10 sfaturi de luat in calcul
Internetul este un spatiu nelimitat de resurse pentru afacerea ta. Aici iti poti gasi clientii, aici iti poti gasi ideile despre produse si aici iti poti gasi inspiratia in ceea ce priveste promovarea.
Noi iti oferim in acest articol 10 idei de reclame care o sa functioneze de fiecare data cand vrei sa promovezi ceva in mediul online.
Aceste idei reprezinta sabloane care, in teorie, spun specialistii, functioneaza de fiecare data. Ele nu garanteaza neaparat ca vei inregistra aceleasi rezultate pe fiecare reclama sau ca vei avea succes nelimitat, garantat cu orice astfel de idee. Specialistii stipuleaza doar faptul ca aceste idei de reclame sensibilizeaza mult mai mult consumatorul si il face sa actioneze mai usor.

Idei de reclame – 10 sfaturi de luat in calcul
1. O imagine face cat 1000 de cuvinte, dar nu orice imagine
Imaginile sunt o componenta foarte importanta in promovare.
Chiar si pe Facebook sau pe Google Adwords in reteaua de display acestea sunt factori principali. Specialistii spun ca daca doresti sa sensibilizezi, imaginile cu familii, copii, batrani sau animalute de obicei te vor ajuta mai mult.
Despre cum sa te folosesti de display in Adwords, iti recomandam acest articol.
2. Idei de reclame cu privire la titlu
Conform specialistilor, titlul este cel mai important element al unei reclame.
Acesta este citit de peste 8 din 10 oameni care vad reclama. Un titlu bun va fi intotdeauna atractiv, bazat pe principii de call to action. Poti folosi cifre si statistici in tilu pentru a denota credibilitate. De asemenea, titlurile “how to” sunt foarte eficiente.
Pentru mai multe detalii despre cum sa scrii titluri catchy, citeste acest material.
3. Idei de reclame – formatul imaginii se alege specific in functie de canal
Acesta este un sfat LOGIC, spunem noi. Nu o sa faci un anunt de search Adwords pentru canalul de Display.
Nici nu o sa faci o reclama cu buton de conversie CUMPARA daca trimiti utilizatorul spre o pagina de blog. Adapteaza reclamele in functie de canal si de destinatie, pentru a creste relevant si pentru ca utilizatorii sa interactioneze natural cu brandul tau. Numai Facebook, spre exemplu, foloseste peste 20 de tipuri de reclame diverse pe care le poti testa.
Mai multe despre promovarea Facebook aici.
4. Idei de reclame video – Poti sa faci bani din YouTube?
YouTube-ul este un adevarat spatiu de promovare in era digitala.
Poti realize oricand un video de prezentare pentru afacerea ta sau pentru produsele tale. Decat sa scrii un review, mai bine faci direct un video de utilizare a produsului. Se poate castiga din YouTube?
Lasam specialistii sa-ti raspunda. Vezi aici video.
5. Fii mai credibil cu live-urile de pe Facebook – idei de reclame inedite
Daca filmarea unui video presupune prea mult effort pentru tine, poti face un live direct pe Facebook in care sa-ti prezinti serviciile si produsele.
Este extrem de usor si este total gratuit sa-ti prezinti serviiul / produsul in acest mod. In plus, poti interactiona in timp real cu utilizatorii, acest lucru fiind un avantaj enorm in reclama.
6. Idei de reclame creative – foloseste-te de elemente grafice si de extensii
Aici ne-am gandit la ceva specific. Ati folosit vreodata sitelinks de la anunturile Adwords?
Acestea sunt acele linkuri vizibile ce apar sub anunt. Sunt foarte eficiente deoarece ofera posibilitatea ca utilizatorul sa va sune direct sau sa afle locatia de pe harta. Iar pe Facebook,un lucru care imbunatateste mult prezenta online din punct de vedere al vizibilitatii si atractivitatii sunt emoticoanele. Folositi-le inteligent in reclame.
7. Idei de reclame – Folositi-va de imaginatie si creativitate – reclame BTL
Exista doua tipuri de reclame: ATL – above the line si BTL – below the line. Primele sunt cele clasice care le vedem cu totii peste tot prin viata noastra (pe strada, pe autobuze, online etc).
Cele BTL sunt acele reclame frapante, care ne socheaza prin asocieri caudate, prin expresivitate si prin creativitate excesiva. Spre exemplu reclama de la Heinz in care cartofii prajiti se faceau scrum la atingerea ketchup-ului iute. Intotdeauna reclamele BTL au avut rezultate mai bune in ceea ce priveste eficienta.
8. Idei de reclame – ce sfaturi ofera specialistii pentru spoturi Radio sau TV?
In cazul unui spot Radio, specialistii spun ca daca nu ai acaparat utilizatorul in primele 7 secunde, degeaba mai rulezi spotul de 20 – 30 secunde.
Acest lucru este aplicabil si la spoturile TV. Daca nu ai prezentat ceva interesant visual in prima etapa, utilizatorul va schimba canalul, iar reclama ta va trece neobservata. In cazul TV, stim cu totii ca sexul vinde (inca se aplica regula) – Utilizati scene cat mai pasionale in reclame, in functie de produs si incercati sa mizati pe feminitate, sexualitate, dar fara a degrada limita morala si fara a uita bunul simt. In ceea ce priveste spoturile radio, ca idei de reclame ar trebui sa folositi ceva cu un impact sonor major. Sa inceapa cu un lucru viral spotul – un sunet, o melodie foarte cunoscuta.
9. Alte idei de reclame – ce sfaturi mai puteti aplica?
Specialistii ofera idei de reclame in diverse forme. Puteti cauta chiar pe Google idei de reclame, obtinand imagini cu cele mai creative postere sau video cu cele mai frumoase campanii.
Ca sfaturi generale pentru idei de reclame eficiente, puneti accent pe beneficiile produselor mereu si prin reclama, prin mesajul comunicat, incercati sa raspundeti utilizatorilor la intrebarile care si le-ar pune in legatura cu produsele voastre. La ce ajuta acest produs, care este problema principal pe care o rezolva el?
10. Top idei reclame – strategii de top pentru a-ti promova afacerea in 2018.
Ca idei de reclame si ca idei de promovare in general, iti putem oferi si un top realizat de specialistii nostri.
Acesta face referire la idei de marketing online eficiente in aceasta era digitala.