Abia ai inceput sa te promovezi pe Google Ads ? (Adwords)
Ai campanii vechi dar care nu mai sunt foarte eficiente ?
› Atunci, articolul acesta este pentru tine!
Iti voi prezenta cateva setari – care pot fi considerate noi – desi sunt introduse de ceva timp in Google Ads – si pe care VA TREBUI sa le folosesti daca vrei sa ramai competitiv pe canalul acesta de marketing.

Intai, un aspect important despre Google Ads si reclama in general
Google Ads este una dintre cele mai SCUMPE modalitati de a-ti face reclama. Este scumpa pentru ca este si eficienta. Daca nu era eficeinta, nu se promova nimeni.
Totusi, are o mare problema: NU esti singurul care isi face reclama aici.
Intrebare:
Ce se intampla daca niste vanzatori vor sa vanda mai multe produse decat pot cumpara clientii?
Simplu: unii vanzatori NU or sa-si vanda produsele.
Intrebare 2: In cazul asta cine o sa vanda?
Raspus: cei care au cele mai bune produse sau cei care se promoveaza cel mai bine.
Ok, Concret : cum se aplica pentru Google Ads?
Daca esti un veteran al industriei stii foarte bine daca exista multa concurenta sau nu.
Daca nu esti veteran, fa o simpla cautare dupa cateva cuvinte cheie care definesc afacerea ta. Daca la fiecare cautari vezi 4 anunturi in primele rezultate si inca 3 jos, atunci ESTI intr-o nisa puternic competitiva.
E CLAR ca sunteti multi vanzatori care va luptati intre voi pentru clienti.
Vor reusi sa obtina in mod profitabil clienti DOAR cei care au cele mai eficiente campanii. Restul, vor arunca cu bani.
Vezi in continuare cateva setari foarte importante introduse recent:
› Ai reclame Google Ads (Adwords)?
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu aduc suficienti clienti?
› Vrei o opinie din partea unei firme de specialitate?
Aplica pentru Audit Gratuit Google Ads›
Suntem o agentie de promovare online specializata in implementarea si optimizarea reclamei prin Google Ads.
Oferim pachete complete de promovare prin Google Ads dar si servicii punctuale.
Tu vii cu produsul si oferta, noi iti concepem mesajul, facem setarile in Google si iti promovam eficient afacerea. Aditional, putem oferi si servicii conexe, cum ar fi: optimizarea paginilor de produs, optimizarea conversiilor, implementare funnel de marketing, etc…
Seteaza datele demografice ale audientei tale
Seteaza criterii cum ar fi – varsta – sau – sexul – audientei tale.
Cei mai vechi pot spune ca aceste criterii erau de mult.
Da, erau de mult DAR NU IN GOOGLE SEARCH. Erau in Google Display. Daca te intereseaza Google Display avem un articol aici»
Acum putem seta datele demografice pentru cel mai important tip de reclama oferita de Google : Search (atunci cand cineva cauta in Google )
Foarte probabil ca stii bine cam ce varsta au clientii tai. Unele produse sunt preponderent cumparate de persoane mai in vatsta, altele preponderent cumparate de persoane mai tinere.
Ce crezi ca se intampla daca cativa concurenti de-ai tai seteaza aceste date?
Sa zicem ca vinzi niste servicii financiare mai complexe.
In general, cei mai buni clienti vor fi persoanele mature cu ceva mai multe resurse financiare.
Daca cateva firme care isi fac reclama pe zona asta seteaza corect datele audientei – ele vor atrage PREPONDERENT click-uri din cea mai buna categorie de varsta (sa zicem 30-50 ani)
Restul firmelor care NU isi seteaza datele demografice vor atrage click-uri din zonele de varsta unde este mai ieftin.
De ce?
Pentru ca – daca licitezi uniform – Google va vedea ca pentru 30-50 an este cineva care liciteaza mai mult decat tine – si il va baga pe el – iar la tine vor ajunge restul – unde nu liciteaza nimeni mai mult.
Caz in care EVIDENT ca vei licita pentru persoanele care nu sunt cei mai buni clienti. Si EVIDENT campania ta nu va fi profitabila.
Setarile demografice sunt un tip de publicitate unde primii care implementeaza profita in detrimentul celorlalti.
Dupa ceva timp, toata lumea va invata sa seteze corect si nu vor mai fi diferente majore.
Dupa care, apare altceva noi si povestea o ia de la capat.
Important de retinut referitor la noile setari din Google Ads:
Setarile nu permit doar oprit/pornit pentru o categorie de varsta sau alta ci permit ajustarea bid-ului pentru fiecare categorie.
Mergem tot pe exemplul de mai sus: un click de la o categorie de varsta mai tanara – 25-34 de ex – nu este complet fara valoare. Pot veni si de acolo clienti, dar cu sume mai mici ori cu rata de conversie mai mica. DAR, valoarea acelui click NU este zero.
Putem seta de exemplu pentru acele click-uri o valoare cu 70% mai mica decat standard.
› Ai reclame Google Ads (Adwords)?
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu aduc suficienti clienti?
› Vrei o opinie din partea unei firme de specialitate?
Aplica pentru Audit Gratuit Google Ads›
Suntem o agentie de promovare online specializata in implementarea si optimizarea reclamei prin Google Ads.
Oferim pachete complete de promovare prin Google Ads dar si servicii punctuale.
Tu vii cu produsul si oferta, noi iti concepem mesajul, facem setarile in Google si iti promovam eficient afacerea. Aditional, putem oferi si servicii conexe, cum ar fi: optimizarea paginilor de produs, optimizarea conversiilor, implementare funnel de marketing, etc…
Fa o campanie Google Ads de test cu Audiente din nise similare
Precizez ca suntem in continuare in zona search ads – NU display.
Google permite sa faci o audienta – adica sa afisezi reclame unui grup de utilizatori – care sunt in audientele altor vanzatori care fac reclama in Google Ads.
De ce e asta important? Si cum poate fi folosit?
Va dau doua motive:
1 – Evident – poti targeta nisa ta
Adica, poti afisa reclama preponderent unor clienti care sunt implicati activ in cautarea unor produse ca cele pe care le vinzi.
Foarte probabil ti s-a intamplat si tie: vrei sa cumperi ceva › cauti in Google › deschizi primele 7-8 site-uri care apar si faci comparatii. Mai cauti de cateva ori si in final alegi produsul dorit.
Personal, vad un singur mod de a face eficient varianta asta.
Doar daca folosesti cuvinte cheie FOARTE SPECIFICE.
Daca cineva este in faza de investigare si strangere de informatii, atunci e putin probabil sa il convertesti atunci. In clipa aia el da click pe o gramada de firme – nu vrea sa cumpere atunci, doar sa se informeze si DUPA ce s-a informat, sa cumpere de unde are cea mai buna oferta.
Selectand sa te ajisezi la cei care sunt in audientele concurentilor din nisa ta PLUS cateva cuvinte cheie foarte specifice, cresti sansa sa ii selectezi doar pe cei care s-au interesat, au facut cercetarea de piata si acu cauta un produs foarte specific pe care sa il cumpere.
Sa alegi cuvinte generice + audienta din nisa ta = nu foarte eficient.
Poti afla urmatorul articol cum sa setezi cuvintele cheie in Goole Ads »
2 – Alege nise alaturate
Aici mi se pare ca exista cea mai mare valoare.
Exista multe produse care sunt cumparate impreuna.
De exemplu, daca cineva cauta firme de zugravit, posibil sa cauta si vopsele sau gresie, sau faianta, etc…
Cum putem afla nisele conexe?
2 variante:
– chiar Google Keyword Planner – cauta cuvintele tale si vezi ce alte cuvinte iti ofera. Poti face o audienta cu acele domenii care au logica sa fie asociate cu al tau.
– Google Corelate – (https://www.google.com/trends/correlate/)- este un serviciu oferit de Google – introduci un cuvant cheie si tara (Romania) si vezi alte cuvinte cheie cu care cautarile pentru acel cuvant cheie se coreleaza. Unele sunt coincidente si nu au legatura logica – ALTELE insa iti pot oferi idei bune de nise conexe. Incearca.
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Intrbari? Nelamuriri? Comentarii?
Lasa-le mai jos ↓