Cum Am Facut 36.164 Vizualizari Pe YouTube in 410 zile (Studiu de Caz BluePrint) – Guest Post
Nota: Articolul acesta nu e scris de noi, cei de la SEOmark.ro ci de Marian Tibrea de la comertpenet.com. Marian m-a abordat si m-a intrebat daca sunt de acord cu guest post. I-am spus ca da, cu conditia sa fie ceva real, cu sfaturi concrete si ceva facut de el. Mi se pare ca articolul de mai jos are toate cele cerute asa ca l-am postat. Sper ca veti gasi lucruri utile in el si daca vi se pare ok, poate aruncati un ochi si pe site-ul lui.
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Mi-am dorit mereu sa cresc vizualizarile pe canalul meu de YouTube.
Incarcasem primul videoclip acum in urma cu 4 ani.
Ma asteptam ca vizualizarile mele sa creasca natural. Din pacate, nu s-a intamplat asta.
Atunci, mi-am pus unele intrebari: cum poti face mai multe vizualizari pe YouTube?
Dupa mai multe cautari, am aflat un raspuns.
In 2014, m-am incepusem sa studiez SEO.
La un moment dat, am realizat cum pot implementa optimizarea SEO pentru a face vizualizari pe YouTube.
Nu eram sigur ca optimizarea SEO functioneaza.
Asadar, m-am decis sa lansez un test.
Rezultatele pe care le-am obtinut in urma experimentului meu au fost satisfacatoare.
In final, am reusit sa ajung la 36.164 de vizualizari.
Care e partea cea mai buna?
Vizualizarile clipului meu continua sa creasca. Probabil, chiar in acest moment primesc accesari.
Care este explicatia?
Cum reusesti sa faci vizualizari pe YouTube pe pilot automat?
Raspuns: optimizare SEO pentru videoclipuri.
Ai studiat pana acum optimizarea SEO? Probabil, ai auzit macar o data in viata de cuvintele cheie.
Iti voi spune in continuare pasii pe care i-am urmarit pentru a creste traficul pe canalul meu de YouTube.
Sigur, acest tip de optimizare este doar unul dintre modurile prin care aduci trafic YouTube.
- Identifica un termen de cautare video
Vei vedea ca termenii de cautare video sunt diferiti in comparatie cu termenii de cautare obisnuiti.
Cum iti dai seama daca poti construi continut video in functie de un anumit termen de cautare video?
Tasteaza acel cuvant in Google. Scaneaza prima pagina si vezi daca sunt prezente clipuri video.
Un semnal puternic este atunci cand Google afiseaza rezultate video pentru acel termen de cautare.
Gasesti rezultate video pe prima pagina? Atunci, realitatea iti valideaza faptul ca acel termen de cautare este potrivit.
E neaparat necesar ca acel termen de cautare sa fie potrivit pentru continutul video?
Un cuvant cheie video iti aduce trafic din doua surse: Google si YouTube.
Un termen de cautare care nu este cautat pe
E timpul sa ilustrez cum am reusit eu sa identific acel termen de cautare video.
Bineinteles, nu e obligatoriu ca acel termen de cautare sa fie video. Daca nu este, atunci vei pierde trafic.
- Studiaza caracteristicile termenului de cautare video ales
- Afla care este volumul de cautari a acelui termen de cautare pe Google
Ai gasit deja un cuvant reprezentativ. Acum, e momentul sa studiezi detaliat acel cuvant cheie.
Totul incepe prin aflarea volumului de cautari. Totii termenii de cautare video au propriul lor volum de cautari.
Intra in AdWords Keyword Planner si verifica volumul de cautari.
In cazul meu, flute ringtone are 27100 de cautari pe luna.
Un volum impresionant de cautari, am dreptate?
Atentie, acest volumul de cautari corespunde motorului de cautare Google.
- Afla volumul acelui termen de cautare in YouTube
Pentru asta, ai nevoie de o unealta diferita. In general, putem folosi Display Planner.
Poti verifica volumul de cautari folosind alta unealta precum Keyword Tool.io.
- Testeaza nivelul de dificultate pe care ti-l impune acel termen de cautare
Aici, folosesc o unealta precum Keyword Explorer de la Moz.
https://moz.com/products/pro/keyword-explorer
Din fericire, termenul pe care l-am ales este foarte putin competitiv.
O competitie de 10 este foarte redusa. Poti ajunge usor pe prima pozitie pentru acel termen de cautare video.
Ce faci atunci cand intampini un nivel ridicat de competitie? In acest caz, iti recomand cu caldura sa renunti la acel cuvant cheie.
Vei reusi foarte greu sa ajungi pe prima pozitie pentru un cuvant cheie competitiv.
- Studiaza primele rezultatele pentru a incepe procesul de inginerie inversa
Aici, raspunzi doar la doua intrebari:
- Videoclipul care ocupa prima pozitie in Google

Tasteaza doar cuvantul cheie ales in Google. Vezi care este ce videoclip se claseaza cel mai sus.
Acel clip a ajuns pe prima pozitie in Google cu un motiv. Este pozitionat acolo, pentru ca este cel mai relevant.
Uite ce am facut in continuare:
- Noteaza durata videoclipului care ocupa primul loc in Google
Iti doresti sa ajungi pe prima pozitie in YouTube si Google? Atunci, realizeaza un videoclip mai lung decat cel care ocupa prima pozitie.
In cazul meu, a fost simplu. Primul rezultat avea o durata de 43 de secunde. Scopul meu a fost sa fac un videoclip care sa depaseasca aceasta durata.
Un factor care te ajuta sa ocupi o pozitie inalta este tocmai durata videoclipului.
Clipurile mai lungi au prioritate in comparatie cu cele mai scurte.
- Videoclipul care ocupa prima pozitie in YouTube

Aici, faci acelasi lucru.
Observi care este primul rezultat in YouTube. In unele cazuri, clipul de pe prima pozitie in Google poate coincide cu cel din YouTube.
Partea interesanta aici este ca vei intalni rezultate diferite.
YouTube afiseaza un videoclip, in timp ce Google afiseaza alt videoclip.
De ce se intampla asta?
Spre deosebire de Google, YouTube clasifica rezultatele in functie de alti factori.
Google ordoneaza paginile in folosind un adevarat lux de algoritmi.
YouTube nu beneficiaza de o asemenea complexitate.
Probabilitatea de a ocupa o pozitie inalta in YouTube este mai mare decat cea din Google.
4. Intuieste intentia persoanelor care cauta acel termen de cautareTe ajuta mult sa stii ce vor oamenii care tasteaza acel termen de cautare.
De aceea, tu trebuie sa stii exact ce vrea utilizatorul de internet care cauta acel lucru.
Cand intelegi acest concept, creezi continutul potrivit.
In urma acestui proces, vizitatorii vor fii multumiti de rezultatul.
Doar astfel, vei putea ocupa prima pozitie in Google.
Ilustrez cu un exemplu practic:
Spre exemplu, cuvantul cheie ales de mine este flute ringtone.
Ce doreste cineva care cauta flute ringtone?
- un ton de apel interpretat la flaut • un ton de apel interpretat la flaut care poate fi descarcat gratuit • un ton de apel interpretat la flaut care poate fi setat drept sonerie
In concluzie, ai nevoie de continut audio.
Acum, stim cu adevarat ce isi doreste aceea persoana. E momentul sa luam actiune si sa construim materialul.
- Construieste continutul acelui videoclip in functie de termenul de cautare ales

Precum spuneam, in cazul acestui termen de cautare, ai nevoie de continut audio original.
Primul lucru pe care l-am facut a fost partea muzicala.
Dupa, am adaugat cateva un colaj de imagini.
Sfatul meu este sa folosesti continut 100% original.
Toata partea audio este in totalitate originala. Mi-a luat cateva ore sa creez acest videoclip.
- Scrie o descriere potrivita pentru acel video si optimizeaza-o in jurul acelui cuvant cheie
In afara de continutul video, mai ai nevoie si de o descriere la fel de buna. YouTube iti permite sa sa redactezi o descriere de maxim 5000 de caractere.
Recomandarea mea e sa folosesti cat mai mult din aceste 5000 de caractere.
Ce contine in general o descriere YouTube?
- Subiectul clipului tau
Cel mai indicat, este sa concepi o descriere care sa reprezinte cat mai bine videoclipul tau.
Ce prezinti in acel videoclip? Ce doresti sa transmiti? Transpune aceste idei in aceasta descriere.
- Link-uri catre canalele de Social Media
Prin puterea publicitatii YouTube, iti poti promova si canalele de Social Media.
Include un link catre pagina ta de Facebook. Adauga acel link doar daca este relevant.
- Link-uri catre blogul tau
Ai un blog si doresti sa il promovezi? Atunci, pune un link catre el atunci cand continutul este relevant.
Optimizeaza intern continutul video
Optimizarea interna a continutului se face destul de simplu. Acesta se poate face prin inserarea cuvantului cheie in urmatoarele locuri:
- titlul videoclipului;

Prima conditie este sa inserezi cuvantul cheie in titlul videoclipului.
Titlul face prima impresie, de aceea ai nevoie de un titlu bun. Conteaza ca acesta sa reprezinte bine continutul.
In acelasi timp, structureaza acest titlu in asa maniera incat sa atraga click-uri.
Ce vreau sa spun prin structura titlului?
Un titlu bun se incadreaza in limitele de 55 si 67 de caractere. Nu e regula clara, dar un titlu mai lung e in general mai bun.
- pastreaza o densitatea a cuvantului cheie in descriere;
Conteaza foarte mult sa inserezi de 2/3 ori termenul de cautare in descrierea videoclipului.
Densitatea cuvantului cheie nu mai primeaza asa de mult ca inainte. Totusi, te poate ajuta intr-o anumita masura.
- Adauga etichete

Poate ai observat, inainte de a posta un videoclip, ai optiunea de a adauga etichete.
Aceste etichete poate nu cantaresc mult in procesul de optimizare.
Eu totusi le completez pentru ca orice factor poate ajuta la o pozitionare mai buna in Google.
Care este subiectul principal al videoclipului tau?
Scrie in aceea casuta cateva cuvinte care au legatura cu subiectul materialului tau.
- Foloseste de avantajele adnotarilor si a cardurilor
YouTube iti permite sa folosesti adnotari. Acestea sunt niste bannere prin care poti afisa diverse mesaje.
Adnotarile te ajuta mult sa iti faci publicitate.
Poti adauga cate adnotari vrei.
Sfaturi simple pentru folosirea corecta a adnotarilor.
- Afiseaza adnotarile in primele 15 secunde ale videoclipului
Majoritatea persoanelor care vor urmari inceputul videoclipului tau. Poti profita de acest lucru pentru a afisa o adnotare.
Asadar, toata lumea va vedea mesajul de la inceput.
- Pastreaza adnotarea doar pentru o anumita perioada de timp
Nu e obligatoriu sa devii insistent cu aceea adnotare. E mai important sa o pastrezi doar pentru o anumita durata de timp.
Cardurile sunt alta modalitate de publicitate interna. Poti folosi maxim 5 carduri pentru fiecare videoclip.
- Monitorizeaza pozitia videoclipului in clasamentul motoarelor de cautare (YouTube si Google)
Am tastat ”flute ringtone” in Google pentru a vedea unde se situeaza clipul meu.
Gasesti mai rapid pozitia paginii tale in clasament folosind o unealta SEO rank tracker.
Foloseste astfel SERPs.com.
https://serps.com/tools/rank-checker/
O alt site care te ajuta la identificarea paginii tale in motoarele de cautare este Rank Scanner.
https://app.rankscanner.com/AddDomain/
Pentru a avea a Rank Scanner, trebuie sa iti faci un cont.
Consulta astfel unde se regaseste pagina ta in rezultatele de cautare.
Acestea te ajuta sa gasesti pozitia paginii tale in functie de un anumit cuvant cheie.
- Creste autoritatea acelei pagini pentru a urca in clasamentul YouTube si Google
Poate nu stiai, dar exista o legatura intre autoritatea unei pagini si pozitia acesteia in clasament.
Paginile care au o autoritate mai mare, au sanse mai mari sa ocupe o pozitie inalta in rezultatele de cautare.
Este foarte practic sa aduni cateva link-uri relevante catre aceea pagina.
In timp, vei vedea obtine mai multa vizibilitate.
- Consulta statisticile YouTube si observa cum cresc vizualizarile acelui clip optimizat
Este foarte simplu sa urmaresti statisticile.
Cresterea volumului de vizualizari este de obicei lenta. De abia dupa 6 luni, clipul meu depasea limita de 4000 de vizualizari pe luna.
Dupa mai bine de 1 an, s-au strans exact 36.154 vizualizari. Mai mult, videoclipul meu a acumulat 43 de like-uri.
Suprinzator, un singur clip a atras intr-un an 50 de abonati.
O scurta privire aruncata la statistici m-a ajutat sa observ cum a crescut canalul de YouTube.
- Afla care sunt cuvintele tastate in YouTube care iti aduc trafic

Consultarea statisticilor poate avea diverse aplicabilitati.
Unul dintre acestea este sa vezi care sunt termenii care duc la videoclipurile tale.
Ulterior, poti optimiza urmatoarele clipuri in jurul acestor cuvinte cheie. Nu intotdeauna cuvantul cheie pentru care ai optimizat iti aduce trafic.
Cel mai mult trafic castig din termenul de cautare ”mp3 ringtone free download”.
Acum, pot lansa alt clip pe care il pot optimiza in jurul acestui termen de cautare.
Beneficiile optimizarii SEO pentru un videoclip YouTube:
- castigi trafic constant pentru videoclipul tau
Atunci cand un continut devine viral, el primeste trafic pentru o perioada de timp.
Totusi, dupa o anumita perioada, traficul revine la valoarea lui initiala.
Traficul constant se mentine pe o perioada mai mare de timp.
• reusesti sa cresti traficulSunt ferm convins ca aceste practici te vor ajuta sa cresti vizualizarile pe canalul tau de YouTube.
E foarte important sa fii perseverent. Rezultatele vor aparea o anumita perioada de timp.
Dupa acest mini-succes, m-am intors pe vechiul meu canal de YouTube.
Am luat clipurile anterioare si le-am optimizat pe fiecare in jurul unui cuvant cheie relevant.
Este mai bine sa creezi un continut optimizat de la inceput.
Vizualizarile canalului meu de YouTube au explodat. Intr-un an, am reusit sa cresc cu 1903% cantitatea de vizualizari.
Aceste experimente mi-au raspuns la o intrebare. Stiu acum cum pot creste traficul pe canalul meu de YouTube.
Mentionez ca pot fi implementate si alte varianta de aducere a traficului.
Sunt deschis sa aflu de la tine care sunt modurile prin care iti cresti traficul pe YouTube.
Spune-ne parerea ta: ce ti-a placut, ce nu, si ce crezi ca e util.