Prima pagina din Google, cea in care facem aproape toate cautarile pe internet s-ar putea modifica.
Saptamana aceasta (5-9 sept 2016) Google a facut mai multe teste in care rezultatele oferite apar intr-un format diferit.
Noua imagine testata are doua caracterisitici distincte: Rezultatele sunt distantate intre ele si sunt incapsulate intr-un box care le individualizeaza mult mai bine decat in versiunea precedenta. O alta diferenta importanta este faptul ca noile rezultate contin mai mult text atat in zona titlului cat si in zona descrierii.
Trebuie mentionat faptul ca aceasta interfata nu este chiar noua: este modelul folosit de Google in cazul cautarilor de pe mobil. In cazul in care pagina de desktop a Google ar arata in felul acesta, ar fi de fapt o unificare a celor doua interfete.
Ce modificari ar putea aduce noua interfata daca va fi adoptata
Procentul de click-uri pe care primele pozitii le vor lua ar putea fi procentual mai mare decat in vechea interfata: creste textul si marimea paginii. Efectiv utilizatorii vor trebui sa faca mai mult scroll pentru a ajunge la ultimele pozitii.
Ar putea scadea traficul pentru rezultatele irelevante. Avand un spatiu mai mare pentru titlu si descriere, utilizatorii vor putea vedea mai clar ce contina pagina respectiva si nu vor face click decat pe rezultatele care par mai relevante.
Pentru SEO, va creste importanta titlului si a descrierii/primului paragraf.
De remarcat ca saptamana trecuta Google a testat si un pachet semnificativ de modificari ale algoritmului sau de cautare. Evident, nu este obligatoriu ca cele doua teste sa fie legate, insa este o probabilitate mare.
In cazul in care testele au avut rezultate pozitive, ne-am putea astepta ca in 2-4 luni noua interfata sa devina cea standard.
Echipa SEOmark.ro