Broad match, phrase match, exact match si negativ – de ce trebuie sa fie atatea cuvinte in Adwords? Unu singur nu ajunge?
Promovarea prin Google Adwords este o modalitate foarte eficienta de a vinde! Este eficienta pentru ca ne permite sa afisam un mesaj specific unui potential client exact in momentul in care el cauta informatii despre acel produs sau serviciu.
Totul este minunat pana acum, cu o singura exceptie: Reclama prin Google Adwords este foarte scumpa!
Selectarea tipului iti creste eficienta pe Adwords
Sunt un foarte mare fan al promovarii prin Google Adwords. Faptul ca poti targeta pe cineva exact in momentul in care el se intereseaza de un produs este una din cele mai puternice unelte de marketing din ultimii zeci de ani. Si ca orice produs foarte bun si foarte cerut, Google Adwords s-a scumpit. Rau de tot. Am administrat campanii unde un click (un click!!!) costa peste 10 lei. Si sunt mai multe firme care sunt dispuse sa dea banii astia.
Atunci cand intr-un domeniu concurenta creste, pentru a te mentine trebuie sa fii mai bun. Esenta reclamei prin Adwords este sa targetezi foarte precis clientul. A fii mai bun inseamna sa targetezi SI MAI precis clientul.
Si asta nu se poate face decat daca specificam tipurile de cuvinte pe care vrem sa le folosim.
Ce inseamna Broad Match, Phrase Match, Exact Match si Negative Match ?
Intai sa incepem cu Broad Match – Atunci cand utilizam un cuvant cheie in Google, el este implicit utilizat in sensul sau mai larg, sau Broad in engleza.
Sa luam exemplul unui magazin de calculatoare care ar vrea sa se promoveze prin Google Adwords. Magazinul respectiv vinde notebook-uri si vrea ca reclama lor sa fie afisata persoanelor care cauta in Google cuvantul “notebook”. Simplu, introduce in Adwords reclama si o seteaza sa se afiseze pentru oricine care cauta cuvantul “notebook” fara nici o alta setare.
In acest caz, cuvantul “notebook” este luat in sensul sau larg, sau Broad. Asta presupune urmatoarele lucruri:
- Reclama se va afisa si persoanelor care cauta in Google un singur cuvant si persoanelor care cauta o propozitie care include acel cuvant.
- Reclama va fi afisata si persoanelor care cauta in Google un cuvant cu inteles foarte similar, de exemplu “laptop” sau “MacBook” sau “notebook-uri” sau “laptop-urile” sau propozitii cu inteles similar
Toate bune si frumoase – avem expunere mare. Dar, daca utilizatorul cauta ceva de genul: “drivere pentru laptop” sau “service notebook” sau “cum sa iti cureti laptop-ul” sau “cum sa arunci laptop-ul” (chiar exista asa ceva: http://lapparinheitto.com/).
Evident, toate cautarile de mai sus nu sunt prea relevante pentru un magazin de calculatoare. Nici una dintre ele nu pare sa vina de la un utilizator care vrea neaparat sa isi cumpere acum un laptop. Ceea ce inseamna ca banii cheltuiti pe acele reclame nu returneaza profit.
Solutia este sa definim in setarea campaniilor de Google Adwords un set de cuvinte cheie mai specifice. Acest lucru se face cu phrase match, exact match si negative match.
Modificator Broad Match – “+”
Acesta este un simbol care se pune inaintea unui cuvant si ii spune lui Google ca acel cuvant sau formele lui foarte apropiate trebuie sa existe pentru ca reclama sa se afiseze. Pot folosi mai multe cuvinte cu simbolul “+” inainte.
De exemplu, daca vreau ca in cautarea mea sa existe cuvintele “notebook” si “magazin” atunci trebuie sa setez urmatoarele doua cuvinte in Google Adwords: +notebook +magazin.
Exemple de cautari pentru care se afiseaza reclama noastra: “magazin pentru notebook-uri” sau “cel mai apropiat magazin de unde pot cumpara un notebook ieftin” sau “magazin online laptop bucuresti“.
Modificator Phrase Match – “…………”
Acesta este un modificator care spune ca fraza sau variantele ei foarte apropiate trebuie sa existe in forma scrisa astfel incat reclama sa fie afisata. Pentru a fi phrase match, cuvintele sau fraza trebuie pusa intre ghilimele
Exemplu de Phrase Match: “magazin pentru laptop”. Aceasta cautare se va declansa daca scriem: “Caut un magazin pentru laptop” sau “magazin de notebook bucuresti”.
Phrase Match NU se declanseaza daca acele cuvinte nu sunt scrise exact in ordinea din fraza specificata; reclama nu se afiseaza pentru cautarea “am fost ieri in un magazin din bucuresti si am luat un laptop” sau “am aruncat ieri cu un notebook intr-un magazin din bucuresti”. Ordinea cuvintelor este importanta in cazul Phrase Match.
Modificator Exact Match – […………]
Acesta este un modificator care ii spune lui Google sa afiseze reclama doar pentru o fraza ce contine aproape identic cuvintele si exact in aceeasi ordine. Nu se declanseaza pentru cuvinte cu inteles similar.
De exemplu avem fraza [magazin notebook] – reclama se va afisa pentru cautarea “magazine notebook” dar nu se va afisa pentru cautarea “magazin laptop”.
Exact Match este cea mai precisa forma de targetare in prezent din Gooogle.
Modificator Negative Match – “-” (simbolul minus)
Acest modificator ii spune lui Google sa nu afiseze reclama daca apare cuvantul inaintea caruia apare simbolul minus (-). Putem folosi mai multe cuvinte cu minus.
De exemplu: -arunca, -aruncare. Fraza -arunc +magazin +laptop se va declansa pentru cautarea “caut magazin laptop” dar nu se va declansa pentru cautarea “caut magazin sa arunc cu un laptop in vitrina” ceea ce este excelent, pentru ca majoritatea magazinelor tin la vitrina lor.
Deci, daca veti folosi modificatorii pentru cuvinte in Google nu veti mai arunca cu banii pe reclame aiurea si reduceti semnificativ riscul ca cineva sa arunce cu laptop-ul in Dvs.
› Ai reclame Google Ads (Adwords)?
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu aduc suficienti clienti?
› Vrei o opinie din partea unei firme de specialitate?
Aplica pentru Audit Gratuit Google Ads›
Suntem o agentie de promovare online specializata in implementarea si optimizarea reclamei prin Google Ads.
Oferim pachete complete de promovare prin Google Ads dar si servicii punctuale.
Tu vii cu produsul si oferta, noi iti concepem mesajul, facem setarile in Google si iti promovam eficient afacerea. Aditional, putem oferi si servicii conexe, cum ar fi: optimizarea paginilor de produs, optimizarea conversiilor, implementare funnel de marketing, etc…