5 idei rapide si eficiente pentru a-ti creste vanzarile online!
Atunci cand discutam despre strategia de promovare a unui magazin online, de cele mai multe ori avem in spate un singur scop – anume cresterea vanzarilor in mediul digital si atragerea unui numar cat mai mare de clienti.
Asadar, ce putem face pentru a creste vanzarile magazinului nostru online, cat mai rapid si intr-un mod cat mai eficient?
Ce metode de promovare magazin online sunt disponibile?
De ce este recomandat sa apelam la o firma promovare magazin online?
Descoperiti in randurile de mai jos cele mai recomandate 5 modalitati de promovare ale unui magazin online care va pot imbunatati semnificativ vanzarile, care sunt cele mai bune metode de promovare magazin online si, totodata, care sunt avantajele contactarii unei firme de promovare magazin online.
5 modalitati de promovare magazin online rapide si eficiente
1. Promovare magazin online cu ajutorul Google Ads (fost AdWords)
Cel mai rapid mod de a intra pe piata cu un magazin online, la momentul actual, este promovarea pe Google Ads.
Google Ads este un serviciu publicitar pentru companiile care doresc sa afiseze anunturi pe Google si in reteaua sa de publicitate. Acesta permite companiilor sa stabileasca un buget pentru publicitate si sa plateasca numai atunci cand potentialii clienti dau click pe anunturi.
Serviciul publicitar online este in mare parte axat pe cuvinte cheie. Antreprenorii care utilizeaza Google Ads pot crea anunturi relevante prin folosirea cuvintelor cheie, cuvinte care sunt des intalnite pe motorul de cautare Google.
Depistarea cuvintelor cheie relevante este utila pentru ca site-ul sa fie mai usor gasit de motoarele de cautare, dar si pentru a estima in mare parte costurile de promovare magazin online si a stabili un buget adecvat.
Avantajul acestei strategii de marketing este reprezentat de faptul ca fiecare produs contine un cuvant cheie care se include in grupurile de anunturi. Acestea pot fi segmentate foarte usor in functie de categorii de produse, taguri specifice, colectii de produse, publicul targetat, locatia magazinului online etc.
Mai mult decat atat, promovarea prin Google Ads este una dintre cele mai eficiente modalitati de promovare pentru un magazin online, deoarece platesti strict click-uri, nu platesti afisajul. Vei plati strict oamenii care ajung pe site-ul tau, iar posibilitatea cresterii ratei de conversie cu un cost mult mai eficient astfel este cu adevarat vizibila.
Cum setezi o campanie in Google Ads? Iata detalii aici. Detalii interesante pe acest subiect gasesti si in articolul urmator: Principiul de functionare a unei campanii in Google Ads (fost Adwords).
Un lucru de care trebuie sa tineti cont atunci cand va decideti sa va promovati business-ul online prin intermediul Google Ads este faptul ca acest tip de strategie NU este o modalitate de promovare ieftina, insa, daca e facuta corect si constant , aceasta poate fi foarte eficienta si cu multe beneficii.
Costurile de promovare magazin online vor fi, insa, bine directionate daca vei alege sa realizezi acest lucru printr-o firma de promovare magazin online, campaniile initiate fiind mult mai eficiente si profesional realizate. Astfel, o firma dispune de specialisti care sunt in tema cu algoritmii de cautare, stapanesc metodele de optimizare, au experienta necesara in redactare de continut unic si relevant pentru vizitatori, pot structura si sistematiza eficient intregul proces astfel incat sa dea cele mai bune rezultate. Totodata, o firma de promovare magazin online iti poate oferi rapoartele de care ai nevoie, astfel incat sa intelegi cum evolueaza campaniile initiate, dar si activitatea competitorilor.
Un dezavantaj al campaniei Google Ads este faptul ca, desi este foarte eficienta, este si foarte scumpa. In general, pentru a tine costurile sub control in g ads, este nevoie sa setezi exact unde sa iti apara reclama , astfel incat sa nu ai costuri foarte mari.
2. Promovarea unui magazin online prin campanii Facebook Ads
Campaniile de promovare pe Facebook reprezinta si ele tehnici extrem de eficiente fiind un adevarat motor de generare al conversiilor pentru magazinul tau online.
Principalul avantaj in acest caz este faptul ca poti urmari exact ceea ce te intereseaza. Facebook ofera in prezent cel mai complex sistem de targetare a publicului tinta. Cu alte cuvinte, poti crea foarte usor un UserPersona pentru magazinul tau online. Mai mult decat atat, poti lasa sistemul platformei sa optimizeze singur audienta, folosind un Lookalike care sa atraga utilizatori ce se potrivesc cu cei ce au interactionat deja cu pagina ta.
Lookalike reprezinta una dintre cele mai eficiente metode prin care sa te conectezi cu acele persoane ce au sanse foarte mari sa reactioneze la campaniile de promovare pe care le implementezi. Ce trebuie sa faci mai intai este sa creezi un segment de public pe care deja il cunosti, urmand ca aceste camapanii sa ajunga la persoane cu interese si obiceiuri comune.
Facebook Ads reprezinta una dintre cele mai indragite metode de promovare ale unui magazin online, deoarece, in raport cu rezultatele pe care le ofera, este o varianta foarte ieftina si eficienta. In plus, poti alege intre numeroase modalitati de promovare prin intermediul acestei platforme.
Utilizarea Campaniilor Facebook Ads ca metoda de promovare a unui magazin online este eficienta pentru vanzarea in masa a produselor. Trebuie mentionat, insa, ca aceasta metoda de promovare a unui magazin online functioneaza mai greu in cazul produselor sau serviciilor axate pe anumite nise.
Vezi mai multe in acest ghid de promovare magazin online prin Facebook.
Totusi, si Facebook are anumite limitari. In general, este mai dificil sa vinzi direct si in scurt timp produse foarte scumpe sau servicii mai putin cunoscute. In acest caz, se recomanda campanii de vanzare INDIRECTE prin Facebook ( strangerea datelor de contact).
3. Promovare magazin online cu rezultate organice prin SEO
SEO este si el un mod de a te promova. El presupune sa-ti optimizezi magazinul online pentru motoarele de cautare. Iar in cadrul e-commerce domeniul SEO ofera posibilitati nelimitate.
Asta tocmai datorita faptului ca pe un magazin online te poti folosi mult mai usor de continut text pentru a indexa rapid site-ul in Google. Fiecare campanie de optimizare SEO este unica si adaptata fiecarei pagini web in parte. Etapele importante pentru optimizarea in motoarele de cautare SEO sunt:
- Analiza si intocmirea unei strategii SEO
In cadrul acestei etape specialistii efectueaza cercetarile necesare intocmirii strategiei SEO prin utilizarea unor unelte specifice pentru cautarea si identificarea celor mai reprezentative cuvinte cheie pentru compania ta si realizeaza un studiu de piata asupra concurentei si strategiei acestora.
Aceasta metoda de promovare a unui magazin online inseamna o investitie pe termen lung si ar trebui realizata de specialisti pentru a evita pierderile.
Daca nu este realizata corespunzator de la bun inceput, exista riscul de a porni gresit si, din pacate, acest lucru nu se poate vedea decat peste cateva luni, cea ce ar insemna bani pierduti. Astfel, costurile de promovare a unui magazin online prin contactarea unei firme specializate care sa realizeze o strategie SEO eficienta, pot fi privite ca plata pentru garantia succesului acestei actiuni.
- Examinarea profesionala a site-ului:
Site-ul va fi analizat pentru examinarea structurii si continutului, prin diferite instrumente specializate, care pot identifica diferite erori sau probleme atat de programare cat si de structura a site-ului. Urmatorul pas urmand a fi rezolvarea acestor probleme de catre echipa de specialisti.
In ceea ce priveste examinarea continutului se urmareste: acuratetea, originalitatea, utilitatea, structurarea in pagini, factori care pot influenta in mod favorabil/nefavorabil procesul de optimizare SEO.
De asemenea, se ofera suport pentru intelegerea modului in care trebuie realizat continutul pentru ca ulterior acesta sa reprezinte un punct forte.
Este o etapa care necesita experienta, motiv pentru care contactarea unei firme de promovare magazin online este absolut necesara.
- Implementarea propriu-zisa a strategiei SEO:
La baza unei strategii SEO de succes sta realizarea corecta a campaniei de Link Building, care consta in directionarea a cat mai multor link-uri catre site-ul tau, aducand o serie de beneficii acestuia. Pentru intocmirea de Link Building corect si natural sunt necesare idei practice si strategii de promovare a site-ului.
Calitatea continutului din site, in special utilitatea continutului, va avea impact direct asupra vizitatorilor. Din acest punct se va forma o piramida, in varful careia va fi pozitionata compania ta, apoi vizitatorii multumiti de resursele oferite se vor transforma in clienti multumiti, care la randul lor vor aduce noi clienti.
- Generare rapoarte și statistici:
In urma aplicarii strategiei SEO se va putea observa efectul acesteia din punct de vedere al traficului si a cresterii pozitiei din rezultatele motoarelor de cautare prin rapoartele si statisticile generate lunar clientilor nostri. Avantajul rapoartelor lunare – punere in evidenta a cresterii graduale de la o luna la alta sau imbunatatirile necesare ce trebuie adoptate pentru optimizare sporita.
In munca de optimizare, toate eforturile sunt indreptate spre plasarea site-ului tau intre primele rezultate ale motoarelor de cautare, ceea ce va conduce la un numar mai mare de vizitatori pe website-ul pe care il detii.
Statisticile in acest domeniu ca 97% dintre vizitatori vor accesa doar primele 3 rezultate in momentul in care dau search pe Google, considerandu-le suficiente pentru a-si crea viziunea clara asupra pietei de interes.
Daca iti doresti sa vezi ce inseamna SEO pentru un magazin online si care sunt oportunitatile de promovare prin intermediul acestui canal, te invit sa citesti acest ghid. Vei descoperi ca SEO-ul pentru e-commerce este cu adevarat o mina de aur in promovarea unui magazin online, iar costurile de promovare magazin online sunt de fapt o investitie rentabila pe termen lung.
4. Promovare magazin online prin concursuri
O modalitate extrem de eficienta pentru atragerea de vizite catre magazinul tau online este realizarea de concursuri, fie pe pagina de facebook a magazinului online, fie la evenimente, in colaborare cu alte branduri.
Premiile pot consta chiar in pachete promotionale de produse sau vouchere, astfel incat bugetul folosit pentru astfel de modalitati de promovare sa fie scazut. Ca premiu poti oferi si o reducere substantiala, astfel vei atrage si vizitatori noi, crescand astfel rata de interactiune cu brandul. Asadar, din punct de vedere al costului si eficientei, aceasta modalitate de promovare a unui magazin online este una foarte utila.
Poti sa organizezi concursul pe cat mai multe pagini de socializare, acum in trend este Instagram-ul, dar si pe Facebook, LinkedIn, YouTube ai putea sa lansezi competitia. Pentru a organiza acest tip de concurs e nevoie sa tii cont de cateva reguli, cum ar fi: sa-ti setezi clar obiectivele, premiile, regulile si modul de participare in concurs.
De asemenea, poti pune la bataie niste premii atractive care sa-i motiveze pe vizitatori sa participe. Te poti orienta si in functie de produsele pe care le vinzi, de varsta clientilor, de sezon etc. Dupa concurs, ofera-le castigatorilor premiile promise, iar celor mai putin norocosi le poti da un cod de reducere pe care il pot folosi la urmatoarele cumparaturi.
Concursurile pot fi eficiente, INSA, – nu reprezinta o modalitate de a genera multe vanzari. Este o metoda buna de a genera notorietate, trafic, etc… Mai putin vanzari. In general se recomanda la inceputul unei promotii, pentru a face “zgomot” cat mai mult.
Aceasta metoda de promovare a unui magazin online nu este foarte eficienta, fiind recomandata doar pentru a te face cunoscut si nu pentru a genera vazari.
5. Promovarea magazinului online prin video
Realizarea unui video sau un canal de Youtube pentru promovarea magazinului online ofera avantaje greu de egalat prin alte metode. Integrarea marketingului video in strategia ta online este o metoda de promovare moderna care iti permite sa tii pasul cu ultimele schimbari in domeniu, oferind beneficii importante pe care nu le-ai putea avea din continutul scris.
Viodeoclipul te poate ajuta sa realizezi o conexiune mai buna cu utilizatorii. Este o metoda de promovare a magazinului online care iti permite sa te raportezi emotional la clienti, castigandu-i prin onestitate, profesionalism si transparenta. Promovarea prin video a unui magazin online este o metoda care iti aduce o acoperire mai buna si cresterea credibilitatii intr-o mai mare masura decat continutul scris.
Si cel mai important – daca e ok facut – creezi o relatie mai personala decat in orice alt canal cu vizitatorii site-ului / canalului tau.
Unul dintre cele mai improtante beneficii ale promovarii proin video este faptul ca vei avea acces la surse de trafic gratuite, precum YouTube, Dailymotion si Vimeo. Totodata, este o metoda de promovare a magazinului online simpla si usor de realizat, videoclipurile fiind usor de uploadat pe site sau de partajat prin email-uri sau pe social media. Totodata, continutul video are impact mai mare decat textul, iar utilizatorii sunt mult mai dispusi sa il partajeze.
In urma pandemiei, promovarea prin video a capatat amploare si va deveni esentiala in anii urmatori.
Am vazut ca Youtube-ul poate reprezenta o metoda viabila de promovare pentru orice companie. Iata mai multe in acest video.
Testimonialele, sau continutul generat de utilizatori au si ele un avantaj in aceasta pleiada a modalitatilor de promovare a magazinelor online, ele contribuind la cresterea credibilitatii. Practic, fiecare utilizator care foloseste produsul tau gireaza incredere pentru alt utilizator sa-l incerce.
Astfel, daca te gandesti la o campanie de promovare a unui magazin online cu un buget minim, dar care sa aiba o eficienta garantata, acest tip de promovare este raspunsul potrivit pentru tine. Promovarea prin video este si foarte eficienta in a-ti face business-ul online cunoscut rapid, deoarece un video bun are si capacitatea de a deveni viral.
Afisarea unui feedback pozitiv de la clientii mai vechi, poate reprezenta un avantaj in evolutia magazinului tau, astfel incat clientii noi vor fi mai interesati de produsele/serviciile tale, iar sansele ca vanzarile sa creasca sunt mai mari.
Prin faptul ca le oferi clientilor posibilitatea de a-si exprima parerea cu privire la produsele pe care le vinzi, ajuti la construirea loialitatii fata de brand. De asemenea, metoda folosirii recenziilor clientilor denota faptul ca impresiile acestora sunt importante pentru tine, iar acest lucru ii face sa se simta mai apreciati.
Poti incuraja consumatorii sa-ti realizeze astfel de continut, oferindu-le spre exemplu o reducere la urmatoarea achizitie. Astfel, ei se vor simti motivati, iar impresiile vor fi si mai numeroase. Youtube-ul poate reprezenta o metoda viabila de promovare pentru orice companie. Iata mai multe in acest video.
Firmele de promovare magazine online apeleaza deseori la testimoniale, metoda dovedita eficienta chiar si pe termen lung. In plus, este apreciata pentru costurile de promovare magazin online extrem de reduse.
Concluzii despre strategiile de promovare a unui magazin online
Acestea sunt 5 dintre cele mai des intalnite modalitati de promovare ale unui magazin online, iar Facebook Ads si Google Adwords reprezinta cu siguranta si unele dintre cele mai eficiente metode de promovare magazin online. Daca nu stii ce sa alegi, iata mai multe detalii despre cele doua in acest videoclip. Afla de la specialist de ce anume ai nevoie pentru a-ti atinge scopul pe care il doresti cu magazinul tau online.
Totodata, nu ezita sa contactezi o firma de promovare magazin online pentru a obinte mai multe informatii si a afla care sunt metodele de promovare magazin online pe care se bazeaza. Nu uita ca, indiferent de costurile de promovare magazin online, in timp, acestea vor fi pe deplin amortizate de beneficiile pe care le vei obtine imediat sau pe termen lung. Cu cat campania de promovare magazinului online este mai bine realizata si etapele sau metodele sunt atent implementate, cu atat rezultatele vor fi mai usor si mai rapid vizibile.
De asemenea, daca vrei sa afli mai multe detalii despre promovare si despre cum vad specialistii acest domeniu, iata si un top al uneltelor de promovare magazin online si nu numai in acest an.