Peste 95% din toate site-urile folosesc imagini!
Insa, din toate site-urile pe care le-am analizat pana acum, peste 80% nu acorda nici o atentie optimizarii corecte a imaginilor din punct de vedere SEO.
Exista multi factori care pot influenta rezultatul, dar imaginile optimizate seo pot imbunatati eficienta unui site cu aproximativ 10-20%. Daca tot muncesti sa faci pagini sau articole, ceea ce ia timp, nu crezi ca merita sa aloci 2-3 minute in plus pentru o crestere notabila?
Imaginile mele sunt doar cu rol cosmetic. Merita optimizate SEO?
Este adevarat ca marea majoritate a imaginilor sunt folosite cu rol cosmetic – chiar si acest articol foloseste o imagine strict din considerente estetice. Totusi, am sa te intreb: articolele pe care le scrii sunt strict cu rol cosmetic si nu merita deloc imbunatatite?
Daca ai scris articolul cu un scop, atunci optimizarea imaginii SEO contribuie activ la atingerea scopului respectiv.
– optimizarea imaginilor poate creste eficienta SEO a articolului tau (cu aproximativ 10-15%)
– o imagine optimizata SEO iti poate aduce trafic din cautarile de imagini (google image search).
– eficienta si relevanta site-ului tau este suma eficientei si relevantei TUTUROR paginilor/articolelor din site-ul tau. Pe termen lung, o strategie eficienta de optimizare SEO iti poate creste relevanta intregului site.
– anumite teme sau site-uri externe preiau ca si link imaginea dominanta a articolului tau. In acest caz este posibil ca link-ul spre tine sa contina text optimizat, iar un profil de link bun te va ajuta mult sa atragi trafic mai mult.
Afla mai multe despre despre procesul de Search Engine Optimization
– si cel mai important aspect: chiar daca articolul tau este original gandit sa fie strict cu rol de suport iar fotografia doar de estetica, el va fi luat in calcul de google si va atrage trafic pe anumite expresii pentru care este relevant. Da, vorbesc de long tail-uri. Adica acele cautari din multe cuvinte pentru care articolele tale “strict estetice” se intampla sa fie relevante.
Estimez ca in cazul site-urilor optimizate SEO aproximativ 20%-30% din traficul din Google este trafic “accidental” venit din cautari care s-au intamplat sa se potriveasca iar in cazul site-urilor neoptimizate procentul este undeva intre 30% si 50%.
Daca poti creste acest trafic cu doar 2-3 minute de ce sa nu o faci?
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Ce presupune efectiv optimizarea imaginilor din punct de vedere SEO!
Optimizarea pentru web a unei imagini nu dureaza mai mult de 2-3 minute. Si nu ma refer la partea de editare vizuala.
1. Numele fizic al pozei trebuie schimbat. Daca afisati o poza cu mancare pentru pisici, poza este bine sa se numeasca “mancare solida pentru pisici” si nu “DSC000213111“.
2. ALT Text – este aproape confirmat ca este cel mai important camp in ceea ce priveste optimizarea seo a unei imagini. Ce este mai exact ALT text? ALT text inseamna Alternate text si este o descriere a imaginii care se afiseaza atunci cand browserul nu poate reda imaginea sau in cazul browserelor pentru persoane cu dizabilitati de vedere.
Te-ai intrebat vreodata cum percepe o persoana cu probleme de vedere site-ul tau? si cum ii e transmisa lui informatia?
In regulile generale pentru publicarea unei imagini, Google a specificat in mod expres ca trebuie sa utilizam ALT text. Unde introducem ALT-textul? Aproape toate site-urile au o interfata pentru editarea textului si introducerea unui articol. Acolo ar trebui sa aveti o optiune pentru proprietatile imaginii. Cautati acolo alt text.
3. Titlul – este ceva mai putin important decat ALT text dar ramane un factor major in optimizarea imaginii SEO. Si el, pe cat posibil, trebuie sa contina text relevant pentru articol si pentru poza in sine. Este bine sa folosim si aici cuvinte cheie valoroase pentru noi.
4. MARIMEA – da, conteaza. Daca e foarte mare e rau. Toti am vrea sa avem poze foarte detaliate, de zeci de mega pixeli, insa, daca o poza depaseste 1 Mb atunci efectul ei poate deveni unul negativ asupra paginii. In general, in majoritatea site-urilor analizate de mine, care nu sunt bine optimizate, imaginile mari sunt principala problema a incarcarii greoaie.
Daca aveti poze foarte mari, reduceti-le inainte de a le incarca. Marea majoritate a imaginilor nu au un spatiu alocat in pagina mai mare de 5-700 pixeli. Incarci o imagine de 3000×2000 pixeli ca apoi browserul sa o afiseze la o marime de 500×600? Care e logica?
Deci, reduceti imaginile inainte de a le incarca.Si iarasi foarte important: folositi doar JPG sau PNG. Amandoua sunt imagini comprimate, deci vor ocupa mai putin spatiu. Pentru fotografii se pot utiliza amandoua, dar, in cazul logo-urilor sau imaginilor simple cu putine culori si elemente distincte e mai bine sa utilizati PNG. Uneori algoritmul JPG creeaza anumite “umbre” neplacute la imbinarile dintre culori.
5. Si nu in ultimul rand pentru optimizarea seo a imaginilor: Creati un context bogat de text pentru imaginea voastra. Daca imaginea este importanta in articol (fata de o poza cu rol strict estetic) puneti cat mai mult text in jurul ei. Google nu intelege imaginile asa cum le percepem noi si pentru asta foloseste textul din zona imaginii si din pagina in care ea apare ca sa inteleaga mai bine despre ce este vorba. Cu cat mesajul catre Google va fi mai clar si mai consistent, cu atat vom fi mai sus in cautari.
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Multumim pentru articol.
Ce relevanta dpdv. SEO are descrierea imaginii?
Google spune ca ALT TEXT e cel mai important, dupa care titlul. Imi e greu sa estimez un procent exact, dar, de vreme ce e un camp ce poate fi completat cu informatie relevanta ar trebui facut si el.
Personal, iau in vedere toate detaliile cand e vorba de pagini special optimizate care sa ajunga cat mai sus posibil. Acolo te agati de orice ca sa mai castigi un plus de relevanta pe SEO, asa ca trebuie sa optimizezi si descrierea
Mi-a plăcut foarte mult articolul: scurt și la obiect, poate fi parcurs și învățat repede.
Chiar nu am știut aceste lucruri, și la mine toate ALT textele sunt necompletate 🙁
O să am de lucru la imagini.
Buna,
Eu imi bat capul cu optimizarea imaginilor de ceva timp, atat pe webshop cat si pe blog.
Sincera sa fiu, nu am stiu unde as putea verifica daca are efect aceasta optimizare, in special pe webshop.
Pe blog, am un oarecare control, pentru ca e pe wordpress, si, de obicei, am o atentioanre de genul:
Frază cheie imagini: din 21 imagini existente în această pagină, numai una are un atribut alt care reflectă subiectul textului. Adaugă fraza cheie sau sinonimele ei în tagurile alt pentru mai multe imagini relevante!
Pai da, articolul se nueste 5 variante de spate ale rucsacurilor pentru 5 activități diferite.
Iar pozele, sunt cate doua pentru fiecare varianta.
Cum as putea eu sa adaug fraza cheie la fiecare imagine? Nu are nici o logica.
Aveti vreo idee in sensul asta?
Multumesc 🙂
Buna Adina,
eu nu as complica lucrurile mai mult decat e nevoie.
La fiecare imagine pui cuvantul cheie + 1
adica “rucsac de spate – poza ” , “rucsac de spate – poza 2” , “rucsac de spate – poza 3” etc….