Este mai bine ca blogul nostru sa fie parte din site-ul nostru?
SAU sa fie o entitate separata?
Cum credeti ca e mai bine?
Am vazut in ultima perioada, in special in randul magazinelor online, multe cazuri in care blogul companiei este fizic pe alta platforma decat cea pe care este magazinul.
E insa mai bine ca blogul sa fie diferit de site? Sau chiar pe alt site, complet diferit?
Din fericire intrebarea nu e una retorica.
In prezent, este MULT mai bine ca blogul sa fie PARTE INTEGRANTA din site-ul nostru. Punct.
Evident, exista avantaje si dezavantaje in ambele cazuri.
DAR, facand un cumul – este mult mai profitabil pentru afacerea noastra ca blogul sa fie parte integranta a site-ului principal.
Motivele sunt in principal legate de Google si de modul cum un site castiga “incredere” (autoritate).
Te intereseaza si un Video pe aceasta tema?
Poti vedea aici o inregistrare.
Daca te intereseaza sa participi LIVE la astfel de webinarii, trebuie sa stii ca ele au loc in fiecare joi, la ora 19:00 pe canalul de Youtube Live a SEOmark.ro – https://www.youtube.com/c/SeomarkRo/live
Daca vrei sa fii notificat pe email in avans despre subiectul abordat, sau daca vrei doar un reminder – te poti inregistra gratuit aici›
Avantajele unui blog care este IN SITE
Sa spunem ca avem o firma care vinde ceva. Nu conteaza ce. Obligatoriu vom avea si cateva – mai multe sau mai putine – pagini de produse/servicii.
In acele pagini evident, vom descrie cateva aspecte ale acelui produs/serviciu. Trebuie sa spunem ceva despre ele pentru a le putea vinde.
TOTUSI, cat de mult putem spune intr-o pagina de produs.
Credeti ca toate intrebarile si aspectele posibile legate de acel produs/serviciu pot fi raspunse intr-o singura pagina de produs. Si daca cumva, ne incapatanam sa punem intr-o singura pagina TOT ce putem spune despre acel subiect, cum va arata pagina respectiva? Va fi cineva disponibil sa citeasca ore, zeci de ore ce am scris noi?
Asta e o intrebare retorica.
Este evident ca nu are logica si utilitate sa punem in pagina produsului tot ce putem spune despre el. Are logica ca orice aspect conex sa apara intr-o zona Dedicata Aspectelor Conexe – adica ceva gen zona de BLOG.
E logic. Dar, de ce e neaparat mai bine ca sectiunea asta sa fie in site? Nu poate fi si in afara sa?
E mai bine in site pentru ca zona de blog creste relevanta site-ului. Pentru fiecare site, Google determina doua caracteristici principale: autoritate si relevanta. Cu cat ai mai mult continut (unic si de calitate) pe o nisa, cu atat site-ul tau e mai relevant pentru cautari din acea nisa.
De exemplu: esti un site care vinzi animale de companie. Cu cat ai mai multe articole despre ingrijirea animalelor respective, despre mancarea pentru ele si cum sa le tratezi diferite boli care pot aparea, cu atat Google vede ca site-ul tau e mai relevant pentru tot ce inseamna cautari legate de animalutele respective.
Mai multa relevanta = Trafic Mai Mare
Trafic mai mare = vanzari mai multe
Mai exista insa un motiv important pentru care e bine ca blogul sa fie in site.
MAI ALES daca e un blog de CALITATE.
Daca articolele tale sunt foarte ok, atunci creste sansa ca ele sa fie preluate. Si de multe ori (din pacate nu mereu) cel care preia un articol citeaza sursa, punand un link spre ea.
Este foarte posibil ca asta sa se intample fara sa stii.
In cazul in care blogul este in site, orice preluare cu link de pe blogul tau inseamna un link spre site-ul tau.
ORICE promovare a blogului este implicit si o promovare a site-ului tau.
Este foarte eficient cand impusti mai multi iepuri dintr-o data. Cand Blogul te ajuta si pe seo , fara sa faci ceva in plus.
FOARTE IMPORTANT – SUBDOMENIUL E CONSIDERAT DE GOOGLE CA FIIND SITE DIFERIT!
Huh? Ce? Sub…ce?
Stiti ce e un site. De exemplu, www.ABCD.ro – e un site numit ABCD.
Un subdomeniu este de exemplu: www.subdomeniu.ABCD.ro.
Subdomeniile sunt gratuite in general si putem face aproape oricate pentru fiecare domeniu. Erau populare in urma cu 10-15 ani, cand erau folosite ca si spam pentru cuvinte cheie. De ex: www.cuv_cheie.ABCD.ro.
Google insa considera un subdomeniu ca fiind un SITE DIFERIT.
Adica www.subdomeniu.ABCD.ro este un site si www.ABCD.ro este ALT site.
Daca www.subdomeniu.ABCD.ro castiga un link NU IL AJUTA DIRECT CU NIMIC PE www.ABCD.ro. Si invers.
Am facut precizarea asta pentru ca blog in subdomeniu e o varianta destul de populara. Probabil ca ati vazut ceva gen: blog.site….ro
Deci, daca e asa de ce nu are toata lumea blog in site?
Sunt destul de multe site-uri care nu au blog integrat. In principal sunt 3 motive pentru care se intampla asta:
- Site-ul a fost lansat fara blog, pentru ca proprietarul a crezut ca nu ii trebuie si ulterior s-a gandit ca ar fi util. Si cand s-a decis in final sa implementeze un blog a vazut ca e mai usor sa il faca pe un domeniu separat, pentru ca nu trebuie sa faca nici o modificare la site. Si e adevarat – e mai usor de facut asa.
- Site-ul NU POATE AVEA BLOG – nu toate site-urile sunt facute in wordpress. Nu toate platformele au zona dedicata de blog. Sunt site-uri, in special platforme de magazine online si e-commerce, care nu vin dotate cu zona de articole/blog. Efectiv, NU ai optiunea de a scrie si publica articole in site. In cazul asta, chiar nu ai de ales si trebuie sa ai un blog separat.
- Proprietarul nu acorda prea mult interes blogului si se gandeste ca decat sa aiba ceva care sa para abandonat pe site-ul principal, mai bine are o “chestie” separata, care nu ii face in niciun fel rau. In cazul asta, aproape ca ii e rusine de blogul lui.
EXISTA insa si un avantaj mare in a avea un blog separat de site.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Exista insa si avantaje ale unui blog SEPARAT de site-ul principal?
Da, exista. Un Blog separat de site are mai multa libertate si poate fi pozitionat ca fiind “mai neutru” decat un blog din site.
Cel mai usor e sa va dau un exemplu.
Sa zicem ca avem un magazin de haine.
La acest magazin putem avea un blog din zona de fashion – ce se poarta, cum sa asortezi haine, care sunt ultimele tendinte, ce mai poarta vedetele, etc…
Evident, ca vom mai promova pe blog produsele noastre. Si daca blogul e in site, e evident ca e un fel de auto-reclama. Si toata lumea se asteapta sa fie asa.
Pana la urma e normal. Tu vorbesti despre tine. Ce poti sa spui altceva decat de bine.
INSA, daca blogul e separat de site SI daca are si o pozitionare diferita atunci poate fi perceput ca o entitate diferita. Evident, pentru asta trebuie sa il tratam ca atare.
Insa, daca reusim, atunci avem un blog care e al nostru dar pare mai putin al nostru si pare mai mult (sau mai putin) independent. Si DACA blogul pare cat de cat independent, atunci promovarea pe care ne-o aduce e mai credibila.
E MULT mai credibil cand ALTCINEVA zice despre tine ca esti fenomenal decat daca tu zici despre tine ca esti fenomenal.
Si asta poate fi un mare avantaj al unui blog pe alt site.
Insa, pentru asta blogul trebuie sa fie pe un domeniu separat. E greu sa pari independent atunci cand adresa blogului e blog.site-ul-tau.ro
Si, pentru a reusi, trebuie ca blogul SA STEA IN PICIOARE ca site independent. Adica, sa aiba trafic, sa publice articole, sa fie activ.
Adica, trebuie sa investesti in el.
Daca faci un blog pe alt domeniu si il abandonezi, nu o sa iti aduca ABSOLUT NIMIC.
Orice blog trebuie tratat ca o mini-afacere
In ultima instanta, orice blog – ca e un blog personal, ca e un blog de firma – e o mini investitie.
Bagi ceva (bani, timp, ambele) cu speranta de a scoate mai mult.
Daca nu il tratezi ca o afacere probabil ca nu va merge. Sau cel mult va exista, fara a-ti aduce beneficii reale.
Dar, ca sa il cresti si in final sa beneficiezi de el (sa iti recuperezi investitia) trebuie sa il tratezi ca o mini-afacere.
Si exact asta e logica cursului de Blogging de la SEOmark.ro – Curs Blogging – scrie atractiv, promoveaza-te eficient si capteaza vizitatorii
Am creeat un curs care isi propune sa prezinte care sunt cei mai importanti pasi prin care un blog poate fi crescut si in final monetizat.
Este un curs si pentru blog-uri personale si pentru blog-uri de firma. Procedura e aceeasi, diferentele de abordare nu sunt foarte mari.
Deci, daca vreti sa va promovati prin continut, sau, daca vreti sa va faceti un blog, aruncati un ochi aici›
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Intrebari? Comentarii? Lasati-le mai jos