Facebook inca este cea mai ieftina modalitate de a atrage clienti!
In prezent Facebook este (inca) unul dintre cele mai eficiente canale de promovare online si oricine ignora sau nu foloseste publicitatea pe Facebook pierde sansa de a atrage foarte ieftin clienti.
Cu toate ca este un canal foarte recent, utilizat de doar 3-4 ani, modalitatea in care trebuie sa folosim Facebook-ul s-a schimbat major in ultimii ani. In continuare am sa va prezint principalele aspecte legate de promovarea pe Facebook, ce este bine sa stiti, ce functiona si ce nu mai functioneaza.
Numarul Fanilor NU mai conteaza
Uite ca am spus-o si o repet: numarul fanilor nu mai conteaza decat eventual ca sa imi laud firma. Dar si laudatul asta merge doar catre cei care care nu stiu inca acest aspect. Dar, de ce nu mai conteaza numarul fanilor? In ultimii ani, Facebook a implementat un algoritm, numit EdgeRank, care arata postarile tale doar unui numar redus din fanii tai. Practic, pui ceva pe wall si doar o MICA parte din ei va mai vedea postarea ta. Cat de mica? Depinde de cat de interesanta e acea postare si cat de mult vor interactiona cu ea acei putini care o vor vedea. Daca interactiunea va fi mica, atunci probabil ca doar 1-3% din fanii tai vor mai vedea postarea. Daca interactiunea e mare, atunci poate vei ajunge la 10-15%. Conform ultimelor studii din SUA media numarului de fani care chiar iti vad postarile a ajuns undeva in jur de 6%.
Practic fie ca ai fani, fie ca nu, tot trebuie sa platesti sa le arati ceva.
O consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer in care analizam campania ta de Facebook si iti oferim o parere.
› Ai campanii de promovare active pe Facebook??
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu ai vanzarile pe care le asteptai?
› Vrei o opinie din partea unei firme specializate?
» Te putem ajuta! Solicita un audit gratuit al campaniei tale de Facebook. Programeaza-te la o discutie Gratuita cu un specialist!
• Vrei sa vinzi rapid catre publicul larg?
• Vrei ca multi oameni sa afle de tine?
• Daca da – ai ajuns unde trebuie!
Suntem o Agentie de marketing specializata in implementarea campaniilor de promovare prin Facebook Ads si Instagram Ads.
Continutul este esential
Atunci cand platesti sa promovezi ceva (indiferent daca ai fani sau nu) impactul continutului este esential. Facebook si algoritmul sau (EdgeRank) premiaza continutul cu care utilizatorii interactioneaza. Daca ai o postare neinteresanta, vei plati mult mai mult promovarea ei si impactul general va fi mai mic. Daca insa ai o postare care genereaza interes – comentarii, share-uri, like-uri, etc… – atunci costul promovarii acelui continut va fi mai mic iar impactul va fi mai mare.
Testeaza, testeaza si iar testeaza
Nu te astepta sa reusesti din prima. Fiecare business are particularitatile sale si fiecare afacere e diferita. Pentru a fi eficient pe Facebook iti trebuie o perioada mai lunga de timp in care sa postezi lucruri diferite si sa le promovezi pe toate cu un buget mai redus (buget de test). Dupa un timp iti vei da seama ce merge si ce nu si vei stii cum sa iti promovezi eficient afacerea.
Strange datele persoanelor interesate de afacerea ta
Facebook este foarte eficient in a incadra utilizatorii in anumite categorii. Practic, trebuie sa iti definesti foarte bine un tipar al clientului tau, dupa care sa incerci sa promovezi ceva catre acea audienta cu scopul de a strange date de contact.
De exemplu: sunt un magazin de carti, si stiu ca marea majoritate a clientilor mei sunt in general femei, cu varsta intre 20 si 40 de ani, cu educatie superioara, interesate de lectura. Pot defini in Facebook o asemenea categorie si pot oferi Gratuit, pe baza unei adrese de email si a unui numar de telefon o carte gratuita interesanta pentru audienta mea. Voi strange multe date de contact de la potentiali clienti, urmand ca ulterior, pe baza unei campanii de email marketing sa incerc sa atrag acele persoane si in final sa le convertesc in clienti.
Retineti: cea mai eficienta modalitate in care putem utiliza Facebook este sa ne promovam catre persoane foarte similare cu profilul ideal al clientului nostru. Nu presupuneti ca acele persoane sunt imediat interesate sa si cumpere. Pentru a vinde in general trebuie mai multe interactiuni cu acel client.
Tool-uri si unelte pentru Facebook
Ai un buget foarte mare si vrei sa iti maximizezi impactul pe Facebook? Ai putea sa iei in calcul si utilizarea unor unelte speciale pentru Facebook. Un aspect foarte important pe care Facebook nu ti-l arata gratuit este ce se intampla cu postarile tale dupa ce “parasesc” pagina ta. Cine interactioneaza cu continutul tau, cine ti-l distribuie, pe cine mai distribuie cei mai buni fani ai tai si cum performeaza continut similar cu al tau. Raspunsul la aceste intrebari ti-l ofera o serie de unelte dezvoltate de terte entitati. Daca ai un buget mare, atunci aceste unelte te pot ajuta sa il distribui eficient.
Urmareste emisiunea pe Youtube si afla mai multe
Toate acestea si multe altele in emisiunea de vineri, in care Radu Ciofu il are ca invitat pe Andrei Dragu, client service director.