Participarea ca speaker la o conferinta sau un eveniment poate fi o promovare foarte puternica pentru tine si afacerea ta.
Sau poate sa nu fie. Depinde de cum abordezi evenimentul.
Si NU ma refer la talentul de a vorbi in public. Nu trebuie sa fi un speaker genial ca sa profiti de un eveniment live.
Simplul fapt ca participi la un eveniment NU te va umple de clienti. Chiar daca ai o prestatie buna si un discurs bun, NU e suficient, DACA nu ai o strategie completa de promovare.
Daca insa ai o astfel de strategie, atunci participarea la un eveniment poate fi o modalitate FOARTE eficienta de promovare.
Insa, nu trebuie sa fii un campion in public speaking ca sa profiti binisor in urma unui eveniment. Ce ITI trebuie insa, e o strategie completa de abordare a unui eveniment.
In continuare am sa spun exact ce inseamna o strategie completa de promovare!
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
Ce e aia o “strategie completa de promovare” pentru un eveniment live?
In mare, logica e foarte simpla si presupune 4 lucruri:
• In sala trebuie sa ai oameni interesati potential de afacerea ta. Daca vinzi excavatoare si in sala nu ai directori de firme de constructie, orice ai face nu o sa vinzi nimic.
• Trebuie sa ai o prezentare la obiect si cel putin decenta ca prestatie. E logic nu?
• Trebuie sa strangi date de contact ale persoanelor din sala. Sau cel putin a persoanelor interesate de produsul tau. Crezi cumva ca doar pentru ca ai vorbit bine, lumea e dispusa sa arunce imediat cu bani in tine si produsele tale?
• Trebuie sa revii la persoanele interesate, sa vezi ce vor, de ce au nevoie si doar dupa aia poate vei incheia afacerea, daca ai si ce sa le oferi…
Altfel spus iti trebuie: PRE-PROMOVARE, DISCURS BUN, COLECTARE DE LEAD-URI si POST-PROMOVARE.
Hai sa le luam pe rand:
1. PRE-PROMOVAREA – asigura-te ca in sala sunt si oameni interesati de produsele tale
Poate e o noutate pentru tine, dar, nu toti oamenii sunt interesati de tine si de produsele tale. As zice chiar ca sansa e mare ca majoritatea oamenilor sa nu aiba nici cea mai vaga idee cine esti si ce vrei.
Daca in sala ai doar din astia (care nu stiu nimic de tine adica) atunci in mare evenimentul nu va fi profitabil. Poate doar daca esti vre-un maestru hipnotizator/vrajitor si reusesti sa ii faci sa cumpere fara sa vrea…
Insa, daca magia nu e punctul tau forte, atunci va trebui sa te asiguri ca in sala ai oameni potential interesati de produsul tau.
Asta pentru ca NU POTI FORTA PE CINEVA SA CUMPERE CEVA CE NU VREA.
Tot ce poti face, e sa gasesti oameni interesati cat de cat de ce vrei sa vinzi si sa te asiguri ca vin in numar cat mai mare in sala.
Deci: gandeste-te BINE ce vrei sa vinzi. Eventual e bine sa iti alegi o tema care sa fie valabila pe termen mai lung. Asta pentru ca va trebui sa te folosesti mai mult timp de discursul tau si sa incerci sa profiti la maxim.
Deci, gandeste-te ce vrei sa vinzi pe termen mai lung, cum vrei sa te pozitionezi si fa-ti o prezentare pe tema asta.
Dupa care promoveaza cat poti prezenta ta la eveniment si tema pe care o vei aborda.
Spune cu ce ii va ajuta pe oameni ce vrei sa le prezinti.
Ofera-le motive concrete si practice pentru care sa vina sa te vada. Nu de alta, dar, timpul e destul de scump in ziua de azi. De ce ar veni cineva sa te vada pe tine cand la serviciu are mult de munca, acasa il asteapta poate copii, are probleme si drumuri de facut, e obosit, si poate mai vrea si el sa se relaxeze sau ceva…
Ofera un motiv palpabil pentru care oamenii sa sacrifice timpul lor pentru a veni sa te vada pe tine.
Si promoveaza cat de mult poti evenimentul. Preferabil cel putin o luna – mail, reclama, postari pe grupuri, mail si in esenta toate canalele de promovare pe care le ai. Am spus si pe e-mail?
In esenta, cu cat promovezi mai mult si cu cat ai o tema mai interesanta, cu atat mai multi oameni vor veni sa te vada. Si cu cat mai multi oameni vor veni sa vada prezentarea ta, cu atat sansa sa vinzi in final ceva va fi mai mare.
2. Prezentarea si discursul in sine
Aici e foarte mult de spus si in esenta e un topic separat. Plus, nu ma consider nici pe departe atat de bun incat sa ofer lectii pe acest domeniu. Daca insa va intereseaza subiectul va pot recomanda un filmulet foarte simplu si bine structurat pe tema asta.
Din pacate, nu exista subtitrare in limba romana si cam trebuie sa stiti engleza. Prezentarea e insa elocventa si bine structurata pentru cine are rabdare… https://www.youtube.com/watch?v=_z3pe_OSZrQ
3. Colectarea de lead-uri la fata locului
Este imposibil ca intr-o prezentare, oricat de buna ar fi ea, sa poti acoperi TOATE aspectele acelui domeniu.
100% vor fi oameni care vor ramane cu intrebari, 100% vor fi persoane care nu au inteles foarte clar cum informatia se poate aplica practic pentru ei si tot asa mai departe.
Daca nu revii la aceste persoane, daca nu le clarifici aspectele neintelese, efortul tau nu e finalizat.
Insa, cum sa revii daca nu ai datele de contact ale persoanelor respective?
Evident, iti trebuie sa faci rost de datele respective. Asta inseamna sa:
• Strangi carti de vizita
• Sa oferi la fata locului promotii, preferabil cu inregistrare gratuita
• Sa ai concursuri/tombole cu inregistrare
Si alte modalitati similare.
Esenta este insa: TREBUIE sa ramai cu niste date de contact ale persoanelor de acolo.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
4. Si ultima etapa e post-promovarea
Etapa asta are doua directii diferite.
Post-promovare personalizata si post-promovare in masa.
Adica: sa contactezi persoanele care au fost acolo si sa vezi cum le poti ajuta. Asta nu se poate face decat personal. De aia se cheama post-promovare personalizata…
Iei telefonul, email-ul.. si ii contactezi pe cei de la conferinta. Si vezi ce problema/intrebare are fiecare si cum ii poti ajuta. Daca ii poti ajuta. Nu ii vei putea ajuta pe toti. Nu tot vor vrea sa fie ajutati. Dar unii vor fi.
Aditional, mai e si post-promovarea in masa.
Ai fost la o conferinta/eveniment unde preferabil ai avut o prezentare ok. Nu o tine secreta.
Spuneam ca cel mai bine e daca faci o prezentare valabila pe termen mai lung. Daca ai facut-o asa, atunci vei avea mai mult timp materiale, preferabil video, pe care le poti promova.
Poti pune in pagina de produs prezentarea respectiva. In mare, un video prezinta mai atractiv mesajul tau decat 1-2-3 pagini de text. Video iti ofera acces si la cateva canale exclusive, unde nu exista text – Youtube de ex.
Plus ca daca ai facut o prezentare in care oferi informatie UTILA, atunci ea va fi apreciata si in sala, si dupa. Ceea ce va da un mare plus pentru tine si afacerea ta. In timp post-promovarea iti va oferi un plus de credibilitate si fata de cei care nu au fost in sala si pe termen lung iti va mai aduce cativa clienti.
In mare, asta e logica si strategia prin care poti obtine clienti reali prin participarea la evenimente live.
Exista insa si un motiv practic al acestui articol.
In data de 13 noiembrie 2019 voi participa la un astfel de eveniment – Conferinta “Targetare si campanii eficiente”
Prezentarea are ca tema: Promovarea PROFITABILA in cadrul evenimentelor si post eveniment.
Cu accent pe “profitabila”
Intrebari? Nelamuriri? Comentarii?
Te rog… Cum scrie mai jos: “Leave a Reply”
Foarte util articolul. Mulțumesc.