Reclama pe Facebook – simplu: postezi ceva si dai “boost post”. Mai e si altceva?
Din fericire pentru bugetul tau, poate fi mult mai mult!
Conform Facebrands.ro in Romania sunt 8,5 milioane de utilizatori de Facebook. Atunci cand dai “boost post” te promovezi teoretic catre toti. Crezi ca nu se poate mai eficient de atat?
Administrarea profesionista a unei reclame pe Facebook trebuie sa tina cont de si sa optimizeze urmatoarele 3 variabile principale:
- Cui ma promovez – mai exact care este audienta mea (publicul caruia ma adresez)
- Cu ce ma promovez – mai exact ce produse sau servicii ofer si ce mesaj arat acelei audiente
- Unde duc acea audienta – mai exact, catre ce pagini din site-ul meu duc acea audienta sau (asta daca nu doresc o conversie direct in Facebook sau in alta parte)
Hai sa vedem ce presupune fiecare etapa.
O consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer in care analizam campania ta de Facebook si iti oferim o parere.
› Ai campanii de promovare active pe Facebook??
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu ai vanzarile pe care le asteptai?
› Vrei o opinie din partea unei firme specializate?
» Te putem ajuta! Solicita un audit gratuit al campaniei tale de Facebook. Programeaza-te la o discutie Gratuita cu un specialist!
• Vrei sa vinzi rapid catre publicul larg?
• Vrei ca multi oameni sa afle de tine?
• Daca da – ai ajuns unde trebuie!
Suntem o Agentie de marketing specializata in implementarea campaniilor de promovare prin Facebook Ads si Instagram Ads.
Cui ma promovez – selectarea audientei
Reclamele sunt eficiente daca sunt aratate cui trebuie – valabil pentru orice reclama. Punctul forte al Facebook-ului este ca poti selecta foarte precis cui sa afisezi reclama ta in functie de interesul pe termen lung al persoanei respective.
De exemplu, daca esti un magazin de biciclete, poti selecta persoane din orasul x, de varsta y, care au ca interes ciclismul si care au dat like unor pagini de ciclism sau altor magazine de biciclete.
A crea o lista de persoane care sa corespunda anumitor criterii stabilite de tine se numeste sa creezi o audienta.
Pentru firmele care nu au mai avut campanii administrate profesionist pe Facebook, primul pas este efectiv identificarea clientului potrivit. In cele mai multe cazuri nu exista un singur tipar de client si trebuie sa testezi mai multe interese potentiale. Asta inseamna sa incepi cu mai multe campanii identice ca si mesaj/produs/destinatie dar sa variezi audientele si sa vezi cine raspunde cel mai bine criteriilor tale.
Este in general nevoie de minim 2 saptamani ca sa iti faci o idee despre cat de bine (sau nu) raspunde o audienta la mesajele tale. In aceasta etapa nu urmaresti conversii sau vanzari directe ci doar sa identifici audienta corecta. Asa ca este este esential, oricat ti-ai dori, sa NU schimbi mesajele afisate. In general se merge cu o reclama generica dar cat mai reprezentativa pentru firma pe care o promovezi.
Atunci cand incerci sa optimizezi ceva, este obligatoriu sa nu schimbi decat un singur parametru odata. De exemplu: pun o reclama catre o audienta si in prima faza merge slab. Dupa aceea schimb si audienta si reclama si vad ca merge mai bine. Cine a fost de vina: reclama sau audienta?
O alta regula a testarii pe Facebook: Campaniile NU se editeaza. Vrei sa testezi ceva nou, faci o noua campanie. Daca mereu schimbi ceva la o campanie in derulare, este imposibil ca mai tarziu sa spui ce a mers, de ce si sa reconstruiesti audienta respectiva. Facebook are un grad mare de automatizare interna si tine cont de persoanele care au interactionat cu reclama ta. Daca mereu editezi si schimbi aceeasi reclama, nu faci decat sa creezi un istoric imposibil de recreat al acelei reclame, ceea ce inseamna ca nu optimizezi structurat si logic.
Daca modifici de mai multe ori o campanie, poti ajunge sa imbunatatesti rezultatul final DAR, nu vei putea trage concluzii clare si foarte probabil nu vei putea recrea rezultatul.
Dupa o anumita perioada, in urma a multe teste reusesti sa identifici cateva audiente bune. Urmeaza partea a 2-a.
Ce promovez: reclama si destinatia
Desi sunt doua variabile distincte, in general optimizarea reclamei si a destinatiei se face concomitent. Motivul este ca astfel se castiga timp pretios. In general, peste 95% din clienti vor rezultate cat mai rapide, asa ca trebuie sa cumulezi aceste doua etape.
Optimizarea reclamei
Ca regula generala, este obligatoriu sa NU modificam campaniile pornite. Daca vrem sa schimbam ceva, atunci se creeaza o campanie noua pentru fiecare nou parametru care se vrea modificat.
In esenta, optimizarea reclamei se concentreaza asupra mesajului si al tipului de campanie dorit. Optimizam pentru click-uri? pentru conversii? De obicei nu exista o singura conversie caz in care trebuie sa realizam campanii diferite pentru fiecare obiectiv separat.
In functie de audienta aleasa, trebuie sa testam mai multe mesaje. Daca ai mai multe audiente posibile (cazul cel mai frecvent) nu te poti astepta ca o singura reclama sa atraga la fel pe toata lumea. Pentru fiecare audienta trebuie cel putin 3-4 reclame si mesaje diferite ca sa iti dai seama cat de cat ce merge, ce nu, si de ce.
Si nu uitati de destinatie. Marea majoritate a reclamelor de pe Facebook duc spre un site. Credeti ca pagina pe care ajung utilizatorii nu influenteaza rezultatul final al campaniei? Si credeti ca nu e bine sa se testeze mai multe pagini? Sunteti 100% convinsi ca prima varianta e si cea mai buna?
Tot in aceasta etapa se optimizeaza si pozele, tipul de afisare si pozitia lor. Exista posibilitatea de a afisa o reclama in feed, sau in partea dreapta. Exista posibilitatea de a afisa o singura poza sau o colectie de poze. Si evident, trebuie sa testezi mai multe poze.
Si nu uitati: reclamele pot fi afisate pe mobil sau pe desktop.
Si nu uitati regula de aur: la fiecare test nu se schimba decat un singur parametru.
O consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer in care analizam campania ta de Facebook si iti oferim o parere.
› Ai campanii de promovare active pe Facebook??
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu ai vanzarile pe care le asteptai?
› Vrei o opinie din partea unei firme specializate?
» Te putem ajuta! Solicita un audit gratuit al campaniei tale de Facebook. Programeaza-te la o discutie Gratuita cu un specialist!
• Vrei sa vinzi rapid catre publicul larg?
• Vrei ca multi oameni sa afle de tine?
• Daca da – ai ajuns unde trebuie!
Suntem o Agentie de marketing specializata in implementarea campaniilor de promovare prin Facebook Ads si Instagram Ads.
Ce presupun toate cele de mai sus?
Ca si formula generica avem:
10-12 teste de audienta (pot fi mult mai multe, depinde de complexitatea afacerii si bugetul clientului). Sa zicem ca raman 3-4 audiente ok.
3-4 audiente x 10-15 reclame x 4-5 modalitati de administrare a reclamelor x 2 landing page = in general peste 100 de campanii diferite pentru a ajunge la o concluzie relativ solida, concludenta si eficienta.
Dupa care, evident, procesul nu se termina, pentru ca oricand poti testa o audienta noua, un mesaj nou sau un landing nou. Doar asa, pe termen lung obtii rezultate cu adevarat eficiente.
Sau, poti sa nu iti bati capul cu nimic din cele de mai sus si sa dai “boost post”. Merge si asa.
Radu Ciofu, SEOmark.ro