Cu totii ne dorim sa avem pagini cat mai bine optimizate seo, cu cat mai mult trafic si cat mai sus in Google.
Nu?
Astazi vreau sa prezint un nou aspect al optimizarii care ne poate aduce un plus semnificativ ca trafic si pozitie. Ma refer la link-urile puse intr-o pagina de-a noastra spre alte site-uri.
Nu e asta insa un pic contra-intuitiv? Si daca DAI link-uri spre altii, nu pierzi din autoritate?
Da si Da. Ca de obicei insa, detaliile sunt cele care cu adevarat fac diferenta. Deci:
Cum sa folosim link-uri externe in cazul optimizarii seo (optimizare la nivelul paginii noastre)
Intai – de ce functioneaza – care e logica?
Initial, Google era un program care se limita la – hai sa spunem – studiul semantic al cuvintelor dintr-o pagina.
Google citea articolul tau, vedea cam ce cuvinte sunt acolo, aplica un algoritm care sa determine daca acel text e relevant din punct de vedere lingvistic (sa nu folosesti aiurea cuvinte cheie) si … cam atat.
Practic, pentru a optimiza o pagina, cam tot ce era nevoie era sa folosesti in pagina respectiva cateva cuvinte cheie, cu un numar optim de repetari.
Asta este ce se cheama oarecum SEO semnantic – sau pe romaneste seo gramatical.
Sa fie foarte clar – acest tip de SEO INCA ESTE CAT SE POATE DE RELEVANT SI VALABIL.
Oricat ai vrea sa scrii un articol relevant despre “branza”, daca nu scrii “branza” in titlu si in articol, nu ai facut nicio … branza.
Deci, in continuare in articol va trebui sa folosim de cateva ori cuvantul cheie pe care dorim sa il urcam in clasament.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
SEO on-page conceptual sau pe baza de corelatii logice
Totusi, Google a evoluat. Nu poti evalua relevanta unui articol DOAR dupa numarul de repetitii ale cuvantului “branza”.
Asa ca in timp a aparut si conceptul de “concept logic”. Adica, Google in marea sa baza de date, a inceput sa construiasca concepte logice.
Mai exact concepte SI legaturi logice intre ele.
De exemplu, branza este un aliment care provine din lapte, care provine de la vaci. Sau cel putin asa era candva. Dar asta e alta discutie.
Deci, oficial, conceptul de “branza” e legat logic de conceptul de “lapte” si conceptul de “vaca”.
Aceste concepte insa nu sunt definite efectiv in Google. Nu e ca inginerii de acolo au stat intr-o seara si au avut o sedinta cu subiectul: “Definirea conceptului de vaca – teorie si implementare practica“.
Google doar se foloseste de cele mai de incredere surse pe care le gaseste pentru a isi defini aceste concepte. Acum… unde ar putea exista un loc, ca un fel de enciclopedie globala, foarte de incredere, unde sa fie definite toate aceste concepte primare… cum e cel de vaca si branza…
Hei – de fapt exista: Wikipedia
Si mai exista si alte site-uri , doar ca asta e cel mai mare si universal valabil.
Daca cautati in Google “branza”, “lapte” si “vaca” – Wikipedia e in toate cazurile in primele 2 rezultate, si in 2/3 pe primul loc. Asta inseamna ca atunci cand vine vorba de concepte generale – wikipedia e site-ul #1 pe care Google il foloseste pentru a-si defini aceste concepte.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Si cum ramane cu optimizarea la nivel de pagina?
Simplu. Spuneam ca Google incearca sa isi dezvolte si un concept de relevanta logica – nu doar semantica.
Altfel spus, un articol sau o pagina despre branza e legata logic de pagina de wikipedia a branzei, de pagina de wikipedia a vacii si de pag. de wiki a laptelui.
Cel putin asa gandeste Google.
DAR – Google INCA NU INTELEGE ARTICOLELE NOASTRE. Google crede ca acea branza despre care scriem e acea branza care are o pagina in wiki. Doar ca nu e sigur.
Si pentru a fi sigur, trebuie sa il ajutam.
Si cel mai simplu, este cu 1 sau mai multe link-uri externe catre acele pagini ale conceptelor primare. De exemplu, asta este una dintre cele mai bune pagini ca model de optimizare seo on-page.
In concluzie:
Relevanta pe care ti-o calculeaza Google este un scor. O cifra. Cu cat “bifezi” mai multi din factorii pe care Google ii ia in calcul, cu atat scorul e mai mare.
DACA vrei sa ai un scor de relevanta mai mare atunci trebuie sa:
- Identifici ce concepte primare sunt folosite in articolul tau
- Sa gasesti surse in care google are incredere
- Sa le citezi in articolul tau, preferabil mai la inceput
- Sa nu exagerezi – 1-3 link-uri cred ca e suficient
Si nu uita: CEL mai important e ca acele surse : sa fie surse cu AUTORITATE in Google si sa fie RELEVANTE la subiectul tau. Altfel, nu va functiona.
Si pe final un raspuns: Daca pui link-uri externe, nu iti dauneaza paginii? Nu pierzi autoritate?
Sincer, cred ca da – dar – din experienta mea practica si din ce vad prin SUA – castigul de relevanta este MULT mai mare decat eventuala pierdere pe care ti-ar aduce-o un link extern.
Acu, daca ai pune sute de link-uri externe sunt convins ca efectul ar fi unul negativ. Dar, la 1-2-3 link-uri pierderea autoritatii e neglijabila, in timp ce castigul de relevanta e semnificativ.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Te intereseaza si prezentarea video pe tema asta?
Ai mai jos si inregistrarea webinarului Gratuit (in fiecare joi la ora 19:00) in care prezint exact aceeasi tema: optimizarea on-site (on-page) cu ajutorul link-urilor externe.
Si bineinteles: Daca ai intrebari sau nelamuriri, lasa un comentariu la sfarsitul articolului.
Este adevarat ca este bine sa pui link catre site-uri cu autoritate pe subiectul tau. Totusi, partea cu pierderea de autoritate daca pui link catre alt site, nu am inteles-o niciodata. E ca si cum ai avea un lichid/autoritate si daca dai drumul la robinet/link, iti curge/pleaca autoritatea…
Da. Explicatia alegorica cu lichidul o folosesc si eu. Exact asa functioneaza autoritatea. Teoretic pleaca de la tine spre cei spre care pui link.
Totusi, fara sa am vreo dovada, cred cumva ca google foloseste ponderi diferite in functie de numarul de link-uri. Cumva, daca ai foarte putine nu pare sa fie o problema. Efectele negative incep sa apara atunci cand ai mai multe.