De sarbatori nimeni nu e interesat de nimic. Poate doar de cozonaci, carnati sarmale si vin.
Daca intamplator nu vindem aceste produse traditionale, ce facem cu reclama?
O oprim sau nu?
Ce se intampla efectiv de sarbatori cu “consumatorii de reclame”
Si cum putem profita
Este adevarat ca in perioada sarbatorilor de iarna interesul comercial pentru anumite produse si servicii scade. In afara de produsele sau serviciile STRICT legate de sarbatori si craciun nimic altceva nu prea se mai vinde. Asta e corect.
DAR, in acelasi timp creste timpul liber. Lumea nu prea mai are chef de munca si lucruri “serioase” insa are chef mai mult de distractie si de lucruri “interesante”.
Putem sa ne promovam ok in perioada asta (ok insemnand profitabil) insa trebuie sa tinem cont de schimbarea de comportament descrisa mai sus.
Si se mai intampla ceva important
Multe firme care folosesc reclama pentru a vinde direct produse/servicii o opresc crezand ca nu are rost sa se promoveze in aceasta perioada, pentru ca oricum nu vor vinde nimic.
Ceea ce e partial corect.
Insa, reclama e un produs. Si ca orice produs, daca cererea scade, pretul scade si el.
Asta inseamna ca cei care raman, vor avea parte de preturi mai bune. Ceea ce evident e un avantaj daca stim sa ne folosim de el.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
Ce e bine sa NU promovam de sarbatori
In esenta, ORICE serviciu sau produs care nu este adresat direct retail-ului sau nu este legat de sarbatori NU merge vandut direct.
Orice promovare, serviciu sau produs B2B intra in stand-by in perioada asta.
Si chiar daca avem produse pentru consumatori finali, asta nu inseamna ca vom putea vinde direct. Serviciile/produsele de sezon merg foarte bine. Ce nu e insa de sezon, intra intr-o perioada moarta pana dupa prima jumtatate a lunii ianuarie.
Daca insa avem produse de sezon, cadouri, excursii, mancare, jucarii, etc.. atunci e o perioada de aur. Cele mai mari profituri se fac in perioada asta.
Ce sa promovam DACA nu avem produse/servicii de sezon
Daca vindem cadouri si cosuri cu cozonaci e ok. Dar, ce facem daca nu vindem asta?
Retineti ca in perioada asta timpul liber al utilizatorilor este semnificativ mai mare decat in alta perioada a anului.
Este o perioada EXCELENTA pentru a atrage lead-uri si a furniza materiale interesante/educative.
Ganditi-va: timpul utilizatorilor e mai mare, pretul reclamelor e mai mic, dar nu putem vinde direct. Perioada perfecta pentru a strange lead-uri (date de contact) ale unor oameni potential interesati de serviciile noastre.
In plus, perioada dintre ani este perfecta pentru materiale recapitulative / de prognoza – materiale cu sansa mare sa genereze interes si descarcari.
De exemplu:
- Ghiduri cu cele mai importante schimbari in domeniul X in 2017
- Top trenduri in domeniul Y in 2018
- Cele mai importante evenimente cu impact major in piata Z in 2018
- sunt sigur ca ati inteles ideea…
O recomandare: Daca nu vreti sa aveti FOARTE MULTE lead-uri dar de calitate mai slaba, incercati sa faceti titlul si reclama ceva mai criptica.
De plictiseala, de curiozitate etc… e posibil ca multi sa descarce ghidul vostru. Trebuie pe cat posibil sa va asigurati ca DOAR cei interesati o vor face. Cu cat mesajul e mai specific si mai nisat, cu atat sansa ca o persoana neavizata sa fie interesata e mai mica.
Si inca ceva foarte important:
Lead-urile TREBUIE LUCRATE. Nu va asteptati ca daca cineva a descarcat de sarbatori un ghid, primul lucru pe care il va face in 2018 va fi sa stea la coada sa cumpere ceva de la voi. Nici pe departe.
Toate lead-urile colectate trebuie prelucrate prin email, telefon sau alte canale daca exista.
In esenta, nu luati clienti ci DOAR persoane interesate de domeniul vostru de activitate. Pentru a-i transforma in clienti, trebuie sa reveniti la aceste persoane, sa vedeti ce nevoi au si ulterior sa incercati sa ii convingeti ca aveti produsele potrivite pentru ei.
Altfel, nu se va intampla nimic.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
Comentarii? Alte idei?
Comentati mai jos ↓
Radu Ciofu, SEOmark.ro