Sfaturi si idei de canale pentru promovarea online a afacerii
Ai o afacere pe care vrei sa o faci cunoscuta si in mediul online, dar nu stii cum? Nu poti pur si simplu sa realizezi doar un un simplu text de vanzare si sa te astepti sa ai succes. Exista foarte multe afaceri care sunt promovate in mediul online prin diferite metode cu scopul de a le ajuta sa ajunga in topul preferintelor clientilor. In “lupta” aceasta pentru notorietate conteaza foarte mult sa fii creativ si sa stii cum sa creezi cea mai buna strategie de promovare online potrivita pentru afacerea ta.
Promovarea online are de fapt la baza o strategie de marketing, mai exact un plan de actiune care are ca scop cresterea si dezvoltarea unei afaceri atat din punct de vedere al notorietatii dar si din punct de vedere al vanzarilor.
Pentru acest lucru, am grupat pentru tine in acest articol cateva dintre cele mai importante aspecte de care sa tii cont daca iti doresti campanii de promovare online eficiente.
Cat ar trebui sa investesc intr-o promovare online?
Raspunsul este: depinde. Trebuie sa iei in calcul mai multi factori care te pot ajuta sa determini un buget pentru promovare.
In primul rand, trebuie sa te gandesti la stadiul in care se afla afacerea ta, daca este deja cunoscuta pe piata, cat de mult iti doresti sa promovezi, cum arata planul tau de marketing si nu in ultimul rand, cum arata bugetul tau la momentul actual. In general, bugetul este un factor foarte important pentru o promovare, pentru ca cele mai eficiente promovari in mediul online sunt destul destul de costisitoare. Probabil tu te-ai gandit cat ai fi dispus sa cheltui cu promovarea online, insa trebuie sa ai si asteptari realiste mai ales daca vrei sa investesti putin.
Promovare online a afacerii: platita sau neplatita?
Dupa cum spuneam, cea mai eficienta promovare, dar si cea cu rezultate rapide este cea platita. Canalele de promovare ieftine sau gratuite necesita timp.
Daca te grabesti si vrei rezultate rapide, campaniile Adwords te vor ajuta foarte mult, desi sunt intr-adevar foarte scumpe. De asemenea, poti apela la Facebook Ads, mai ales ca majoritatea persoanelor sunt prezente pe canalele de social media.
Insa daca iti doresti rezultate durabile poti sa apelezi la optimizarea SEO care este platita dar, poate fi facuta si de tine, la email marketing, la content marketing sau la social media marketing. Indiferent de metoda de promovare online pe care o preferi, nu trebuie sa te grabesti sa investesti fara a stii ceea ce se potriveste mai bine pentru afacerea ta.
Cum aleg metoda potrivita de promovare online pentru afacerea mea?
Ca sa afli ce metoda de promovare online este potrivita si functioneaza pentru afacerea ta, trebuie sa te gandesti si cum arata piata careia vrei sa te adresezi , care oameni sunt interesati de produse ca ale tale, dar sa si conspectezi ce canale de promovare functioneaza cel mai bine, dar repet, pentru profilul afacerii tale. Oricat de bine ar suna si te-ar incanta unele metode de promovare, este posibil sa nu te ajute prea mult. Nu orice metoda functioneaza la toate tipurile de afaceri.
Metode de promovare online
Vrei sa afli mai multe detalii despre diverse metode de promovare online care te-ar putea ajuta sa-ti cresti afacerea? Avem pe site-ul agentiei noastre o multime de resurse gratuite, cursuri si articole despre metode de promovare online eficiente.
Descopera toate detaliile pe site-ul nostru, la sectiunea educatie. Avem si un clasament actualizat anual cu top modalitati de promvare – top al metodelor de promovare online din 2019.
Ai nevoie de o agentie care sa te ajute cu metode de promovare online pentru afacerea ta? Contacteaza-ne!
Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau? Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google?
Te putem ajuta! Inregistreaza-te pentru un AUDIT SEO GRATUIT› al site-ului tau.
Clasificare a canalelor de promovare online
Cele mai virale canale de promovare sunt cele de social media, video online, jocuri, concursuri sau chestionare.
O alta categorie de canale sunt cele organice: SEO, marketing prin continut sau canale platite: reclame offline sau online, campanii cu ajutorul influencerilor, retele de reclame, sponsorizari si multe altele. Mai jos vei vedea care sunt cele mai populare metode de promovare online care functioneaza in Romania in acest moment, si ce presupun acestea:
Cele mai populare canale de promovare online pentru afaceri
Google Adwords. Cea mai eficienta metoda de promovare online pe care Google o pune la dispozitie este Google Adwords.
Avantajul este ca aduce rezultate rapid si ca poti investi atat cat iti doresti (stii cat platesti pe click), iar timpul de implementare este mic, la fel ca si cel al masurarii rezultatelor. Google Ads genereaza trafic de calitate dar si clienti care sunt interesati de ceea ce ofera afacerea ta. Insa pe cat de eficient este, pe atat de scump te costa. Aceasta metoda de promovare online este utila doar daca exista deja cerere pe piata pentru produsul sau serviciul tau.
Facebook. In momentul de fata Facebook este unul dintre principalele canale de promovare online a afacerii din Romania.
In general oamenii care detin afaceri considera ca acest instrument de promovare este usor de folosit si se asteapta ca atunci cand incep sa posteze sau sa creeze reclame platite, sa aiba deja primii clienti. Problema este ca de cele mai multe ori aceasta promovare este folosita intr-un mod gresit. Iata doua metode prin care iti poti creste sansele de a castiga clienti si vizitatori pentru site-ul afacerii tale prin intermediul promovarii online platite pe Facebook:
- Retargeting – presupune crearea de reclame pentru cei care au vizitat deja site-ul. Acest lucru se face prin instalarea Facebook Pixel. De aici poti alege optiunea “website traffic” iar cu un buget minim de aproximativ 5 lei pe zi ai ocazia sa le reamintesti oamenilor de site-ul tau.
- Lookalike Audience – o caracteristica mai putin cunoscuta a Facebook-ului, dar prin care se pot crea audiente noi pornind de la un public tinta mai restrans. Ce inseamna asta? Ca poti gasi oameni noi care au aceleasi preferinte cu cei care au cumparat deja de la tine.
Daca insa nu ai destul trafic pe site si vrei sa te bazezi mai mult pe Facebook, poti crea Custom Audiences prin care poti arata reclame oamenilor care au interactionat cu pagina ta de Facebook.
SEO – optimizare pentru motoarele de cautare. Desi site-urile de mass-media si alte tipuri de site-uri pot directiona utilizatori catre site-ul tau, cea mai mare parte a traficului de site-uri este determinata de motoarele de cautare.
Toate motoarele de cautare importante au rezultate de cautari primare unde paginile web si alte tipuri de continut sunt clasificate si afisate pe baza motorului de cautare, considerat cel mai relevant pentru utilizatori.
Aici intervine rolul optimizarii SEO care asigura ca un site poate fi gasit pe aceste motoare de cautare prin intermediul frazelor si cuvintelor cheie relevante pentru ceea ce site-ul ofera.
Scopul final este acela de a creste atat cantitatea cat si calitatea traficului de pe site-ul tau.
Optimizarea SEO aduce trafic organic, adica in functie de cuvintele cheie de pe site-ul tau motorul de cautare stabileste pe ce pozitie te va afisa.
Poti alege SEO On Site (crearea unui design friendly, continut unic pe site, imagini cu dimensiuni reduse pentru a se incarca site-ul intr-un timp mai scurt, continuturi noi pe pagina constant) sau SEO Off Site (adaugarea pe alte site-uri a unor articole si comunicate de presa cu link-uri catre pagina ta pentru a creste autoritatea). A doua metoda SEO este mai scumpa dar mai eficienta. Investitia in SEO este una pe termen mediu si lung, deoarece rezultatele nu apar imediat. Avantajul este ca rezultatele vor continua sa apara chiar si dupa ce nu mai investesti.
Youtube. Youtube este considerat al treilea cel mai vizitat site dupa Facebook si Google.
Acesta este o platforma care iti poate oferi numeroase oportunitati de dezvoltare a afacerii prin obtinerea de potentiali clienti, de fidelizare a acestora, dar si pentru a creste notorietatea brandului. In general, nu multe afaceri se aventureaza sa apeleze la aceasta metoda de promovare online, deoarece nu se aseamana cu o campanie standard precum Google Ads, ci presupune un proces bine gandit deoarece clipurile trebuie sa se ridice la asteptarile clientilor, trebuie sa fie destul de interesante.
Promovarea pe Youtube se poate face prin 3 tipuri de reclame: in-stream (clipul apare inaintea altui clip dorit), in-display (reclama se afiseaza in partea dreapta a clipului) si in-search (reclama este afisata in interfata de cautare Youtube).
Trebuie sa mai stii ca Youtube nu este un canal de performance marketing, dar poate ajuta la consolidarea strategiei online si la o performanta pe termen lung. Bugetele de reclame difuzate pe YouTube variaza destul de mult.
Google Display. Reteaua de Display Google este conceputa pentru a te ajuta sa gasesti publicul potrivit, persoanele care sunt cel mai probabil interesate de produsele pe care le ofera afacerea ta.
Optiunile sale de directionare iti permit sa afisezi mesajul tau intr-un mod strategic potentialilor clienti, la locul si la momentul potrivit. Prin intermediul Google Display se pot afisa anunturi vizuale si anunturi media in loc de un text simplu, mai ales ca majoritatea informatiilor procesate de catre creier sunt cele vizuale si astfel se retin mult mai usor.
Email marketing. Se refera la studiul asupra modalitatii de promovare a unei afaceri in mediul online prin intermediul adreselor de email.
Este ieftin, uneori chiar gratis si iti permite sa ai mai mult control fata de promovarea pe Google, de exemplu. Prin intermediul email-ului poti tine legatura cu potentialii clienti si sa iti promovezi afacerea constant. Serviciul se adreseaza tuturor investitorilor online care doresc sa aiba relatii durabile cu actualii lor clienti – intretinerea si pastrarea relatiilor cu acestia se face cel mai bine prin intermediul social media si a adreselor de email.
Cum functioneaza? Pentru a putea primi informatii de la tine prin email, un utilizator trebuie sa urmeze urmatorii pasi: inregistrarea adresei de email de obicei prin intermediul unui formular de inregistrare; confirmarea adresei de email cu ajutorul serviciului de newsletter, iar ulterior vor primi noutatilor de la tine la ce perioada de timp alegi.
Content marketing. Daca vrei sa iti promovezi afacerea intr-un mod care sa te diferentieze de concurenta si sa creezi relatii pe termen lung cu clientii tai intr-un mod eficient, atunci trebuie sa alegi promovarea online prin continut.
Adica, sa scrii articole cat mai bune pe care sa le promovezi.
Altfel spus, nu iti promovezi direct serviciile ci articolele pe care le scrii.
Pentru o promovare online a afacerii continutul site-ului tau trebuie sa fie unul de calitate si util in acelasi timp. Ai nevoie de articole sau descrieri originale care sa atraga oamenii si sa le ofere incredere referitor la afacerea ta. Poti chiar sa oferi continut gratis care raspunde la intrebari si la diferite probleme, astfel brandul tau va obtine mai multa credibilitate.
Reclame platite pe alte site-uri. In acest caz principiul e acelasi ca si la promovarea prin Google Display, insa diferenta este ca poti negocia direct cu proprietarul unui blog/site pentru a-ti afisa reclama.
Ideal este sa alegi sa iti promovezi afacerea pe site-uri sau bloguri care au trafic mare. Aceasta metoda de promovare online are ca avantaj targetarea destul de precisa si un costul redus. Desigur ca pentru a avea rezultate cu ajutorul acestei metode de promovare trebuie sa cunosti foarte bine profilul clientului tau si sa afli ce site-uri viziteaza.
Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau? Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google?
Te putem ajuta! Inregistreaza-te pentru un AUDIT SEO GRATUIT› al site-ului tau.