Google minte, manipuleaza sau ascunde adevarul referitor la multe dintre practicile pentru optimizarea continutului, adica SEO. Stati! Inainte sa strigati blasfemie sau altceva, este BINE ca face asta iar realitatea este ca nici nu are de ales: trebuie sa o faca!
Cel mai mare si mai bine pastrat secret al motorului de cautare este exact algoritmul in functie de care Google realizeaza pozitionarile site-urilor pentru fiecare cautare. De ce face viata grea tuturor celor care fac SEO sau creeaza continut? De ce nu publica toata lista de criterii pe care le foloseste ca sa avem un continut cat mai optimizat, cat mai frumos si cat mai sus in cautari?
Prima oara m-am lovit de aceasta problema in pietele de capital (pe bursa). Problema este cunoscuta sub mai multe denumiri, insa eu o stiu sub numele de “paradigma indicatorului perfect”. In esenta, atunci cand exista o competitie pentru o resursa limitata, nu poate exista decat un singur castigator absolut iar mai multa informatie nu rezolva sub nici o forma aceasta problema.
Atunci cand cineva cauta ceva pe Google (sau orice alt motor de cautare) nu pot exista doua pozitii intai. UN SINGUR REZULTAT va obtine pozitia 1, dupa cum un singur rezultat va obtine pozitia 2 si tot asa… Practic exista o competitie intre articolele si site-urile de pe internet pentru pozitia limitata de pe monitorul vostru, competitie ce nu poate fi castigata decat de un singur site pentru o cautare. Cea mai importanta functie a Google este ca acel castigator sa fie pe cat posibil cel mai bun rezultat pentru voi.
Google nu stie exact ce scriem in articole noastre, nu le citeste si nu le intelege. Criteriile din lista folosita sunt legate de lungime, densitate cuvinte, cuvinte in titlu, pozitie cuvinte din titlu sau primele paragrafe, numar articole pe site, share-uri si tot asa. In esenta, este un set de criterii strict matematice, in functie de care incearca sa sorteze aceste articole. Daca le-am sti, le-am putea usor reproduce, fara sa spunem mai nimic real si inteligibil in articolele respective.
Acum, imaginati-va ca Google publica undeva oficial toata lista de criterii in functie de care face sortarea rezultatelor pentru cautari. Bineinteles ca toti SEO-istii si marketerii vor lua acea lista si vor dormi cu ea sub perna. Toate articolele scrise de ei vor respecta 100% criteriile expuse de G. Cum ar fi ca atunci cand cautati ceva, orice, sa gasiti doar urmatorul tip de articole:
- Toate sa aiba o lungime fixa de 1000 cuvinte
- Toate titlurile sa inceapa fix cu cuvantul cautat de voi
- Primul paragraf sa inceapa cu exact acelasi cuvant
- Fiecare fraza sa contina cuvantul respectiv
- Restul articolului sa contina exact 30 de variatii ale aceluiasi cuvant
- si tot asa…
Ar parea cam ciudat si artificial nu? Insa exact asa ar fi daca google ar publica criteriile sale pentru ca articolele care nu vor respecta exact acele criterii nu vor mai avea nici o sansa sa apara pe primele locuri. Cum ar fi ca articolul vostru pentru care v-ati documentat si la care ati muncit sa nu apara niciodata in primele pagini in Google pentru ca are 1499 de cuvinte si nu 1500? Sau pentru ca in articol cuvantul cheie apare de 11 ori in loc sa apara de 12 ori? Realitatea este ca exact la asta s-ar ajunge. Asa este si pe bursa si in orice lupta pentru resurse finite: daca toti am castiga, cine ar pierde?
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
In cazul cautarilor pe Google, ar pierde relevanta pentru utilizatorul final. Fiecare cautare ar afisa numai articole relevante SEO si nimic altceva. Din fericire, nu este cazul. Google nu a publicat niciodata algoritmul sau si nici nu o va face. Evident, sunt multe firme care prin incercari succesive au “mirosit” cam care sunt principalele criterii si cam ce trebuie sa facem pentru a imbunatati pozitionarea in motoarele de cautare. Principalele criterii sunt, in mare. cunoscute si exista si unelte care sa ne ajute sa masuram performanta site-ului sau a articolelor noastre. Unele din aceste unelte sunt oferite chiar de Google si sunt gratuite. Daca sunteti interesati care sunt cele mai importante criterii folosite in ordonarea rezultatelor pentru cautari sau ce unelte putem folosi sa imbunatatim site-ul nostru din punct de vedere al SEO, va astept la cursul de Optimizare SEO on si off-site.
In acest moment, SEO este un fel de joaca de-a soarecele si pisica. De fiecare data cand algoritmul Google este prea bine intuit de maketeri, G il schimba, sau schimba acele parti de care nu mai este multumit. SEO e o activitate in care mereu trebuie sa fii “in trend” ca sa ai succes. Insa asta nu e rau: e mai greu pentru seo-isti, insa cel mai castigat e utilizatorul final, cel care cauta si se asteapta sa gaseasca informatii utile.
Daca vrei sa fiti la curent cu cele mai noi si utile informatii din domeniu, va invitam sa va abonati la newsletter-ul nostru. Nu facem spam si va trimitem doar lucruri interesante. Promitem 🙂
Radu Ciofu, SEOmark