Cea mai buna reclama este aceea care aduce cei mai multi clienti cu cei mai putini bani!
O sa ma intrebati CARE e reclama asta…
Sondaj – topul canalelor de marketing – studiu SearchEngineJournal.com
Recent am dat peste un articol care face referire la un studiu facut de publicatia searchenginejournal.com
Link la articolul original e aici›
Pe scurt, au facut un sondaj de opinie in care au intrebat marketeri care e in prezent cea mai rentabila modalitate de promovare.
Raspunsurile au fost urmatoarele:
• Traficul organic (natural) – 49%. Adica, in opinia a aproape jumatate din cei chestionati, SEO – pt ca asta trebuie sa faci pentru a atrage trafic organic – este cea mai eficienta modalitate de promovare online.
• 19% au raspuns ca traficul platit din motoare de cautare – Google Ads adica (fost google adwords)
• 18% au raspuns ca traficul din Social Media (in Romania inseamna aproape exclusiv Facebook)
• 14% au raspuns ca Email-ul – adica newslettere – este cea mai eficienta modalitate.
Graficul arata cam asa:
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
Cum se aplica studiul in Romania si cum te poate ajuta
Intai, si noi – la SEOmark.ro – am facut pentru anul 2018 un clasament al eficientei modalitatilor de promovare.
Care este in opinia noastra cea mai buna modalitate de promovare puteti vedea aici›
Despre SEO – canalul de promovare preferat de 49% de marketeri.
Optimizarea seo a unui site este o modalitate FOARTE eficienta de promovare.
Cu atat mai mult cu cat pe termen lung e si foarte ieftina – dupa ce ai refacut site-ul si l-ai promovat, urmeaza o perioada lunga in care primesti trafic dar nu mai platesti pentru el – sau platesti foarte putin.
In Romania exista insa cateva probleme MARI pe seo: de departe cea mai mare problema e ca e o modalitate foarte neinteleasa de majoritatea celor care isi doresc un site bine optimizat.
Neintelegerea duce la doua aspecte negative:
1. asteptarile nu sunt realiste
2. costurile sunt subestimate
Inca, marea majoritate a companiilor mici si mijlocii considera ca SEO inseamna sa pui cateva cuvinte cheie pe ici pe colo, un meta titlu descriere si inca ceva.. si asta e tot.
Instalezi Yoast – daca ai wordpress – faci acolo niste setari in 5-10 minute.. si cam asta e. Gata am terminat seo pentru site.
Descrierea, titlul, INCA sunt elemente care conteaza in seo – dar mult prea putin.
De ani de zile nu mai sunt decat niste elemente absolut necesare – NU cele care fac diferenta cu adevarat.
E ca si cum ai spune ca daca vrei sa devii bogat , invata sa scrii si sa citesti.
In prezent sunt MULTE alte criterii care definesc ce inseamna cu adevarat seo. Un rezumat puteti vedea aici›
Top motive pentru care seo este eficient – DACA e facut cum trebuie
• Nu toata lumea da click pe reclame
ma refer la Google Ads (adwords). Multa lume considera ca acele rezultate nu sunt cu adevarat relevante pentru ca nu isi merita cu adevarat pozitia. Sunt acolo pentru ca cineva plateste nu pentru ca chiar au facut o treaba buna.
• Rata de conversie este mai mare la traficul organic decat la cel platit
Asta se intampla tot datorita plusului de incredere generat de o pozitie naturala. Cand cauti ceva, cei care sunt pe primele pozitii inseamna ca sunt cei mai relevanti pentru acele cautari. Nu? Sunt acolo pentru ca MERITA nu pentru ca s-au urcat pe portofel.
• Site-ul ESTE mai eficient – ceea ce direct contribuie la cresterea conversiei
Un site prost facut si ineficient NU va fi pe primele pozitii. Google se uita acum foarte mult la experienta utilizatorului. Atunci cand faci seo nu urmaresti neaparat ca obiectiv primar cresterea conversiei – DAR – un site bine facut are si acest rezultat. Nu doar ca ai mai mult trafic, dar, ai si mai multe conversii sau clienti.
• O campanie bine facuta de seo este pe termen lung MAI IEFTINA decat una de Google Ads (adwords).
SEO nu e un sprint – SEO e un maraton. Pe termen scurt nu obtii nimic. Majoritatea celor care vor sa se promoveze vor ceva ieftin, bun si care sa aduca vanzari incepand cu ieri.
Increderea se castiga greu si se pierde usor. La fel si cu Google. Nu e usor sa ii castigi increderea si nici nu se poate face pe termen scurt. Un articol fain a scris pe tema asta si Mihai Vanatoru de la DWF – il puteti gasi aici›
Top motive pentru care seo NU functioneaza – in special in Romania
• SEO inseamna doar sa pui articole pe blog. Cat mai multe, cu atat mai bine.
Asta e o prostie. Atunci cand cauti ceva in Google, in 100% din cazuri vrei sa citesti un articol despre acel lucru? Sunt articolele raspunsul TUTUROR cautarilor din lumea asta?
Articolele AU rolul lor, si pot ajuta un site, INSA – blogul nu e un panaceu universal. Un blog nu iti va urca site-ul la stele. Cu atat mai mult cu cat restul site-ului nu e cine stie ce…
Cat cost sa imi optimizati site-ul? …. Aaaa .. atat de mult… credeam ca e mai ieftin.. Dar cateva articole optimizate cat costa?
Atata dai.. atata face. Valabil pentru aproape orice.
• Site-ul e bine facut, nu il modific – am bagat muuuulti bani in el. Rupe. Doar ca nu are trafic si nu vine; in rest e excelent. Doar imi trebuie setate cuvintele alea cheie…
Google se bazeaza pe text. Multe lume considera ca un site frumos e un site plin de poze si cu cat mai putin text. Ce sa inteleaga google doar din poze? Nu e atat de avansat incat sa inteleaga doar pozele. Se bazeaza in proportie de peste 80% pe text.
Orice firma are servicii si produse pe care le vinde. Pentru fiecare produs/serviciu trebuie o pagina – care sa fie BINE facuta – cu mult text, cu descrieri bine facute si bine gandita. Adica, sa raspunda cautarilor celor care cauta acel produs/serviciu.
Daca DOAR cateva – putine – din paginile site-ului tau sunt bine facute – ce sa creada google despre site-ul respectiv ca un intreg?
• Dincolo era mai ieftin.
SEO nu se da la cutie. Nu il cumparam de undeva en-gros la kilogram si nu il vindem pe bucatele cu adaos comercial.
FIECARE site e diferit si fiecare site are nevoie de servicii personalizate.
Evident, exista anumite oprtatiuni care se pot standardiza – optimizarea unui site e prin definitie un serviciu PERSONALIZAT.
Ca orice serviciu personalizat NU are cum sa aiba un pret standard si nu se livreaza la pachet.
Intotdeauna gasesti cineva care sa iti vanda o scurtatura.
Esti de acord cu parerea mea despre SEO?
Despre Celelalte canale de promovare online din studiu
Despre Google Ads (adwords)
• FAPT – Adwords E foarte Scump. Poate fi si foarte eficient DAR nu va fi rentabil pentru toata lumea.
In prezent exista cam o singura modalitate de a obtine rezultate pozitive din adwords – si majoritatea celor care isi fac reclame NU au intuit-o.
Ca sa fii rentabil cu Google Ads trebuie sa incepi de la o baza larga si sa lasi DOAR reclamele care performeaza eficient.
Gandirea de reclama standard nu se mai aplica pe Google Ads (adwords) – am multe produse si tre sa le promovez cumva pe toate.
NU toate se preteaza.
Fa campanii foarte segmentate pentru multe produse si pastreaza-le DOAR pe acelea care au un randament pozitiv.
NU pleca de la premiza ca tot ce vinzi se poate promova eficient acolo.
Pleaca de la premiza ca doar anumite produse vor merge si doar alea trebuie pastrate.
• Adwords facut de unii – site-ul administrat de altii.
ORICE reclama are 3 elemente : audienta + mesaj + destinatie.
Daca cele 3 NU sunt foarte bine sincronizate, intreaga campanie NU va merge bine.
Ce credeti ca se intampla DACA destinatia – paginile de produse sunt administrate de cineva (deobicei cel care administreaza site-ul) iar Google Ads (de altcineva)?
Cum ar fi sa ai 2 sefi directi?
Din punctul meu de vedere, premizele CELE MAI BUNE ca o campanie sa fie de succes e ca persoana care face relcama sa fie si persoana care administreaza destinatia. Asta pentru ca o destinatie BUNA nu apare peste noapte – optimizarea unei campanii NU prea se poate face eficient fara sa optimizezi si rata de conversie.
Despre Facebook Ads
Sincer, m-a mirat ca Social Media nu e mai sus in clasament. In topul nostru e pe prima pozitie.
Cred insa ca stiu de ce.
Prin Facebook NU vinzi direct decat produse ieftine sau produse foarte cunoscute si cu cerere MARE.
Pentru restul produselor, Facebook NU e un canal de vanzare directa.
Facebook este un canal excelent pentru prima parte a unui tunel de marketing (vanzare). Mai multe despre cum sa vinzi pe Facebook aici›
• Facebook este FOARTE eficient daca vrei lead-uri. Nu e atat de eficient daca vinzi direct.
Problema cu multe firme e ca vor sa vanda direct. Din prima. Cat mai mult.
Gandirea asta e mai ales a celor mici.
Prin Facebook CEL MAI EFICIENT OBTII LEAD-URI.
Adica, obtii date de contact ale unor persoane pe care ULTERIOR trebuie sa te chinui sa le convingi sa iti cumpere produsul tau.
Metoda functioneaza foarte bine DACA:
• Ai vanzatori care sa stie ce sa vorbeasca la telefon. Vezi aici un articol despre cum sa vinzi eficient la telefon.
• Stii sa iti atragi clientul pe o perioada mai lunga de timp.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
Te-a ajutat cu ceva articolul? Daca da, nu tine doar pentru tine!
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Comentarii? Impresii? Sugestii?
Lasa-le mai jos ↓