close

SEOmark.ro

  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO Profesionale
      • Servicii SEO Profesionale
      • Consultanta SEO Gratuita
      • Consultanta SEO Completa
    • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Redactare articole SEO
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Ultimele Articole

  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads
  • Toata lumea vrea Tik Tok acum. Avantajele si dezavantajele promovarii aici
  • Google pentru Servicii a devenit foarte dificil si scump. De ce? Si ce poti face?
  • Agentia Marketing Online - SEOmark.ro - 0775.304.971 - "Facem mai mult"

Logo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri OptimizateLogo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri Optimizate
  • Menu
  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO Profesionale
      • Servicii SEO Profesionale
      • Consultanta SEO Gratuita
      • Consultanta SEO Completa
    • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Redactare articole SEO
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Strategie de Promovare Eficienta catre Firme (B2B)

By Radu Ciofu,

14/08/2023

Vinzi servicii sau produse catre alte firme?

Daca da, articolul asta este pentru tine.

In articol prezint principalele puncte ale unei strategii de vanzare online catre firme si pe ce canale de promovare pot fi implementate.

intalnire pormovare de afaceri b2b
intalnire pormovare de afaceri b2b

Ce este deosebit la promovarea catre companii? (B2B)

Cel mai important aspect la promovarea catre alte companii este ca decizia de cumparare aproape niciodata nu se ia impulsiv si rapid.

Ca si consumator, foarte probabil ti s-a intamplat sa mergi prin mall si sa cumperi chestii de care nu aveai nevoie, chit ca iti propusesesi ca de data asta sa nu cumperi nimic.

Asta e. Se intampla.  Se cheama cumparare impulsiva.

La companii insa, se intampla foarte rar.

Ca o companie sa cumpere ceva in general trebuie sa:

  • aiba mai multe oferte
  • existe buget pentru acel ceva
  • fie aprobat de 1 , 2 sau mai multe persoane.  De obicei managerul direct si cineva de la financiar. In cazul deciziilor importante, mai multe persoane.

Plus, in general o cumparare e legata de alte elemente din proiect care trebuie si ele sa se alinieze ca sa se dea efectiv lumina verde.

Ce inseamna toate astea in strategia de promovare b2b?

1 – Timpul de conversie va fi muuult mai mare.

Adica, timpul necesar ca decizia de cumparare sa fie luata, va fi mare.  Nu exista o medie, insa as zice ca cele mai multe companii se incadreaza in intervalul de 2-6 luni.

2 – Oferta va fi intens discutata – se personalizeaza multe aspecte si se negociaza preturi.  Rar companiile cumpara direct la pretul de piata fara sa incerce o negociere.

Asta inseamna ca daca vrei sa vinzi, TREBUIE sa fie cineva de la tine care sa insiste la potentialul client, sa negocieze, sa raspunda la intrebari, etc…

3 – Sansa ca sa vinzi ceva exact in momentul in care tu contactezi compania este extraordinar de mica.  Atat de mica incat nici nu are rost sa incerci sa vinzi B2B din prima.

Asta inseamna ca tot ce e realist sa obtii din prima, sunt datele cuiva de contact si daca exista – la modul general – un interes pentru ce vrei sa vinzi.

Cum implementezi concret o strategie de promovare B2B tinand cont de realitatile de mai sus

Pasul 1 – obtinere de lead-uri (date de contact)

1 – Fa o pagina dedicata pentru serviciul/produsul b2b pe care vrei sa il promovezi   (de exemplu ghid optimizare magazin online » )

    • Foarte important –  asigura-te ca pagina prezinta CLAR faptul ca nu se adreseaza consumatorilor persoane fizice
    • Prezinta pe cat posibil clar si succint avantajele tale; De ce te-ar alege cineva pe tine si nu pe altcineva   ( vezi aici un tutorial pagina de vanzare » )

2 – Promoveaza cat mai intens pagina dedicata serviciului.

    • Unde promovezi pagina?  Depinde unde sunt clientii.
      • O varianta care aproape intotdeauna merge bine – pe Google – catre cei care cauta activ ce vrei sa vinzi
      • Pe site-uri de specialitate.  De exemplu, daca vinzi servicii de contabilitate, pe forum-uri juridice.   Aproape orice breasla are cateva locuri in care se reuneste – fii acolo.
      • In anumite domenii, exista targuri profesionale – fii acolo.  Repet, nu ca sa vinzi direct, ci ca sa promovezi pagina ta si sa obtii lead-uri.
      • Fii activ pe grupuri de business de pe Facebook.
      • Trimite email-uri targetate.  Ai grija insa la spam si nu fa oferte comerciale din prima.  Vezi aici un ghid de promovare prin cold email»
    • Aspectul important aici este ca vrei sa promovezi pagina respectiva, nu la modul general orice din site-ul tau sau legat de tine.
      De ce? Explic imediat in capitolul urmator.

Pasul 2 – converteste lead-urile in clienti

Din experienta mea aici este de cele mai multe ori dificultatea reala si cele mai mari necunoscute.

Foarte multe persoane considera ca daca au trimis o oferta e ok, a fost facut tot ce trebuia facut si acu doar astepti sa se intample vanzarea.

Complet fals.

Ce se intampla in cele mai multe cazuri:

Asistenta/secretarul/baiatul de detoate face mai multe cereri la companii pentru oferta.

Dupa care primeste o gramada de email-uri si telefoane de la o gramada de oameni care incearca sa il convinga ca ei sunt cei mai buni, pe niste aspecte pe care de regula nu le intelege sau nu ii pasa sa le inteleaga.

Aici in general e o confuzie totala.  De atatea ori mi s-a intamplat sa sun pentru o cerere de oferta, si pentru ca in domeniul nostru sunt multe firme care incep sau au SEO in denumire de multe ori mi s-a spus: “da, am vb cu dvs mai devreme, da da, am trimis oferta, va contacteaza domnul director” asta in conditiile in care eu ii contactam pentru prima data.

Dupa care , de regula multele oferte sunt trimise la gramada la cineva, care nu are timp/chef de ele, dupa care intervin alte probleme, trece mai mult timp, dupa care se alege in functie de doua criterii:  ori cel mai ieftin, ori cel care a captat cel mai bine in tot acest timp interesul persoanei care ia decizia.

Nu am sa intru in strategii de pret, INSA, se pot face cateva lucruri pentru a fii mai vizibil in toata perioada in care se ia decizia.

  • Implementeaza o campanie de remarketing pe termen mediu de cel putin 3-4 luni cu agresivitate medie  (4-6 afisari pe zi)
    • Remarketing e acel tip de reclama care te “urmareste” dupa ce ai ajuns pe un site.   Este motivul pentru care insistam cu promovarea paginii.  Oricine ajunge pe ea, sa fie urmarit cateva luni de reclama la acel produs.   Costul in general e foarte mic iar eficienta mare.
    • Remarketing-ul se poate face prin social media pe FB, Instagram sau prin Google pe majoritatea site-urilor si Youtube.
    • Scopul este ca in perioada de cateva luni in care se ia decizia sa fii mult mai vizibil decat concurentii.
  • Implementeaza o campanie de Drip Feed Email.  Drip feed este o succesiune de email-uri care se trimit automat la un interval prestabilit de timp.
    • La noi drip feed e setat cam in felul urmator:
      • 2-3 email-uri in prima saptamana, cu intrebarea de tipul “Mai aveti intrebari suplimentare, cu ce va mai putem ajuta“, etc…
        • In perioada asta, vrei sa fii mai agresiv, ca sa fii remarcat, insa nu atat de agresiv incat sa enervezi pe celalalt.  Daca poti lua legatura telefonic sau zoom, ajuta mult.
      • 1-2 email-uri dupa 1-2 luni, cu intrebarea de tipul “Ati solicitat la noi in urma cu ceva timp servicii de promovare online.  Va mai putem ajuta cu ceva?”
        • Ajuta pentru ca de multe ori, procesul de selectare a furnizorului e pus pe pauza si intrebarea ta il redeschide si totodata te pune pe tine in fata celorlalti.  Interlocutorii tai mai tin minte ca s-a cerut ceva, dar nu mai tin minte detalii, asa ca de regula o iei de la cap cu explicatiile.  E BINE, inseamna ca exista inca interes, dar nu prea mai ai concurenti in cursa.
      • 1-2 email-uri dupa o perioada de 6-12 luni – intrebarea trebuie sa fie de genul “Suntem firma care face x, ne-ati contactat in urma cu ceva timp pentru x . Mai aveti nevoie de ajutor?”
        • Dupa o perioada de 6-12 luni, pentru cerinta initiala ori a fost contractat altcineva, ori proiectul a picat complet. Nu e problema.  In marea majoritate a domeniilor exista recurenta.  De asta e important sa spui ce faci si de unde ai datele lor pentru ca foarte probabil nimeni nu te mai tine minte.  De multe ori, se intampla ca persoanele cu care ai dialogat in trecut nici sa nu mai lucreze in acea firma.
      • Majoritatea furnizorilor de servicii de email/newsletter au posibilitatea de a creea campanii de tip drip feed.  Pentru asta noi folosim PHPlists.org
  • Implementeaza o campanie de remarketing pe termen lung cu agresivitate mica – 2-3 afisari pe saptamana.
    • Campania pe termen lung inseamna 12-24 luni (pana la 2 ani).  Campania nu trebuie sa promoveze un produs anume, ci doar numele / brand-ul tau si ce faci.  (in cazul nostru, SEOmark.ro – agentie marketing online).
      • Genul acesta de campanie merge pe ideea de recurenta pe termen lung. Pentru marea majoritate a produselor/serviciilor, exista recurenta, si in general, firmele care sunt pe lista scurta vor primi cereri de oferta. Campania asta are rolul de a te pune IN TIMP pe lista scurta a celor care ti-au trimis cereri de oferta.
      • Nu iti fa griji in privinta costului sau a potentialului de a deveni enervant.  Frecventa este mica – 2-3 afisari pe saptamana abia daca sunt remarcate.  Nu costa mult, nu deranjeaza pe nimeni.
      • Remarketing-ul pe termen lung se poate implementa doar pe Google pentru site si Facebook pentru pagina. In cazul site-ului, Facebook nu permite un remarketing mai lung de 6 luni.

Ce ar trebui sa retii din acest articol pentru promovarea B2B.

  • Concentreaza-te pe obtinerea de lead-uri
  • Obtinerea unui contract este mai curand un maraton pe termen lung si nu un sprint pe termen foarte scurt.
  • Automatizeaza o mare parte din comunicare, altfel iti va lua destul de mult timp.
  • Lucreaza cu campanii de remarketing pe termen mediu si lung. Foarte putine firme o fac si e un diferentiator real.

Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro.

Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.

Intrebari? Sugestii? Comentarii? Lasa-le mai jos ↓

Post navigation

← PreviousSAF-T – Declaratia 406
NextOptimizare SEO cu ChatGPT: Prompt-uri și Idei →

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published.

Ultimele articole

  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads 22/04/2025
  • Toata lumea vrea Tik Tok acum. Avantajele si dezavantajele promovarii aici 16/01/2025
  • Google pentru Servicii a devenit foarte dificil si scump. De ce? Si ce poti face? 08/10/2024
  • Strategii de marketing si vanzare pe care le neglijam frecvent – interactiunile cu publicul 02/09/2024
  • Google a anuntat oficial – AI in prima pagina. Ce impact va avea? Moare SEO? 05/06/2024

Afla ce este SEO si cum poti face ca Google sa lucreze pentru tine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum iti poti creste semnificativ traficul din Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]

Vrei sa stii cum sa auditezi corect campaniile de Adwords?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa optimizezi campaniile de publicitate pe Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum care sunt principalele caracteristici ale unui site construit eficient si care vinde bine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti faci site-ul mai eficient

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei sa iti faci reclama pe Facebook dar nu stii cum?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti administrezi in mod profesionist reclamele pe Facebook

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei mai multi vizitatori pe site FARA sa platesti pentru ei sau cum sa vinzi mai mult?

›Descarca un Ghid Gratuit despre eCommerce SEO pentru Magazine Online

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum cum trebuie sa redactezi titluri excelente dar si o lista bogata de exemple si sugestii

›Descarca un Ghid Gratuit despre redactarea titlurilor excelente

oferta-seo-barbat-300x300[1]


SEOmark.ro

HOME   -   SERVICII   -   CURSURI   -   EDUCATIE   -   CONTACT   -   DESPRE NOI

Oferta noastra

SEOmark.ro ofera servicii de promovare online si cursuri de marketing online

Principalele servicii oferite sunt:
- Servicii de administrare a campaniilor de promovare prin Google Ads
- Servicii de creare site-uri web si web-design
- Servicii de optimizare a site-urilor web pentru Google si principalele motoare de cautare (Servicii de optimizare SEO)
- Servicii de administrare si promovare a campaniilor publicitare realizate prin Facebook
- Servicii de redactare a articolelor cu scopul publicarii lor in mediul online
- Servicii de optimizare a ratei de conversie pentru imbunatatirea campaniilor publicitare
- Consultanta si asistenta pe zona de marketing si promovare online

Principalele cursuri oferite sunt:
- Curs general de Marketing Online (sales funnel)
- Curs optimizare SEO - un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
- Curs jurnalism SEO - un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
- Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
- Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
- Curs de Blogging


Testimoniale clienti agentie SEOmark.ro


Achitei Andreea

Hotelurile Elexus

Dupa colaborarea cu SEOmark.ro, s-au obtinut rezultate concrete pentru site-urile hotelurilor noastre. De exemplu, site-ul hotel-carpathia.ro a ajuns în primele 5 pozitii pe cautarea “hotel Sinaia” (2023-2024-prezent), iar site-ul predeal.elexus.ro se situeaza acum in primele 3 pozitii pe cautarea “hotel Predeal” (2022-2023-2024-prezent). Mai concret, s-au creat pagini specializate pentru anumite cautari, care au fost ulterior promovate ducand la aceste pozitionari.

Achitei Andreea – Co Fondator Elexus Hotels; CA 32 mil RON 2023

TIS Farmaceutic

TIS FARMACEUTIC

SEOmark a furnizat servicii de marketing online, articole si postari pe pagina de Facebook a companiei. Rezultatele colaborarii cu SEOmark au fost foarte bune, iar raportul calitate-pret pentru serviciile oferite a fost potrivit. Am apreciat comunicarea constanta si suportul oferit oricand, inclusiv 24/24.

Dan Rebenciuc, director de vanzari la TIS Farmaceutic; CA 37 mil RON 2023

Syg Mob Design

Syg Mob Design

Syg Mob Design, companie care activeaza din 2006, produce mobilier din PAL si MDF si ofera solutii complete de amenajari si mobila pe comanda. Colaborarea cu SEOmark a inclus realizarea site-ului, curatarea lui dupa un atac si o campanie Google Ads cu costuri de 40-60 ron per client. Rezultatele au fost pozitive si, per total, am avut o experienta pozitiva cu Radu si colegii de la SEOmark.

Iulian Boboc, responsabil atelier Syg Mob Design ; CA 550K RON 2023

Estet.ro

Estet.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Estet.ro, magazin de bijuterii vintage si handmade, a inceput cu o lista de 7-8 cuvinte cheie relevante pentru atragerea publicului. S-au optimizat categoriile si denumirile produselor pentru cautari specifice, procesul fiind finalizat in 3-4 luni. In 3-5 luni, site-ul a ajuns pe prima pagina din Google pentru termeni precum: „bijuterii handmade argint” si „bijuterii vintage”.

Iordache Adriana, administrator

Funevents.ro

Funevents.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Funevents.ro – firma de animatori petreceri copii, a inceput cu imbunatatirea functionarii site-ului prin adaugarea de pagini dedicate cautarilor si completarea informatiilor existente. Au fost adaugate si link-uri externe, treptat, iar dupa 3-6 luni, traficul organic a crescut, eliminand necesitatea campaniilor Google Ads si generand suficiente cereri pentru echipa.

Borcanea Mihai, fondator;

curs jurnalism a1.ro

Curs Jurnalism a1.ro

Cursul de Jurnalism oferit de Ramona Ulici a fost o oportunitate valoroasa pentru echipa de redactori a1.ro. Am invatat reguli de redactare si tehnici pentru articole SEO. Temele au inclus redactarea articolelor, strategii de formatare si utilizarea cuvintelor cheie. La final, workshop-ul a consolidat cunostintele prin exercitii practice si discutii despre optimizarea imaginilor si sursele de informare.

redactia a1.ro


SEOmark.ro la GoTech World

Pe 12-13 noiembrie 2024, am participat la GoTech World Romexpo, un eveniment dedicat noutatilor din tehnologie. Am avut ocazia sa impartasim expertiza noastra si sa discutam despre solutii personalizate pentru fiecare business.

Pe parcursul a doua zile, am creat conexiuni, si am deschis usa unor viitoare colaborari. A fost o placere sa ne revedem cu vechi colaboratori, dar si sa cunoastem noi parteneri din industrie. Detalii suplimentare in sectiunea "Despre Noi".
SEOmark.ro – Agentie Marketing Online a participat la GoTech World

Vrei sa afli gratis cat de bine optimizat este site-ul tau?
Te putem ajuta!

Comanda un Audit SEO Gratuit

OFERTA NOASTRA

SEOmark.ro – Agentie Marketing Online Bucuresti

Principalele servicii oferite sunt:
– Administrarea campaniilor de promovare prin Google Ads
– Creare Site-uri Web si Web-Design
– Servicii SEO in Bucuresti si Online in Romania
– Administrare campanii de Facebook Ads
– Redactare articole si texte
– Optimizarea ratei de conversie
– Consultanta de marketing online

Principalele cursuri oferite sunt:
– Curs general de Marketing Online (sales funnel)
– Curs optimizare SEO – un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
– Curs jurnalism SEO – un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
– Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
– Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
– Curs de Blogging

Datele Firmei

S.C. Advert Boutique S.R.L | C.I.F. 28901466 | Nr. inregistrare: J40/8918/2011 | Adresa: Ale. Cimpul cu Flori, Nr. 4, Bl. D26, Ap. 2, Sector 6, Bucuresti

Google my Business | Google Maps

Google Maps - Suntem Aici

Copyright © Agentia Marketing Online SEOmark.ro · 2015.

Termeni si Conditii pentru utilizarea site-ului Seomark.ro