Promovarea prin intermediul Adwords (platim sa aparem in Google pe primele pozitii) este o modalitate foarte eficienta de promovare prin care putem aduce clienti direct interesati de produsele noastre pe site-ul nostru.
Si cu toate ca este o modalitate excelenta de promovare, marea majoritate a celor care o aplica nu reusesc sa fie foarte eficienti cu ea. Si asta nu pentru ca nu stapanesc bine parametrii tehnici ci pentru ca nu inteleg bine logica fundamentala a promovarii in Google.
Cele mai importante aspecte ale unei campanii Adwords eficiente
Sunt doua lucruri foarte importante pe care care trebuie sa le urmati cu sfintenie pentru a nu risipi bani prin campanii de Adwords.
1. Oferiti-i clientului exact ce cauta!
Sincer, nu pot sa sublinez cat de important e acest aspect. Fara sa vreau sa jignesc pe nimeni – si eu sunt in aceasta categorie – majoritatea utilizatorilor de internet au rabdarea unei maimute hiperactive. Caut ceva in Google, vad lista de rezultate, dau click pe unul care mi se pare ca e ok si daca in primele secunde site-ul respectiv nu mi se pare ca este ce ma asteptam eu sa fie, ies si intru pe altul. Mai nou dupa ce caut in google, deschid din prima primele 4-6 pozitii in tab-uri separate pentru ca nu ma mai astept sa gasesc din prima ce caut.
Ce inseamna practic acest lucru?
Folositi pe cat posibil cuvinte cheie cat mai specifice si destinatii cat mai specifice pentru acele cautari. Daca vand rochii si fuste nu faceti o singura reclama pentru ambele categorii de produse ci cate o singura reclama cat mai specifica. Aveti mai mult timp la dispozitie si vreti sa imbunatatiti eficienta. Segmentati si mai mult rochiile si fustele. De exemplu, cuvantul cheie “rochii” are mai multe subcategorii: “rochii de seara“, “rochii de mireasa“, “rochii ieftine“, etc… Daca va faceti reclama doar pe cuvantul “rochii” veti aparea si la persoanele care cauta rochii ieftine si la cele care cauta rochii de mireasa. Evident, rezultatul nu va fi cel mai bun.
Multi dintre cei care recurg la adwords nu realizeaza cat de mult timp consuma cu adevarat administrarea unei campanii. Si asta nu pentru ca sunt 1000 de setari de facut si pur si simplu pentru ca trebuie sa segmentezi iar si iar si iar…. pana cand ajungi la un nivel de eficienta multumitor al campaniei. Si impartirea sau reimpartirea campaniei si a cuvintelor cheie dureaza.
Si noi oferim Servicii de Administrare Adwords si intrebarea cu care ma confrunt cel mai des este “da… voi ce faceti? Stiu si eu sa imi bag cuvintele in Adwords“. Sincer, cine pune o astfel de intrebare imi arata din start ca nu intelege cu adevarat sa se promoveze pe Google. De obicei raspund cu intrebarea: “Sunteti multumit de rezultate?“. In 90% din cazuri primesc un raspuns evaziv.
› Ai reclame Google Ads (Adwords)?
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu aduc suficienti clienti?
› Vrei o opinie din partea unei firme de specialitate?
Aplica pentru Audit Gratuit Google Ads›
Suntem o agentie de promovare online specializata in implementarea si optimizarea reclamei prin Google Ads.
Oferim pachete complete de promovare prin Google Ads dar si servicii punctuale.
Tu vii cu produsul si oferta, noi iti concepem mesajul, facem setarile in Google si iti promovam eficient afacerea. Aditional, putem oferi si servicii conexe, cum ar fi: optimizarea paginilor de produs, optimizarea conversiilor, implementare funnel de marketing, etc…
2. Administrarea unei campanii Adwords presupune si eficientizarea paginilor spre care sunt directionati clientii!
Din punctul meu de vedere nici nu ar trebui sa existe acest punct, ci ar trebui sa fie la fel de evident si logic cum e 1+1 = 2. DAR NU E ASA. Si e o problema cu care m-am confruntat permanent la una dintre firmele la care am lucrat in trecut unde pur si simplu nu am reusit sa schimb logica managementului. O persoana – X – administreaza adwords si are o logica, o alta persoana – Y – administreaza site-ul si are o alta logica. Este stupid, ilogic si contraproductiv. Cum ar fi de exemplu daca persoana care aranjeaza vitrina unui magazin nu vorbeste si nu are aceeasi logica cu persoana care se ocupa cu organizarea efectiva a magazinului?
Ce inseamna practic acest lucru?
Paginile pe care clientii “aterizeaza” dupa ce au dat click pe reclame in Adwords (Landing-page-urile) trebuie sa fie administrate de aceeasi persoana care administreaza si reclamele. Daca nu ai o corelare foarte puternica intre ce afisezi si ce gaseste clientul pe site, atunci efectiv arunci bani pe fereastra.
Nici un utilizator nu o sa se chinuie sa inteleaga logica promovarii voastre daca ea nu e simpla si directa. Daca utilizatorul cauta “cai verzi pe pereti” atunci trebuie sa il duceti in pagina de inregistrare de unde poate cumpara “cai verzi pe pereti” si gaseste toate informatiile necesare.
Orice altceva nu va functiona eficient. Sigur, POATE functiona si altfel, puteti avea clienti si altfel. In ultima instanta, daca ma straduiesc suficient pot sa tai mancarea si cu lingura.
Optimizarea destinatiei este unul dintre serviciile standard oferite de noi in cadrul pachetului de administrare a campaniilor de Adwords.
Intr-un fel ma gandesc cat de incipienta e promovarea in Romania daca acest serviciu e un plus si nu ceva standard si implicit in promovarea online.
Radu Ciofu, SEOmark.ro