5 idei concrete pentru a creste numarul clientilor tai
Conduci o companie?
Sau administrezi campanii de promovare pentru unele?
Vrei sa iti imbunatatesti strategia de promovare si de vanzare?
Mai jos ai 5 idei care pot creste eficienta campaniilor de promovare si in final iti vor aduce mai multi clienti.
Ai un magazin – de orice – insa nu esti foarte cunoscut in domeniul tau si nu vinzi?
In cazul acestei strategii TREBUIE sa interactionezi cu vizitatorii intai – DUPA care sa ii transformi in clienti cumparatori
chat cu potentialii clienti
In cazul firmelor necunoscute, lipsa de incredere este unul din cei mai importanti factori care opreste vizitatorii sa cumpere.
Cum castigi increderea? Simplu – fa-i pe vizitatori sa de cunoasca. Interactioneaza cu ei. Fa-i sa te contacteze pe WhatsApp, Facebook Chat, email, telefon, etc…
Vorbeste cu ei, intreaba-i ce vor, afla ce au nevoie si abia dupa incearca sa le vinzi produsele tale.
Daca te intereseaza un ghid de vanzari prin telefon, avem aici› o strategie simpla si eficienta.
Concret, cum se implementeaza strategia?
Simplu – iti trebuie MULT mai multa incurajare la interactiune pe site-ul tau.
De exemplu:
- Sa ai un buton INTERACTIV de chat. Interactiv in sensul ca sa nu stea nemiscat cand cineva e pe site – sa se agite sa sara, sa FACA CEVA sa atraga atentia.
- Sa ai ferestre care apar cu intrebari gen “Ai nevoie de aujtor?” sau “Suntem aici. Cu ce te putem ajuta?” sau “Avem un catalog nou cu produse. Vrei sa il vezi?” sau… Sunt convins ca ati inteles.
- Pune prin site mai multe butoane cu WhatsApp + Facebook Messenger + telefon, email, etc….
- De prin 2018 a aparut un nou tip de reclama in Facebook – reclama direct in FB Chat. Chiar functioneaza. Foloseste-o!
Exista insa si un dezavantaj:
Necesita MULT mai mult timp. Daca nu ai, gandeste-te serios la un reprezentant de vaznari.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
Colectezi lead-uri – insa nu sunt foarte calitative?
Mai ales Email-urile?
In cazul asta trebuie sa oferi valoare mai mare – oamenii percep “chestia” pe care vrei sa le-o dai ca fiind prea putin importanta si folosesc junk email-ul.
prea mult junk mail
Este cineva care NU a fost agresat de spam – email nesolicitat sau solicitat dar putin important?
MAREA majoritate a oamenilor si-au pus la punct propriul mecanism de auto-aparare: Email-uri multiple.
In general, fiecare om are o adresa de email principala – de care are grija si pe care nu o da oricui. O foloseste pentru chestii importante plus rude si prieteni apropiati si o alta (sau altele) adresa de junk – un email pe care il foloseste oriunde pentru orice si pe care il verifica DIN AN IN PASTI.
Daca vrei sa comunici eficient cu persoana respectiva, incearca sa ii obtii adresa principala.
Cum poti face asta?
- Ofera serii succesive de beneficii si spune-i din start asta.
- De exemplu: “inregistreaza-te aici si primesti acum [ceva] , peste 3 zile primesti [altceva] si peste o saptamana primesti [ceva final]“
- Intreaba-l pe interlocutor daca e adresa lui principala. Da – chiar functioneaza
- Intreaba-l daca poti folosi adresa aceea de email in vederea unui eventual contract / cont pe site / CEVA – orice – care sa para cat de cat oficial.
- De multe ori, cand e vorba de aspecte cu caracter oficial, oamenii nu vor folosi junk-email
Ai un sediu, un magazin fizic, un show-room, o locatie fizica?
Daca ai o locatie fizica, una dintre cele mai puternice strategii pentru a castiga clienti este sa ii inviti la locatia ta.
organizeaza evenimente la locatia ta
Evenimentele la locatie – unde oamenii te pot cunoaste – unde si tu ii poti cunoaste pe ei – sunt DE DEPARTE cele mai eficiente modalitati de a castiga increderea potentialilor clienti.
In ultima instanta suntem oameni si de sute de mii de ani relationam cu alti oameni. Asta e ceva ce mediul online nu a reusit sa reproduca oricat de mult a progresat tehnologia.
Daca NU vinzi produse foarte ieftine – sau – daca vinzi servicii – intalnirea la sediul tau poate fi una dintre cele mai bune modalitati sa legi parteneriate sau contracte.
Vi s-a intamplat vreodata sa fiti in locatii cu multa lume – mall-uri de ex. si sa fiti abordati de agenti de vanzari (in general foarte friendly) care sa va intrebe daca sunteti interesat de produsul X , ca dupa aceea sa va invite la sediul lor pentru a testa gratuit acel produs?
De asta fac. Pentru ca odata ce ajungeti la sediul lor, sansa sa cumparati acele produse – la preturi MULT mai mari decat alte produse similare – creste semnificativ. Vorbeam la un moment dat cu un astfel de agent si mi-a spus ca la ei 1 din 5 oameni care ajung la sediu cumpara. E o marja de convesie de 20% si este MUULT peste marja de conversie medie din online – fara interactiune.
Exista insa un dezavantaj mare:
Organizarea de intalniri / evenimente COSTA timp si bani. Sunt doua modalitati de eficientizare a procesului:
- Fie ai la locatie o persoana dedicata pentru asta – caz in care ca vin 10 oameni sau ca vin 100 de oameni, pentru tine cam tot aia e. In cazul asta vrei sa vina cati mai multi. Costul e dat de anagajatul respectiv + promovare.
- Aici ai un cost fix pe care trebuie sa il recuperezi din volum. Drept urmare iti trebuie promovare cat mai eficeinta – Cel mai bine merg reclamele pe Facebook sau Google ads GEOTARGETATE – adica reclame IN ZONA sediului.
- Fie NU ai la locatie o persoana dedicata – caz in care orice vizita va fi un cost in timp al persoanei care consuma acel timp.
- Aici ai costuri variabile – timpul dedicat intalnirii – esential este sa aduci doar persoane cu potential. In cazul asta este obligatorie o pre-filtrare a celor care vin.
- Nu adu la sediu pe oricine – doar pe cine are cu adevarat potential
- Aici ai costuri variabile – timpul dedicat intalnirii – esential este sa aduci doar persoane cu potential. In cazul asta este obligatorie o pre-filtrare a celor care vin.
Fa-ti un newsletter dar nu trimite doar produse
Email-ul INCA FUNCTIONEAZA. Si are un mare avantaj – e aproape gratuit (sau f ieftin). Multe companii il utilizeaza insa prost sau deloc.
cumpara, cumpara, cumpara, cumpara, cumpara, cumpara, cumpara, cumpara …
FAPT: Oamenii nu cumpara pentru ca insisti tu – oricat ai face-o. Cumpara pentru ca ei cred ca au nevoie si o fac cand vor ei nu cand vrei tu.
Scopul unui email nu este sa il faca pe destinatar sa cumpere.
Scopul unui email este sa il faca pe destinatar sa te cunoasca si sa stie de tine ca atunci cand EL are nevoie de ceva, sa vina singur la tine.
FAPT: peste 80% din toate email-urile comerciale (de vanzare) nu sunt citite.
De ce? Pentru simplul motiv ca oamenii considera ca nu le trebuie. Ca reclama la televizor. E cineva care se uita cu atentie maxima la reclame?
Ce poti face atunci? Si cum poti sa il faci sa te retina mai bine?
Trimite-le INFORMATII UTILE.
De exemplu, newsletter-ul tau poate contine:
- Stiri si Noutati din domeniul tau
- Articole utilitare – cum sa….
- Informari cu privire la evenimente & activitati pe care le faci
- Povesti de succes (preferabil ale clientilor)
- Interviuri, webinarii, etc… cu personalitati din domeniul tau
Ideea e sa ai in newsletter lucruri care sa nu fie produse si care sa poata fi “consumate” gratuit SI sa aduca un pic de valoare cititorului.
Cum crezi ca e mai probabil sa te retina cineva? Daca citeste de la tine un articol sau daca iti ignora 10 mail-uri cu produse la promotie?
Dezavantaje pentru strategia de email marketing: Cost usor mai mare cu email-urile
Daca vrei sa ai impact real, trebuie sa trimiti ceva ok. Nu poti sa scrii niste articole de 2 lei (sau sa le copiezi de undeva) si sa speri ca faci mare lucru cu ele. Daca chiar vrei sa reduci acest cost, poti trimite un email la 2-3 saptamani.
Insa, daca tot il trimiti, asigura-te ca trimiti ceva ok.
Aditional, asigura-te ca ai cel putin cateva mii de abonati. Daca ai cateva sute de adrese de email in baza de date, nu prea merita efortul. Fa intai o campanie promovare prin care colectezi adrese de email.
Extra:
O alternativa complementara la newsletter sunt notificarile – push notifications. Vezi aici› ce sunt si cum functioneaza.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
Masoara costul/client pentru fiecare canal de promovare si ajusteaza
Masoara costul / client pentru fiecare campanie de promovare – dupa care sa opresti ce are cost mare si sa cresti ce are cost mic. Strategia are legatura cu principiu Paretto.
› masoara › compara › eficientizeaza › masoara › compara › eficientizeaza › masoara › compara › eficientizeaza ›
NU toate modalitatile de reclame sunt la fel de eficiente pentru toata lumea. Chiar si de pe acelasi canal de promovare, pot fi difrente foarte mari. Unele campanii pot fi de succes, altele nu.
Ai auzit de principiul paretto? 20% din efort aduce 80% din beneficii?
Se aplica si pentru reclame. Poate nu chiar 80-20 dar procentul este cat de cat corct.
O mare parte din reclamele tale nu vor genera, iar o mica parte va genera rezultate foarte bune – mult peste medie.
O strategie aproape obligatorie daca vrei sa ai mai multi clienti, este sa identifici ce e prost – sa il elimini si sa lasi sa mearga doar ce e bun.
Evident, e mai simplu de spus decat de facut.
In esenta, trebuie sa iti calculezi ceea ce se cheama cost/conversie.
Adica, cat te costa de la fiecare reclama ca vizitatorul sa cumpere, sau sa se inregistreze sau sa faca ce vrei tu sa faca pe site-ul tau.
Dupa care, trebuie sa ai mai multe campanii de promovare. Cele care au cost / conversie buna le pastrezi. Cele care au cost/conversie mare, le opresti si faci altele in loc.
Cum se calculeaza costul / conversie?
De departe cel mai utilizat instrument este Google Analytics. Nu este complicat de setat, insa trebuie sa stii un pic cum sa lucrezi cu acest tool.
Daca nu stii, sunt doua modalitati:
- Fie angajezi pe cineva sa te ajute – o agentie de marketing sau un freelancer sau ….
- Fie faci tu sau un angajat. Daca nu stii cum, are chiar google un tutorial destul de amanuntit: vezi aici› (e in engleza)
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Intrebari? Nelamuriri? Lasa mai jos un comentariu ↓