Te-ai dus vreodata la un zugrav sau la un service auto sa il intrebi
“Ce puteti face pentru mine?“
Nu, ca ai fi fost penibil.
La fel e si cu marketing-ul online – daca nu stii la iti trebuie NU ANGAJA.
Afla mai intai CE iti trebuie si dupa aia contracteaza pe cineva.
Daca nu stii ce sa ceri, nu o sa primesti ce iti trebuie
Adevarul gol golut este ca nu exista un singur lucru cand vine vorba de promovare online. Exista mai multe tipuri de site-uri, exista mai multe produse, exista mai multe canale de promovare, exista Google, Facebook, Email, Adwords, SEO, Presa Online, etc…
Care e cel mai bun pentru tine?
TU trebuie sa stii. Nu te poti astepta de la un zugrav sa iti spuna cu ce culoare sa iti faca peretii.
Si inca ceva important: Odata ce traficul a ajuns la tine, ce faci cu el?
Deci, intai trebuie sa te decizi: vrei sa externalizezi cea mai mare parte a procesului de de marketing si promovare sau doar o bucata?
Si sper ca e logic – daca vrei ca cineva sa iti gandeasca tot procesul si sa se si ocupe de el, atunci evident, va costa mai mult.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
Freelancer? sau Agentie?
Intai – o precizare importanta – care e diferenta dintre o agentie si un freelancer.
Foarte pe scurt – agentia e o companie cu mai multi oameni, de multe ori cu specializari diferite, freelancer-ul e o persoana singura care face in general o singura activitate si de multe ori in limita timpului disponibil.
Poate ca va ganditi ca am formulat cumva ca agentia sa iasa mai bine … Nu asta a fost intentia – am cunoscut freelanceri – care au job cu norma intreaga – si care atunci cand iau un proiect lucreaza cu mare atentie si dedicare si il duc la final cu bine. Si am vazut agentii cu multi angajati care isi baga efectiv picoarele.
O diferenta majora e ca agentia are un cost minim de functionare, pe cand freelancerul nu.
Atunci cand o agentie – mica sau mare – ia un proiect – in general la el lucreaza mai multi oameni – Cam trebuie sa existe un project manager sau cineva care sa gestioneze task-urile, cineva care efectiv administreaza campaniile, cineva care mentine legatura cu clientul si probabil cineva care se ocupa de acte, sau contabilitate.
Proiectul ala trebuie sa sustina financiar toata infrastructura asta. Daca nu o face, in scurt timp firma nu va mai exista.
Freelancer-ul NU are problema asta – el centreaza, el da cu capul – orice ban care intra e profit. Poate mai plateste un impozit daca are PFA sau ceva similar…
In concluzie – o agentie nu poate lua proiecte foarte mici pentru ca nu sunt profitabile. O agentie efectiv poate PIERDE BANI daca se implica in prea multe proiecte cu putini bani. Daca totusi o agentie preia un proiect cu un buget foarte mic, atunci exista o sansa (mare as zice eu) ca acel proiect sa fie lucrat mai putin profesionist decat un freelancer.
Asta pentru ca timpul pe care o agentie il va putea aloca pe un proiect mic, este in total MAI MIC decat timpul pe care un freelancer il poate aloca pentru acelasi proiect.
Asa ca, pentru unele proiecte – in special mici sau foarte simple – un freelancer se va descurca mai bine, din simplul motiv ca va aloca mai mult timp.
Evident, presupun ca freelancer-ul este o persoana serioasa si duce proiectul pana la capat.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
Deci, cand e mai bine sa lucrezi cu un Freelancer si cand cu o Agentie?
Probabil e mai bine sa apelezi la un Freelancer daca:
- Ai un buget mai mic de 1000 lei.
- Evident, nu e un prag exact, doar ca sa va faceti o idee. Daca bugetul tau TOTAL e de ex. 600-700 lei, care sa includa si plata catre Google/Facebook, etc… plus plata administrarii atunci cat sa mai ramana firmei? Acu… pe bune…
- Ai un produs simplu, sau o singura categorie de produse, sau, pretul nu e mare.
- De exemplu, daca firma ta vinde DOAR ursuleti de plus, sau bratari handmade, sau coroane de brad sau invitatii de nunta…etc… Daca ai un singur produs de vandut, atunci e mult mai putin de lucru la promovare. Logic… Caz in care cineva cu putin timp dar o misune precisa poate face traba ok. Si evident, costul pentru tine va fi mic.
- In general, freelancerii se descurca OK atunci cand produsul pe care trebuie sa il promovezi e cat de cat ieftin, si e o singura categorie. Asta pentru ca la astfel de produse merge ok vanzarea din prima. El iti seteaza campania, iti aduce trafic ok si acel trafic se transforma usor in clienti. DACA insa produsul e mai greu de vandut, sau daca in general oamenii nu cumpara din prima, atunci mai bine lucrezi cu o agentie.
- Daca stii EXACT ce sa ceri
- De exemplu, vrei o campanie de adwords DOAR pe un anumit produs. Ai mai multe produse, dar, tu vrei sa il promovezi DOAR pe acela pentru ca .. motive.. In cazul asta, probabil iesi mai ok cu un freelancer.
Probabil e mai bine sa apelezi la o Agentie daca:
- Ai bugete mai mari
- Daca bugetele tale depasesc lunar 3-4000 lei, atunci e aproape obligatoriu sa lucrezi cu o agentie. La bugete de genul acesta sau mai mari incep sa intre in calcul si alte elemente, nu doar promovarea efectiva. De exemplu – cat de bine converteste pagina de destinatie? Cat de bun e canalul de promovare (Facebook de ex). E posibil sa iesi mai bine cu ALT canal? Deja incep sa apara intrebari care ies din sfera “proiectului simplu”.
- Daca ai nevoie de mai multe canale de promovare
- Un Freelancer in general se descurca OK pe specialitatea lui. Daca insa vrei mai multe directii de promovare, atunci mai bine iesi in general cu o agentie.
- Plus, in general o agentie are o idee generala mai buna. Pana la urma cu asta se ocupa. Ei stiu cum e mai usor sa imparta eficient un buget intre mai multe canale de promovare. Asta e un mare plus pentru tine.
- Daca ai un produs complex sau mai greu de vandut
- Asta e foarte important – Daca produsul tau e ceva mai greu de vandut sau daca ai mai multe categorii de produse. Nu toate produsele se vand din prima. De exemplu, daca vinzi excursii in destinatii exotice, care costa mii de euro, e putin probabil sa le vinzi din prima. Foarte probabil va fi nevoie de mai multe contacte intre tine si potentialul client. Adwords, Email, Remarketing Facebook, poate si telefon. Daca e un proces mai complex, atunci mai multi oameni se vor descurca in general mai bine.
- Daca nu stii exact ce iti trebuie si DACA te astepti sa primesti SI sfaturi generale
- In general, o agentie te vrea de client pe termen mai lung. Daca tu nu castigi, nici ei nu vor castiga prea mult. In mod normal, o agentie ok va fi disponibila sa te in afara proiectului cu sfaturi si pareri. Iti vor spune si iti vor da sugestii. In mare o agentie e mai in masura sa priveasca “the big picture” si sa inteleaga intreaga logica a promovarii tale online.
Evident, daca e profitabil pentru ei. Gandeste-te ca exista un cost de fiecare data cand cineva iti raspunde la email, de fiecare data cand vorbeste mai mult cu tine la telefon.
Daca bugetul tau e foarte mic, atunci va trebui taiat ceva de undeva. Si s-ar putea sa nu iti convinta. Si nici lor. De multe ori contractele foarte mici sunt mutual dezavantajoase.
- In general, o agentie te vrea de client pe termen mai lung. Daca tu nu castigi, nici ei nu vor castiga prea mult. In mod normal, o agentie ok va fi disponibila sa te in afara proiectului cu sfaturi si pareri. Iti vor spune si iti vor da sugestii. In mare o agentie e mai in masura sa priveasca “the big picture” si sa inteleaga intreaga logica a promovarii tale online.
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Intrebari? Sugestii? Comenteaza…
Riscurile sunt mici pentru ca si investitia este mica.