close

SEOmark.ro

  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO
      • Servicii promovare SEO
      • Consultanta SEO
      • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Copywriting Profesional AI
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizarea Ratei de Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid – Initiere in SEO
      • Ghid – cost lead-uri 2025
      • Ghid – Top erori Facebook ads
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Canal Video – YouTube – SEOmark
    • Top Promovare Online
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Ultimele Articole

  • Nou update Core de la Google – Iunie 2025 – Ce s-a schimbat
  • De ce firme din acelasi domeniu au costuri triple sau mai mari cu reclamele
  • Cum a evoluat serviciul de redactare in era AI si ce urmeaza
  • Agentia Marketing Online - SEOmark.ro - 0775.304.971 - "Facem mai mult"

Logo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri OptimizateLogo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri Optimizate
  • Menu
  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO
      • Servicii promovare SEO
      • Consultanta SEO
      • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Copywriting Profesional AI
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizarea Ratei de Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid – Initiere in SEO
      • Ghid – cost lead-uri 2025
      • Ghid – Top erori Facebook ads
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Canal Video – YouTube – SEOmark
    • Top Promovare Online
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Nou update Core de la Google – Iunie 2025 – Ce s-a schimbat

By Radu Ciofu,

06/10/2025

Acum aproximativ o luna, in Romania a fost lansat un nou update “core” de la Google. 

Adica un update major al algoritmului care nu tinteste ceva specific ci este o modificare mai generala. 

Ce au modificat cei de la Google?

Cine castiga si cine pierde?

Despre asta e vorba in articol.

Nou update Core de la Google – Iunie 2025

Google Core Update Iulie (August) 2025

Intai, cateva mici precizari

 – E update din Iunie? sau August? care e faza?

Denumirea oficiala a update-ului este “June 2025 core update”

Insa, Google foloseste mai multe clustere pe intreg globul, pe care nu le updateaza simultan. Intai incep cu America, si aproximativ cam la o luna dupa, ajung si in Romania.

Data exacta pe care au inceput in SUA modificarile a fost 30 iunie.  Deci, practic e mai curand un iulie update.  Oficial l-au terminat in 17 iulie.

In Romania au inceput in jur de 15-20 august si pare ca au terminat prin 6-7 septembrie.

– Cum testezi? cum iti dai seama ce au modificat?

Sincer nu e foarte greu sa iti faci o parere in mare.

In Consola Google (Google Search Console – utilitar gratuit oferit de Google pentru monitorizarea traficului natural din Google al unui site) poti folosi o facilitate – Afisare grafice comparative pe 2 intervale de timp.

Adica, vezi pe grafic cand e modificarea mare – atunci are impact maxim update-ul – si iei un numar de zile (preferabil minim 20-30) dupa acel interval si compari cu intervalul de timp similar precedent update-ului.

Dupa care vezi comparativ:

– ce cautari au cresteri de trafic si/sau afisari + catre ce pagini duc acele cautari
– ce cautari au pierderi de trafic si/sau afisari + catre ce pagini duc acele cautari
– cauti in google, incognito sau private mode exact cuvintele respective si vezi cine e in prima pagina google si cu ce pagini se prezinta acolo.

Daca faci asta pentru mai multe site-uri si top cuvinte cheie castigatoare si pierzatoare, reusesti (de cele mai multe ori) sa iti faci o imagine de ansamblu a ce au facut in mare.

Evident ca e o privire mai din avion, dar iti faci in mare o idee a ce au modificat.

– Autoritate vs relevanta

Exista in mare 2 clase principale de criterii la care umbla.

Autoritatea e in mare un scor de marime pe care il da Google paginilor si site-urilor.  Cu cat ai mai multa, cu atat e mai bine, ai trafic mai mult.

Relevanta este un algoritm pe care il aplica la fiecare pagina de pe internet, cu scopul de: 1- a intelege despre ce e vorba in pagina aia si 2: care dintre paginile care sunt relevante pentru un cuvant cheie e mai buna decat altele si merita sa fie mai sus in cautari.

Pozitia efectiva din prima pagina Google e o combinatie intre cele doua criterii.

Concret, ce a modificat Google in al doilea update core din 2025

Concret, sunt 2 modificari importante:

1 – cresterea corelatiei dintre cautarea pe care o faci si rezultatele afisate (adica modificare semnificativa in zona relevantei)

2 – cresterea prezentei raspunsurilor generate de AI, care apar pe prima pozitie

Am sa le iau pe rand

1 – Google a crescut SEMNIFICATIV corelatia dintre subiectul paginii si cautarea pe care o faci.Google a umblat semnificativ la relevanta, si pare ca mult mai putin la autoritate.

Va dau cateva exemple ca sa intelegeti mai bine.

 

– In cazul seomark.ro – pagina noastra de servicii seo – https://seomark.ro/servicii-seo-opse24/  ranka si pe cautari care aveau legatura cu “agentie seo”  si  pe cautari care contineau “servicii seo”.

Inainte de update, Google considera ca in mare, intentia utilizatorului era sa gaseasca pe cineva cu care sa lucreze pe seo.

Dupa update, Google a rafinat mult intentia utilizatorului si a despartit cele doua cuvinte principale.

Cine cauta “agentie seo” este probabil o firma mai mare, care are probabil bugete mai mari si vrea un proiect pe termen mai lung, care sa contina si un plan de optimizare si in esenta o colaborare pe termen mai lung.

Cine cauta “servicii seo” este probabil o firma mai mica, sau un business local, care vrea ceva mai mic, o “zugraveala” de mica amploare, sa nu il coste mult, sa ii aduca un pic mai mult trafic si asta e.  De regula nu e o persoana/firma care se lupta pentru cuvinte cheie foarte competitive si , de multe ori promovarea online nu e principalul canal prin care primeste clienti.

 

– Alt exemplu: un client cu care lucram acum,  cu un site de mobila pe comanda. (care rankeaza in prima pagina pe cautarea “mobila la comanda“).

Inainte de update, din varii motive, ranka pe pagina 2 dupa cautarea “fabrica de mobila bucuresti“.  Acum, am fost la ei la locatie, ii cunosc in real life. Nu sunt o fabrica in adevaratul sens al cuvantului. Sunt o firma micuta, cu cativa angajati si au un atelier unde fac mobila. 

Nu sunt o fabrica adevarata, cu hale si depozite cu materie prima, linii de productie, etc, etc…  Cuvantul “fabrica” sau “fabricam” nici macar nu e prezent pe prima pagina. Si, nimic altceva de pe site nu sugereaza ca ar fi o fabrica in adevaratul sens al cuvantului.  In mod real, nu aveau de ce sa rankeze pe acel cuvant. Dar totusi, inainte de update erau pe pagina 2.

Post update, nu mai sunt in top 100 pe fabrica de mobila. Si e ok, pentru ca real era o asociere gresita, chiar daca are cumva legatura…

2 – Google a crescut numarul cazurilor in care pe prima pozitie apare un raspuns generat de AI.

Asta nu e o surpriza, Google intentioneaza sa mearga din ce in ce mai mult pe AI.

Google are in teste in America o noua interfata – AI MODE – care va inlocui mai devreme sau mai tarziu actuala prima pagina Google, si care, din ce imi dau seama, va fi un fel de combinatie intre fereastra full AI a chat GPT si Google actual cu link-urile.  Zona de AI insa, va fi mult mai mare decat e acum si va ocupa cam toata prima pagina.  Plus reclama evident.

Link-urile naturale, care acum sunt in prima pagina Google vor fi probabil undeva semnificativ mai jos si va trebui sa faci scroll ca sa ajungi la ele.

Ce mi-a atras atentia insa este discrepanta mare la multe cautari, intre felul in care raspunde AI si ce link-uri afiseaza in prima pagina motorul “clasic” de search.

Va dau un exemplu:  cautarea “creare site web”.

La SEOmark avem si servicii de web design si realizare site-uri ( https://seomark.ro/creare-site-wbst01/ )  si de multe ori am targetat cautarea asta, interpretand-o ca o cautare tranzactionala. In sensul ca cine cauta “creare site web” are nevoie de un site si cauta pe cineva sa ii creeze site-ul.

Prima pagina “clasica” e plina de reclame de la firme care realizeaza site-uri si in prima pagina sunt natural firme care ofera servicii de creare site.

AI insa nu interpreteaza tranzactional cautarea. Va dau mai jos prima parte a raspunsului generat de AI.

” Pentru a crea un site web, poți folosi platforme cu unelte automate și șabloane (cum ar fi Hostinger, Canva, SITE123), care îți permit să personalizezi designul, sau poți apela la o agenție de dezvoltare web pentru un site complet personalizat, care implică o analiză amănunțită a obiectivelor, strategie, design, dezvoltare și lansare.”

AI interpreteaza cautarea “creare site web” intai in sens INFORMATIONAL, si secundar tranzactional.

Adica, as avea nevoie de un site insa ma intereseaza mai curand INFORMATII despre cum l-as putea construi eu si ce unelte as putea folosi. Plus, recomandarea platformelor Canva si Hostinger, iarasi duce mai curand spre zona de micro-site-uri si soloprenori.

Concret, mai ales pe cautarile un pic mai interpretabile, apar diferente vizibile intre rezultatul generat de AI si rezultatele generate de Google “clasic”

Ce putem face si cum arata viitorul apropiat

Ponderea (greutatea) criteriilor de relevanta a crescut si nu cred ca va scadea, posibil chiar sa creasca in viitor.

De ce?  Pentru ca aum, fata de anii precedenti, Google ARE competitie serioasa si nu mai e un monopol pe cautare.  Din ce in ce mai multi oameni folosesc GPT (sau alt AI) pentru cautari.

Raspunsurile oferite de AI nu sunt generice ci FOARTE FOARTE precise si cu context bogat. E clar ca asta e viitorul.  Si Google nu il va putea ignora, de frica sa nu devina irelevant.

Ce inseamna asta?

– Va trebui sa avem mult mai multe pagini si mai detaliate

– Va trebui sa revizuim si sa aprofundam studiul cuvintelor cheie si ce vor cu adevarat cei care cauta (inca) in Google.   Din fericire, aici LLM-urile ajuta mult pentru ca sunt foarte eficiente in a descrie exact tipologia clientilor si intentia din spatele cautarilor.

Presupunand “cantitatea” de efort de promovare e identica, cred ca pe viitor, pe multe nise, va fi mai eficient sa ai multe pagini, fiecare putin promovata, decat putine pagini dar mai mult promovate.

Viitorul pare al microsegmentarii.

Altfel spus, pe termen scurt-mediu e un moment bun sa investim si sa imbunatatim semnificativ partea de on-site.

Pentru proiecte mai mari, am gandit serviciul acesta: https://seomark.ro/redactare-articole-seo-qz11-opse24/

Autoritatea si promovarea off-site NU VA DISPAREA.

Situatia de acum incepe sa semene cu anul 2013-2014, cand tot asa, accentul era foarte mult pus pe relevanta.

Ce s-a intamplat atunci? “Pescuitul cu dinamita”. Adica, “experti seo” au inceput sa optimizeze site-uri creand pagini auto-generate pentru sute/mii de cuvinte cheie.

Adica, obtineau lista completa cu cautari pe un domeniu, faceau o pagina generica pe care o multiplicau de 1000000000000  de ori schimband doar titlul si poate cateva cuvinte in primul paragraf.

Tactica a mers cat de cat o perioada, insa Google s-a adaptat rapid. A extins conceptul de autoritate pentru a-l aplica la nivelul fiecarei pagini.

Degeaba aveai 100000000000 de pagini daca autoritatea lor era zero.  Evident ca puteai sa promovezi acele pagini si sa le faci mai bune si sa aiba autoritate.  DAR, nimeni nu are resurse sa promoveze si sa faca ok sute de mii de pagini la un singur site.

Istoria se va repeta din nou.

Pe termen scurt, e posibil ca cei care fac content spam sa castige. O perioada. Dupa care se va taia din nou macaroana asta si vor avea de castigat paginile care fac ceva real si ok si care se si promoveaza.

De remarcat ca nu doar google are probleme cu content spam.  Si alte LLM-uri au.  Mai ales pe interogari mai complexe, sau pe nise mai putin populare, veti vedea ca multe din sursele recomandate de GPT sunt site-uri de calitate indoielnica.

Cred ca in timp GPT va investi in a deveni un motor de cautare mai sigur, si va implementa ceva similar autoritatii din Google.

In cazul in care te intereseaza optimizarea site-ului tau dar nu stii de unde sa incepi, sau vrei o parere, avem un serviciu gratuit – Audit SEO›

Testeaza-l, e gratuit.

Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro.

Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.

Intrebari? Sugestii? Comentarii? Lasa-le mai jos ↓

Post navigation

← PreviousDe ce firme din acelasi domeniu au costuri triple sau mai mari cu reclamele

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published.

Ultimele articole

  • Nou update Core de la Google – Iunie 2025 – Ce s-a schimbat 06/10/2025
  • De ce firme din acelasi domeniu au costuri triple sau mai mari cu reclamele 18/08/2025
  • Cum a evoluat serviciul de redactare in era AI si ce urmeaza 27/06/2025
  • Google a schimbat regulile SEO in mai 2025 – ce trebuie sa stii 20/05/2025
  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads 22/04/2025

Afla ce este SEO si cum poti face ca Google sa lucreze pentru tine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum iti poti creste semnificativ traficul din Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]

Vrei sa stii cum sa auditezi corect campaniile de Adwords?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa optimizezi campaniile de publicitate pe Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum care sunt principalele caracteristici ale unui site construit eficient si care vinde bine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti faci site-ul mai eficient

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei sa iti faci reclama pe Facebook dar nu stii cum?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti administrezi in mod profesionist reclamele pe Facebook

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei mai multi vizitatori pe site FARA sa platesti pentru ei sau cum sa vinzi mai mult?

›Descarca un Ghid Gratuit despre eCommerce SEO pentru Magazine Online

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum cum trebuie sa redactezi titluri excelente dar si o lista bogata de exemple si sugestii

›Descarca un Ghid Gratuit despre redactarea titlurilor excelente

oferta-seo-barbat-300x300[1]


SEOmark.ro

HOME   -   SERVICII   -   CURSURI   -   EDUCATIE   -   CONTACT   -   DESPRE NOI

Oferta noastra

SEOmark.ro ofera servicii de promovare online si cursuri de marketing online

Principalele servicii oferite sunt:
- Servicii de administrare a campaniilor de promovare prin Google Ads
- Servicii de creare site-uri web si web-design
- Servicii de optimizare a site-urilor web pentru Google si principalele motoare de cautare (Servicii de optimizare SEO)
- Servicii de administrare si promovare a campaniilor publicitare realizate prin Facebook
- Servicii de redactare a articolelor cu scopul publicarii lor in mediul online
- Servicii de optimizare a ratei de conversie pentru imbunatatirea campaniilor publicitare
- Consultanta si asistenta pe zona de marketing si promovare online

Principalele cursuri oferite sunt:
- Curs general de Marketing Online (sales funnel)
- Curs optimizare SEO - un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
- Curs jurnalism SEO - un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
- Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
- Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
- Curs de Blogging


Testimoniale clienti agentie SEOmark.ro


Achitei Andreea

Hotelurile Elexus

Dupa colaborarea cu SEOmark.ro, s-au obtinut rezultate concrete pentru site-urile hotelurilor noastre. De exemplu, site-ul hotel-carpathia.ro a ajuns în primele 5 pozitii pe cautarea “hotel Sinaia” (2023-2024-prezent), iar site-ul predeal.elexus.ro se situeaza acum in primele 3 pozitii pe cautarea “hotel Predeal” (2022-2023-2024-prezent). Mai concret, s-au creat pagini specializate pentru anumite cautari, care au fost ulterior promovate ducand la aceste pozitionari.

Achitei Andreea – Co Fondator Elexus Hotels; CA 32 mil RON 2023

TIS Farmaceutic

TIS FARMACEUTIC

SEOmark a furnizat servicii de marketing online, articole si postari pe pagina de Facebook a companiei. Rezultatele colaborarii cu SEOmark au fost foarte bune, iar raportul calitate-pret pentru serviciile oferite a fost potrivit. Am apreciat comunicarea constanta si suportul oferit oricand, inclusiv 24/24.

Dan Rebenciuc, director de vanzari la TIS Farmaceutic; CA 37 mil RON 2023

Syg Mob Design

Syg Mob Design

Syg Mob Design, companie care activeaza din 2006, produce mobilier din PAL si MDF si ofera solutii complete de amenajari si mobila pe comanda. Colaborarea cu SEOmark a inclus realizarea site-ului, curatarea lui dupa un atac si o campanie Google Ads cu costuri de 40-60 ron per client. Rezultatele au fost pozitive si, per total, am avut o experienta pozitiva cu Radu si colegii de la SEOmark.

Iulian Boboc, responsabil atelier Syg Mob Design ; CA 550K RON 2023

Estet.ro

Estet.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Estet.ro, magazin de bijuterii vintage si handmade, a inceput cu o lista de 7-8 cuvinte cheie relevante pentru atragerea publicului. S-au optimizat categoriile si denumirile produselor pentru cautari specifice, procesul fiind finalizat in 3-4 luni. In 3-5 luni, site-ul a ajuns pe prima pagina din Google pentru termeni precum: „bijuterii handmade argint” si „bijuterii vintage”.

Iordache Adriana, administrator

Funevents.ro

Funevents.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Funevents.ro – firma de animatori petreceri copii, a inceput cu imbunatatirea functionarii site-ului prin adaugarea de pagini dedicate cautarilor si completarea informatiilor existente. Au fost adaugate si link-uri externe, treptat, iar dupa 3-6 luni, traficul organic a crescut, eliminand necesitatea campaniilor Google Ads si generand suficiente cereri pentru echipa.

Borcanea Mihai, fondator;

curs jurnalism a1.ro

Curs Jurnalism a1.ro

Cursul de Jurnalism oferit de Ramona Ulici a fost o oportunitate valoroasa pentru echipa de redactori a1.ro. Am invatat reguli de redactare si tehnici pentru articole SEO. Temele au inclus redactarea articolelor, strategii de formatare si utilizarea cuvintelor cheie. La final, workshop-ul a consolidat cunostintele prin exercitii practice si discutii despre optimizarea imaginilor si sursele de informare.

redactia a1.ro


SEOmark.ro la GoTech World

Pe 12-13 noiembrie 2024, am participat la GoTech World Romexpo, un eveniment dedicat noutatilor din tehnologie. Am avut ocazia sa impartasim expertiza noastra si sa discutam despre solutii personalizate pentru fiecare business.

Pe parcursul a doua zile, am creat conexiuni, si am deschis usa unor viitoare colaborari. A fost o placere sa ne revedem cu vechi colaboratori, dar si sa cunoastem noi parteneri din industrie. Detalii suplimentare in sectiunea "Despre Noi".
SEOmark.ro – Agentie Marketing Online a participat la GoTech World

Vrei sa afli gratis cat de bine optimizat este site-ul tau?
Te putem ajuta!

Comanda un Audit SEO Gratuit

OFERTA NOASTRA

SEOmark.ro – Agentie Marketing Online Bucuresti

Principalele servicii oferite sunt:
– Administrarea campaniilor de promovare prin Google Ads
– Creare Site-uri Web si Web-Design
– Servicii SEO in Bucuresti si Online in Romania
– Administrare campanii de Facebook Ads
– Redactare articole si texte
– Optimizarea ratei de conversie
– Consultanta de marketing online

Principalele cursuri oferite sunt:
– Curs general de Marketing Online (sales funnel)
– Curs optimizare SEO – un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
– Curs jurnalism SEO – un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
– Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
– Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
– Curs de Blogging

Datele Firmei

S.C. Advert Boutique S.R.L | C.I.F. 28901466 | Nr. inregistrare: J40/8918/2011 | Adresa: Ale. Cimpul cu Flori, Nr. 4, Bl. D26, Ap. 2, Sector 6, Bucuresti

Google Business Profile | Google Maps

Google Maps - Suntem Aici

SEOmark ro este partener oficial Google

Copyright © Agentia Marketing Online SEOmark.ro · 2015-2025.

Termeni si Conditii pentru utilizarea site-ului Seomark.ro