In Adwords, pentru multe optiuni exista un buton magic: [auto]
Adica, permite-i sistemului sa seteze automat parametrul respectiv. Poate fi pret, pozitie, etc…
Sunt insa aceste setari Fair fata de tine?
Si iti ofera cea mai buna valoare posibila?
Daca te intereseaza, citeste in continuare…
Din ce in ce mai mult AI…
In ultima perioada, programele de administrat reclame – Google si Facebook – au din ce in ce mai multe optiuni pentru a automatiza o mare parte a setarilor legate de campaniile respective.
Putem seta automat pretul, pozitia pe care apare reclama, in cazul Facebook putem seta o lista de mesaje si o lista de poze si gaseste el cea mai buna combinatie si tot asa.
Sunt insa cu adevarat ok, fair si utile aceste setari?
Raspunsul este mixt: si Da si Nu.
Hai sa vedem CAND sunt utile aceste setari.
› Ai reclame Google Ads (Adwords)?
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu aduc suficienti clienti?
› Vrei o opinie din partea unei firme de specialitate?
Aplica pentru Audit Gratuit Google Ads›
Suntem o agentie de promovare online specializata in implementarea si optimizarea reclamei prin Google Ads.
Oferim pachete complete de promovare prin Google Ads dar si servicii punctuale.
Tu vii cu produsul si oferta, noi iti concepem mesajul, facem setarile in Google si iti promovam eficient afacerea. Aditional, putem oferi si servicii conexe, cum ar fi: optimizarea paginilor de produs, optimizarea conversiilor, implementare funnel de marketing, etc…
Cand SUNT utile setarile automatizate
In mare, setarile automatizate sunt utile – si din experienta mea Fair – atunci cand sistemul trebuie sa aleaga cea mai buna varianta raportat la informatii care sunt in proportie de 100% detinute de sistem.
Sunt convins ca nu ati inteles exact ce vreau sa spun, asa ca dau cateva exemple.
Sa presupunem ca avem 5 texte pentru reclame. Putem seta sistemul sa identifice automat care din cele 5 texte va fi cel care genereaza cele mai ieftine click-uri. Toate informatiie sunt la sistem: stie care sunt textele, stie cat e un click, e complet capabil sa aleaga care e cel mai bun din cele 5.
Alt exemplu:
Avem cateva reclame – nu conteaza cate – si vrem sa aducem cat mai mult trafic pe site-ul nostru. Sistemul are tot ce ii trebuie: stie reclamele, stie cat se plateste pentru zona respectiva (are toate ofertele) si e capabil sa seteze pretul pentru a maximiza traficul. Toate informatiile SUNT la sistem. Cu o probabilitate mare, va reusi sa ofere un rezultat optim.
Cand NU SUNT utile setarile automatizate
Sa luam urmatorul exemplu:
Vrei sa cumperi niste cirese, mergi la magazin unde vanzatorul iti spune: “Pot sa iti dau cel mai mare numar de cirese daca platesti 50.000 euro pe kilogram“. Este afacerea asta optima pentru tine? Pretul per cantitate e cel mai bun…
(apropo: il stiti pe asta? – un vierme si-a vandut cireasa dupa care si-a cumparat garsoniera cu banii luati)
Conform informatiilor detinute de sistem, este cea mai buna afacere pe care ti-o poate oferi. Insa, pentru tine foarte probabil nu e profitabil sa platesti 50.000 / kil de cirese. Pentru tine, pretul maxim profitabil poate fi 5 euro / kil de cirese.
In acest caz foarte probabil tranzactia nu se va face.
La cumparatul de publicitate, e ACELASI LUCU.
Google (sau Facebook sau oricine) iti poate livra click-uri la cel mai bun pret conform informatiilor pe care EI le au. Insa, pentru tine, posibil ca pretul maxim rentabil sa fie mai mic.
Sistemul nu are de unde sa stie care este pretul maxim la care iti permiti sa cumperi reclama. DOAR TU poti sti asta. Tu trebuie sa iti calculezi pretul maxim pe care are rost sa il platesti pe un click.
Si inca ceva.
Nu toate ciresele sunt la fel. Unele sunt mai bune, altele mai putin bune.
Poate ca iti permiti sa platesti 10 eur/kil in cazul in care calitatea este excelenta. Daca insa calitatea e asa si asa .. atunci maxim merita sa platesti 5 eur/kil.
Si la click-uri e LA FEL.
Pentru anumite cuvinte cheie merita sa platesti mai mult. Pentru altele nu.
Sistemul NU are cum sa stie care cuvinte cheie sunt cele mai bune pentru afacerea ta. DOAR TU poti vedea dintre toate “ciresele” oferite care sunt cele mai bune, pentru care merita sa platesti mult si care sunt asa si asa….
› Ai reclame Google Ads (Adwords)?
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu aduc suficienti clienti?
› Vrei o opinie din partea unei firme de specialitate?
Aplica pentru Audit Gratuit Google Ads›
Suntem o agentie de promovare online specializata in implementarea si optimizarea reclamei prin Google Ads.
Oferim pachete complete de promovare prin Google Ads dar si servicii punctuale.
Tu vii cu produsul si oferta, noi iti concepem mesajul, facem setarile in Google si iti promovam eficient afacerea. Aditional, putem oferi si servicii conexe, cum ar fi: optimizarea paginilor de produs, optimizarea conversiilor, implementare funnel de marketing, etc…
Concluzii si experienta personala
Automatizarea reclamelor este utila si ajuta.
Insa, ajuta doar sa setezi reclamele la CEL MULT un nivel generic ok.
Acest nivel “generic ok” este nivelul la care sunt adusi TOTI cei care cumpara publicitate in sistemul respectiv.
- Daca NU exista concurenta, poate fi ok sa ai o relcama “generic ok”. Daca nu exista concurenta, probabil vei fi profitabil la pretul generic ok.
- Daca insa EXISTA concurenta, atunci doar cei mai buni vor face profit. Iar cei mai buni au campanii semnificativ mai bune decat “generic ok”
Altfel spus – setarile automate nu fac decat sa creasca nivelul GNERAL al tuturor reclamelor. Si ale tale, si ale concurentilor tai. Insa, ca sa faci profit, TU trebuie sa faci ceva in plus ca sa iesi in fata concurentilor tai. Trebuie sa faci MAI BINE decat fac ei. Si aici sistemul nu te poate ajuta. Sistemul face acelasi lucru pentru toata lumea.
Gandeste-te in felul urmator. O firma care lucreaza pe calculator, este avantajata in fata unei firme care nu are calculatoare si care inca lucreaza cu pixul si hartia.
Insa, dupa ce TOATE firmele au calculatoare, nu mai e nici un avantaj daca ai un calculator.
La fel e si cu setarile automate. Daca toata lumea le are…
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Intrebari?
Comentarii?
Lasa-le mai jos!
un text fantastic, il voi recomanda studentilor. e drept, cursul e de “Introducere in publicitate”, deci e posibil sa nu fie neaparat la un nivel la care sa inteleaga concepte precum matchmaking markets (vezi Cine ce primeste si de ce, Ed. Publica), dar…