
Vrei sa vinzi mai mult?
Atunci este esential ca paginile care promoveaza produsele/serviciile tale sa fie bine optimizate.
Procesul de optimizare al unei pagini poate dura mult timp si poate consuma resurse considerabile. Dar, indiferent cat de sofisticata sau simpla vrei sa fie pagina, ea trebuie sa respecte cateva reguli de baza pentru a avea succes.
In acest articol imi propun sa va prezint elementele de baza ale optimizarii unei pagini si ce cred eu ca este obligatoriu sa nu lipseasca, daca vrei sa ai succes cu o campanie.
1. Asigura-te ca utilizatorul este convins ca a ajuns exact unde trebuie
Altfel spus, mesajul din reclama si cel din prima parte a primului ecran trebuie sa fie acelasi
O problema mare in online este lipsa de rabdare a utilizatorilor. De multe ori, daca primele lucruri pe care le vad oamenii cand intra pe o pagina/site nu sunt exact lucrurile pe care ei se asteptau sa le gaseasca, atunci pur si simplu vor pleca din acea pagina fara sa investigheze mai in amanunt daca era sau nu destinatia potrivita.
Atunci cand iti faci reclama, indiferent daca e platita sau nu, aduci oamenii in pagina ta cu un mesaj, oricare ar fi el. PRIMUL lucru pe care il ai de facut este sa te asiguri ca primul mesaj pe care il vad vizitatorii in pagina ta, este foarte strans corelat cu mesajul anterior vazut.
Practic, trebuie sa te asiguri ca utilizatorul e convins ca a ajuns la destinatia potrivita.
IMPORTANT: verifica si cum se vede pagina ta pe mobil. De cele mai multe ori, pe mobil o pagina arata altfel decat pe desktop. E posibil astfel ca primul ecran sa nu contina mesajul specific paginii tale, caz in care vrei sa remediezi situatia.
Deci, cand vine vorba de optimizarea unei pagini de produs, primul lucru pe care trebuie sa il faci e sa il asiguri pe vizitator ca a ajuns unde trebuie.
› Ai reclame Google Ads (Adwords)?
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu aduc suficienti clienti?
› Vrei o opinie din partea unei firme de specialitate?
Aplica pentru Audit Gratuit Google Ads›
Suntem o agentie de promovare online specializata in implementarea si optimizarea reclamei prin Google Ads.
Oferim pachete complete de promovare prin Google Ads dar si servicii punctuale.
Tu vii cu produsul si oferta, noi iti concepem mesajul, facem setarile in Google si iti promovam eficient afacerea. Aditional, putem oferi si servicii conexe, cum ar fi: optimizarea paginilor de produs, optimizarea conversiilor, implementare funnel de marketing, etc…
2. Prezinta-i CLAR vizitatorului beneficiile produsului tau
DE CE sa cumpar produsul asta? Ce beneficii am?
Al doilea lucru pe care un utilizator ar trebui sa il vada in pagina ta sunt beneficiile produsului/serviciului tau.
Gandeste-te exact de ce ar vrea cineva sa cumpere produsul tau. Asigura-ti vizitatorul ca daca va cumpara acel produs, isi va satisface nevoia. Aditional, ofera-i si alte beneficii pe care produsul tau le are si care te diferentiaza de concurenta.
IMPORTANT: de cele mai multe ori, pretul NU e un beneficiu.
– Cumpara produsul ABC!
– La ce imi foloseste?
– La nimic, dar e ieftin.
Are logica?
In plus, NU vrei sa vinzi ieftin. Cu cat vinzi mai ieftin, cu atat profitul tau e mai mic. Si in plus, daca singurul lucru cu care poti sa te lauzi e pretul mic la produsul tau, atunci, ca marketer ai o problema.
Personal, nu consider ca reducerile sau discount-urile sunt un beneficiu si nu cred ca ele trebuie afisate in pagina de produs. O exceptie notabila e atunci cand precizezi ca exista reduceri pentru cei care cumpara mai mult.
Deci, gandeste-te ce vor clientii tai si prezinta clar beneficiile in pagina de produs. Asigura-te totusi ca textul tau e credibil si nu faci exces de lauda.
3. Creste-ti in mod CREDIBIL autoritatea ta.
De ce sa cumpar de la tine?
Al treilea lucru important pe care trebuie sa il transmiti unui vizitator este ce te califica pe tine ca si vanzator al acelui produs/serviciu.
Ai experienta de durata in domeniul tau? Ai avut clienti multumiti? (testimoniale) Ai avut foarte multi clienti? Oferi garantie sau suport? Exista alte firme/autoritati care te recomanda? Ai diplome sau autorizatii?
In esenta orice informatie prezentata CREDIBIL care te recomanda ca fiind o persoana de incredere.
Am accentuat cuvantul credibil pentru ca exista un fenomen foarte des intalnit: Afirmatii auto-laudative nesustinute.
“Suntem una din cele mai bune companii din piata” sau “Oferim cele mai bune servicii” sau “Cu noi intotdeauna vei fi multumit“
Toate afirmatiile de mai sus sunt reale pentru ca? E cineva care ceritifica cat de cat ?
Nu spun ca e rau sa te lauzi – e ok DACA o faci cum trebuie.
RECOMANDARI
In capitolul de autoritate, foloseste afirmatii reale si verificabile (nu ca verifica cienva, dar, oricum).
De exemplu:
- Avem peste 10 ani de experienta
- Am finalizat peste 100 de proiecte din domeniul….
- Avem peste 1000 de clienti
- Avem autorizatie de la X si Y…
- Toti angajatii nostri sunt ceriticati cu diploma…
- Avem peste 10 000 de persoane pe facebook care…
Sunt convins ca ati inteles. Trebuie ceva real si verificabil.
O consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer in care analizam campania ta de Facebook si iti oferim o parere.
› Ai campanii de promovare active pe Facebook??
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu ai vanzarile pe care le asteptai?
› Vrei o opinie din partea unei firme specializate?
» Te putem ajuta! Solicita un audit gratuit al campaniei tale de Facebook. Programeaza-te la o discutie Gratuita cu un specialist!
• Vrei sa vinzi rapid catre publicul larg?
• Vrei ca multi oameni sa afle de tine?
• Daca da – ai ajuns unde trebuie!
Suntem o Agentie de marketing specializata in implementarea campaniilor de promovare prin Facebook Ads si Instagram Ads.
4. Specificatiile produsului/serviciului
Spune-i vizitatorului cat poti de clar exact ce cumpara
Prin specificatii inteleg toate informatiile mai tehnice care tin de produs sau de serviciu. Specificatii tehnice pot fi:
• Detalii tehnice (la electrocasnice de ex.)
• Cuprinsul unui curs
• Termenul de valabilitate sau garantia
• Serviciile din componenta unui pachet mai mare de servicii
• orice alte detalii tehnice…
Atentie, nu confundati specificatiile tehnice cu beneficiile de la punctul 2. Faptul ca un televizor are 120 inch, este un detaliu tehnic nu un beneficiu. Un beneficiu este ca detaliile se vad mai bine.
Daca un telefon are 4G nu e un beneficiu, e o specificatie – beneficiul este ca poti vedea mai usor filme sau poti descarca mult mai rapid programe.
5. Obtine testimoniale CREDIBILE pentru produsele tale
“am cumparat produsul si sunt foarte multumita de el – Maria, Bucuresti“
Se poate mai generic de atat?
Este credibil?
Hilar poate…
Review-urile si testimonialele sunt o parte foarte importanta a procesului de vanzare – DACA – sunt facute cum trebuie.
Daca nu ai decat “Maria din Bucuresti” atunci in cel mai bun caz nu te ajuta de loc, in cel mai rau caz, iti scade rata de conversie DACA vinzi produse pentru care ceri mult si pe care le promovezi catre audiente pretentioase.
Cum sa faci credibile testimonialele?
E foarte, foarte usor – daca sunt chiar reale.
Cere-i pe cat posibil fiecarui client multumit sa iti acorde testimoniale. Fara rusine si la cat mai multi. Unii vor fi de acord, altii nu. Asta e. Concentreaza-te pe cei care VOR.
De la cei care vor este important sa obtii:
- O poza reala – sa se vada ca e reala, nu ca pozele de studio perfecte de pe shutterstock
- link spre pagina de facebook sau linkedin a persoanei respective
- link spre site
- raspunsuri la un set minim de intrebari
- un comentariu liber scris de el
- un rezumat a ce s-a facut
Sigur, dureaza un pic mai mult si chiar iti trebuie persoane reale care sa iti acorde increderea. Dar, EXACT de asta chiar functioneaza.
6. Si nu in ultimul rand: pretul + formular de inregistrare
La formulare – cu cat e mai simplu, cu atat e mai eficient
Aici, nu sunt prea multe de spus. Formularul trebuie sa fie cat mai simplu posibil. Din punctul meu de vedere, nume, email si telefon e tot ce trebuie. Restul trebuie sa faca cei de la vanzare. Au fost facute mai multe studii si toate au aratat ca gradul de completare al unui formular e clar invers proportional cu complexitatea lui.
Nu are rost sa ceri cuiva adresa, oras, site, sau mai stiu eu ce alte chestii, atunci cand oricum il vei suna ca sa confirmi comanda. Mai ales in cazul inregistrarilor de pe mobil, unde tastatura nu este foarte usor de folosit.
Deci, un formular cat mai aerisit, cat mai clar si cat mai simplu.
BONUS – Vezi webinarul de mai jos pe aceeasi tema
Concluzii de final
In mare, cam astea ar fi cele 6 elemente care trebuie sa se regaseasca in orice pagina de inregistrare (Landing Page). Evident, sunt multe care mai pot fi spuse, plus ca odata stabilite elementele de baza, greul abia acum incepe.
Cea mai mare parte din timpul unei optimizari este sa vezi ce mesaj specific pentru fiecare din cele 6 puncte de mai sus rezoneaza mai bine cu audienta ta.
DAR, daca ai grija ca fiecare pagina a ta sa aiba cele 6 elemente, atunci poti fi convins ca ea va functiona in cel mai rau caz ok si ca respecti un standard minim de calitate si logica in promovarea online.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
Ai intrebari sau sugestii? Scrie, comenteaza, si iti vom raspunde.
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Mi se pare o prostie sa zici la inceput ca utilizatoru e pe pagian pe care e. E ca si cum toti vizitatorii sunt batuti in cap. Plus ca pretu e cel mai important lucru la un produs. E ieftin il cumperi, e scump, nu.
Pretul este important, sigur, DAR, daca un om e convins ca ce oferi este foarte bun calitativ si este exact ce ii trebuie, atunci 100% va fi dispus sa plateasca in plus pentru a cumpara acel produs de la tine.
In nici un caz pretul scazut nu e ideea nici unei promotii. Cred ca suntem cam satui de pret mic si termen de valabilitate o ora…dupa care ti se strica. Ideea nu e sa vinzi ieftin, asta o faci oricum, cand faci marketing si promovare faci pentru ceva de calitate, Lucrurile ieftine se gasesc la bazar .