De vorba cu Brian Dean la GPEC 2016
Brian Dean este unul dintre cei mai cunoscuti consultanti de marketing digital din lume si fondatorul site-ului Backlinko.com. In 2013 site-ul sau a fost inclus in Top 100 Business Blog al Technorati si a ramas de atunci una dintre cele mai cunoscute surse de informare pe SEO, Content Marketing, Link Building, E-Mail Marketing etc… El a fost invitat ca speaker in cadrul conferintei GPeC Summit 2016, ocazie cu care am avut sansa sa schimb cateva cuvinte cu el.
Brian este foarte cunoscut in special ca expert SEO iar punctul sau forte este atragerea de link-uri (linkbuilding). Din acest motiv prezentarea sa din Romania s-a axat pe SEO si criteriile de eficienta din 2016 insa, nu despre SEO vreau sa vorbesc acum.
Pentru cine nu stie sau s-a abonat inca, Brian are si un newsletter FOARTE bine facut in care prezinta diferite ghiduri, tutoriale sau alte servicii ale site-ului sau. Iar subiectul discutiei purtate a fost exact pe tematica email-marketing-ului.
Personal sunt foarte circumspect cand vine vorba de abonarea la un news-letter. Realizez ca cineva va incerca sa imi vanda ceva si in majoritatea cazurilor nu ma abonez. In plus, sunt si un mare fan al butonului “Unsubscribe” – prefer sa nu umplu casuta mea de email de liste de produse “la reducere”.
Povestea prin care am ajuns abonat la Brian e un pic mai complicata si era cat pe ce sa ma dezabonez in 5 minute, dar nu s-a intamplat. Si nu imi pare rau, dimpotriva. Despre asta insa un pic mai tarziu. Deocamdata am sa va relatez principalele idei legate de e-mail marketing extrase in urma discutiei cu Brian Dean din cadrul GPEC 2016:
Incearca sa agati vizitatorul cu ceva scurt si punctual
In general oamenii cauta rezolvari simple si punctuale pentru anumite probleme. Marea majoritate nu vor sa primeasca un roman pe e-mail si nici nu vor sa se aboneze pentru benefici ulterioare incerte. Da-le ceva ce pot folosi acum si care nu implica un efort prea mare. In plus, daca vrei sa oferi raspunsuri pentru mai multe probleme nici nu ai cum sa produci foarte mult continut. Ofera ceva simplu, rapid si eficient.
Follow-up-ul si mail-urile ulterioare sunt cele care vor determina succesul
Ai agatat vizitatorul cu ceva? Perfect. Atentie mare insa ce faci in continuare. Daca ai un news-letter incearca sa oferi pe cat posibil informatie care sa fie perceputa ca fiind valoroasa de catre utilizatori. Nu le trimite informatii inutile doar pentru ca nu ai altceva mai interesant de trimis. Fie se vor dezabona, fie vor invata sa ignore ce le trimiti.
Eficienta email-ului automatizat este exagerata
Brian are o singura lista de email si nu foloseste email-uri conditionate sau campanii drip. O singura lista, 1-2 email-uri pe saptamana. Cel mai important aspect insa: continut de calitate. Sunt abonat la el de peste un an si pot confirma ca toate mail-urile pe care le-am primit au un continut interesant. Prezinta o problema si modalitatea prin care o poti rezolva. Nu tin minte sa fi primit de la el ceva care sa contina o vanzare directa, de genul reducere la serviciul X sau promotie la produsul Y.
Cu alte cuvinte, content marketing pur, fara vanzare directa. Si cu toate acestea, am fost foarte aproape de a ma dezabona de la newsletter-ul sau in cateva minute. Nu am facut-o insa, si am sa descriu mai jos intreaga poveste, plus modalitatea in care trimite si formuleaza email-urile.
[sociallocker id=”3024″]Prima oara am luat contact cu site-ul Backlinko anul trecut (2015) cand cautam informatii despre SEO si in special despre cum sa faci link-building. Site-ul lui este foarte bine indexat (in primele pozitii) asa ca am intrat si pe el. Una dintre paginile pe care am intrat era strict dedicata procesului de link-building, cum poate fi abordat si cateva tehnici. Totusi, informatia nu era completa si daca vroiai mai mult, trebuia sa te abonezi sa primesti un PDF gratuit.
Ce trebuie retinut e ca acest PDF nu era promovat decat in articolul respectiv. Nu era un pop-up general al site-ului ci aparea doar in articolul respectiv. “Incearca sa agati vizitatorul cu ceva scurt si punctual” – exact asta mi-a oferit: ceva punctual exact pe cautarea mea.
M-am abonat, pentru ca era exact ce cautam. Am primit imediat confirmarea abonarii , dupa care am primit si email-ul cu link-ul de unde puteam deschide PDF-ul. Totusi, nu era mail-ul standard simplu si sec “Multumim ca te-ai abonat, descarca link-ul de aici….“. Email-ul sau era scris la persoana a 2-a si in plus fata de link era si un mesaj in care Brian ma ruga sa ii scriu pentru orice problema am. Spunea ca citeste toate mesajele si in limita rezonabilului ii ajuta pe toti cei care ii scriu. Si daca nu poate, macar te trimite in directia potrivita.
Ce trebuie retinut e ca era un email foarte personal. Ca si cum i-as scrie unui prieten foarte bun cu care ma cunosc de mult timp. “follow-up este esential“.
Am descarcat PDF-ul insa aici am avut prima surpriza oarecum negativa. “Ghidul” nu continea decat cateva link-uri catre alte articole in care erau prezentate pe larg diferite probleme. Majoritatea articolelor nici macar nu erau de pe site-ul Backlinko si nu erau scrise de Brian. “Ghidul” nu era decat o colectie de articole in principal de la altii… Intai m-am simtit un pic pacalit. Ma asteptam sa primesc pe ghid doar munca lui nu a altora. Primul impuls a fost sa ma dezabonez. Insa, am aruncat un ochi peste articolele din PDF si am citit cateva. Am realizat ca fara sa vreau am “consumat” munca lui. Chiar daca articolele respective nu erau scrise de el, intreg procesul de marketing era munca lui. Faptul ca mi-a dat niste resurse si ca le-a pus intr-o forma usor accesibila, era munca lui si eu deja o consumasem. Adresa mea de email a fost plata pentru serviciile lui pe care incepusem sa le consum.
Am decis sa nu ma dezabonez atunci si imi pare bine ca nu am facut-o. Email-urile pe care le trimite sunt foarte interesante si chiar au continut de calitate.
[/sociallocker]
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Ne interesează concret despre email marketing ,ce ROI aduce pe anumite domenii.
Merita folosite liste extinse sau doar cele colectate prin magnet email?
Din 25 mai se pare ca orice mail trimis fără confirmare e o lama ci doua tăișuri. Sunt multe aspecte se discutat,chiar dorim sa facem mail marketing dar este prerabil la orice domeniu ?
Alexandru
http://Www.proelectrice.ro