close

SEOmark.ro

  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO Profesionale
      • Servicii SEO Profesionale
      • Consultanta SEO Gratuita
      • Consultanta SEO Completa
    • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Redactare articole SEO
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Ultimele Articole

  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads
  • Toata lumea vrea Tik Tok acum. Avantajele si dezavantajele promovarii aici
  • Google pentru Servicii a devenit foarte dificil si scump. De ce? Si ce poti face?
  • Agentia Marketing Online - SEOmark.ro - 0775.304.971 - "Facem mai mult"

Logo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri OptimizateLogo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri Optimizate
  • Menu
  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO Profesionale
      • Servicii SEO Profesionale
      • Consultanta SEO Gratuita
      • Consultanta SEO Completa
    • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Redactare articole SEO
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Ce iti trebuie pentru un blog de succes si de ce peste 80% raspund gresit acestei intrebari

By Radu Ciofu,

17/11/2016
calculator blog blogging si cafea

Peste 80% din toate persoanele cu care vorbesc cred ca principala activitate a unui blogger este efectiv sa scrie articole.

Pentru un blogging DE SUCCES, raspunsul este insa gresit.

Daca vrei un blog de succes, redactarea de articole va trebui sa nu iti ocupe mai mult de 10-15% din timpul total acordat blogging-ului!

Tipuri de bloguri

Pentru inceput vreau sa precizez ca exista doua tipuri de bloguri, in functie de scopul lor. Exista bloguri personale si exista blog-uri de firma. Primele prezinta opinii personale ale autorului si au ca scop atragerea de trafic si eventual monetizarea lui prin reclame catre terte persoane. Al doilea tip prezinta in general articole despre serviciile si produsele firmei si au ca scop doar atragerea traficului in scopul promovarii produselor companiei.

In ambele cazuri un blog de succes presupune acelasi lucru! Si nu, principala activitate nu este redactarea de articole.

Deci, care sunt activitatile necesare unui blogging de succes?

 1. Evident scrisul. Dar nu trebuie sa ocupe mai mult de 10%-15% din timpul total dedicat acestei activitati.

Am citit undeva ca in lume, in fiecare zi se apar aproximativ 2 milioane de postari de blog. Nu am nici cea mai vaga idee daca cifra e corecta sau nu dar, sunt convins ca numarul este foarte mare. Chiar si in Romania sunt mii si mii de blog-uri care produc mii de articole.

Sincer sa fiu, aglomeratia e destul de mare. Si toti vor sa iasa in fata, toti vor sa fie cititi. Si e normal. Dar, ca articolele tale sa iasa in fata prin simpla lor existenta ar trebui sa fie EXTRAORDINAR de bune.

Din pacate, probabilistic e o sansa mica sa fii atat de bun. Eu nu sunt si nici nu cunosc direct pe cineva care este atat de bun. Cunosc insa multe blog-uri de succes fara ca autorii sa fie genii in redactarea articolelor.

In cazul in care tot ce faci e sa scrii articole pe blog, atunci traficul tau va fi unul foarte mic, mult mai mic raportat la munca pe care o depui. Google iti va aduce ceva utilizatori, undeva intre 50 si 100 pe zi, ceea ce este o cifra foarte mica si nu merita efectiv munca.

Deci, ce ar trebui sa faca un blogger ca si principala activitate.

2. Promovarea articolelor. Aceasta activitate ar trebui sa ocupe undeva cam 60%-70% din timpul acordat acestei activitati.

Exceptand cazul in care scrii articole geniale sau este o supervedeta, lumea nu o sa fie foarte interesata de blogul tau. In esenta, blog-ul tau este un produs, ca muuuulte altele, pe care vrei sa il “vinzi” oamenilor. Plata nu este in bani ci in timp. Si ca oricarui produs, trebuie sa ii faci reclama. Evident, cu cat mai multi vad oferta ta, cu atat mai multi vor ajunge sa iti consume produsul.

Promovarea unui blog poate fi platita sau neplatita. Promovarea cu bani este viabila, in special in cazul blog-urilor de companie, insa nu e chiar tema acestui articol. Am sa raman insa in zona promovarii gratuite.

Ce presupune efectiv promovarea gratuita a unui blog. Cu ce te ocupi efectiv in 60-70% din timp?

Pai, promovarea unui blog poate sa insemne:

  • Postarea articolelor tale pe forum-uri sau grupuri de Facebook relevante. Cuvantul cheie e “relevante”. Nu puneti articole in locuri unde nu au ce cauta.
  • Stabilirea de parteneriate pentru schimb de articole sau postari de Facebook. Practic, incercati sa gasiti site-uri sau firme care sa se adreseze aceleiasi audiente si incercati sa faceti cu ei parteneriate. Puteti schimba articole – el pune un articol de-al vostru, voi puneti un articol de-al lui, puteti sa promovati reciproc catre abonati articole, puteti sa faceti schimb de postari pe Facebook – el promoveaza ceva de la tine, tu ceva de la el.
  • Distribuirea de articole catre presa. Daca ati scris ceva care seamana a stire atunci o puteti trimite catre presa. Daca este interesanta atunci veti avea surprize placute. Cea mai mare parte a ziarelor online VOR continut. Pentru ei continut mai mult = afisari mai multe = bani mai multi. Daca ce le trimiteti e ok scris si e in acord cu politica editoriala atunci foarte probabil vor prelua articolul. Si foarte probabil va vor pune si link spre blog-ul vostru. Am facut-o de multe ori si functioneaza. Tot ce iti trebuie e o lista actualizata de adrese de email de la publicatii. Totusi, nu le trimiteti prea des si nici de-a valma orice. In timp va vor ignora.
  • Postari contra promovare. Voi scrieti un articol, review, prezentare, etc… Iar firma care promoveaza acel produs scrie pozitiv despre voi sau se lauda cu faptul ca cineva a scris de bine despre produsul lor. In general asta se cam cumpara – e promovare, dar, daca sunteti la inceput, asta e… Cand veti fi mai mari, vor veni firme la voi, dar pana atunci… O alta varianta este: voi scrieti de bine despre produsul lor, ei dau mail catre baza lor de date si promoveaza postarea voastra.

Sunt convins ca ati inteles in mare despre ce e vorba. Ce trebuie sa retineti e ca nu toate din cele mai sus vor functiona si nu toti cei cu care veti stabili parteneriate vor trimite traficul dorit. Singura solutie realista e o abordare statistica. Numbers Game. Vreau sa gasesc 10 parteneri de la care sa primesc trafic ok. Daca ai o rata de succes de 33%, atunci trebuie sa faci vreo 30 de parteneriate din care 20 nu vor avea rezultatul dorit si in timp le abandonezi si in final ramai cu 10 firme sau site-uri care chiar iti trimit trafic.

Evident, toate cele de mai sus consuma timp. Mult. De asta e nevoie ca 60-70% timpul tau sa il aloci promovarii blog-ului.

3. Retentia – aproximativ 15-20% din timp

De cate ori s-a intamplat sa intrati din nimereala pe un site/blog sa cititi ceva acolo, sa vi se para ok, dar dupa o vreme sa uitati de site-ul respectiv pentru ca pur si simplu, viata e aglomerata si trebuie sa facem multe intr-un timp scurt? Mie de multe ori.

Statistic, in cazul site-urilor de continut (bloguri/ziare online) aproximativ 80% din vizitatori NU se mai intorc natural la acel site.

E ca si cum ati avea un sac, cu fundul rupt in care tot aruncati trafic, dar cea mai mare parte din el se pierde.

Ce trebuie sa faceti e sa investiti timp in a “agata” utilizatorii care ajung la voi pe site.

Practic, asta se face prin colectarea unor date de contact ale utilizatorilor, in general a adresei de e-mail sau prin “mituirea” pentru a da like paginii de Facebook, contului de Twitter, etc…

Cele mai frecvent utilizate variante (si cele mai de succes) sunt:

  • Sa oferi un ghid gratuit (sau alt material gratuit) celui care iti lasa adresa de email. In general, daca vrei ceva trebuie sa dai ceva. “Aboneaza-te la newsletter-ul meu si vei primi primul articolele” nu mi se pare o oferta foarte puternica. Merge, dar nu cu o rata foarte mare. In general prefer sa ofer un ghid gratuit – vizitatorul va considera ca primeste ceva mai mult si sansa sa iti lase adresa de email e mai mare.
  • Plugin-uri care ofera ceva (sau deblocheaza o zona ascunsa a continutului) celor care dau like paginii de Facebook sau Twitter. Un astfel de plugin gratuit e Social Locker. Functioneaza insa doar daca utilizatorul primeste ceva concret si perceput a avea valoare. Adica tot un fel de ghid sau studiu de caz.

Retentia este componenta care face ca traficul site-ului vostru sa creasca semnificativ in timp. Prin promovare aduc un numar de oameni, insa este foarte greu sa cresti constant numarul lor. Prin retentie insa, lista ta de abonati sau numarul fanilor pe FB va fi din ce in ce mai mare si va genera din ce in ce mai mult trafic FARA un efort suplimentar. E acelasi efort daca dai email la 1000 sau 10 000 de oameni. Pentru a atrage prin promovare 10 000 de oameni e mult mai greu decat a atrage 1000 prin promovare.

In esenta acestea sunt cele 3 activitati principale care trebuie facute in cazul unui blog. Nu exista o formula unica de succes, insa, din experienta personala, ponderea optima e cam 10-15% din timp alocat in a scrie efectiv articole, 60-70% in a le promova si 15-20% in a construi si a mentine infrastructura de retentie (ghiduri, email, plugin-uri, formulare, etc…).

Vrei sa atragi mai multi vizitatori cu titlurile tale?

Descarca Gratuit Ghidul pentru redactarea titlurilor excelente

› Un Ghid Gratuit in care am pus o formula Verificata pentru redactarea titlurilor PLUS O Lista Bogata de exemple si sugestii

Descarca ghidul »

Ai nevoie de redactare articole SEO sau alte forme de continut ?

Solicita o oferta de redactare text SEO sau articole »

 

Aveti intrebari sau nelamuriri? Nu va jenati si comentati.

Radu Ciofu, SEOmark.ro

Post navigation

← PreviousPlugin-urile de SEO – Instrumente esentiale sau doar pacaleala?
NextCum aducem vizitatori din Google in 2017 – RankBrain →

One thought on “Ce iti trebuie pentru un blog de succes si de ce peste 80% raspund gresit acestei intrebari”

  1. Melinda says:
    01/12/2016 at 10:38 pm

    Și acest articol mi-a plăcut mult, i-aș fi dat și un like și un share, dar nu există posibilitatea aceasta.

    Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published.

Ultimele articole

  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads 22/04/2025
  • Toata lumea vrea Tik Tok acum. Avantajele si dezavantajele promovarii aici 16/01/2025
  • Google pentru Servicii a devenit foarte dificil si scump. De ce? Si ce poti face? 08/10/2024
  • Strategii de marketing si vanzare pe care le neglijam frecvent – interactiunile cu publicul 02/09/2024
  • Google a anuntat oficial – AI in prima pagina. Ce impact va avea? Moare SEO? 05/06/2024

Afla ce este SEO si cum poti face ca Google sa lucreze pentru tine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum iti poti creste semnificativ traficul din Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]

Vrei sa stii cum sa auditezi corect campaniile de Adwords?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa optimizezi campaniile de publicitate pe Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum care sunt principalele caracteristici ale unui site construit eficient si care vinde bine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti faci site-ul mai eficient

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei sa iti faci reclama pe Facebook dar nu stii cum?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti administrezi in mod profesionist reclamele pe Facebook

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei mai multi vizitatori pe site FARA sa platesti pentru ei sau cum sa vinzi mai mult?

›Descarca un Ghid Gratuit despre eCommerce SEO pentru Magazine Online

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum cum trebuie sa redactezi titluri excelente dar si o lista bogata de exemple si sugestii

›Descarca un Ghid Gratuit despre redactarea titlurilor excelente

oferta-seo-barbat-300x300[1]


SEOmark.ro

HOME   -   SERVICII   -   CURSURI   -   EDUCATIE   -   CONTACT   -   DESPRE NOI

Oferta noastra

SEOmark.ro ofera servicii de promovare online si cursuri de marketing online

Principalele servicii oferite sunt:
- Servicii de administrare a campaniilor de promovare prin Google Ads
- Servicii de creare site-uri web si web-design
- Servicii de optimizare a site-urilor web pentru Google si principalele motoare de cautare (Servicii de optimizare SEO)
- Servicii de administrare si promovare a campaniilor publicitare realizate prin Facebook
- Servicii de redactare a articolelor cu scopul publicarii lor in mediul online
- Servicii de optimizare a ratei de conversie pentru imbunatatirea campaniilor publicitare
- Consultanta si asistenta pe zona de marketing si promovare online

Principalele cursuri oferite sunt:
- Curs general de Marketing Online (sales funnel)
- Curs optimizare SEO - un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
- Curs jurnalism SEO - un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
- Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
- Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
- Curs de Blogging


Testimoniale clienti agentie SEOmark.ro


Achitei Andreea

Hotelurile Elexus

Dupa colaborarea cu SEOmark.ro, s-au obtinut rezultate concrete pentru site-urile hotelurilor noastre. De exemplu, site-ul hotel-carpathia.ro a ajuns în primele 5 pozitii pe cautarea “hotel Sinaia” (2023-2024-prezent), iar site-ul predeal.elexus.ro se situeaza acum in primele 3 pozitii pe cautarea “hotel Predeal” (2022-2023-2024-prezent). Mai concret, s-au creat pagini specializate pentru anumite cautari, care au fost ulterior promovate ducand la aceste pozitionari.

Achitei Andreea – Co Fondator Elexus Hotels; CA 32 mil RON 2023

TIS Farmaceutic

TIS FARMACEUTIC

SEOmark a furnizat servicii de marketing online, articole si postari pe pagina de Facebook a companiei. Rezultatele colaborarii cu SEOmark au fost foarte bune, iar raportul calitate-pret pentru serviciile oferite a fost potrivit. Am apreciat comunicarea constanta si suportul oferit oricand, inclusiv 24/24.

Dan Rebenciuc, director de vanzari la TIS Farmaceutic; CA 37 mil RON 2023

Syg Mob Design

Syg Mob Design

Syg Mob Design, companie care activeaza din 2006, produce mobilier din PAL si MDF si ofera solutii complete de amenajari si mobila pe comanda. Colaborarea cu SEOmark a inclus realizarea site-ului, curatarea lui dupa un atac si o campanie Google Ads cu costuri de 40-60 ron per client. Rezultatele au fost pozitive si, per total, am avut o experienta pozitiva cu Radu si colegii de la SEOmark.

Iulian Boboc, responsabil atelier Syg Mob Design ; CA 550K RON 2023

Estet.ro

Estet.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Estet.ro, magazin de bijuterii vintage si handmade, a inceput cu o lista de 7-8 cuvinte cheie relevante pentru atragerea publicului. S-au optimizat categoriile si denumirile produselor pentru cautari specifice, procesul fiind finalizat in 3-4 luni. In 3-5 luni, site-ul a ajuns pe prima pagina din Google pentru termeni precum: „bijuterii handmade argint” si „bijuterii vintage”.

Iordache Adriana, administrator

Funevents.ro

Funevents.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Funevents.ro – firma de animatori petreceri copii, a inceput cu imbunatatirea functionarii site-ului prin adaugarea de pagini dedicate cautarilor si completarea informatiilor existente. Au fost adaugate si link-uri externe, treptat, iar dupa 3-6 luni, traficul organic a crescut, eliminand necesitatea campaniilor Google Ads si generand suficiente cereri pentru echipa.

Borcanea Mihai, fondator;

curs jurnalism a1.ro

Curs Jurnalism a1.ro

Cursul de Jurnalism oferit de Ramona Ulici a fost o oportunitate valoroasa pentru echipa de redactori a1.ro. Am invatat reguli de redactare si tehnici pentru articole SEO. Temele au inclus redactarea articolelor, strategii de formatare si utilizarea cuvintelor cheie. La final, workshop-ul a consolidat cunostintele prin exercitii practice si discutii despre optimizarea imaginilor si sursele de informare.

redactia a1.ro


SEOmark.ro la GoTech World

Pe 12-13 noiembrie 2024, am participat la GoTech World Romexpo, un eveniment dedicat noutatilor din tehnologie. Am avut ocazia sa impartasim expertiza noastra si sa discutam despre solutii personalizate pentru fiecare business.

Pe parcursul a doua zile, am creat conexiuni, si am deschis usa unor viitoare colaborari. A fost o placere sa ne revedem cu vechi colaboratori, dar si sa cunoastem noi parteneri din industrie. Detalii suplimentare in sectiunea "Despre Noi".
SEOmark.ro – Agentie Marketing Online a participat la GoTech World

Vrei sa afli gratis cat de bine optimizat este site-ul tau?
Te putem ajuta!

Comanda un Audit SEO Gratuit

OFERTA NOASTRA

SEOmark.ro – Agentie Marketing Online Bucuresti

Principalele servicii oferite sunt:
– Administrarea campaniilor de promovare prin Google Ads
– Creare Site-uri Web si Web-Design
– Servicii SEO in Bucuresti si Online in Romania
– Administrare campanii de Facebook Ads
– Redactare articole si texte
– Optimizarea ratei de conversie
– Consultanta de marketing online

Principalele cursuri oferite sunt:
– Curs general de Marketing Online (sales funnel)
– Curs optimizare SEO – un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
– Curs jurnalism SEO – un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
– Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
– Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
– Curs de Blogging

Datele Firmei

S.C. Advert Boutique S.R.L | C.I.F. 28901466 | Nr. inregistrare: J40/8918/2011 | Adresa: Ale. Cimpul cu Flori, Nr. 4, Bl. D26, Ap. 2, Sector 6, Bucuresti

Google my Business | Google Maps

Google Maps - Suntem Aici

Copyright © Agentia Marketing Online SEOmark.ro · 2015.

Termeni si Conditii pentru utilizarea site-ului Seomark.ro