Studiul cuvintelor cheie este cheia unei optimizari on-page eficienta
Studiul cuvintelor cheie este ESENTIAL pentru o campanie reusita de SEO. Si prin studiul cuvintelor cheie nu ma refer doar la 5-10 cele mai cautate expresii pentru nisa in care lucram ci toate cautarile mai putin importante care sunt insa relevante pentru fiecare produs sau serviciu pe care il oferim.
Mai jos am sa va prezint evolutia uneia dintre paginile site-ului nostru, greseala pe care am facut-o si lectiile pe care le-am invatat si sper ca le veti invata si aplica si voi.
Google analizeaza intregul context logic al unei pagini
Ganditi-va de exemplu la pagina de prezentare a unui curs. Care sunt primele lucruri la care va vin in minte cand vizualizati aceasta pagina? Eu personal ma gandesc la o sala de curs si ca cineva invata ceva. Nu credeti ca ar fi normal ca in pagina de curs sa existe cuvintele similare cu “invatare, invata, etc…” si daca este vorba de un curs cu prezenta fizica sa se mentioneze ceva si de sala da curs, etc… ?
In mod normal da. Si Google exact asta se asteapta cand analizeaza orice pagina. El vrea ca in pagina respectiva sa gaseasca cat mai multe cuvinte cheie care in mod normal sunt asociate cu subiectul si titlul declarat al paginii respective. Cu cat intr-o pagina de cursuri vei vorbi de invatare, sala curs, suport cursuri, caiete, lectii, etc… cu atat pagina respectiva va fi mai relevanta in general pentru expresia din titlu.
Daca insa in pagina respectiva el nu va gasi cuvintele in mod normal asociate cu titlul, atunci relevanta va scadea pentru ca Google “intelege” mai putin continutul paginii respective. Google nu intelege cu adevarat continutul unei pagini, nu e om – e doar un algoritm care studiaza cuvintele cheie.
Daca titlul paginii este “curs Bucuresti” si in pagina apar cuvinte gen “invatare, sala curs, suport cursuri, caiete, lectii” – atunci algoritmul considera cu o probabilitate foarte mare ca este vorba de o pagina de cursuri in Bucuresti. Daca insa cuvintele respective nu apar, chiar daca titlul este “curs Bucuresti” Google nu va intelege despre ce e vorba. El gandeste ceva de genul: “tu folosesti un titlu pe care eu il asociez cu niste cuvinte pe care tu nu le folosesti. tu folosesti alte cuvinte si nu imi este clar care e legatura dintre ele si titlu, sau exact despre ce este vorba“. In acest caz, scorul de relevanta pentru orice cuvant, chiar si din titlu, va fi mai mic iar pagina nu va avea un succes prea mare.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Caz concret: pagina de Cursuri SEO a SEOmark.ro
Aceasta pagina a fost construita pentru cautarea “Cursuri SEO”. In mod normal ar fi logic ca in aceasta pagina cuvantul cheie “invata” sa fie foarte bine evidentiat nu?
In prezent pagina este la a 2-a revizuire (urmeaza a 3-a) si atunci cand am facut precedentele modificari nu am acordat o atentie prea mare cuvantului “invata” (stupid nu?). Iata ce s-a intamplat:
Din pacate (pentru mine) pentru cautarea “cursuri seo” efectul primei modificari a fost unul negativ. De ce? Pentru ca am crescut densitatea cuvantului, dar, fara sa imi dau seama am eliminat cateva cuvinte cheie conexe acestei activitati. Cum ar fi cuvantul “invata”.
Iata efectul pentru cautarea “invata seo”:
Asta inseamna sa nu iti faci temele foarte bine si sa nu iei in calcul TOATE cautarile conexe pentru un cuvant. Din fericire nu exista penalizari definitive pentru relevanta on-page, asa ca orice modificare poate fi refacuta.
Totusi, pagina “cursuri seo” a avut o crestere spre finalul graficului, desi nu am facut nimic. De ce? Pentru ca a intrat in joc alt cuvant cheie pe care am vrut sa il includ: Bucuresti (pentru cautarea cursuri seo Bucuresti).
Dupa o vreme, Google a realizat ca pe pagina a aparut un nou cuvant: Cursuri Bucuresti si l-a luat in calcul. Intai a scazut scorul de relevanta (foarte rapid) pentru disparitia cuvantului “invata” si la aproximativ 3 saptamani s-a convins el ca pagina este ok pentru “seo Bucuresti”, sau “cursuri SEO Bucuresti” si s-a hotarat sa o rankeze pentru acele cautari.
Concluzii: ce ar trebui retinut
- Atunci cand optimizati o pagina pentru o cautare anume, TREBUIE sa aveti in vedere toate cuvintele cheie conexe asociate cu acea cautare. Daca exista cuvinte pe care Google se asteapta sa le gaseasca dar nu le gaseste, pagina NU va performa bine.
- Tocmai din acest motiv, studiul complet al cuvintelor cheie a devenit prima etapa a pachetului de servicii seo oferit de noi. Am experimentat la propriu ce inseamna sa nu iei in calcul toate cautarile pentru un cuvant anume.
- Optimizarea unei pagini este un proces de durata. Nu va asteptati sa faceti o pagina si sa o “nimeriti” din prima. Nu e nici o tragedie – nimic nu iese foarte bine din prima. Nu a iesit exact cum doriti, vedeti unde ati gresit, intelegeti ce nu a mers bine si refaceti. Google nu da sentinte definitive ci se pliaza pe ce este.
Cam atat pentru lectia de astazi – am de modificat o pagina. Ghiciti ce cuvinte cheie am sa adaug…
Radu Ciofu,
SEOmark.ro
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.