Google foloseste MULTE criterii pentru a ordona site-urile in functie de importanta lor pentru cuvinte cheie.
Asta nu e ceva nou.
Ce e nou, e faptul ca in fiecare an apar criterii noi, alte criterii dispar, unele cresc in importanta, altele scad.
Astazi vreau sa vorbesc despre un criteriu logic, dar despre care nu stiam pana acum. Si aparent unui studiu recent, este un criteriu chiar important.
Intai, trebuie sa stiti ceva foarte important despre studiile despre SEO si criteriile prezente in ele
Algoritmul folosit de Google este de departe cel mai bine pastrat secret al lor. Oficial, foarte rar Google confirma sau infirma cate un criteriu pe care il folosesc pentru a clasifica site-uri. Marea majoritate a criteriilor pe care le stim provin de la studii realizate de terte parti care folosesc fie studii de corelatie, fie sondaje de opinie si chestionare in bransa, fie alte metode similare.
Rezultatul e un fel de bajbaiala semi stiintifica prin care se identifica cele mai importante criterii folosite de google si importanta lor asa cum e perceputa de majoritatea celor care fac seo.
Partea buna e insa ca FUNCTIONEAZA. Chiar daca nu stii toate criteriile, daca le folosesti pe cele mai importante si le implementezi bine, atunci sigur obtii niste rezultate bune.
Clasamentul pe Google este in ultima instanta un joc in suma nula: NU trebuie sa fii perfect – trebuie doar sa fii mai bun decat concurentii tai.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Cum putem creste relevanta unui site pentru unul sau mai multe cuvinte cheie
Sau Criteriul de astazi.
Conform studiului facut de cei de la Branded (link la sf articol) unul din criteriile importante folosite de Google sunt chiar cautarile in Google in care numele site-ului tau (sau numele firmei tale) e asociat cu unul sau mai multe cuvinte cheie.
De exemplu:
Sa zicem ca site-ul XYZ e o revista de femei care are o pagina de horoscop. Daca Google vede ca multi utilizatori cauta “horoscop XYZ” atunci va crea o puternica asociere intre XYZ si cuvantul cheie horoscop.
Personal, confirm faptul ca in ultima perioada Google pune mai mult accent pe factori care tin de comportamentul utilizatorilor si/sau popularitatea unui site in randul utilizatorilor de pe internet.
Altfel spus, daca Google vede ca multi oameni te asociaza cu un cuvant cheie, acea asociere va avea o greutate MARE si in clasamentul de pe Google.
Si daca stam sa ne gandim – acest criteriu e FOARTE logic.
Google nu este un om – e un algoritm. Mai ales in cazul subiectelor foarte populare trebuie sa analizeze multe articole si mult continut foarte similar.
Mergem pe ideea exemplului de mai sus – horoscop – in fiecare zi apar sute de horoscoape. Care e cel mai bun? Poti face un algoritm care obiectiv sa masoare daca un horoscop e mai bun decat altul?
Evident ca NU.
Tot ce poti face e sa incerci sa masori, dintre toate sutele, miile (cate or fi) de horoscoape care e mai popular. Poti masura care atrage cei mai multi oameni sau pe care oamenii il prefera cel mai mult.
Si asta se vede clar in cautarile pe care oamenii le fac in Google.
Daca multi cauta horoscop zilnic XYZ inseamna ca au fost pe pagina horoscopului zilnic al site-ului XYZ, au citit, LE-A PLACUT si acum vor din nou sa ajunga acolo. Si folosesc google ca un fel de scurtatura.
Nu e EVIDENT ca pagina respectiva trebuie sa fie clasificata ca fiind relevanta pentru cautarea “horoscop”?
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Cum putem profita de acest criteriu.
Sau, mai precis, cum ne putem asocia numele site-ului cu cautari de interes.
Intai – ceva ce cred ca este foarte important!
Aceste cautari nu pot aparea decat in doua modalitati:
- Cineva intra pe site-ul tau, gaseste ceva la care merita sa revina dupa care cauta in google numele site-ului tau + acel ceva
- Cineva afla de la altcineva despre ceva maret facut de site-ul tau si cauta numele site-ului tau + acel ceva maret
Astfel de cautari NU se fac, decat daca exista o oarecare notorietate a brand-ului.
Cum o putem construi?
Cateva idei mai jos. Sunt convins ca sunt mai multe si daca aveti altele ar fi excelent daca ati posta in zona de comentarii ideile voastre.
- Folosirea anunturilor pe site-urile care NU permit link-uri. Gen OLX
- Multe site-uri de anunturi de la noi nu permit inserarea de link-uri in corpul anunturilor. In general asta se face tocmai pentru a descuraja anunturile facute strict pentru SEO. Partea buna e ca prin aceasta metoda ne putem folosi de site-urile respective – unele cu trafic foarte mare – pentru a atrage si vizitatori si pentru a castiga un plus de relevanta.
- De exemplu – postez pe OLX un anunt cu servicii seo. La sfarsitul anuntului pun urmatorul text: “Pentru mai multe detalii, preturi sau alte informatii cautati: Servicii SEO Seomark”. Lumea stie ca nu poti pune link pe OLX asa ca anuntul pare ok.
- Multe site-uri de anunturi de la noi nu permit inserarea de link-uri in corpul anunturilor. In general asta se face tocmai pentru a descuraja anunturile facute strict pentru SEO. Partea buna e ca prin aceasta metoda ne putem folosi de site-urile respective – unele cu trafic foarte mare – pentru a atrage si vizitatori si pentru a castiga un plus de relevanta.
- Crearea unei pagini de noutati
- De exemplu: am o firma de consultanta juridica sau ceva de genul acesta. In acest domeniu trebuie sa fii tot timpul la curent cu ce legi/norme apar si ce trebuie sa faci pentru a le respecta. Firma respectiva poate crea o pagina in care sa puna mereu ultimele noutati in domeniu si sa obisnuiasca clientii si abonatii sa caute in google numele firmei + noutati legislative + domeniu. Pagina respectiva va fi, in timp, foarte bine indexata pe cuvintele respective.
- Crearea de promotii tematice
- De exemplu, sunt un magazin de jucarii. Am multe categorii de produse la vanzare. In loc sa am o singura pagina de promotii la gramada – pot face pagini de promotii tematice. De exemplu: promotii ursuleti de plus, promotii jucarii de lemn, promotii papusi Barbie, etc…
- In majoritatea comunicarilor pe care le fac catre clienti, pot sa ii obisnuiesc cu faptul ca mereu am cate ceva la promotie in categoriile respective. Si ca sa ajunga mai repede acolo, pot sa le sugerez ca, de fiecare data cand vor sa vada ce reduceri mai sunt, sa caute numele site-ului meu + reduceri/promotii + jucaria pe care o doresc. Pot sa le sugerez si ca am de gand sa fac schimbari dese, ca produsele de acolo stau foarte putin in pagina respectiva si ca trebuie sa verifice si ei frecvent pentru a nu pierde vreo oportunitate.
- De exemplu, sunt un magazin de jucarii. Am multe categorii de produse la vanzare. In loc sa am o singura pagina de promotii la gramada – pot face pagini de promotii tematice. De exemplu: promotii ursuleti de plus, promotii jucarii de lemn, promotii papusi Barbie, etc…
- Reclama in Offline
- In online deja e ceva impamantenit – daca vezi o reclama si vrei sa vezi mai multe, dai click si ajungi acolo unde vrea advertiserul sa ajungi. In offline, insa, nu poti da click. Si atunci poti folosi foarte eficient varianta asta. Daca iti faci reclama la TV sau in presa scrisa sau la radio sau pe masini sau ai undeva un panou – decat sa pui ceva de genul “vezi mai multe pe WWW.SITE-OARECARE.RO” mai bune pui “afla mai multe pe CUVANT CHEIE + SITE“. E si mult mai usor de retinut. Oamenii cauta cuvantul ala si numele site-ului. E mai usor de tinut minte si castigi si relevanta pe SEO.
Cam astea sunt principalele modalitati la care m-am gandit prin care putem capata relevanta pe Google prin asocierea cu anumite cuvinte cheie. Aveti si alte idei? Sau intrebari? Puneti-le in zona de comentarii de mai jos ↓
Studiul la care am facut referire poate fi gasit aici: https://www.branded3.com/blog/seo-ranking-factors-2018/
Radu Ciofu, SEOmark.ro
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.