In ultima perioada, vorbesc cu din ce in ce mai multa lume dezamagita de promovarea prin Adwords.
Peste tot aceeasi problema – Bani Investiti Fara rezultate sau cu rezultate slabe.
Mai merita Adwords in 2017-2018?
Intai, sa clarific ceva – este 100% adevarat ca multe persoane NU isi recupereaza banii investiti in Adwords.
Si este normal sa fie asa.
In ultima instanta, publicitatea este o marfa, ca oricare alta si se supune legilor cererii si ofertei. Daca cererea creste dar oferta nu creste si ea in acelasi ritm, atunci pretul creste.
Altfel spus, cu cat mai multi oameni cumpara publicitate dar numarul celor care vad publicitatea respectiva nu creste si el, cu atat pretul platit va fi mai mare.
Cererea pentru publicitate a tot crescut in ultima perioada insa, numarul celor care vad publicitatea respectiva a crescut mult mai putin. Nu e ca si cum acum avem mult mai multi oameni care au acces la internet decat in urma cu 4-5 ani. Tot cam aia suntem prin Romania…
Si inca un adevar economic – adwords e o licitatie – pretul la o licitatie va creste pana cand cineva NU isi va mai permite sa plateasca. Atata vreme cat scoti profit, esti dispus sa platesti un pic mai mult. NU iti mai permiti sa platesti doar atunci cand efectiv nu mai merita.
Aceleasi mecanisme economice influenteaza ORICE produs intr-o economie de piata. Publicitatea si publicitatea prin Adwords NU sunt exceptii – e doar un alt produs care urmeaza legile nescrise ale cererii si ofertei intr-o economie de piata.
In ultima instanta, pe masura ce pretul produsului “reclama Adwords” creste, din ce in ce mai putini oameni si-l vor permite sa il cumepre. Cine? DOAR cei suficient de eficienti.
Si nu uita: Eficient nu se refera doar la campania Adwords – se refera la INTREGUL TAU SITE, evident inclusiv paginile de destinatie. Si daca te intereseaza cateva caracteristici ale unui site eficient, vezi aici un ghid gratuit›
› Ai reclame Google Ads (Adwords)?
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu aduc suficienti clienti?
› Vrei o opinie din partea unei firme de specialitate?
Aplica pentru Audit Gratuit Google Ads›
Suntem o agentie de promovare online specializata in implementarea si optimizarea reclamei prin Google Ads.
Oferim pachete complete de promovare prin Google Ads dar si servicii punctuale.
Tu vii cu produsul si oferta, noi iti concepem mesajul, facem setarile in Google si iti promovam eficient afacerea. Aditional, putem oferi si servicii conexe, cum ar fi: optimizarea paginilor de produs, optimizarea conversiilor, implementare funnel de marketing, etc…
Deci – pretul va creste pana cand cineva nu si-l mai permite.
CE E DE FACUT?
Intai – trebuie sa intelegeti un lucru – cand vine vorba de ORICE reclama, inclusiv Adwords, conteaza si produsele si prezentarea, nu doar reclama.
Altfel spus, daca aveti preturi foarte mari sau un site slab rau, care nu prezinta incredere, foarte probabil NU VETI VINDE nici daca aveti cea mai performanta campanie Adwords din lume.
Insa, daca site-ul vostru E OK – sau chiar bun – atunci va dau o serie de solutii pe care sa le aplicati si sa vedeti daca puteti redeveni profitabili pe adwords.
Deci, ce puteti face CONCRET:
1. Segmenteaza campania si pastreaza DOAR CE MERGE
Daca nu esti profitabil la o audienta mare, incearca sa gasesti o audienta mi mica, mai bine definita, unde poate reusesti sa devii profitabil.
Practic – defineste cuvinte cheie mai specifice. Vezi in acest articol› cum se face.
Dupa ce ai facut segmentarea de rigoare, vezi ce merge, ce nu merge si pastreaza DOAR ce e profitabil.
O campanie buna pe adwords nu e o campanie care vinde orice oricui. Asa ceva nu exista.
O campanie profitabila e o campanie care se concentreaza pe a vinde DOAR produsele care reusesti sa le vinzi in profit.
2. Cere ceva mai usor de la vizitatori
Vanzarea directa e cel mai dificil lucru pe care poti sa il ceri cuiva. Practic, ii ceri din prima sa iti dea bani.
Asta functioneaza ok in cazul produselor ieftine. Daca de exemplu cosul mediu e 100-200 ron, e ok. Nici nu merita sa ceri altceva. 200 ron NU e o suma mare.
Dar, daca produsele/serviciile tale sunt mai scumpe, atunci e din ce in ce mai greu sa vinzi direct si din prima.
Testeaza daca nu cumva e mai ok sa ceri doar sa te sune pentru detalii suplimentare.
Gandeste-te:
Daca ceri vinzi ceva care costa mii de lei, atunci foarte probabil oricine isi va pune intrebari inainte de a cumpara. E ok produsul? E ok vanzatorul? E ce imi trebuie? Daca nu merge… daca…
E mult mai usor sa ceri cuiva doar sa sune si sa intrebe.
Fa un test. Daca reclama ta aduce trafic dar nu vanzari, fa o pagina dedicata in care pui doar urmatorul mesaj:
“Te intereseaza produsul/serviciul XYZ? Suna la numarul [buton click-to call nr tel] si te ajutam cu orice informatie ai nevoie”
100% vei avea mai multe telefoane. 100% nu toti vor deveni si clienti. Insa, daca stii sa vorbesti la telefon si daca produsul tau e ok, 100% vei avea mai multi clienti.
3. Ai incercat tot ce e mai sus, ai verificat si nu ai erori sau cautari gresite, produsul tau e ok si nu exagerat de scump insa, tot nu vinzi.
In cazul asta nu mai raman decat doua lucruri de facut:
Opreste Adwords. Pentru anumite produse, mai ales din categoria celor mai scumpe/mai dificil de inteles/foarte nisate, etc… e posibil ca adwords sa NU functioneze. Daca tot ce ai incercat nu merge, atunci renunta.
Pana la urma, adwords e doar un canal de marketing. A existat publicitate si inainte de adwrods si, va exista si dupa.
Ce trebuie sa faci e sa:
- Identifica exact care sunt clientii tai.
- Gaseste o modalitate buna de a face rost de numerele lor de telefon.
- Cumpara un abonament ieftin cu minute nelimitate
- Calareste telefonul.
Daca produsul e dificil de vandut, cea mai eficienta modalitate de vanzare e om la om.
Pana la urma, vindem catre oameni, nu catre roboti.
Orice om are nevoie de anumite confirmari biologice pentru a avea incredere. Oricat de bine e facut adwords, nu se compara nici pe departe ca si credibilitate cu un telefon ok. ORICE cumparare se face doar pe incredere. Si nimic nu castiga increderea mai rapid decat o persoana care vorbeste ok si care prezinta bine ceva.
› Ai reclame Google Ads (Adwords)?
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu aduc suficienti clienti?
› Vrei o opinie din partea unei firme de specialitate?
Aplica pentru Audit Gratuit Google Ads›
Suntem o agentie de promovare online specializata in implementarea si optimizarea reclamei prin Google Ads.
Oferim pachete complete de promovare prin Google Ads dar si servicii punctuale.
Tu vii cu produsul si oferta, noi iti concepem mesajul, facem setarile in Google si iti promovam eficient afacerea. Aditional, putem oferi si servicii conexe, cum ar fi: optimizarea paginilor de produs, optimizarea conversiilor, implementare funnel de marketing, etc…
Radu Ciofu, SEomark.ro
Intrebari? Nelamuriri?
›Comenteaza mai jos ↓
Foarte misto articolul. Un articol de sinteza, bazat pe experienta voastra si cu atat mai valoros. Multumesc!
Mi-a placut asta cu calareste telefonul 😉
Realitatea e ca de multe ori, cold calling still works in interactiunea B2B 😉
Si noi am fost in dilema aceasta si indiferent ce am fi facut, rezultatele costau prea mult. Solutia este intr-adevar sa renunti o perioada.