Facebook vrea site-uri mai rapide!
Saptamana trecuta, Facebook a emis un comunicat de presa in care afirma ca viteza cu care site-urile se incarca va fi un criteriu in functie de care reclamele si post-urile vor fi afisate utilizatorilor retelei de socializare.
Cu alte cuvinte, daca site-ul tau se incarca greu, traficul tau din Facebook o sa scada.
Conform statisticilor interne Facebook, daca un site nu se incarca in 3 secunde, 40% din utilizatori nu vor mai avea rabdare sa astepte si vor pleca in alta parte. Acest lucru este considerat o experienta neplacuta pe care utilizatorii o au si ca atare va fi combatut.
Foarte probabil, schimbarea nu va fi insa atat de brutala pe cat lasa sa se inteleaga comunicatul initial. Matthew Idema, directorul departamentului de produse publicitare al Facebook a confirmat ca viteza cu care se incarca site-urile va fi doar unul dintre parametrii care sunt luati in calcul atunci cand vine vorba de costul reclamelor si de reach-ul lor (reach = la cati utilizatori ajunge efectiv reclama).
Asta inseamna ca pentru inceput, site-urile incete vor putea sa isi faca in continuare reclama insa costul acesteia va fi mai mari si eficienta mai redusa.
Facebook este insa un business care traieste din banii celor care isi fac publicitate, inclusiv de la cei cu site-uri incete. Tocmai din acest motiv, a fost anuntata si o noua facilitate care va intra cat de curand in teste. Anumite reclame vor fi “pre-incarcate” pentru a fi afisate instant utilizatorilor.
Cu tot acest ajutor, exista insa un trend: incet-incet, site-urile care se incarca greu, in special pe mobil, vor fi penalizate. Facebook este doar una dintre companiile care imping piata in directia cresterii vitezei. De exemplu, Google militeaza in aceasta directie de peste 2 ani si deja este cunoscut ca viteza site-ului este un factor pe care motorul de cautare il ia in calcul.
Echipa SEOmark.ro