close

SEOmark.ro

  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO
      • Servici promovare SEO
      • Consultanta SEO
      • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Copywriting Profesional AI
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Ultimele Articole

  • Cum a evoluat serviciul de redactare in era AI si ce urmeaza
  • Google a schimbat regulile SEO in mai 2025 – ce trebuie sa stii
  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads
  • Agentia Marketing Online - SEOmark.ro - 0775.304.971 - "Facem mai mult"

Logo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri OptimizateLogo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri Optimizate
  • Menu
  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO
      • Servici promovare SEO
      • Consultanta SEO
      • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Copywriting Profesional AI
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Google a schimbat regulile SEO in mai 2025 – ce trebuie sa stii

By Radu Ciofu,

20/05/2025

In luna mai 2025 Google a facut un update major al algoritmului sau.

Principala schimbare?

Algoritmul trateaza Google Business Profile (Google my Business redenumit) ca pe o sursa principala de autoritate. Iar recenziile – mai ales cele recente – au devenit foarte importante.

Nu mai sunt doar un detaliu simpatic in coltul din dreapta.

Cum te afecteaza?  Si ce se poate face? 

Vezi in continuare in articol

Google update core – mai 2025

Intai, ce am observat direct in piata pana acum

Fostul Google my Business –  actualul Google Business Profile a capatat o importanta semnificativa, si nu doar pentru afacerile locale.

Concret,

  • Profiluri de Google Business completate, cu activitate recenta si recenzii constante, urca in local pack (selectia de 3 site-uri + harta afisata uneori in prima pagina) chiar daca site-ul e mediocru.
  • In multe domenii de activitate importanta link-urilor a scazut si a crescut semnificativ importanta GBP (Google Business Profile)
  • GBP a inceput sa apara si pe cautari care nu sunt strict geotargetate (cautari unde proximitatea / harta nu sunt foarte importante)
  • La multe cautari GBP apare de doua ori in pagina – si sus cu harta si jos, in general fara harta.  Uneori cu harta.
  • Conturi cu scoruri mari (4.8–5), dar cu recenzii vechi si fara raspunsuri, cad in rezultate.
  • Link-urile si optimizarea site-ului si-au redus importanta.  Nu mult, dar vizivil.
    • E normal, pentru ca daca introduci noi criterii, cele vechi vor fi mai putin importante. Suma criteriilor e intotdeauna 100%.
  • GBP a devenit un factor semnificativ pentru mai mult decat doar afaceri locale (restaurante, service-uri, etc…)

Altfel spus,

Importanta Google Business Profile a crescut ENORM ca si criteriu de SEO si nu doar pentru afaceri locale.

Daca te intereseaza articolul si in format video

Pe scurt – Ce este Google Business Profile (fost Google my Business)

Google Business Profile (fost Google My Business) este platforma prin care Google afiseaza informatii esentiale despre afacerea ta direct in cautari si pe Google Maps. E ca un fel de site din o singura pagina principala si cateva sub-sectiuni care, pana acum, rar erau setate.

Altfel spus, este un fel de „carte de vizita digitala” care apare prima cand cineva cauta numele firmei tale sau servicii locale similare.

Ce contine profilul

Include programul de lucru, adresa, telefonul, site-ul (daca ai), o descriere, poze, postari si – foarte important – recenziile clientilor si raspunsurile tale.

Google foloseste toate aceste elemente pentru a decide daca te afiseaza in zona de top, numita „local pack”.

De ce conteaza

Un profil incomplet, inactiv sau putin optimizat Nu te califica.  E la fel ca orice altceva pe Google: nu toata lumea are loc, doar cei mai bine optimizati/promovati.

Nu vei aparea in topul rezultatelor locale, chiar daca site-ul tau e bun.

Mai grav pe anumite cautari clientii au inceput sa ia decizia de cumparare FARA SA MAI INTRE PE SITE – doar pe baza GBP si a recenziilor.

Cateva observatii de fond legate de Google Business Profile si SEO

Nu e ceva absolut nou. Era un criteriu important insa doar pentru harta google si cautari locale si geotargetate.  Acum e mai important pentru acele cautari si in plus, a devenit important pentru majoritatea cautarilor de servicii.
Google lucreaza si eficientizeaza Business Profile de cca 2 ani.  CRED ca acum sunt suficient de increzatori ca aplicatia e suficient de bine pusa la punct incat sa fie major inclusa ca si criteriu de optimizare.

Pana acum Google Business Profile era aproape exclusiv relevant pentru afaceri locale si ce aparea era in principal harta. Acum, apare profilul companiei inclusiv la cautari care nu sunt geotargetate SI, la cautari geotargetate apare de doua ori Google Business Profile  –  odata in partea de sus cu firme apropiate de utilizatorul care cauta SI in partea de jos, fie firme relevante geografic fie alte firme nu imi e clar in functie de ce sortate.  Poate marime?  recenzii?  nu stiu inca..

In mod “clasic” SEO insemna in principal :

  • Relevanta: Optimizarea site-ului (SEO on-site)
  • Autoritate : Link-uri externe

CRED ca GBP vine ca o completare majora in ambele zone ;  CRED ca formula noua este

  • Relevanta: Optimizarea site-ului (SEO on-site)  +  Optimizare GMB pentru cateva cuvinte importante
  • Autoritate : Link-uri externe + recenzii GMB

De ce s-a hotarat Google sa faca mutarea asta

Sa fie clar – aici SPECULEZ

Cred ca are legatura cu AI. Mai specific cu usurinta cu care AI poate genera text de calitate.

Marea majoritate a oamenilor folosesc acum texte optimizate si scrise de Ai.

A crescut atat calitatea generala a textelor, cat si cantitatea.

Google este insa o competitie accerba pentru prima pagina.  Nu toti au loc.

Dar, daca aproape toate lumea acum are (sau va avea in foarte scurt timp) pagini cu text mult si ok facut, atunci criterul textului mult si bine facut nu mai e un diferentiator.

E fix acelasi lucru care s-a intamplat in urma cu cca 20 de ani.  Daca toata lumea pune cuvantul cheie in titlu, atunci doar cuvantul cheie in titlu nu mai are cum sa fie un criteriu diferentiator.

Nu pot fi zeci/sute de site-uri in top 10.  Si doar unu poate fi pe locul 1.

Ce vedem e repozitionarea criteriilor de rankare, miscare fortata de AI.  Si cred ca e doar inceputul.

Ce se poate face si cum se optimizeaza GBP

Am sa impart sectiunea asta in doua.

Ce stim sigur ca are impact si ce credem ca ar putea avea impact.

1 – ce are impact sigur

• cuvintele cheie folosite in titlu, descrierea afacerii si serviciile listate

• recenziile – conteaza enorm.
in treacat spus, in ultimii 2 ani google a lucrat mult sa filtreze recenziile false/spam

• modul in care oamenii interactioneaza cu GBP
Asta e valabil si la SEO clasic. Daca utilizatorii aleg sa interactioneze cu site-ul tau si daca engagement-ul e mai bun decat la altii , cresti.  E “criteriul suprem” – daca oamenii te plac… esti bun.

Am un videoclip mai vechi – de acum cativa ani – cand se numea Google my Business.   Tot ce e acolo este inca valabil, doar ca au aparut si lucruri in plus.

Daca nu esti foarte familiarizat cu GBP – vezi acest video : https://www.youtube.com/watch?v=4R01DcSS3Eg

2 – ce presupunem ca are impact, fara insa a stii sigur

• Activitate continua: postari recente, program actualizat, poze reale
pe SEO e similar. O pagina facuta si actualizata constant rankeaza mai bine decat o pagina facuta acum x multi ani si nemodificata. Chiar daca are fix acelasi text. Daca modifici ceva, arati ca te intereseaza sa fie actual.

• Frecventa recenziilor: nu doar cate ai, ci cand le-ai primit
E acelasi lucru. Recenzii bune, primite constant arata mult mai viu si relevant decat 10 recenzii de 5 stelute din 2020, dupa care nimic.  Pauza.

• Raspunsuri la recenzii: daca nu raspunzi, pari pasiv

• Cuvintele din recenzii: „prompt”, „livrare”, „rapid”, „consultant clar”
E posibil ca Google sa incerce sa inteleaga cat de relevante, reale si pozitive sunt acele recenzii si sa le pondereze cumva.

• Link-uri si listari in site-uri relevante local.

Recomandari de final si opinii personale

Mea culpa – in mare am cam ignorat GBP. Pe nisa mea de activitate – agentii marketing online era un criteriu semnificativ, dar nu foarte important.

Stiam ca trebuie facut dar, intotdeauna era ceva care “ardea un pic mai tare”.  Sunt convins ca va e familiar sentimentul. Traim in Romanaia si asta ne mananca tot timpul.

Da, e un nou lucru care trebuie facut. Yaaaay..  DAR, e si o oportunitate pentru cei cat de cat agili.

Afacerile mai mari VOR TREBUI sa introduca in fluxul operational solicitarea recenziilor pozitrive.  Pana acum era un avantaj.  De acum, va fi un dezavantaj daca nu faci asta.

Personal, nu imi place deloc directia si schimbarea.  GBP e ceva foarte rudimentar si ofera MULT mai putina info decat un site.  Poti sa iti faci cu adevarat o parere despre o afacere daca doar te uiti la o carte de vizita?
Sigur, nu e singurul criteriu, dar mi se pare ca i se aloca acum prea multa greutate.  Evident, parerea mea.

O alta problema care va aparea – recenzii false de la “prieteni”.  Nu imi e clar cum vor putea fi gestionate.

Google a testat in trecut – 2014-2016 – autoritate negativa de la link-uri.  Un concept in care link-urile de proasta calitate iti scadeau autoritatea si te penalizau.  Au renuntat la concept dupa ce si-au dat seama ca puteai darama un site ok cu 10-20$ pe fiver platind un indian sa faca sute de mii de link-uri de proasta calitate spre un concurent.  In nisele mici, era mult mai usor sa iti darami concurentii decat sa construiesti ceva de calitate.  E un risc mare la stelute sa ajunga tot in zona asta.

Sincer, nu m-as mira daca peste jumate de an aproximativ, ponderea GBP va mai scadea.  Cred insa ca oricum ar fi , in viitorul previzibil va ramane un criteriu mai important decat a fost in trecut.

SEO se va schimba. AI il forteaza sa se schimbe. Asta nu e finalul, e doar inceputul.

Cum?

Nu stiu. Dar va spun pe masura ce aflu.

Ca sa termin totusi pe o nota pozitiva, au fost si alte schimbari la algoritm – a inceput sa ia in calcul mult mai multe medii – short-uri, facebook, tik tok ,etc..  Momentan foarte putin. Cred ca vor urma schimbari MAJORE in SEO si in algoritmul Google.  Cred ca va lua in calcul mult mai mult decat doar site-ul si cateva link-uri.  Ceea ce cred ca e corect, bine si o directie in care putem creste mult.
Pana la urma, de ce nu ar fi mai relevant cineva care are un canal de youtube cu 100 000 urmaritori decat cineva care are cateva link-uri bune pe ziare.com de exemplu…

Cred ca va urma o perioada semnificativa de diversificare a promovarii si a ce inseamna SEO.  Si cred ca e un lucru bun.

Dar, despre celelalte modificari ale algoritmului si directia pe care trebuie sa o abordam, in articolul viitor.

Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro.

Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.

Intrebari? Sugestii? Comentarii? Lasa-le mai jos ↓

Post navigation

← PreviousCum reduci click-urile false pe Google Ads
NextCum a evoluat serviciul de redactare in era AI si ce urmeaza →

2 thoughts on “Google a schimbat regulile SEO in mai 2025 – ce trebuie sa stii”

  1. chiaun says:
    03/06/2025 at 4:53 pm

    poate cuy ocazia asta or sa fie mai putine firme de seo ca vad reclama peste tot

    Reply
    • Radu Ciofu says:
      03/06/2025 at 4:55 pm

      sunt de acord ca sunt multe firme de seo si ca nu vor supravietui toate.
      DAR, daca vrei trafic ieftin si de calitate, ce alternativa ai dupa ce google devine full AI? PPC?

      Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published.

Ultimele articole

  • Cum a evoluat serviciul de redactare in era AI si ce urmeaza 27/06/2025
  • Google a schimbat regulile SEO in mai 2025 – ce trebuie sa stii 20/05/2025
  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads 22/04/2025
  • Toata lumea vrea Tik Tok acum. Avantajele si dezavantajele promovarii aici 16/01/2025
  • Google pentru Servicii a devenit foarte dificil si scump. De ce? Si ce poti face? 08/10/2024

Afla ce este SEO si cum poti face ca Google sa lucreze pentru tine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum iti poti creste semnificativ traficul din Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]

Vrei sa stii cum sa auditezi corect campaniile de Adwords?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa optimizezi campaniile de publicitate pe Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum care sunt principalele caracteristici ale unui site construit eficient si care vinde bine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti faci site-ul mai eficient

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei sa iti faci reclama pe Facebook dar nu stii cum?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti administrezi in mod profesionist reclamele pe Facebook

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei mai multi vizitatori pe site FARA sa platesti pentru ei sau cum sa vinzi mai mult?

›Descarca un Ghid Gratuit despre eCommerce SEO pentru Magazine Online

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum cum trebuie sa redactezi titluri excelente dar si o lista bogata de exemple si sugestii

›Descarca un Ghid Gratuit despre redactarea titlurilor excelente

oferta-seo-barbat-300x300[1]


SEOmark.ro

HOME   -   SERVICII   -   CURSURI   -   EDUCATIE   -   CONTACT   -   DESPRE NOI

Oferta noastra

SEOmark.ro ofera servicii de promovare online si cursuri de marketing online

Principalele servicii oferite sunt:
- Servicii de administrare a campaniilor de promovare prin Google Ads
- Servicii de creare site-uri web si web-design
- Servicii de optimizare a site-urilor web pentru Google si principalele motoare de cautare (Servicii de optimizare SEO)
- Servicii de administrare si promovare a campaniilor publicitare realizate prin Facebook
- Servicii de redactare a articolelor cu scopul publicarii lor in mediul online
- Servicii de optimizare a ratei de conversie pentru imbunatatirea campaniilor publicitare
- Consultanta si asistenta pe zona de marketing si promovare online

Principalele cursuri oferite sunt:
- Curs general de Marketing Online (sales funnel)
- Curs optimizare SEO - un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
- Curs jurnalism SEO - un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
- Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
- Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
- Curs de Blogging


Testimoniale clienti agentie SEOmark.ro


Achitei Andreea

Hotelurile Elexus

Dupa colaborarea cu SEOmark.ro, s-au obtinut rezultate concrete pentru site-urile hotelurilor noastre. De exemplu, site-ul hotel-carpathia.ro a ajuns în primele 5 pozitii pe cautarea “hotel Sinaia” (2023-2024-prezent), iar site-ul predeal.elexus.ro se situeaza acum in primele 3 pozitii pe cautarea “hotel Predeal” (2022-2023-2024-prezent). Mai concret, s-au creat pagini specializate pentru anumite cautari, care au fost ulterior promovate ducand la aceste pozitionari.

Achitei Andreea – Co Fondator Elexus Hotels; CA 32 mil RON 2023

TIS Farmaceutic

TIS FARMACEUTIC

SEOmark a furnizat servicii de marketing online, articole si postari pe pagina de Facebook a companiei. Rezultatele colaborarii cu SEOmark au fost foarte bune, iar raportul calitate-pret pentru serviciile oferite a fost potrivit. Am apreciat comunicarea constanta si suportul oferit oricand, inclusiv 24/24.

Dan Rebenciuc, director de vanzari la TIS Farmaceutic; CA 37 mil RON 2023

Syg Mob Design

Syg Mob Design

Syg Mob Design, companie care activeaza din 2006, produce mobilier din PAL si MDF si ofera solutii complete de amenajari si mobila pe comanda. Colaborarea cu SEOmark a inclus realizarea site-ului, curatarea lui dupa un atac si o campanie Google Ads cu costuri de 40-60 ron per client. Rezultatele au fost pozitive si, per total, am avut o experienta pozitiva cu Radu si colegii de la SEOmark.

Iulian Boboc, responsabil atelier Syg Mob Design ; CA 550K RON 2023

Estet.ro

Estet.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Estet.ro, magazin de bijuterii vintage si handmade, a inceput cu o lista de 7-8 cuvinte cheie relevante pentru atragerea publicului. S-au optimizat categoriile si denumirile produselor pentru cautari specifice, procesul fiind finalizat in 3-4 luni. In 3-5 luni, site-ul a ajuns pe prima pagina din Google pentru termeni precum: „bijuterii handmade argint” si „bijuterii vintage”.

Iordache Adriana, administrator

Funevents.ro

Funevents.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Funevents.ro – firma de animatori petreceri copii, a inceput cu imbunatatirea functionarii site-ului prin adaugarea de pagini dedicate cautarilor si completarea informatiilor existente. Au fost adaugate si link-uri externe, treptat, iar dupa 3-6 luni, traficul organic a crescut, eliminand necesitatea campaniilor Google Ads si generand suficiente cereri pentru echipa.

Borcanea Mihai, fondator;

curs jurnalism a1.ro

Curs Jurnalism a1.ro

Cursul de Jurnalism oferit de Ramona Ulici a fost o oportunitate valoroasa pentru echipa de redactori a1.ro. Am invatat reguli de redactare si tehnici pentru articole SEO. Temele au inclus redactarea articolelor, strategii de formatare si utilizarea cuvintelor cheie. La final, workshop-ul a consolidat cunostintele prin exercitii practice si discutii despre optimizarea imaginilor si sursele de informare.

redactia a1.ro


SEOmark.ro la GoTech World

Pe 12-13 noiembrie 2024, am participat la GoTech World Romexpo, un eveniment dedicat noutatilor din tehnologie. Am avut ocazia sa impartasim expertiza noastra si sa discutam despre solutii personalizate pentru fiecare business.

Pe parcursul a doua zile, am creat conexiuni, si am deschis usa unor viitoare colaborari. A fost o placere sa ne revedem cu vechi colaboratori, dar si sa cunoastem noi parteneri din industrie. Detalii suplimentare in sectiunea "Despre Noi".
SEOmark.ro – Agentie Marketing Online a participat la GoTech World

Vrei sa afli gratis cat de bine optimizat este site-ul tau?
Te putem ajuta!

Comanda un Audit SEO Gratuit

OFERTA NOASTRA

SEOmark.ro – Agentie Marketing Online Bucuresti

Principalele servicii oferite sunt:
– Administrarea campaniilor de promovare prin Google Ads
– Creare Site-uri Web si Web-Design
– Servicii SEO in Bucuresti si Online in Romania
– Administrare campanii de Facebook Ads
– Redactare articole si texte
– Optimizarea ratei de conversie
– Consultanta de marketing online

Principalele cursuri oferite sunt:
– Curs general de Marketing Online (sales funnel)
– Curs optimizare SEO – un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
– Curs jurnalism SEO – un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
– Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
– Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
– Curs de Blogging

Datele Firmei

S.C. Advert Boutique S.R.L | C.I.F. 28901466 | Nr. inregistrare: J40/8918/2011 | Adresa: Ale. Cimpul cu Flori, Nr. 4, Bl. D26, Ap. 2, Sector 6, Bucuresti

Google my Business | Google Maps

Google Maps - Suntem Aici

Copyright © Agentia Marketing Online SEOmark.ro · 2015.

Termeni si Conditii pentru utilizarea site-ului Seomark.ro