Exista domenii unde sunt sute sau mii de cautari populare in Google.
Sute sau mii de cautari care iti pot aduce vizitatori si implicit clienti.
Cum sa aduci insa la tine acei vizitatori?

O varianta (ineficienta) este sa redactezi pentru fiecare cuvant cate un articol astfel incat relevanta site-ului tau pe acea cautare sa fie mare.
Metoda functioneaza dar nu e deloc eficienta. Cat te costa sa redactezi sute sau mii de articole – toate diferite – si preferabil toate cu continut ok. E usor?
Exista insa o modalitate prin care poti avea si continut ok, si costuri mai mici, si destinatii unice si interactiune mare a vizitatorilor cu site-ul tau.
Serios. Se cheama plan editorial seo – vezi in continuare ce presupune!
Intai – care sunt principalele probleme la realizarea de continut.
De exemplu: sunt o clinica privata si tratez mai multe boli.
As vrea sa am pe site cat mai mult continut pentru a atrage cat mai multe persoane care se informeaza de diferite probleme de sanatate.
Exista sute de mii de cautari pentru diferite boli.
Sunt cautari dupa simptome (ma doare inima, ma doare ficatul, etc…) sau dupa medicamente (medicament pentru ficat, pentru inima), sau dupa numele unor boli (steatoza hepatica, aritmie cardiaca, etc…).
Ai mii de articole pe care le poti scrie pentru a acoperi zeci (poate chiar sute) de mii de cautari.
Pana la urma, nu degeaba studentii la medicina citesc cat citesc.
Ce faci? Redactezi cate un articol mare pentru fiecare cautare din Google?
Este posibil dar FOARTE DIFICIL si scump. Poti eficientiza cumva?
Da, poti!
O varianta e sa micsorezi articolele. Daca pentru fiecare cautare in loc sa scrii un articol, redactezi 1-2 paragrafe reduci mult volumul necesar de munca.
DAR, apare o noua problema. E greu sa tratezi un subiect in 1-2 paragrafe. Foarte probabil in acest caz nu vei mai oferi informatie suficienta. Oamenii vor intra, vor sta 5 – 10 secunde si vor pleca.
Google va vedea asta si va considera – pe buna dreptate – ca acel continut NU este de calitate si/sau nu e suficient si nu prea vei ranka pe el.
O alta varianta e sa externalizezi serviciile. Sunt firme de unde poti cumpara articole in bulk (si noi vindem). DAR, vrei sa mentii un standard de calitate al articolelor. Un redactor – oricat de bun ar fi – nu prea poate oferi informatia pe care o poate oferi un doctor specialist.
Ai nevoie de de un plan editorial Seo!
Descarca Gratuit Ghidul pentru redactarea titlurilor excelente
› Un Ghid Gratuit in care am pus o formula Verificata pentru redactarea titlurilor PLUS O Lista Bogata de exemple si sugestii
Ce este un plan editorial seo si cum functioneaza
Un plan editorial se bazeaza pe faptul ca in aproape orice domeniu exista doua tipuri de probleme:
• Probleme generale, foarte des intalnite
• Probleme specifice, foarte rar intalnite
Sa mergem tot pe exemplul cu medicina.
Exista aproape orice boala ai avea, cateva recomandari generale : daca ai o boala de ficat ar trebui sa eviti anumite alimente, sa eviti alcool, sa faci ecografii periodic, si anumite controale medicale.
Dupa care evident, in functie de boala specifica pe care o ai vei lua si medicamentele specifice acelei boli.
Un articol pentru boala xyz se poate imparti astfel in 2:
• Recomandari specifice bolii xyz
• Recomandari generale pentru bolile organului respectiv (ficat sa zicem)
Asta inseamna ca – practic – putem imparti redactarea continutului in 2 articole:
• un articol MARE foarte bine scris si foarte cuprinzator cu proceduri generalizate pentru cautari populare.
• un articol mic, foarte specific strict legat de boala xyz.
Practic, articolul mic va fi alcatuit din:
• o bucata mica – continut specific bolii xyz
• un paragraf pe care il putem copia la mai multe articole – cu foarte mici modificari doar semantice astfel incat sa fie cat de cat continut original pentru Google. Acest paragraf sa contina trimiteri – link-uri – spre articolele mari care trateaza aspecte generale legate de boala respectiva.
Beneficiile principale ale unui astfel de plan editorial seo:
• Ai si articole mari foarte bine scrise. Acestea sunt articolele generale. Insa, nu sunt multe – sunt doar cateva si acopera doar cele mai des intalnite probleme pe nisa ta. Fiind putine nu consuma multe resurse chiar daca sunt mari.
• Ai articole foarte specifice, pentru cuvinte cheie foarte specifice SI cu interactiune mare din partea cititorilor (bounce rate mic, timp pe site mare). In articolele mici NU e multa informatie specifica. Drept urmare – chiar daca sunt multe – NU costa mult. Totusi, nu sunt doar cu 1-2 paragrafe. AU continut. O mare parte a continutului este insa compusa din trimiteri catre sfaturi&recomandari generale (articolele mari). Fiind insa subiecte strans legate de continutul specific al articolelor mici, sansa ca utilizatorii sa le citeasca este mare. Asta trimite un semnal puternic catre Google si ii “spune” ceva de genul : “vizitatorii considera ca acest site este relevant si interesant”. Drept urmare VEI ranka si cu articolele mici, chiar daca au continut specific si unic relativ mic.
• Continutul profesional – scris de un specialist – este destul de putin drept urmare POTI asigura si o calitate buna a articolelor. Specialistul nu trebuie sa corecteze/redacteze 100 de articole. Trebuie sa corecteze sau sa redacteze 10 articole mari si 90 de paragrafe mici (care in total echivaleaza cam cu 20-30 articole). Deci, reduci cu 60-70-80% munca specialistului.
In final, rezulta o sectiune editoriala de o calitate foarte buna si care nu te costa foarte mult sa fie realizata.
Pentru a pune pe picioare un astfel de proiect trebuie la inceput sa ai insa un plan bun: sa stii care cautari sunt cele generale si cate vrei/poti sa acoperi si care sunt restul cautarilor – pe care le consideri specifice – si pentru care vei face paragrafe multe si mici.
Descarca Gratuit Ghidul pentru redactarea titlurilor excelente
› Un Ghid Gratuit in care am pus o formula Verificata pentru redactarea titlurilor PLUS O Lista Bogata de exemple si sugestii
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Intrebari? Nelamuriri? Comentarii?
Lasa-le mai jos ↓