close

SEOmark.ro

  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO
      • Servici promovare SEO
      • Consultanta SEO
      • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Copywriting Profesional AI
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Ultimele Articole

  • Cum a evoluat serviciul de redactare in era AI si ce urmeaza
  • Google a schimbat regulile SEO in mai 2025 – ce trebuie sa stii
  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads
  • Agentia Marketing Online - SEOmark.ro - 0775.304.971 - "Facem mai mult"

Logo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri OptimizateLogo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri Optimizate
  • Menu
  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO
      • Servici promovare SEO
      • Consultanta SEO
      • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Copywriting Profesional AI
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Cum implementezi eficient Google Shopping Ads si ce gresesc 90% din advertiseri

By Radu Ciofu,

26/09/2022

Google Shopping Ads este un tip de campanie gandita exclusiv pentru magazine online.

E o campanie unde cel care cauta in Google produse poate vedea direct Poza si Pretul produsului tau si poate da click doar daca ii place ce vede.

Teoretic este o campanie mult mai eficienta pentru ecommerce decat clasicul Search.

Ar fi si practic o campanie eficienta daca majoritatea ar implementa-o corect.

Din ce vad insa, 9 din 10 advertiseri o implementeaza prost si obtin rezultate foarte slabe.

De ce? Si cum se rezolva?

Despre asta in articol ↓

Intai, pe scurt, ce e o campanie de tip shopping Ads

Cauta in Google produse, nu informatii.  De exemplu, pantofi de alergat, pantaloni blugi negrii, cana fierbator, etc…

Produse, NU servicii.

Vei vedea in prima parte a ecranului, un rand cu produse legate de cautarile tale, cu pret, poza si magazinul care le vinde.

Abia DUPA ce sunt listate toate produsele respective, vei vedea rezultatele standard (text) cu anunturi sponsorizate (campanii clasice google search) si abia dupa anunturile sponsorizate vor aparea rezultatele organice, naturale din Google, si ele in forma de text.

De ce campaniile de tip Shopping Ads sunt mai bune.

Sau de ce ar trebui sa fie mai bune.

Esenta oricarei campanii de promovare, nu doar pe Google, este sa corelezi audienta cu mesajul cu destinatia. Cu cat campania e mai specifica, cu cat se adreseaza cu un mesaj mai bine targetat, unei audiente interesate, cu atat reclama va fi mai eficienta.

Avantajul MARE pe care Google Shopping Ads il are fata de alte campanii, este ca vezi exact pretul si poza produsului, inainte sa faci click pe el.

De exemplu, daca cauti blugi barbatesti , insa vrei sa fie si negri, o sa dai doar click pe poze de blugi negri.
Nu o sa mai dai click pe site-uri de haine ca dupa aia sa cauti in site si sa vezi daca are sau nu blugi negrii.

Simplu nu?

Si atunci, de ce 9 din 10 implementeaza prost campaniile de genul asta?

Eroarea #1 din implementarea campaniilor de tip Shopping Ads

Denumiri de produse PREA GENERICE

Fata de alte campanii de la Google, in cadrul campaniilor de tip shopping ads NU POTI SELECTA CUVINTELE CHEIE.

Nu poti seta tu undeva la ce cuvinte sa se afiseze reclamele tale.

Google foloseste cuvinte cheie pentru a afisa reclamele, dar, le selecteaza automat in functie de denumirile produselor tale.

Nu pui tu cuvintele cheie – si le ia Google singur.

Faptul ca Google isi ia cuvintele cheie automat are un dezavantaj major:

In MULTE cazuri, denumirile produselor sunt foarte generice.

Exemple de nume de produse concrete, care mi-au aparut la cautari

  • “Blugi barbati Ombre”
  • “Blugi Plus Size”
  • “Crema anticelulitica 500g”
  • “Crema anticelulitica HOT”

cred ca ati inteles ideea.

Atunci cand denumirile / titlurile produselor tale sunt complet generice, Google nu are alternativa si selecta cuvinte cheie foarte generale pentru produsele tale.

Google e un algoritm avansat – da – dar nu e om. Algoritmul nu o sa analizeze pozele din produs ca sa isi dea seama exact despre ce culoare si material e vorba. Google nu o sa sune la suport sau sa caute pe net sa vada ce ingrediente contine crema ta, si nici pentru ce se foloseste.

Ok, dar, pana la urma ce e asa rau sa iti listeze produsele pe cuvinte cheie generice? Adica ce.. blugii sunt blugi .. nu?

Da, blugii sunt blugi, si iarna nu e vara.

PROBLEMA MARE este ca platesti mult pe reclamele alea.

Nu o sa iti convina deloc sa platesti 2-300 lei sa vina 2-300 de oameni in magazinul tau, si sa cumpere 1-2.  Daca si aia..

Cand o sa vezi ca platesti 150-300 lei la google pentru un client care cumpara de 100 lei, o sa vezi ca nu vrei sa platesti pentru cuvinte cheie prea generale.

Deci, principalele dezavantaje ale cuvintelor cheie generale sunt:

• Cost de conversie mare si rata de conversie mica – cei care cauta cuvinte cheie prea generale nici ei nu stiu exact ce vor. Dau click pe 1000 de site-uri sa vada ce gasesc. Vor mai curand sa isi faca o idee, si poate , daca gasesc ceva foarte ok.. poate..

• Cost de click foarte mare – Google e o licitatie. Sunt afisati cei care platesc suficient pentru a fi afisati.  Cu cat mai multi se lupta pentru un cuvant, cu atat mai scump cuvantul. Unde credeti ca va fi lupta mai mare?  la cautarea “Blugi barbati” sau “Blugi barbati clasici cu talie inalta”

 

Pe scurt, titluri de produs generice = campanii scumpe, care vand putin.

Care e rezolvarea?

Tehnic, rezolvarea e simpla: adauga titluri si descrieri exacte produselor tale – preferabil care sa contina cat mai multe cuvinte cheie/cautari relevante

O problema aditionala, este ca de multe ori zona asta – optimizarea titlurilor produselor – e oarecum un fel de responsabilitate comuna a celui care administreaza reclama si a celui care administreaza magazinul si stocurile.

Cel care face reclamele (agentia) considera ca nu prea e treaba lui sa se bage in gestionarea produselor. Si partial are dreptate. Dar, cel care administreaza magazinul (owner) nu prea are de unde sa stie ca trebuie sa adauge cuvinte cheie si titluri si descrieri si chiar daca ar vrea sa o faca, probabil ca nu o sa faca o treaba stralucita.

Cel care administreaza produsele considera ca nu e treaba lui sa faca si munci pentru reclame.. pana la urma de aia ii da bani lu ala care face reclamele.. asa ca sa munceasca si sa aduca vanzari. Partial are dreptate, dar, daca descrierile sunt slabe, atunci cel care face reclamele se duce la lupta cu o pusca ruginita. Orice ar face, rezultatele nu vor fi impresionante.

Daca sunt multe produse, fiecare din cele doua parti va incerca sa paseze responsabilitatea celuilat pentru simplu motiv ca daca sunt sute/mii de produse poate dura zeci de ore de munca sa fie facute.

Recomandari practice care am vazut ca functioneaza in lumea reala

  • Daca sunt multe produse, si toate au descrieri generice, optimizeaza doar cateva categorii (cate se poate) si incepe promovarea doar cu alea.
    • Mai bine sa ai trafic foarte bine selectat pe cateva categorii, decat trafic generic pe toate produsele.
  • Selecteaza cateva categorii de produse pe care le vrei promovate, gaseste cautari specifice cu acele produse (se cheama long-tails), pune-le intr-un tabel si adauga la titluri/descrieri doar cuvinte din acele tabel , evident in masura in care e posibil si logic.
    • De multe ori, sarcina asta pica pe functia cea mai de jos in firma, ca nu are cui s-o paseze. Daca e asa, persoana respectiva va pune ce ii trece prin cap, ca sa termine cat mai repede posibil si o sa iasa o varza inutila.
    • DACA persoana respectiva are un tabel si tre sa puna cuvinte doar de acolo, atunci limitezi mult cuvintele inutile si sansa e foarte mare sa iasa ceva cu efecte real pozitive

Eroarea #2 din implementarea campaniilor de tip Shopping Ads

Cataloage cu toate produsele la gramada (prea putin segmentate)

Problema e in felul urmator: Tehnic, ca sa implementezi o campanie tip Shopping Ads, trebuie sa faci un catalog de produse. (ca un fel de baza de date de produse).

Pentru fiecare astfel de catalog, trebuie o campanie distincta, setari distincte, etc…

Pe scurt, necesarul de munca creste in functie de numarul de cataloage pe care le faci.

Acum, ca sa ai reclame eficiente, trebuie sa respecti principiu Paretto – cam ca peste tot – cca 80% din profit ti-l vor aduce 20% din produse.

Ce se intampla cu restul de 80% din produse care nu prea genereaza profit? Genereaza costuri cu reclamele.

Cum poti limita costurile astea? nu mai promovezi produsele care nu se vand si faci reclama la ce merge.

Ce faci cu produsele care nu se vand? Faci promotii cu ele, reduci pretul, etc…

Ideea e ca la un magazin mai mare tot timpul trebuie sa “te joci” cu categorii. Si, ca sa te joci cu categoriile, trebuie sa ai aceste categorii.  Cu cat mai bine segmentate, cu atat “fine tunning-ul” e mai precis si cu atat eficienta reclamelor e mai mare.

INSA , fine tunning-ul costa. Costa timpul celui care il face.

Acu, pot fi doua cazuri:

• fie cel care administreasza reclamele nu are cunostinte sa faca ceva mai bun – si face minima rezistenta, ceva suficient sa plece reclamele, dupa care o iesi ce o iesi.. atat s-a putut…

• fie cel care administreaza reclamele stie ce sa faca dar nu are chef sau nu a fost platit sa faca ceva mai bun..  caz in care… iar atat s-a putut….

Care e rezolvarea?

Tehnic, se fac mai multe cataloage de produse. Daca bugetul / costul de administrare e limitat, se fac cataloage doar cu cateva categorii – cele mai importante pentru client

Cateva criterii in functie de care se segmenteaza cataloagele:

  • Tipul produsului, preferabil sub-categorii
  • Marca produsului (producator)
  • Pretul produsului scump / ieftin

Pana acum, nu am intalnit nici un magazin care sa vanda uniform si bine toate produsele si sunt convins ca nu asa ceva exista.

Invariabil unele categorii de produse se vor vinde mai bine, altele mai putin.

Cu cat ai o segmentare mai amanuntita a produselor, cu atat o sa poti face reclame mai eficiente.

Un alt factor important e numarul de produse – pentru un magazin mic, cu 100-200 produse, se poate si o segmentare limitata.

Daca insa vorbim de un magazin cu zeci de mii de produse, atunci, daca nu ai o segmentare bine facuta, arunci multi bani pe fereastra.

Si, pe final, stiai ca la noi poti cere gratuit un audit de 15-20 minute al reclamelor tale prin Google Ads?

In esenta, se face un zoom/anydesk/teams, etc… si cineva de la noi se uita peste reclamele tale si iti spune o parere.

Gratuit, fara nici o obligatie.  Daca e de interes » https://seomark.ro/audit-live-adwords/

Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro.

Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.

Intrebari? Sugestii? Comentarii? Lasa-le mai jos ↓

Post navigation

← PreviousCum face Emag sa fie pe primele pozitii in Google
NextCum sa nu platesti aiurea reclama pe Facebook – recomandari anti fraier →

One thought on “Cum implementezi eficient Google Shopping Ads si ce gresesc 90% din advertiseri”

  1. Simona says:
    02/10/2022 at 5:09 pm

    Foarte bune articolele.

    Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published.

Ultimele articole

  • Cum a evoluat serviciul de redactare in era AI si ce urmeaza 27/06/2025
  • Google a schimbat regulile SEO in mai 2025 – ce trebuie sa stii 20/05/2025
  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads 22/04/2025
  • Toata lumea vrea Tik Tok acum. Avantajele si dezavantajele promovarii aici 16/01/2025
  • Google pentru Servicii a devenit foarte dificil si scump. De ce? Si ce poti face? 08/10/2024

Afla ce este SEO si cum poti face ca Google sa lucreze pentru tine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum iti poti creste semnificativ traficul din Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]

Vrei sa stii cum sa auditezi corect campaniile de Adwords?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa optimizezi campaniile de publicitate pe Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum care sunt principalele caracteristici ale unui site construit eficient si care vinde bine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti faci site-ul mai eficient

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei sa iti faci reclama pe Facebook dar nu stii cum?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti administrezi in mod profesionist reclamele pe Facebook

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei mai multi vizitatori pe site FARA sa platesti pentru ei sau cum sa vinzi mai mult?

›Descarca un Ghid Gratuit despre eCommerce SEO pentru Magazine Online

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum cum trebuie sa redactezi titluri excelente dar si o lista bogata de exemple si sugestii

›Descarca un Ghid Gratuit despre redactarea titlurilor excelente

oferta-seo-barbat-300x300[1]


SEOmark.ro

HOME   -   SERVICII   -   CURSURI   -   EDUCATIE   -   CONTACT   -   DESPRE NOI

Oferta noastra

SEOmark.ro ofera servicii de promovare online si cursuri de marketing online

Principalele servicii oferite sunt:
- Servicii de administrare a campaniilor de promovare prin Google Ads
- Servicii de creare site-uri web si web-design
- Servicii de optimizare a site-urilor web pentru Google si principalele motoare de cautare (Servicii de optimizare SEO)
- Servicii de administrare si promovare a campaniilor publicitare realizate prin Facebook
- Servicii de redactare a articolelor cu scopul publicarii lor in mediul online
- Servicii de optimizare a ratei de conversie pentru imbunatatirea campaniilor publicitare
- Consultanta si asistenta pe zona de marketing si promovare online

Principalele cursuri oferite sunt:
- Curs general de Marketing Online (sales funnel)
- Curs optimizare SEO - un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
- Curs jurnalism SEO - un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
- Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
- Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
- Curs de Blogging


Testimoniale clienti agentie SEOmark.ro


Achitei Andreea

Hotelurile Elexus

Dupa colaborarea cu SEOmark.ro, s-au obtinut rezultate concrete pentru site-urile hotelurilor noastre. De exemplu, site-ul hotel-carpathia.ro a ajuns în primele 5 pozitii pe cautarea “hotel Sinaia” (2023-2024-prezent), iar site-ul predeal.elexus.ro se situeaza acum in primele 3 pozitii pe cautarea “hotel Predeal” (2022-2023-2024-prezent). Mai concret, s-au creat pagini specializate pentru anumite cautari, care au fost ulterior promovate ducand la aceste pozitionari.

Achitei Andreea – Co Fondator Elexus Hotels; CA 32 mil RON 2023

TIS Farmaceutic

TIS FARMACEUTIC

SEOmark a furnizat servicii de marketing online, articole si postari pe pagina de Facebook a companiei. Rezultatele colaborarii cu SEOmark au fost foarte bune, iar raportul calitate-pret pentru serviciile oferite a fost potrivit. Am apreciat comunicarea constanta si suportul oferit oricand, inclusiv 24/24.

Dan Rebenciuc, director de vanzari la TIS Farmaceutic; CA 37 mil RON 2023

Syg Mob Design

Syg Mob Design

Syg Mob Design, companie care activeaza din 2006, produce mobilier din PAL si MDF si ofera solutii complete de amenajari si mobila pe comanda. Colaborarea cu SEOmark a inclus realizarea site-ului, curatarea lui dupa un atac si o campanie Google Ads cu costuri de 40-60 ron per client. Rezultatele au fost pozitive si, per total, am avut o experienta pozitiva cu Radu si colegii de la SEOmark.

Iulian Boboc, responsabil atelier Syg Mob Design ; CA 550K RON 2023

Estet.ro

Estet.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Estet.ro, magazin de bijuterii vintage si handmade, a inceput cu o lista de 7-8 cuvinte cheie relevante pentru atragerea publicului. S-au optimizat categoriile si denumirile produselor pentru cautari specifice, procesul fiind finalizat in 3-4 luni. In 3-5 luni, site-ul a ajuns pe prima pagina din Google pentru termeni precum: „bijuterii handmade argint” si „bijuterii vintage”.

Iordache Adriana, administrator

Funevents.ro

Funevents.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Funevents.ro – firma de animatori petreceri copii, a inceput cu imbunatatirea functionarii site-ului prin adaugarea de pagini dedicate cautarilor si completarea informatiilor existente. Au fost adaugate si link-uri externe, treptat, iar dupa 3-6 luni, traficul organic a crescut, eliminand necesitatea campaniilor Google Ads si generand suficiente cereri pentru echipa.

Borcanea Mihai, fondator;

curs jurnalism a1.ro

Curs Jurnalism a1.ro

Cursul de Jurnalism oferit de Ramona Ulici a fost o oportunitate valoroasa pentru echipa de redactori a1.ro. Am invatat reguli de redactare si tehnici pentru articole SEO. Temele au inclus redactarea articolelor, strategii de formatare si utilizarea cuvintelor cheie. La final, workshop-ul a consolidat cunostintele prin exercitii practice si discutii despre optimizarea imaginilor si sursele de informare.

redactia a1.ro


SEOmark.ro la GoTech World

Pe 12-13 noiembrie 2024, am participat la GoTech World Romexpo, un eveniment dedicat noutatilor din tehnologie. Am avut ocazia sa impartasim expertiza noastra si sa discutam despre solutii personalizate pentru fiecare business.

Pe parcursul a doua zile, am creat conexiuni, si am deschis usa unor viitoare colaborari. A fost o placere sa ne revedem cu vechi colaboratori, dar si sa cunoastem noi parteneri din industrie. Detalii suplimentare in sectiunea "Despre Noi".
SEOmark.ro – Agentie Marketing Online a participat la GoTech World

Vrei sa afli gratis cat de bine optimizat este site-ul tau?
Te putem ajuta!

Comanda un Audit SEO Gratuit

OFERTA NOASTRA

SEOmark.ro – Agentie Marketing Online Bucuresti

Principalele servicii oferite sunt:
– Administrarea campaniilor de promovare prin Google Ads
– Creare Site-uri Web si Web-Design
– Servicii SEO in Bucuresti si Online in Romania
– Administrare campanii de Facebook Ads
– Redactare articole si texte
– Optimizarea ratei de conversie
– Consultanta de marketing online

Principalele cursuri oferite sunt:
– Curs general de Marketing Online (sales funnel)
– Curs optimizare SEO – un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
– Curs jurnalism SEO – un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
– Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
– Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
– Curs de Blogging

Datele Firmei

S.C. Advert Boutique S.R.L | C.I.F. 28901466 | Nr. inregistrare: J40/8918/2011 | Adresa: Ale. Cimpul cu Flori, Nr. 4, Bl. D26, Ap. 2, Sector 6, Bucuresti

Google my Business | Google Maps

Google Maps - Suntem Aici

Copyright © Agentia Marketing Online SEOmark.ro · 2015.

Termeni si Conditii pentru utilizarea site-ului Seomark.ro