close

SEOmark.ro

  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO
      • Servici promovare SEO
      • Consultanta SEO
      • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Copywriting Profesional AI
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Ultimele Articole

  • Cum a evoluat serviciul de redactare in era AI si ce urmeaza
  • Google a schimbat regulile SEO in mai 2025 – ce trebuie sa stii
  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads
  • Agentia Marketing Online - SEOmark.ro - 0775.304.971 - "Facem mai mult"

Logo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri OptimizateLogo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri Optimizate
  • Menu
  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO
      • Servici promovare SEO
      • Consultanta SEO
      • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Copywriting Profesional AI
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Ce are in comun SEO si Psihologia?

By Radu Ciofu,

10/05/2016
seo si psihologie

seo si psihologie

Este SEO mai mult psihologie decat tehnica?

Consultantii SEO ca mine sunt de obicei abordati intr-un moment in care dezvoltarea site-ului se afla deja intr-un stadiu avansat. Elementele de design sunt la locul lor, graficele create, structura paginii stabilita, pana si procesul de vanzare si strategiile de generare de contacte (lead generation)  sunt finalizate, cand proprietarul sau managerul apeleaza la consultantii SEO pentru a le cere sa isi armonizeze eforturile de optimizare cu ceea ce a fost deja facut.

In viziunea multor clienti, SEO este un element pur tehnic fara vreo legatura cu marketingul.

Personal, nu cred ca este asa. Absolut Deloc. E adevarat insa, ca orice plan SEO contine si o parte tehnica.

Dar, setarea strategiei si stabilirea tuturor elementelor ce conduc la analiza unei afaceri, avand ca fundament piramida nevoilor umane a lui Maslow, nu sunt procese pur tehnice.

Sa luam analogia cu reparatia unei case. Ai putea gasi un bun furnizor de servicii de montare acoperisuri pentru a aseza tiglele pe care le-ai comandat in avans. Insa, daca se dovedeste ca tiglele nu se potrivesc vei avea parte doar de un rezultat mediocru.

Nu ar fi fost mai bine sa te sfatuiesti cu un specialist inainte de a-ti comanda tiglele?

La fel se intampla si cu orice initiativa SEO pentru site-uri. Atunci cand consultanta SEO se bazeaza pe psihologie si strategie, intreg proiectul va prinde mai multa consistenta. O strategie SEO eficienta este cea care valorifica sinergiile cu instrumente de marketing precum social media, comunicate de presa, relatii publice, si nu numai.

Dupa cum explica David Meerman Scott in cartea sa despre noile reguli de marketing, a miza in mod nechibzuit pe un SEO pur tehnic in structurarea web poate aduce pierderi importante in termeni ai impactului pe care un plan de marketing integrat l-ar putea avea.

Nu crezi ca e mai bine sa integrezi TOATE canalele de marketing inainte de a-ti construi site-ul si strategia de promovare?

Atunci cand imi sunt solicitate serviciile de consultanta SEO, cel mai greu task este sa-i conving pe proprietarii afacerilor ca, adoptand o abordare SEO strategica, vor reusi sa:

  • Isi creasca vanzarile
  • Reduca costurile (economisite pentru alte canale de marketing)
  • Imbunatateasca eficienta totala a site-ului
  • Surprinzator, sa eficientizeze si alte canale de marketing (asta pentru ca afla mai exact ce vor clientii si cum cauta)

Eforturile mele de SEO se traduc in incercarea de a ma delimita cat mai precis de firmele care fac SEO pentru bani putini, ce se rezuma doar la cateva cuvinte-cheie si link building superficial. In felul acesta o gramada de oportunitati sunt ratate, implicit bani pierduti.

Multi comercianti online inteleg importanta inceperii cu faza de documentare a cuvintelor-cheie (multi nici macar atat din pacate). Din pacate, multi aici se si opresc. Cuvintele-cheie, cu siguranta, conteaza. Concepute cum trebuie, ele te vor ajuta sa intelegi exact care sunt asteptarile pietei, in cifre exacte, si iti vor sugera metode de optimizare care raspund cel mai bine intereselor prospectate.

Priveste mai departe si vei vedea ca aceste cuvinte-cheie spun mult mai multe despre potentialii cumparatori si au o influenta considerabila asupra ratei de conversie a site-ului.

Un cuvant-cheie despre un supliment alimentar scump sugereaza  un tip de utilizator constient si preocupat de sanatate, care cauta produse de calitate si e dispus sa plateasca pentru ceea ce e mai bun.

Profilul psiho-grafic alcatuit in urma analizei cuvintelor-cheie este modalitatea optima de a crea pagini cu destinatie precisa, capabile sa convinga si sa schimbe comportamente intr-un fel aproape de neimaginat.

Orice afacere trebuie sa perceapa aproape fiecare pagina web ca pe o pagina de destinatie. Si mai trebuie sa incerce sa raspunda urmatoarelor intrebari:

  1. Ce cauta de fapt vizitatorii care ajung pe pagina aceasta?
  2. Cu ce problema se confrunta si cum putem sa-i ajutam?
  3. Cum am putea sa le oferim o experienta diferita de tot ceea ce au gasit altundeva?

In momentul in care o afacere inceteaza sa vada site-ul propriu doar ca pe o brosura de prezentare si adopta o abordare diferita a perspectivelor pe care aceasta le presupune, se intampla schimbari cu adevarat spectaculoase.

Ai castigat in constiinta si aprecierea publica cu fiecare vizitator care, odata ajuns pe site-ul tau, afirma: „Este exact ceea ce am nevoie. De ce nu am cumparat asta mai demult?”

Astfel, site-ul optimizat a castigat un nou fan, cere iti va promova afacerea. Acest lucru va transfera atentia clientului dinspre pret spre valoare, pentru ca va intelege importanta beneficierii de un produs sau serviciu atat de minunat.

Site-ul tau este principalul canal de comunicare cu clientii tai in online. Nu vrei sa fie eficient?

SEO nu este ceva ce tine de mituri sau mister. In esenta, SEO este pur si simplu psihologie aplicata care interfereaza cu alte elemente precum economia, functionalitatea motoarelor de cautare, Web analytics si structurare site.

Cum arata un SEO inteligent, eficient si orientat psihologic

  • SEO este mai putin despre tehnologie si mai mult despre comportamentul uman. Cum si de ce folosesc oamenii anumite cuvinte-cheie? Ce preocupari, griji sau dureri se ascund in spatele lor? Cum dezvolti o strategie de continut care sa aduca solutii si valoare?
  • SEO este mai putin despre tine si mai mult despre clientii tai. A te lauda prea mult cu propriile realizari poate fi neproductiv pentru afacerea ta. Cele mai relevante intrebari pe care trebuie sa le ai in vedere cand este vorba de continut sunt: „Cine ar da +1 pe Google?” si „Va primi acest continut like-uri pe Facebook?”
  • SEO este mai putin despre click-uri si mai mult despre vanzari. Daca 9 din 10 vizitatori parasesc site-ul fara sa fi devenit cumparatori (sau abonati), inseamna ca prima pozitie pe Google pentru care ai lucrat atat de mult nu este atat de valoroasa. Ce poti imbunatati pentru a intelege mai bine si a atinge obiectivele pe care ti le-ai propus?
  • SEO este mai putin despre tipuri/caractere si mai mult despre cuvinte-cheie. Multe afaceri depun eforturi ca sa dezvolte o strategie SEO axata pe tipuri/caractere. Dar caracterul este ceva imaterial. Cuvintele-cheie folosite de clientii tai sunt cele care conteaza. Cum putem evita ca strategia de cuvinte-cheie sa fie doar o partida de pescuit cuvinte la intamplare?
  • SEO este mai putin despre a monitoriza valori irelevante si mai mult despre a fi inteligent, abil. Seteaza-ti obiective care sunt specifice, cuantificabile, realizabile, realiste si oportune. Nu lasa ca obsesia pentru vizualizarea paginii, click-uri si clasament sa-ti distraga concentrarea de la aspecte mai importante. Cum va reusi strategia ta SEO sa impulsioneze vanzarile, rata de conversii si profitul?
  • SEO este mai putin despre reducerea costurilor si mai mult despre perceperea site-ului ca pe un agent de vanzare pretios si valoros. In fond, site-ul tau actioneaza non-stop ca un agent de vanzare, aducandu-ti clienti zi si noapte. De ce nu l-ai trata asadar cu respect si apreciere? Nu crezi ca merita sa investesti ceva mai mult in el?

Am lucrat si am interactionat cu strategi si consultanti SEO, iar una dintre marile mele nemultumiri din aceasta perioada a fost sa observ cum expertul SEO este prin definitie marginalizat, fiind ultima persoana caruia i se cere parerea despre dezvoltarea unui proiect web. Din acest motiv, din pacat recomandarile mele displac in general deoarece presupun restructurari majore si rescriere a continutului – lucruri care, de altfel, ar putea fi foarte usor evitate, daca un consultant SEO ar fi implicat mai devreme in procesul de dezvoltare a site-ului.

Poate ca sunt eu mai neconventional, dar atunci cand fac SEO, documentarea si analiza joaca un rol major si consider ca asa ar trebui sa fie pentru toti cei care profeseaza ca specialisti SEO.

Sloganul de pe prima pagina a site-ului nostru este: “Nu cauta clienti pentru produsele tale, cauta produse pentru clientii tai – Seth Godin” si nu este ales din intamplare. In orice domeniu, nu doar in online, daca vrei sa vinzi bine trebuie sa iti cunosti bine clientii. Trebuie sa stii CE cauta, DE CE cauta si CUM cauta. Iar raspunsul la aceste intrebari le ofera foarte precis SEO.

Am sa fac o predictie pentru viitor: in cativa ani, SEO va deveni principala componenta de marketing online indiferent cum va evolua Google sau FaceBook sau urmatorul gigant online inca inexistent. Asta pentru ca indiferent unde vor cauta, SEO presupune sa analizezi nevoile clientilor si sa le oferi exact ce isi doresc.

Esti de acord ?

Post navigation

← PreviousCum sa cresti usor numarul de Like, Share, Click-uri si pozitia in Google (SEO) – Studiu de caz
NextIn 2016, in America se cheltuiesc 65 Miliarde dolari pe SEO. Ce inseamna pentru tine? →

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published.

Ultimele articole

  • Cum a evoluat serviciul de redactare in era AI si ce urmeaza 27/06/2025
  • Google a schimbat regulile SEO in mai 2025 – ce trebuie sa stii 20/05/2025
  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads 22/04/2025
  • Toata lumea vrea Tik Tok acum. Avantajele si dezavantajele promovarii aici 16/01/2025
  • Google pentru Servicii a devenit foarte dificil si scump. De ce? Si ce poti face? 08/10/2024

Afla ce este SEO si cum poti face ca Google sa lucreze pentru tine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum iti poti creste semnificativ traficul din Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]

Vrei sa stii cum sa auditezi corect campaniile de Adwords?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa optimizezi campaniile de publicitate pe Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum care sunt principalele caracteristici ale unui site construit eficient si care vinde bine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti faci site-ul mai eficient

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei sa iti faci reclama pe Facebook dar nu stii cum?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti administrezi in mod profesionist reclamele pe Facebook

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei mai multi vizitatori pe site FARA sa platesti pentru ei sau cum sa vinzi mai mult?

›Descarca un Ghid Gratuit despre eCommerce SEO pentru Magazine Online

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum cum trebuie sa redactezi titluri excelente dar si o lista bogata de exemple si sugestii

›Descarca un Ghid Gratuit despre redactarea titlurilor excelente

oferta-seo-barbat-300x300[1]


SEOmark.ro

HOME   -   SERVICII   -   CURSURI   -   EDUCATIE   -   CONTACT   -   DESPRE NOI

Oferta noastra

SEOmark.ro ofera servicii de promovare online si cursuri de marketing online

Principalele servicii oferite sunt:
- Servicii de administrare a campaniilor de promovare prin Google Ads
- Servicii de creare site-uri web si web-design
- Servicii de optimizare a site-urilor web pentru Google si principalele motoare de cautare (Servicii de optimizare SEO)
- Servicii de administrare si promovare a campaniilor publicitare realizate prin Facebook
- Servicii de redactare a articolelor cu scopul publicarii lor in mediul online
- Servicii de optimizare a ratei de conversie pentru imbunatatirea campaniilor publicitare
- Consultanta si asistenta pe zona de marketing si promovare online

Principalele cursuri oferite sunt:
- Curs general de Marketing Online (sales funnel)
- Curs optimizare SEO - un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
- Curs jurnalism SEO - un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
- Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
- Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
- Curs de Blogging


Testimoniale clienti agentie SEOmark.ro


Achitei Andreea

Hotelurile Elexus

Dupa colaborarea cu SEOmark.ro, s-au obtinut rezultate concrete pentru site-urile hotelurilor noastre. De exemplu, site-ul hotel-carpathia.ro a ajuns în primele 5 pozitii pe cautarea “hotel Sinaia” (2023-2024-prezent), iar site-ul predeal.elexus.ro se situeaza acum in primele 3 pozitii pe cautarea “hotel Predeal” (2022-2023-2024-prezent). Mai concret, s-au creat pagini specializate pentru anumite cautari, care au fost ulterior promovate ducand la aceste pozitionari.

Achitei Andreea – Co Fondator Elexus Hotels; CA 32 mil RON 2023

TIS Farmaceutic

TIS FARMACEUTIC

SEOmark a furnizat servicii de marketing online, articole si postari pe pagina de Facebook a companiei. Rezultatele colaborarii cu SEOmark au fost foarte bune, iar raportul calitate-pret pentru serviciile oferite a fost potrivit. Am apreciat comunicarea constanta si suportul oferit oricand, inclusiv 24/24.

Dan Rebenciuc, director de vanzari la TIS Farmaceutic; CA 37 mil RON 2023

Syg Mob Design

Syg Mob Design

Syg Mob Design, companie care activeaza din 2006, produce mobilier din PAL si MDF si ofera solutii complete de amenajari si mobila pe comanda. Colaborarea cu SEOmark a inclus realizarea site-ului, curatarea lui dupa un atac si o campanie Google Ads cu costuri de 40-60 ron per client. Rezultatele au fost pozitive si, per total, am avut o experienta pozitiva cu Radu si colegii de la SEOmark.

Iulian Boboc, responsabil atelier Syg Mob Design ; CA 550K RON 2023

Estet.ro

Estet.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Estet.ro, magazin de bijuterii vintage si handmade, a inceput cu o lista de 7-8 cuvinte cheie relevante pentru atragerea publicului. S-au optimizat categoriile si denumirile produselor pentru cautari specifice, procesul fiind finalizat in 3-4 luni. In 3-5 luni, site-ul a ajuns pe prima pagina din Google pentru termeni precum: „bijuterii handmade argint” si „bijuterii vintage”.

Iordache Adriana, administrator

Funevents.ro

Funevents.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Funevents.ro – firma de animatori petreceri copii, a inceput cu imbunatatirea functionarii site-ului prin adaugarea de pagini dedicate cautarilor si completarea informatiilor existente. Au fost adaugate si link-uri externe, treptat, iar dupa 3-6 luni, traficul organic a crescut, eliminand necesitatea campaniilor Google Ads si generand suficiente cereri pentru echipa.

Borcanea Mihai, fondator;

curs jurnalism a1.ro

Curs Jurnalism a1.ro

Cursul de Jurnalism oferit de Ramona Ulici a fost o oportunitate valoroasa pentru echipa de redactori a1.ro. Am invatat reguli de redactare si tehnici pentru articole SEO. Temele au inclus redactarea articolelor, strategii de formatare si utilizarea cuvintelor cheie. La final, workshop-ul a consolidat cunostintele prin exercitii practice si discutii despre optimizarea imaginilor si sursele de informare.

redactia a1.ro


SEOmark.ro la GoTech World

Pe 12-13 noiembrie 2024, am participat la GoTech World Romexpo, un eveniment dedicat noutatilor din tehnologie. Am avut ocazia sa impartasim expertiza noastra si sa discutam despre solutii personalizate pentru fiecare business.

Pe parcursul a doua zile, am creat conexiuni, si am deschis usa unor viitoare colaborari. A fost o placere sa ne revedem cu vechi colaboratori, dar si sa cunoastem noi parteneri din industrie. Detalii suplimentare in sectiunea "Despre Noi".
SEOmark.ro – Agentie Marketing Online a participat la GoTech World

Vrei sa afli gratis cat de bine optimizat este site-ul tau?
Te putem ajuta!

Comanda un Audit SEO Gratuit

OFERTA NOASTRA

SEOmark.ro – Agentie Marketing Online Bucuresti

Principalele servicii oferite sunt:
– Administrarea campaniilor de promovare prin Google Ads
– Creare Site-uri Web si Web-Design
– Servicii SEO in Bucuresti si Online in Romania
– Administrare campanii de Facebook Ads
– Redactare articole si texte
– Optimizarea ratei de conversie
– Consultanta de marketing online

Principalele cursuri oferite sunt:
– Curs general de Marketing Online (sales funnel)
– Curs optimizare SEO – un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
– Curs jurnalism SEO – un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
– Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
– Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
– Curs de Blogging

Datele Firmei

S.C. Advert Boutique S.R.L | C.I.F. 28901466 | Nr. inregistrare: J40/8918/2011 | Adresa: Ale. Cimpul cu Flori, Nr. 4, Bl. D26, Ap. 2, Sector 6, Bucuresti

Google my Business | Google Maps

Google Maps - Suntem Aici

Copyright © Agentia Marketing Online SEOmark.ro · 2015.

Termeni si Conditii pentru utilizarea site-ului Seomark.ro