Ti-a scazut semnificativ traficul din Google in ultima perioada ?
Incepand din Martie 2020, ai mai putini vizitatori ?
Foarte probabil, ai fost afectat de o modificare de algoritm majora, facuta de Google.
Ce stim, ce e de facut si incotro se indreapta algoritmul Google?
› Citeste in continuare!
Update algoritm Google – 4 martie 2020 – Schimbarile aduse
Intai, cateva precizari:
- Update-ul a fost unul general (broad) – adica nu s-a concentrat pe un singur aspect. Din cauza asta este aproape imposibil sa stim exact toate modificarile facute de Google.
- Google nu a publicat nimic specific despre acest update – o face FOARTE RAR – asa ca in cel mai bun caz putem intui si aproxima anumite modificari. Ca deobicei, Google face recomandarea lor generala: “fa-ti site-ul mai bun pentru vizitatori“. Recomandarea este corecta si adevarata, dar, inutil de generala.
- Google, incepand cu 2016, foloseste pe scara larga algoritmi de inteligenta artificiala si machine learning. Pe de o parte, rezulta o eficienta mai mare in analiza miilor de criterii pe care le au in a clasifica site-urile. Pe de alta parte, AI trebuie sa “invete” cum sa pondereze acele criterii si daca (cand) acele criterii se modifica AI trebuie sa “uite” mai tot si sa re-invete. (retineti acest aspect pentru mai incolo – e important)
- Ultima precizare – nu exista date oficiale despre impactul algoritmului. E la latitudinea fiecarei firma de SEO cat de bine isi strange datele, cat de multe are si ce cunostinte are. Exista forumuri, dar, ca in orice forum – sunt tot felul de pareri. Conteaza mult cat de bine poti asambla puzzle-ul de informatii. In ultima instanta, e doar opinia noastra, nu fapte 100% dovedibile.
Castigatorii si Pierzatorii din prima faza
Retineti ce am spus mai sus. Dupa orice update major, Google uita in mare criteriile de relevanta (exista doua clase mari de criterii in Google – relevanta si autoritate – vezi ghidul gratuit › ) si ramane in principal cu criteriile initiale si autoritatea.
PRIMUL IMPACT dupa un update major este o bulversare mare a rezultatelor. De obicei, in primele saptamani castiga site-uri MARI, multe nu neaparat locale (din Romania).
Exact asta am vazut si la acest update – au crescut in clasamente site-uri gen Youtube , Pinterest, Wikipedia, etc… plus site-uri mai mari din Romania.
In general, cand cresc site-urile mari, se face in detrimentul site-urilor mai mici si mai specializate, mai relevante pe cautari specifice.
DIN FERICIRE – criteriul relevantei este unul foarte important – si Google nu l-a aruncat la cos. Doar ca dureaza cateva luni pana cand Google “re-invata” care site-uri sunt relevante pentru utilizatori raportat la fiecare cautare.
DACA ai fost afectat major – am o veste buna. Probabilitatea este MARE ca in urmatoarele 2-4 luni sa revii la un nivel al traficului si pozitiilor similar cu ce era inainte de update.
Castigatorii si Pierzatorii pe Termen Lung
Google nu face insa update-uri doar ca sa le faca si ca dupa x luni situatia sa fie identica.
Ce se concretizeaza?
Este un trend pe care il vedem de cativa ani – Focus mare pe calitate – si – in acest update – as zice calitate + multimedia relevanta.
Sa va explic.
In general, mi se contureaza ideea ca site-urile castigatoare sunt cele care au continut BUN si FOARTE BUN pe cautari informationale. (vezi aici› ce sunt cautarile informationale )
Concret, se contureaza ca si castigatori:
- Articole MARI, bine scrise, care pastreaza vizitatorii mai mult pe site. (sau mai engaged cu site-ul)
- Articole care au continut multimedia – in special Youtube.
- Pe anumite zone, videoclipuri de YouTube au urcat peste site-uri clasice (doar cu text).
- Articole bine scrise, bine documentate in unele zone au depasit articole “doar ok” care au link-uri mai puternice (care au fost mai intens promovate). Nu e insa o regula general valabila.
Deci, focus-ul acestui update – in opinia mea – a fost in principal un update adus algoritmului Google, care ii permite sa “inteleaga” mai bine continutul si sa evalueze mai eficient calitatea.
Spun sa evalueze calitatea, pentru ca Google nu intelege de fapt ce scriem in articole. Se pricepe insa bine sa evaluzeze cum percep utilzatorii acele articole DPDV al calitatii.
Ce e de facut? Recomandari de optimizare.
Nu e doar acest update – este o tendinta constanta in Google in ultimii ani.
FA CONTINUT MAI BUN IN PAGINI!
Poate ca ziceti ca e o recomandare prea generala.
Detaliez.
- Fa o lista cu principalele cuvinte cheie pe care vrei trafic, sau, pe care ai scazut.
- Ai cate o destinatie BUNA (o pagina buna) in site-ul tau pentru fiecare cuvant?
- Daca nu – fa-o!
- Daca da – Imbunatateste-o.
- Ai cate o destinatie BUNA (o pagina buna) in site-ul tau pentru fiecare cuvant?
- Revizuieste si actualizeaza paginile IMPORTANTE pentru site-ul tau.
- Daca ai facut o pagina buna, care ranka bine in 2017 – dar de atunci nu te-ai mai atins de ea.. ce asteptari ai??? Crezi ca lumea a ramas in loc? Pentru pozitiile bune trebuie sa lupti constant. Mereu vin altii din urma.
- Actualizeaza si imbunatateste paginile pe care le ai – mai ales cele importante.
- Ca si raport efort / efect, este mai bine si mai eficient sa actualizezi paginile vechi, decat sa redactezi mereu continut nou (uneori chiar pe aceleasi teme).
- Fa-ti un canal de Youtube si adauga video-uri acolo + in paginile tale.
- Din ce in ce mai multa lume prefera sa isi ia informatia in format video.
Avem trei tutoriale de interes:
– unul despre optimizari simple si de ce e bine sa refaci paginile mai vechi – vezi aici tehnici seo usor de implementat ›
– aici vezi un video despre cum sa redactezi o pagina eficienta in Google – https://youtu.be/zbLVnSxcXoM
– si un alt tutorial video despre structura unei pagini care vinde – https://youtu.be/zij0n0e1PPE
– daca esti un jucator mediu / mare si vrei sa investesti in continut (content marketing) ar fi bine sa iti faci un plan editorial pe termen lung cu topic-uri principale si secundare, bazat pe cautari importante – va fi mult mai eficient decat sa publici multe articole random pe blog – presupunand aceeasi cantitate de ore investite.
Radu Ciofu, SEomark.ro
Intrebari? Comentarii? Lasa-le mai jos ↓
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.