Te-ai intrebat vreodata ce stie sau cu ce cuvinte cheie asociaza Google site-ul tau? Probabilistic, raspunsul te va surprinde in mod neplacut. Din experienta noastra, peste 70% din site-urile care nu au intreprins nici o optimizare SEO sunt asociate de Google cu cuvinte cheie putin relevante pentru domeniul respectiv. In cazul site-urilor care au avut cel putin o campanie de optimizare a continutului, peste 30% sunt in continuare asociate cu cuvinte cheie putin relevante (sau deloc) pentru afacerea
peste 70% din site-urile care nu au continut optimizat nu sunt asociate cu cele mai utile si relevante cuvinte cheie
peste 30% din site-urile care au avut campanii de optimizare SEO nu sunt asociate cu cele mai utile si relevante cuvinte cheie
Inainte de toate, sa clarificam un aspect: cuvintele asociate unui site nu sunt exact cuvintele din site-ul respectiv sortate in ordinea frecventei de aparitie. Cuvintele asociate sunt acele cuvinte 🙂 sau fraze despre care Google crede ca ar putea fi folosite cu succes pentru promovarea site-ului sau atragerea traficului.
Cuvintele asociate sunt in general cele mai cautate expresii din nisa asociata site-ului respectiv. Cu cat un site este asociat cu mai multe cuvinte cheie populare cu atat acel site va avea trafic mai mare, in general mai calitativ si cu atat reclamele din Google Adwords vor fi mai ieftine. Altfel spus, Google va percepe acel site ca fiind mai relevant pentru fluxurile de cautari.
Cum putem afla cat de mare este “prapastia” dintre ce este si ce ar trebui sa fie?
Cele mai des intalnite cuvinte cheie folosite in site se pot afla cu ajutorul programului WebMaster Tools oferit gratuit de Google. Webmaster Tools este un utilitar din aceeasi familie cu Google Analitics care functioneaza impreuna cu acesta si care se focuseaza aproape strict pe elementele de optimizare SEO. In cazul in care doriti sa cunoasteti mai multe despre cum se utilizeaza acest program si care sunt bazele SEO va recomandam acest curs de SEO.
In Webmaster Tools se poate vedea la nivelul intregului site cu cele mai des intalnite cuvinte (densitatea cuvintelor) pe care le putem compara cu principalele cuvinte cheie populare asociate cu site-ul nostru. Daca ele corespund intr-o proportie mare atunci, felicitari. Fie ati optimizat site-ul eficient, caz in care ar trebui sa aveti un trafic organic calitativ si ridicat fie ati fost incredibil de inspirat sau norocos.
In cazul in care insa exista putine cuvinte cheie similare intre cele doua liste (sau chiar deloc) atunci site-ul ori nu va avea un trafic mare, ori nu va avea un trafic foarte calitativ si bounce rate e maricel, ori amandoua. In oricare dintre aceste cazuri site-ul nu are cum sa fie foarte eficient din punct de vedere SEO.
Cum putem afla cuvintele cheie relevante asociate? Si ce putem face daca situatia nu e chiar optima?
In ambele cazuri, va ajutam noi. Cuvintele cheie asociate vi le oferim noi gratuit – tot ce trebuie sa faceti este sa completati urmatorul formular:
Dupa ce primiti cuvintele cheie relevante, verificati cu lista din Webmaster Tools si daca nu exista o corelatie mare ne puteti contacta si va vom ajuta. In cele mai multe cazuri, rezolvarea este destul de usoara si presupune in general optimizare in-site.
Si nu uitati: Share & Like daca v-a placut sau vi se pare util acest articol!
Va multumim.