaza, ajusteaza. E mai complicat, dar iti salveaza zeci de mii de lei pe an.  Nu merge cu o singura audienta generala, pentru de toate.  Mergi cu mai multe audiente mai specializate, fa grupuri in jurul a cateva cuvinte cheie mai precise.

– Te putem ajuta gratuit cu un audint al campaniilor de Facebook Ads» sau Google Ads»

Si, nu uita: Am publicat un ghid cu costurile per lead/client in 2025 pentru majoritatea domeniilor, segmentat pe canalul de promovare si gradul de optimizare al campaniei. 

Daca nu il ai deja, il poti descarca gratuit de aici»

Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro.

Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.

Intrebari? Sugestii? Comentarii? Lasa-le mai jos ↓

Post navigation

← PreviousCum a evoluat serviciul de redactare in era AI si ce urmeaza

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published.

Ultimele articole

  • De ce firme din acelasi domeniu au costuri triple sau mai mari cu reclamele 18/08/2025
  • Cum a evoluat serviciul de redactare in era AI si ce urmeaza 27/06/2025
  • Google a schimbat regulile SEO in mai 2025 – ce trebuie sa stii 20/05/2025
  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads 22/04/2025
  • Toata lumea vrea Tik Tok acum. Avantajele si dezavantajele promovarii aici 16/01/2025

Afla ce este SEO si cum poti face ca Google sa lucreze pentru tine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum iti poti creste semnificativ traficul din Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]

Vrei sa stii cum sa auditezi corect campaniile de Adwords?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa optimizezi campaniile de publicitate pe Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum care sunt principalele caracteristici ale unui site construit eficient si care vinde bine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti faci site-ul mai eficient

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei sa iti faci reclama pe Facebook dar nu stii cum?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti administrezi in mod profesionist reclamele pe Facebook

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei mai multi vizitatori pe site FARA sa platesti pentru ei sau cum sa vinzi mai mult?

›Descarca un Ghid Gratuit despre eCommerce SEO pentru Magazine Online

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum cum trebuie sa redactezi titluri excelente dar si o lista bogata de exemple si sugestii

›Descarca un Ghid Gratuit despre redactarea titlurilor excelente

oferta-seo-barbat-300x300[1]


SEOmark.ro

HOME   -   SERVICII   -   CURSURI   -   EDUCATIE   -   CONTACT   -   DESPRE NOI

Oferta noastra

SEOmark.ro ofera servicii de promovare online si cursuri de marketing online

Principalele servicii oferite sunt:
- Servicii de administrare a campaniilor de promovare prin Google Ads
- Servicii de creare site-uri web si web-design
- Servicii de optimizare a site-urilor web pentru Google si principalele motoare de cautare (Servicii de optimizare SEO)
- Servicii de administrare si promovare a campaniilor publicitare realizate prin Facebook
- Servicii de redactare a articolelor cu scopul publicarii lor in mediul online
- Servicii de optimizare a ratei de conversie pentru imbunatatirea campaniilor publicitare
- Consultanta si asistenta pe zona de marketing si promovare online

Principalele cursuri oferite sunt:
- Curs general de Marketing Online (sales funnel)
- Curs optimizare SEO - un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
- Curs jurnalism SEO - un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
- Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
- Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
- Curs de Blogging


Testimoniale clienti agentie SEOmark.ro


Achitei Andreea

Hotelurile Elexus

Dupa colaborarea cu SEOmark.ro, s-au obtinut rezultate concrete pentru site-urile hotelurilor noastre. De exemplu, site-ul hotel-carpathia.ro a ajuns în primele 5 pozitii pe cautarea “hotel Sinaia” (2023-2024-prezent), iar site-ul predeal.elexus.ro se situeaza acum in primele 3 pozitii pe cautarea “hotel Predeal” (2022-2023-2024-prezent). Mai concret, s-au creat pagini specializate pentru anumite cautari, care au fost ulterior promovate ducand la aceste pozitionari.

Achitei Andreea – Co Fondator Elexus Hotels; CA 32 mil RON 2023

TIS Farmaceutic

TIS FARMACEUTIC

SEOmark a furnizat servicii de marketing online, articole si postari pe pagina de Facebook a companiei. Rezultatele colaborarii cu SEOmark au fost foarte bune, iar raportul calitate-pret pentru serviciile oferite a fost potrivit. Am apreciat comunicarea constanta si suportul oferit oricand, inclusiv 24/24.

Dan Rebenciuc, director de vanzari la TIS Farmaceutic; CA 37 mil RON 2023

Syg Mob Design

Syg Mob Design

Syg Mob Design, companie care activeaza din 2006, produce mobilier din PAL si MDF si ofera solutii complete de amenajari si mobila pe comanda. Colaborarea cu SEOmark a inclus realizarea site-ului, curatarea lui dupa un atac si o campanie Google Ads cu costuri de 40-60 ron per client. Rezultatele au fost pozitive si, per total, am avut o experienta pozitiva cu Radu si colegii de la SEOmark.

Iulian Boboc, responsabil atelier Syg Mob Design ; CA 550K RON 2023

Estet.ro

Estet.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Estet.ro, magazin de bijuterii vintage si handmade, a inceput cu o lista de 7-8 cuvinte cheie relevante pentru atragerea publicului. S-au optimizat categoriile si denumirile produselor pentru cautari specifice, procesul fiind finalizat in 3-4 luni. In 3-5 luni, site-ul a ajuns pe prima pagina din Google pentru termeni precum: „bijuterii handmade argint” si „bijuterii vintage”.

Iordache Adriana, administrator

Funevents.ro

Funevents.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Funevents.ro – firma de animatori petreceri copii, a inceput cu imbunatatirea functionarii site-ului prin adaugarea de pagini dedicate cautarilor si completarea informatiilor existente. Au fost adaugate si link-uri externe, treptat, iar dupa 3-6 luni, traficul organic a crescut, eliminand necesitatea campaniilor Google Ads si generand suficiente cereri pentru echipa.

Borcanea Mihai, fondator;

curs jurnalism a1.ro

Curs Jurnalism a1.ro

Cursul de Jurnalism oferit de Ramona Ulici a fost o oportunitate valoroasa pentru echipa de redactori a1.ro. Am invatat reguli de redactare si tehnici pentru articole SEO. Temele au inclus redactarea articolelor, strategii de formatare si utilizarea cuvintelor cheie. La final, workshop-ul a consolidat cunostintele prin exercitii practice si discutii despre optimizarea imaginilor si sursele de informare.

redactia a1.ro


SEOmark.ro la GoTech World

Pe 12-13 noiembrie 2024, am participat la GoTech World Romexpo, un eveniment dedicat noutatilor din tehnologie. Am avut ocazia sa impartasim expertiza noastra si sa discutam despre solutii personalizate pentru fiecare business.

Pe parcursul a doua zile, am creat conexiuni, si am deschis usa unor viitoare colaborari. A fost o placere sa ne revedem cu vechi colaboratori, dar si sa cunoastem noi parteneri din industrie. Detalii suplimentare in sectiunea "Despre Noi".
SEOmark.ro – Agentie Marketing Online a participat la GoTech World

Vrei sa afli gratis cat de bine optimizat este site-ul tau?
Te putem ajuta!

Comanda un Audit SEO Gratuit

OFERTA NOASTRA

SEOmark.ro – Agentie Marketing Online Bucuresti

Principalele servicii oferite sunt:
– Administrarea campaniilor de promovare prin Google Ads
– Creare Site-uri Web si Web-Design
– Servicii SEO in Bucuresti si Online in Romania
– Administrare campanii de Facebook Ads
– Redactare articole si texte
– Optimizarea ratei de conversie
– Consultanta de marketing online

Principalele cursuri oferite sunt:
– Curs general de Marketing Online (sales funnel)
– Curs optimizare SEO – un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
– Curs jurnalism SEO – un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
– Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
– Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
– Curs de Blogging

Datele Firmei

S.C. Advert Boutique S.R.L | C.I.F. 28901466 | Nr. inregistrare: J40/8918/2011 | Adresa: Ale. Cimpul cu Flori, Nr. 4, Bl. D26, Ap. 2, Sector 6, Bucuresti

Google Business Profile | Google Maps

Google Maps - Suntem Aici

SEOmark ro este partener oficial Google

Copyright © Agentia Marketing Online SEOmark.ro · 2015-2025.

Termeni si Conditii pentru utilizarea site-ului Seomark.ro