3 idei de Audiente pe Facebook rentabile pentru afacerea ta
De cate ori ti s-a intamplat sa lansezi pe Facebook o reclama, sa strangi multe click-uri, like-uri, comentarii, etc… dar sa nu vinzi mai nimic.
Un motiv des intalnit este audienta slaba. Adica reclama ta e vazuta de oameni care nu prea sunt interesati de ce vinzi.
Cum selectezi corect o audienta? Si care sunt cele mai des intalnite erori?
Vezi in continuare in articol!
Cum sa targetezi corect pe Facebook potentialii clienti
Intai – greseli frecvente in construirea unei audiente
Sa spunem ca esti o firma de arhitectura, sau constructii, sau vinzi parbrize sau roti de masina… ori poate vinzi servicii de consultanta pentru medicina muncii sau protectie impotriva incendiilor sau mobila sau ORICE care nu costa 30 lei…
Sa presupunem ca vrei sa vinzi pe Facebook produsele / serviciile tale.
Cea mai des intalnita eroare – daca vinzi ceva similar cu exemplele de mai sus – este sa faci o audienta selectand ca si criteriu de interes exact ce faci tu.
Adica:
Daca vand mobila, fac pe Facebook o audienta din oameni care au ca interes “mobila”
Daca sunt arhitect, fac pe Facebook o audienta din oameni care au ca interes “arhitectura”
Daca vand parbrize auto, fac pe Facebook o audienta din oameni care au ca interes “parbrize (windshield)”
etc….
Pai… si care e problema? de ce e gresit?
Pai, daca nu lucrat in industria mobilei, de cate ori s-a intamplat sa intrati pe Facebook si sa dati zeci de minute scroll la postari cu scaune, dulapuri, paturi si mese?
De cate ori s-a intamplat sa deschideti telefonul, sa intrati pe Facebook si sa va ganditi “Mor de curiozitate sa vad ce mai e nou in materie de legislatie pentru protectia muncii”
De cate ori sa intamplat sa intrati pe Facebook sa vedeti ce postari cu parbrize au mai pus prietenii vostrii. Toata lumea pune postari cu parbrize … nu?
Ati inteles ideea nu?
In cazul serviciilor / produselor utilitare – ele nu vor reprezenta un interes pe termen lung al clientilor vostrii. Singurele persoane pentru care e cat de cat un interes pe termen lung, sunt alti oameni care lucreaza in domeniile respective, sau domenii conexe.
Este una din problemele pe termen lung pe care o avem si la SEOmark.ro.
Exista o gramada de categorii pe care le putem targeta ca si interese gen: marketing, facebook ads, instagram ads, seo , ppc., etc….
Doar ca aproape toti clientii nostrii nu sunt activ interesati de marketing.
Sunt interesati doar in ideea in care marketing-ul si promovarea online sunt niste segmente de business care trebuie sa functioneze. Daca functioneaza corect – perfect – nu mai prezinta interes. Antreprenorii si directorii de companii nu vor sa fie oameni de marketing. Vor sa fie antreprenori si directori pe domeniul lor de activitate.
Concluzie:
Atunci cand selectezi criteriile unei audiente catre care sa faci reclama, gandeste-te la ce criterii reale poti selecta ca sa iti construiesti audienta.
Ok… exista insa ceva care ne poate ajuta sa gasim criterii mai bune pentru a identifica potentiali clienti?
DA – EXISTA. Citeste in continuare.
O consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer in care analizam campania ta de Facebook si iti oferim o parere.
› Ai campanii de promovare active pe Facebook??
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu ai vanzarile pe care le asteptai?
› Vrei o opinie din partea unei firme specializate?
» Te putem ajuta! Solicita un audit gratuit al campaniei tale de Facebook. Programeaza-te la o discutie Gratuita cu un specialist!
• Vrei sa vinzi rapid catre publicul larg?
• Vrei ca multi oameni sa afle de tine?
• Daca da – ai ajuns unde trebuie!
Suntem o Agentie de marketing specializata in implementarea campaniilor de promovare prin Facebook Ads si Instagram Ads.
Ideea #1 pentru audiente profitabile pe Facebook / Instagram
Audiente Lookalike – Lasa algoritmul facebook sa isi faca treaba automat.
Modul de lucru cu audiente lookalike este cam in felul urmator:
“Hei Facebook – uite niste oameni care sunt potentiali clienti valorosi pentru mine. Gaseste-mi te rog altii foarte similari cu astia.”
Practic, functioneaza in felul urmator. Pleci de la o audienta care STII ca e buna si il rogi pe Facebook sa iti gaseasca alti oameni foarte similari cu ei.
Asta inseamna o audienta lookalike.
Acum, apar 2 probleme:
Cum faci rost de o audienta foarte buna – si – cum sa implementezi audienta lookalike
Idei de audienta promara foarte buna (audienta de la care sa pleci):
- Lista cu toti fostii si actualii tai clienti – strangi o lista cu adresele de email ale clientilor tai, o introduci in Facebook si persoanele identificate sunt grupate intr-o audienta
- Dupa GDPR modalitatea asta e mai dificil de implementat DAR inca se poate
- Ai un site? Foloseste Facebook Pixel ca sa strangi toate persoanele care ajung pe site.
- Teoretic, cei care ajung pe site-ul tau SUNT un public mai specializat decat o mana de oameni generici de pe Facebook. Poti face Lookalike la traficul site-ului tau.
- Lookalike dupa interactiunile cu pagina ta de Facebook sau Instagram
- Teoretic, persoanele care interactioneaza sau comenteaza pe Facebook / Instagram sunt o audienta relativ bine targetata.
Mai multe informatii despre Audiente Lookalike puteti vedea in Webinarul nostru gratuit: Cum construim pe Facebook o audienta foarte buna»
Ideea #2 pentru audiente profitabile – Facebook Insights
Audiente Insights e o unealta oferita gratuit de Facebook. E asunsa undeva in meniul contului de publicitate (ad account) – intr-un loc unde niciodata nu o gasesc cand am nevoie de ea. Cel mai usor e sa cauti pe google “facebook audience insights” sau sa iti faci BookMark (varianta aleasa).
Momentan asta e link-ul: www.facebook.com/ads/audience-insights
Ce poti sa faci acolo?
Dupa ce setezi ca locatie Romania (presupunand ca aici te intereseaza sa vinzi), poti face oua lucruri:
1 – DACA pagina ta de Facebook e destul de mare, poti sa o introduci la pagini conectate si iti va arata care sunt principalele pagini si interese ale audientei tale. Nu tot e apare acolo poate fi si folosit sau e util DAR, clar poti identifica anumite interese ale publicului tau la care probabil ca nu te-ai gandit. Interese pe care le poti folosi ca targetare intr-o reclama.
2 – daca pagina ta de facebook nu e suficient de mare, sau daca vrei o a 2-a abordare, poti selecta ca si interese un concurent foarte mare. Ca sa il poti selecta – pe concurent ma refer – trebuie ca acel concurent sa fie FOARTE mare – suficient de mare cat sa creeze cat de cat un trend la nivel national. Nu poti selecta ca si interese firme mici. Aditional, daca esti complet in pana de idei, poti trece ca interes domeniul tau, dupa care vezi ce concurenti mari poti sa selectezi
De exemplu – daca vand mobila – o audienta care are interes pentru IKEEA sau MOBEXPERT poate fi mai valoroasa decat o audienta generala cu “Mobila”. E o sansa mare ca multi din audienta respectiva, sa fie in audienta firmelor amintite tocmai pentru ca si-au manifestat cumva un interes pentru produsele lor. Caz in care posibil sa fie dispusi macar sa analizeze o contraoferta venita de la tine.
Ideea #3 pentru audiente profitabile – Audiente la ALTII
Vi s-a intamplat sa dati click pe o reclama la ceva, dupa care saptamani sa fiti constant urmariti de reclamele acelui ceva pe care ati dat click?
Se cheama remarketing. Nimic nou.
Ce poate nu stiti este ca pentru a urmari (retargeta) pe cineva cu reclama nu e neaparat necesar ca el sa intre pe site-ul tau. Poti sa il urmaresti si daca a intrat pe site-ul altuia.
Se poate asta? Da, doar ca exista un mare DACA.
Poti sa il urmaresti doar DACA ai introdus codul tau de pixel in site-ul respectiv.
Evident, un concurent direct nu va accepta niciodata sa introduca codul tau de facebook pixel in site-ul lui.
DAR o firma cu activitate conexa DA – foarte probabil insa contra unei sume.
Ce firma cu activitate conexa??
De exemplu:
- Daca ai firma de mobila, activitate conexa poate fi:
- Firma de montat parchet sau zugravit. De obicei, dupa ce zugravesti o casa, ii pui pardoseala, vrei si mobila la ea
- Firma de arhitectura sau design interior
- Revista cu specific pentru aranjarea casei
- Firma de decoratiuni interioare
- Daca vinzi servicii pentru firme – gen protectie incendiu, securitatea muncii, etc… firme conexe ar putea fi:
- Firme sau Avocati specializati pe infiintarea companiilor
- Firme de consultanta pentru fonduri nerambursabile (europene)
- Reviste cu stiri de business sau recomandari pentru antreprenori / companii
Ati inteles ideea.
In toate locurile de mai sus POT fi publicate materiale sau poti insera in intregul site codul tau care permite urmarirea vizitatorilor (facebook pixel). Evident, trebuie platit. Uneori pretul e destul de mare. Negociaza, ofera si tu ceva , descurca-te cumva. Daca reusesti, poti obtine accesul la o audienta foarte buna de oameni care poate fi compusa din clienti valorosi pentru afacerea ta.
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Intrebari? Nelamuriri? Sugestii? Lasa-le mai jos in comentarii ↓
O consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer in care analizam campania ta de Facebook si iti oferim o parere.
› Ai campanii de promovare active pe Facebook??
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu ai vanzarile pe care le asteptai?
› Vrei o opinie din partea unei firme specializate?
» Te putem ajuta! Solicita un audit gratuit al campaniei tale de Facebook. Programeaza-te la o discutie Gratuita cu un specialist!
• Vrei sa vinzi rapid catre publicul larg?
• Vrei ca multi oameni sa afle de tine?
• Daca da – ai ajuns unde trebuie!
Suntem o Agentie de marketing specializata in implementarea campaniilor de promovare prin Facebook Ads si Instagram Ads.