
E cineva care nu vrea un site performant?
Un site care sa vanda eficient si sa atraga clienti ?
Realizarea unui site eficient e o stiinta in sine si nu exista cu adevarat o singura cheie a succesului, insa, daca mi se cere sa nominalizez cel mai important criteriu am sa spun: Structura
Ce este o Structura Eficienta a unui site?
Gandeste-te un pic din punctul de vedere al clientului tau. Ce inseamna pentru el un site eficient? Pentru el, un site eficient e un site care ii ofera exact informatia pe care o cauta.
Deci, un site eficient e un site care ofera fiecarui client informatia pe care o cauta. Bineinteles ca nu poti oferi oricui exact ce cauta dar, poti face altceva. Un site eficient si practic este un site care ofera raspunsuri cat mai exacte la principalele nevoi pe care le au clientii tai.
Cu alte cuvinte, o Structura Eficienta a site-ului este o structura gandita sa raspunda la cele mai importante cautari pe care le fac clientii tai.
Evident, pentru asta trebuie sa stii care sunt principalele nevoi ale clientilor tai, ce cauta si ce isi doresc cu adevarat. Si daca vrei sa fii cu adevarat eficient, trebuie sa stii si cam in ce procente se cauta lucrurile respective.
De exemplu, 12% din potentialii clienti cauta informatii despre produsul meu. 9% cauta informatii despre politica de returnare. 7% cauta informatii despre garantie. 6% cauta informatii despre specificatii tehnice … si tot asa. Sunt convins ca ai inteles ideea.
Toate aceste informatii sunt oferite Gratuit. Toate aceste informatii sunt cautari in Google si sunt accesibile gratuit oricui.
Tot ce trebuie sa faci pentru a accesa principalele cautari este sa ai un cont de Google Adwords si sa accesezi utilitarul gratuit Keyword Planner.
Simplu? Nu chiar, mai e ceva. Ca in majoritatea cazurilor, “problemele” incep atunci cand intrii in detalii. Majoritatea cautarilor principale pot fi interpretate in mai multe feluri.
De exemplu, in cazul meu (pentru site-ul SEOmark.ro) o cautare foarte importanta e “Optimizare SEO”. In acest moment sunt peste 2900 de cautari lunare pentru aceasta expresie. Dar, ce vor mai exact cei care cauta in Google “optimizare seo“?
- Vor cumva sa caute ce presupune procesul de optimizare al unui site ?
- Vor cumva sa caute cat costa un pachet de servicii de optimizare SEO ?
- Cauta cumva o firma care sa ofere aceste servicii ?
- Poate vor de fapt sa invete ce presupune o optimizare si sa faca singuri ?
- Toate de mai sus ? sau alte variante ?
Cum poti sa faci o pagina eficienta pentru o astfel de cautare? Si sa stiti ca fiecare nisa are multe cautari de acest fel – generice, cu multiple variante care pot fi interpretate in mai multe feluri.
Din fericire, tot in Google gasim raspunsul. El se cheama cautari extinse, sau long-tail. Adica niste cautari mai specifice care contin si expresia principala. De exemplu: “tutorial optimizare seo” – o astfel de cautare arata clar ca persoana respectiva doreste sa invete despre acest proces si are nevoie de informatii si educatie, nu de servicii.
La inceput a fost … studiul cuvintelor cheie !
Practic, daca vrei sa ai o structura Eficienta a site-ului trebuie sa:
- Vezi care sunt principalele cautari ale clientilor tai.
- Sa vezi care sunt sub-sectiunile principalelor cautari.
- Sa realizezi pagini Dedicate pentru principalele cautari SI care sa cuprinda raspunsuri la toate cautarile secundare.
Adica sa incerci sa raspunzi eficient catre principalele cautari ale clientilor tai.
Sa realizezi astfel de pagini implica o munca destul de mare. Iti trebuie intai un studiu extins al cuvintelor cheie (oferit in pachetul nostru complet de servicii SEO) dupa care sa strangi la un loc toata informatia, dupa care sa o aranjezi eficient in pagina dupa care sa o promovezi cat mai mult pentru a atrage cat mai mult trafic.
Acum, ca presupunem ca te-ai muncit sa faci o astfel de pagina, ce faci cu ea? O ascunzi undeva prin site sau o pui cat mai vizibil in meniu si pe prima pagina?
Asta inseamna sa ai o structura eficienta a site-ului tau. Si gandeste-te ca fiecare business are zeci de cautari importante pe care trebuie sa le abordeze.
Si cu toate acestea, peste 80% din persoanele cu care vorbesc si care sunt interesate de SEO nici nu vor sa auda de un studiu al cuvintelor cheie…
Asa ca m-am hotarat sa popularizez cat mai mult posibil acest subiect. Asta pentru ca sunt convins ca de aici trebuie plecat in realizarea unui site si ca de aici pleaca tot procesul de SEO si marketing online.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Intrebari? Nelamuriri?
Si evident, daca aveti intrebari, nelamuriri sau comentarii nu ezitati sa le publicati in subsolul acestei pagini sau sa mi le trimiteti direct folosind datele noastre de contact. Si daca e ceva care nu v-a placut – la fel – nu tineti doar pentru voi. Vreau si eu sa stiu.
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Îmi place mult cum scrii. Abordarea e foarte logica și în același timp practica și ușor de inteles. Felicitari si mulțumesc!