Ce sunt Cuvintele Cheie (pt Google Ads sau seo) ?
In prima parte afli care sunt tipurile de cuvinte cheie si de ce poti pierde bani facand reclama gresit, DACA nu le intelegi exact.
Care sunt cele mai bune Cuvinte Cheie si cum sa le gasesti
In partea a 2-a afli cum sa gasesti cuvinte cheie si cum sa le sortezi in functie de utilitatea lor pentru tine SI in functie de competitia din partea concurentilor.
In ce fel se folosesc Corect Cuvintele Cheie
In partea a 3-a afli cum se utilizeaza corect cuvintele cheie atat in SEO cat si in Google Ads (fost adwords).
Ce sunt Cuvintele Cheie
Cuvintele cheie sunt expresii sau cuvinte folosite des in Google sau alte motoare de cautare.
Un cuvant cheie poate fi format din 1 sau mai multe cuvinte efective.
De exemplu:
“Camasi” este un cuvant cheie format dintr-un singur cuvant.
“camasi barbatesti” este alt cuvant cheie, format insa din 2 cuvinte.
“camasi barbatesti slim fit” este un alt cuvant cheie – de data asta o expresie formata din 4 cuvinte efective.
Un cuvant sau expresie este cuvant cheie atunci cand mai multi oameni cauta in Google (sau alte motoare de cautare) des exact expresia respectiva.
Tipuri de Cuvinte Cheie
Exista doua tipuri de cuvinte cheie: INFORMATIONALE si TRANZACTIONALE
Cuvintele cheie informationale sunt in general cuvinte cheie care sunt folosite de oameni care vor mai multe informatii despre ceva.
De exemplu:
“ce sunt cuvintele cheie” , “ce este seo” , “cat costa un site” , “instalatii electrice” , “televizoare lcd” , “masini de spalat” , etc…
IMPORTANT: cuvantul cheie “ce este seo” este o intrebare. “masini de spalat” nu este o intrebare, dar, este considerat TOT cuvant cheie informational.
De ce?
Neintelegerea acestui aspect va poate costa bani cheltuiti degeaba pe reclame ineficiente.
Ambele sunt informationale pentru ca in ambele cazuri utilizatorul vrea mai multe informatii.
In primul caz – “ce este seo” – utilizatorul vrea sa citeasca mai multe si sa inteleaga efectiv CE ESTE SEO.
In al doilea caz omul stie ce e o masina de spalat DAR , vrea sa afle informatii despre CE TIPURI de masini de spalat exista. SI in al doilea caz vrea mai multe informatii, dar, nu atat sa citeasca despre masini de spalat, ci sa afle care sunt preturile, care sunt modelele. In esenta care este oferta de masini de spalat.
Cuvintele cheie tranzactionale sunt cuvinte cheie care denota o intentie clara din partea utilizatorului de a intreprinde o actiune – de obicei de a cumpara ceva.
De exemplu: “servicii seo agentie turism” sau “servicii seo magazin jucarii” sau “masina de spalat Beko WRE6512BWW” sau “masina de spalat LG TwinWash” sau….
In cazul cuvintelor cheie tranzactionale, este foarte clar ca utilizatorul cauta ceva FOARTE PRECIS. S-a interesat despre serviciile, produsele dorite, a ajuns la concluzia ca produsul/serviciul X este cel mai bun pentru el, dupa care il cauta pe net – folosind un cuvant cheie foarte specific – pentru a gasi cel mai bun pret si/sau cel mai bun furnizor.
In cazul cuvintelor cheie tranzactionale, utilizatorul a depasit etapa de informare si vrea sa cumpere acel produs/serviciu.
Intrebare:
Care cuvinte cheie credeti ca sunt mai valoroase? Cele informationale? sau cele tranzactionale?
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Cum gasesti cele mai bune cuvinte cheie
Intai, UNDE gasesti cuvintele cheie?
Cel mai utilizat program in care poti gasi cuvinte cheie este utilitarul KeyWord Tool din Google Ads (fost adwords).
Utilitarul este gratuit insa trebuie sa ai un cont activ de Google Ads
NU trebuie sa demarezi efectiv o campanie de promovare pentru a accesa utilitarul.
Totusi, daca nu ai o campanie activa, google iti va furniza doar date estimative. In cazul in care ai un cont activ pe Google Ads, utilitarul keyword tool iti va da date concrete privind cuvintele cheie.
Concret – cum alegi cuvintele cheie utile pentru tine
Toate cuvintele cheie au 2 caracteristici in functie de care pot fi impartite:
Volumul lunar – volumul lunar este efectiv numarul de cautari lunare pentru acel cuvant cheie. De exemplu, cuvantul cheie “Bormasina” are aproximativ 2900 de cautari lunare in Romania.
Cu cat un cuvant are mai multe cautari, cu atat va fi mai dificil de ajuns pe primele locuri in Google (prin SEO) pe acel cuvant. Traficul aduce bani.Cu cat exista mai mult trafic, cu atat poti scoate mai multi bani. Cu cat poti scoate mai multi bani, cu atat concurenta va fi mai mare.
Competitia – competitia este efectiv numarul companiilor care isi fac reclama in Google Ads pe acel cuvant cheie. Cu cat competitia este mai mare, cu atat costul in Google ads va fi mai mare SI in general, dificultatea de a ajunge pe primele pozitii in Google Organic (seo) va fi mai mare.
Important: competitia este strict masurata la nivel de Google Ads – adica cei care platesc reclama in Google. Competitie mai mica arata in general ca acel cuvant NU este profitabil. Daca era un cuvant foarte bun, atunci se ingramadeau multi oameni sa plateasca pentru a-si face reclama pe acel cuvant.
De exemplu, cuvantul cheie “Bormasina” are o competitie medie. Cuvantul cheie “bormasina makita” are o competitie mare insa doar 880 de cautari lunare.
Bormasina are 2900 de cautari lunare, bormasina makita are doar 880 – cu toate astea MAI MULTI oameni se lupta pentru a se promova pe bormasina makita decat pe bormasina.
De ce?
Pentru ca “bormasina” este un cuvant cheie informational (vezi prima parte a articolului) iar “bormasina makita” este un cuvant cheie tranzactional. Este mult mia probabil sa vinzi – si sa faci bani – daca te promovezi pe cuvantul “bormasina makita” decat pe “bormasina”.
E clar ca cei care cauta bormasina INCA nu stiu ce vor; pe cand cei care cauta bormasina makita stiu ce vor si probabil cauta cea mai buna oferta.
Fa-ti un plan de promovare bazat pe cuvinte cheie din nisa in care este afacerea ta
Ca sa te promovezi eficient, trebuie sa stii CE se cauta si cum se cauta.
Adica, trebuie sa stii care sunt principalele cautari relevante pentru afacerea.
Asta se cheama studiu de cuvinte cheie. Rezlutatul e un tabel cu cautari, cu volum si competitie.
Dupa care fa o alta lista cu serviciile sau produsele tale si alte pagini relevante din site-ul tau. (ghiduri, tutoriale, orice alt landing page relevant)
Filtreaza produsele tale in functie de profitabilitatea pentru afacerea ta. 100% NU toate produsele sunt la fel de importante pentru tine.
Incepe cu cel mai important produs/serviciu.
Care cuvinte cheie se potrivesc? Care sunt tranzactionale si care sunt informationale. Care este cea mai buna destinatie pentru cei care cauta acel produs/serviciu?
Ar trebui sa rezulte un tabel cam asa:
produs / serviciu 1 | cuvant cheie 1cuvant cheie 2cuvant cheie 3 |
produs / serviciu 2 | cuvant cheie 4cuvant cheie 5 |
produs / serviciu 3 | cuvant cheie 6 |
produs / serviciu 4 | cuvant cheie 7cuvant cheie 8 |
Important:
Daca pentru un anumit cuvant cheie NU ai o destinatie foarte specifica – si acel cuvant are multe cautari – atunci ia in calcul sa creezi o destinatie.
Crearea de pagini dedicate anumitor cuvinte cheie ESTE o parte importanta a procesului de optimizare SEO – iti poate aduce trafic gratuit din Google sau iti poate creste eficienta unei campanii de promovare in Google Ads.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Cum sa folosesti corect si eficient cuvintele cheie
Google este “obsedat” de a “satisface intentia utilizatorului”.
Valabil fie ca e vorba de reclama prin Google Ads fie ca e vorba de trafic natural (organic) si optimizarea unui site.
Adica, pe cat posibil cel care cauta ceva sa fie dus intr-un loc in care gaseste TOT ce doreste.
Asta inseamna ca pentru cei care cauta cuvine informationale trebuie sa livram in principal informatii, iar pentru cei care cauta cuvinte tranzactionale, sa livram in principal liste de produse.
Aveti aici un exemplu concret de optimizare seo pentru nisa bijuteriilor.
IMPORTANT:
Intotdeauna inainte de a incepe optimizarea pentru un cuvant cheie, cauta-l in google si vezi cam ce fel de rezultate sunt pe prima pagina. Cam aia este ce se asteapta oamenii sa gaseasca.
Vezi care e logica paginilor de pe primele pozitii si incearca sa oferi ceva MAI BUN.
Optimizarea pentru cuvinte cheie informationale
In cazul in care urmaresti un cuvant cheie mai general – informational – verifica daca utilizatorul vrea sa citeasca despre acel lucru SAU daca vrea sa vada cat mai multe produse de acel tip pentru a-si face o idee.
De exemplu:
pentru cuvantul cheie “bormasina” – oamenii NU vor sa citeasca despre bormasini – vor o pagina centralizator care sa prezinte cat mai multe tipuri de bormasini si cu cat mai multe filtre/sub-categorii.
La ce se gandeste un om care cauta bormasini?
Sa vada ce marci sunt? Care sunt cele mai ieftine? Cati Wati au (ce putere)? De care tipuri sunt? Ce pot face? Etc…
Fiecare cauta CEVA. Cu cat pagina ta are mai multe categorii, e mai usor de folosit, si ofera mai multe informatii, cu atat va fi o destinatie mai buna pentru cautari.
Cu atat Google iti va aduce mai mult trafic natural. Adica, pagina va fi mai buna pe partea de optimizare SEO.
In cazul Google Ads, lucrurile sunt un pic diferite. Pagina va fi mai buna si acolo DAR, nu este cert ca promvarea isi va recupera banii. Pana la urma, aduci oameni care NU vor sa cumpere in etapa asta, vor doar sa se informeze.
In cazul Google Ads trebuie sa ii “agati” cu ceva si ulterior sa incerci sa le vinzi un produs.
Idei cu care poti “agata” vizitatori din cautari informationale:
- Campanii de remarketing – vezi mai multe despre ce inseamna un remarketing eficient
- Colectare de date de contact (lead-uri) – implementare de destinatii (obiective) secundare – vezi aici un articol despre cum poti imbunatati o campanie indirecta
- Butoane cat mai multe si cat mai eficiente de call to action (suna acum) sau un chat activ.
Ideea principala este sa incerci sa te duci TU peste el – sa incerci sa ii iei datele de contact, dupa care sa revii pentru a finaliza tranzactia.
Acelasi lucru este valabil si pentru cazul in care cautarea informationala are ca destinatie un articol.
Daca urmaresti astfel de cuvinte, content marketing-ul este ESENTIAL.
› Ai reclame Google Ads (Adwords)?
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu aduc suficienti clienti?
› Vrei o opinie din partea unei firme de specialitate?
Aplica pentru Audit Gratuit Google Ads›
Suntem o agentie de promovare online specializata in implementarea si optimizarea reclamei prin Google Ads.
Oferim pachete complete de promovare prin Google Ads dar si servicii punctuale.
Tu vii cu produsul si oferta, noi iti concepem mesajul, facem setarile in Google si iti promovam eficient afacerea. Aditional, putem oferi si servicii conexe, cum ar fi: optimizarea paginilor de produs, optimizarea conversiilor, implementare funnel de marketing, etc…
Optimizarea pentru cuvinte cheie tranzactionale
In aces caz trebuie sa iti concentrezi efortul pe a vinde ACUM.
In general, exista doua cateva pe care le poti imbunatati.
- Pretul. Sa scazi pretul nu e prea placut… Poti insa sa oferi anumite bonus-uri sau promotii temporare.
- De exemplu: x lei reducere la prima comanda SAU reducere 5% pana la data X SAU primesti gratuit ceva daca faci cumparaturi in valoare de X lei
- Beneficii extra – Mentioneaza cat mai clar toate beneficiile pe care le oferi. Asigura-te ca vizitatorul stie clar ce alte avantaje ii mai oferi.
- De ex: transport gratuit la comenzi de peste X , retur gratuit si deschidere colet, ghiduri de utilizare oferite la cumparare (de ex: pentru fiecare supliment nutritiv cumparat, primiti ghidul “top 10 alimente pentru diete ….”), montaj gratuit – daca e cazul, etc…
- Autoritatea vanzatorului – suntem in piata din 1994, suntem distribuitori de peste 15 ani, etc…
In esenta, o cat mai buna implementare a celor 6 principii ale persuaziunii definite de Dr. Robert Cialdini. Aveti aici un webinar pe tema asta: https://www.youtube.com/watch?v=CcKPg75uFj8
Radu Ciofu,SEOmark.ro
Intrebari? Comentarii? Lasa-le mai jos ↓
salut , cum aflu si eu un cont google ads ( activ ) reclamele imi merg pe site dar am uitat user si pass ( daca dau recuperare parola user bla bla ma pune sa bag nr de tel , dupa ma intreaba pe ce nume este cont-ul google il bag si dupa imi spune ca cont-ul nu exista …. ( am primit acasa si codul pin de activare plata ) Va rog Ajutor…
Salut, pentru recuperarea unui cont de google ads trebuie sa apelezi la echipa de suport Google.
aici este pagina serviciului – https://ads.google.com/home/ unde ai si un numar la care poti suna. Au suport si operatori romani.