Pentru ca finalul de an se apropie, mi-am propus sa vorbesc despre cea mai mare modificare facuta de Google in 2017.
Insa imi dau seama ca factorul care a impactat seo de departe cel mai mult in ultima perioada nu a fost implementat in 2017, ci in 2016 la final.
Este vorba de un factor care ne-a facut sa regandim modul de realizare a studiului cuvintelor cheie si modul in care concepem un plan de seo.
Este de departe cel mai important factor din ultima perioada.
Asa ca, chiar daca tehnic nu a aparut in 2017, consider ca mai bine vorbesc despre ceva foarte relevant decat despre ceva arbitrar calendaristic valabil (cum ar fi schimbari exclusiv din 2017).
Deci: cel mai important factor SEO din ultima perioada:
Introducerea RankBrain
In continuare: ce impact a avut, cum ne-am adaptat noi si ce impact va avea in continuare.
Intai, ce este RankBrain si de ce e important pentru SEO
Pentru a calcula pozitia fiecarui site dupa anumite cautari (cuvinte cheie) Google urmareste o lista de criterii in functie de care acorda “note” site-urilor. Pozitia in Google este in esenta lista de site-uri sortata in functie de cea mai mare “nota” primita.
E ca la un examen: cu cat rezolvi mai multe subiecte, cu atat nota finala e mai mare.
Insa, nu toate subiectele sunt punctate la fel. Adica, nu toti parametrii sunt la fel de importanti. Variatia este in functie de natura cautarilor: de exemplu, pentru cautari legate de flori imaginile sunt foarte importante. Pentru cautari legate de evul mediu, textul este mai important.
Deci: mai important decat criteriile in sine este Ponderarea lor.
Cine determina insa ponderarea?
Pana recent, acest lucru era responsabilitatea unor ingineri de la Google – angajati. De aproape un an insa, responsabilitatea este aproape exclusiv alocata catre RankBrain.
Si nu doar asta – RankBrain are ca sarcina aditionala intelegerea scopului cautarilor umane.
Si impreuna, cele doua modificari au schimbat fundamental modul in care se face SEO. Cum? Vezi in continuare.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Impactul major pe care l-a avut RankBrain asupra SEO
1. Studiul cuvintelor cheie a trebuit regandit radical
In mod normal, studiul cuvintelor cheie era mai mult sau mai putin un tabel cu principalele cautari legate de domeniul unui client. De exemplu “ghid de voiaj” si “ghid de calatorii” erau doua cuvinte cheie diferite – fiecare trebuia adoptat diferit.
Realitatea este insa ca intentia utilizatorului este similara in cazul celor doua cuvinte.
- PRE-RankBrain practica seo era sa faci cate o pagina separata pentru fiecare cautare
- POST-RankBrain faci O SINGURA pagina care sa contina ambele cuvinte
Chiar daca faci doua pagini ca in exemplul de mai sus, Google intelege ca logica lor e aceeasi si in mare va afisa una singura pentru ambele cautari – cea pe care o considera cea mai relevanta.
CONCRET: acum, dupa ce obtinem lista de cuvinte cheie brute (toate cautarile adica), trebuie sa le grupam pe inteles logic si abia dupa sa facem planul de dezvoltare seo pt site.
2. Optimizarea TREBUIE sa tina cont si de user experience
Google se uita acum la toti factorii care influenteaza timpul petrecut de utilizator pe pagina, la numarul de pagini vizitate si, in general, la cat timp petrece pe site-ul tau.
In plus, Google are acum capacitatea (algoritmi de invatare mecanica) de a face o serie de modificari la parametrii sai in functie de fiecare cuvant cheie cautat.
Astfel, criteriile de uzabilitate si satisfacere a nevoii utilizatorului au devenit MULT MAI IMPORTANTE. Nu mai merge sa ai elemente de SEO in pagina, dar sa nu livrezi ce doreste vizitatorul.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Ce aduce viitorul pentru SEO
Din start trebuie sa precizez ca noile criterii NU le-au eliminat pe cele vechi. Pur si simplu sunt lucruri noi de care trebuie sa tinem cont de acum incolo. Factorii “vechi” gen: cuvantul cheie in titlu, in primul paragraf, densitate, cuv cheie in link, etc… inca exista. Doar ca, daca adaugi noi criterii sau le ponderezi altfel, importanta lor se reduce.
Toate “manualele” vechi de SEO inca sunt valabile. Doar ca sunt mai putin importante.
Efectul – utlizatorul va trebui sa primeasca mai multa valoare
Este simplu – pana la urma e vorba de supravietuirea celui mai bine adaptat. La orice moment dat, prima pagina a Google este o lista cu cele mai bine adaptate site-uri la niste criterii. Daca adaugi criterii noi, gen experienta utilizatorului, atunci, in timp, prima pagina va fi o alta lista, tot cu cele mai bine adaptate site-uri, care includ si noile criterii.
Daca Google vrea mai multa valoare pentru utilizator, atunci prima pagina a Google va reflecta asta.
Cine va sti cum sa ofere utilizatorilor mai multa valoare decat concurentii sai, va avea de castigat dupa noile modificari.
In plus, de vreme ce criteriile de sortare difera mult de la domeniu la domeniu, de la cuvant la cuvant, imaginatia si creativitatea celui care optimizeaza va fi MAI IMPORTANTA.
Altfel spus, cine va sti cum sa iasa mai bine si mai original in fata, va avea de castigat. Si daca stau sa ma gandesc, exact la fel e si in viata reala – cea offline…
Intrebari? Comentarii?
Pune-le mai jos – la comentarii ↓
Radu Ciofu, SEOmark.ro