close

SEOmark.ro

  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO
      • Servici promovare SEO
      • Consultanta SEO
      • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Copywriting Profesional AI
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Ultimele Articole

  • Cum a evoluat serviciul de redactare in era AI si ce urmeaza
  • Google a schimbat regulile SEO in mai 2025 – ce trebuie sa stii
  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads
  • Agentia Marketing Online - SEOmark.ro - 0775.304.971 - "Facem mai mult"

Logo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri OptimizateLogo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri Optimizate
  • Menu
  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO
      • Servici promovare SEO
      • Consultanta SEO
      • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Copywriting Profesional AI
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Cum setezi corect o AUDIENTA de FACEBOOK pentru a vinde mai mult

By Radu Ciofu,

05/02/2021

+ cateva recomandari dupa ani de urmarit campanii in social media

Daca vrei sa ai o campanie profitabila , trebuie sa corelezi BINE 3 aspecte:

1-Audienta,  2-Mesaj,  3-Destinatie

Daca oricare din cele 3 elemente nu sunt bine corelate/setate, intreaga campanie va avea de suferit.

In articol mi-am propus sa va prezint principalele reguli pe care le urmez cand setez/verific o campanie pe Facebook / Instagram ca sa ma asigur ca audienta este bine setata.

audienta facebook social media

Setarea corecta a audientei unei campanii de Facebook / Instagram

1 – Exista criterii CLARE in functie de care poti defini audienta?

Eu, personal, impart audientele de pe Facebook in 2 categorii:

  • Audiente pentru care exista criterii clare si definite in platforma
  • Audiente pentru care NU exista criterii clare definite in platforma

Va dau cateva exemple pentru a intelege mai usor:

 

Audienta pentru care exista criterii clare:

  • mame cu copii mici     ( femei, 25-45 ani, cu copii pana in 4-5-6 ani )
  • detinatori au unui model de telefon cunoscut de Facebook   (poti seta ca reclamele sa mearga doar pe un anumit model de iPhone – daca vrei)
  • interesul audientei este clar definit de Facebook.   (de exemplu, interes Photography… desi nu stiu daca photograpy mai e un criteriu atat de clar.. au fost multe glume cum ca toata lumea e photography)

Este MUUULT mai simplu daca poti identifica anumite criterii clare.

 

Exista insa situatii in care NU poti identifica clar niste criterii pentru definirea audientei

Exemple de audiente fara criterii clare

  • oameni interesati de zugravit  —  zugravitul nu e un hobby – cauti un meserias cand ai nevoie, dupa care nu te mai intereseaza
  • oameni interesati sa cumpere un televizor —  oricine teoretic ar putea fi interesat
  • oameni interesati sa isi realizeze un site –  nu exista o categorie de oameni clar definibila care au nevoie si cumpara des site-uri

 

Indiferent insa daca e primul sau al 2-lea caz, in general, in peste 90% din cazuri nu vrei sa mergi cu o singura audienta.

De ce?

  • Vresi sa vezi daca rezultatele obtinute sunt bune sau slabe.  Pentru asta ai nevoie sa testezi si alte audiente.
  • Daca ai un buget mai mare, iar audienta respectiva nu e foarte mare, dupa ceva timp, majoritatea oamenilor din acea audienta vor fi vazut reclama ta, iar eficeinta campaniei va fi din ce in ce mai mica.
  • Oricand este posibil ca unul sau mai multi concurenti sa targeteze aceeasi audienta – caz in care costurile de promovare vor fi creste mult.
    • As zice ca punctul 3 este cel mai des intalnit MAI ALES daca audienta este evidenta/usor de targetat.

Nu stii exact care este profilul clientului tau? Ai nevoie de ajutor sa il identifici?
Cu asta ne ocupam  – cere o ajutor – suntem agentie de Facebook Ads»

2 -Gasirea unor audiente pe criterii mai putin evidente

In general, in marea majoritate a cazurilor ajungi sa ai nevoie si de cateva audiente pe criterii mai putin evidente.

Fie ca nu gasesti criterii evidente, fie ca vrei sa faci niste teste, sau audiente alternative… in marea majoritate a cazurilor vei avea nevoie si de ele.

Cum le obtii?

De departe cea mai usoara modalitate, si cu care nu poti gresi prea mult, sunt audientele Lookalike.

Ce e o audienta lookalike?

E o functie a facebook-ului care iti construieste audiente plecand de la un grup mai mic de oameni pe care il setezi.

Concret, de ex: poti defini o audineta compusa din :

– oamenii care ti-au vizitat site-ul
– oameni care ti-au dat like sau au lasat comentarii pe pagina ta de facebook.

Dupa care, ii spui facebook-ului ceva de genul:  “uite aici niste oameni – gaseste-mi altii foarte similari cu ei”

 

Noi folosim audientele Lookalike si cam ca un fel de sistem de referinta. In sensul ca de cele mai multe ori sunt audiente bune. Poti gasi si criterii manuale care sa mearga mai bine  – dar nu e foarte usor si nu merge in orice domeniu de activitate.

Audientele Lookalike sunt ca un fel de baza buna de plecare.  Iti faci treaba cu ele – si e un mare plus daca poti gasi ceva care sa mearga mai bine.

Daca vrei sa vezi in detaliu cum se seteaza o audienta LookAlike, vezi mai jos un webinar

Solicita un Audit Facebook Ads – Gratuit – Live

O consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer in care analizam campania ta de Facebook si iti oferim o parere.

› Ai campanii de promovare active pe Facebook??

› Nu esti multumit de eficienta lor?

› Nu ai vanzarile pe care le asteptai?

› Vrei o opinie din partea unei firme specializate?

» Te putem ajuta! Solicita un audit gratuit al campaniei tale de Facebook. Programeaza-te la o discutie Gratuita cu un specialist!

Cere un Audit Gratuit al reclamelor tale pe Facebook»

Ai nevoie de Publicitate pe Facebook ?

• Vrei sa vinzi rapid catre publicul larg?
• Vrei ca multi oameni sa afle de tine?
• Daca da – ai ajuns unde trebuie!

Suntem o Agentie de marketing specializata in implementarea campaniilor de promovare prin Facebook Ads si Instagram Ads.

Cere o oferta de Servicii de Facebook ads »

3 – Implementeaza audientele – maxim una per ad grup

Dupa ce ai gasit macar 2-3-4 audiente (inclusiv lookalike) e nevoie sa le testezi.

DE DEPARTE – cea mai des intalnita eroare  – pe care uneori si cei cu experienta o fac – e sa amestece audientele.

Adica, sa faca o singura campanie, in care sa cumuleze toate audientele gasite, mergand pe ideea ca algoritmul facebook ii va identifica pe cei interesati si va optimiza campania.

GRESIT!

Da, exista un algoritm de auto-optimizare si da, facebook va imbunatati performantele reclamei – dar , algoritmul nu functioneaza chiar cum cred marea majoritate a celor care isi pun sperantele in el.

 

Cum CRED oamenii ca functioneaza algoritmul Facebook.

Oamenii cred ca: Algoritmul afiseaza reclama la un esantion cat mai variat de oameni, dupa care facebook vede cine face click pe reclame/cumpara, vede ce au in comun, dupa care se apuca sa caute in audienta si arata reclama doar celor care au criterii aproape identice cu cei care au cumparat, si ii ignora pe restul.

 

Cum functioneaza IN REALITATE algoritmul Facebook

Algoritmul afiseaza reclama la un esantion cat mai variat de oameni, vede care sunt criteriile GENERALE COMUNE INTREGII AUDIENTE care se potrivesc cel mai bine pentru a-i descrie pe cei care cumpara, dupa care arata reclama aproape exclusiv celor care au acele criterii generale.

 

Sa va dau un exemplu:

Sa zicem ca vreau sa vand truse de scule.

Selectez ca si audienta toata populatia Romaniei.

Evident un criteriu precis ar fi ca meseria celui care vede reclama sa fie instalator, sau electrician, sau tamplar, sau ceva de genul asta.

Credeti ca acesta va fi criteriul ales de audienta?  NU

Meseria de instalator / electrician / tamplar / etc… NU este un criteriu definitoriu pentru intreaga audienta.

“Mandatul” pe care eu l-am dat Facebook-ului este sa afiseze reclama in mare la toata populatia.

Criteriul general identificat va fi probabil o corelare mare intre cei care cumpara si sexul lor. Drept urmare, Facebook va afisa reclama in proportie de 80-90% barbatilor. Si cam atat.

Algoritmul nu va selecta criterii foarte precise, pentru ca un criteriu foarte precis NU este un criteriu general al intregii audiente. Cati % din toti romanii – barbati si femei – sunt instalatori/tamplari/electricieni, etc…. ?

NU MULTI… desi ai crede altceva daca ar fi sa te iei dupa cata lume da gauri prin blocuri cand dormi…

Vezi mai jos un webinar special axat pe setarea corecta a unei audiente plus explicatii mai pe larg cum functioneaza algoritmul de optimizare al Facebook-ului, ce poate face, si ce nu poate face.

Solicita un Audit Facebook Ads – Gratuit – Live

O consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer in care analizam campania ta de Facebook si iti oferim o parere.

› Ai campanii de promovare active pe Facebook??

› Nu esti multumit de eficienta lor?

› Nu ai vanzarile pe care le asteptai?

› Vrei o opinie din partea unei firme specializate?

» Te putem ajuta! Solicita un audit gratuit al campaniei tale de Facebook. Programeaza-te la o discutie Gratuita cu un specialist!

Cere un Audit Gratuit al reclamelor tale pe Facebook»

Ai nevoie de Publicitate pe Facebook ?

• Vrei sa vinzi rapid catre publicul larg?
• Vrei ca multi oameni sa afle de tine?
• Daca da – ai ajuns unde trebuie!

Suntem o Agentie de marketing specializata in implementarea campaniilor de promovare prin Facebook Ads si Instagram Ads.

Cere o oferta de Servicii de Facebook ads »

Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro
Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.
Vezi mai multe despre noi»

Intrebari? Sugestii? Comentarii?

Lasa-le mai jos ↓

Post navigation

← PreviousAgentie SEO – Principalele “servicii” de care sa te feresti
NextServicii SEO ieftine – este posibil? si realist? si la ce preturi? →

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published.

Ultimele articole

  • Cum a evoluat serviciul de redactare in era AI si ce urmeaza 27/06/2025
  • Google a schimbat regulile SEO in mai 2025 – ce trebuie sa stii 20/05/2025
  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads 22/04/2025
  • Toata lumea vrea Tik Tok acum. Avantajele si dezavantajele promovarii aici 16/01/2025
  • Google pentru Servicii a devenit foarte dificil si scump. De ce? Si ce poti face? 08/10/2024

Afla ce este SEO si cum poti face ca Google sa lucreze pentru tine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum iti poti creste semnificativ traficul din Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]

Vrei sa stii cum sa auditezi corect campaniile de Adwords?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa optimizezi campaniile de publicitate pe Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum care sunt principalele caracteristici ale unui site construit eficient si care vinde bine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti faci site-ul mai eficient

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei sa iti faci reclama pe Facebook dar nu stii cum?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti administrezi in mod profesionist reclamele pe Facebook

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei mai multi vizitatori pe site FARA sa platesti pentru ei sau cum sa vinzi mai mult?

›Descarca un Ghid Gratuit despre eCommerce SEO pentru Magazine Online

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum cum trebuie sa redactezi titluri excelente dar si o lista bogata de exemple si sugestii

›Descarca un Ghid Gratuit despre redactarea titlurilor excelente

oferta-seo-barbat-300x300[1]


SEOmark.ro

HOME   -   SERVICII   -   CURSURI   -   EDUCATIE   -   CONTACT   -   DESPRE NOI

Oferta noastra

SEOmark.ro ofera servicii de promovare online si cursuri de marketing online

Principalele servicii oferite sunt:
- Servicii de administrare a campaniilor de promovare prin Google Ads
- Servicii de creare site-uri web si web-design
- Servicii de optimizare a site-urilor web pentru Google si principalele motoare de cautare (Servicii de optimizare SEO)
- Servicii de administrare si promovare a campaniilor publicitare realizate prin Facebook
- Servicii de redactare a articolelor cu scopul publicarii lor in mediul online
- Servicii de optimizare a ratei de conversie pentru imbunatatirea campaniilor publicitare
- Consultanta si asistenta pe zona de marketing si promovare online

Principalele cursuri oferite sunt:
- Curs general de Marketing Online (sales funnel)
- Curs optimizare SEO - un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
- Curs jurnalism SEO - un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
- Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
- Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
- Curs de Blogging


Testimoniale clienti agentie SEOmark.ro


Achitei Andreea

Hotelurile Elexus

Dupa colaborarea cu SEOmark.ro, s-au obtinut rezultate concrete pentru site-urile hotelurilor noastre. De exemplu, site-ul hotel-carpathia.ro a ajuns în primele 5 pozitii pe cautarea “hotel Sinaia” (2023-2024-prezent), iar site-ul predeal.elexus.ro se situeaza acum in primele 3 pozitii pe cautarea “hotel Predeal” (2022-2023-2024-prezent). Mai concret, s-au creat pagini specializate pentru anumite cautari, care au fost ulterior promovate ducand la aceste pozitionari.

Achitei Andreea – Co Fondator Elexus Hotels; CA 32 mil RON 2023

TIS Farmaceutic

TIS FARMACEUTIC

SEOmark a furnizat servicii de marketing online, articole si postari pe pagina de Facebook a companiei. Rezultatele colaborarii cu SEOmark au fost foarte bune, iar raportul calitate-pret pentru serviciile oferite a fost potrivit. Am apreciat comunicarea constanta si suportul oferit oricand, inclusiv 24/24.

Dan Rebenciuc, director de vanzari la TIS Farmaceutic; CA 37 mil RON 2023

Syg Mob Design

Syg Mob Design

Syg Mob Design, companie care activeaza din 2006, produce mobilier din PAL si MDF si ofera solutii complete de amenajari si mobila pe comanda. Colaborarea cu SEOmark a inclus realizarea site-ului, curatarea lui dupa un atac si o campanie Google Ads cu costuri de 40-60 ron per client. Rezultatele au fost pozitive si, per total, am avut o experienta pozitiva cu Radu si colegii de la SEOmark.

Iulian Boboc, responsabil atelier Syg Mob Design ; CA 550K RON 2023

Estet.ro

Estet.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Estet.ro, magazin de bijuterii vintage si handmade, a inceput cu o lista de 7-8 cuvinte cheie relevante pentru atragerea publicului. S-au optimizat categoriile si denumirile produselor pentru cautari specifice, procesul fiind finalizat in 3-4 luni. In 3-5 luni, site-ul a ajuns pe prima pagina din Google pentru termeni precum: „bijuterii handmade argint” si „bijuterii vintage”.

Iordache Adriana, administrator

Funevents.ro

Funevents.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Funevents.ro – firma de animatori petreceri copii, a inceput cu imbunatatirea functionarii site-ului prin adaugarea de pagini dedicate cautarilor si completarea informatiilor existente. Au fost adaugate si link-uri externe, treptat, iar dupa 3-6 luni, traficul organic a crescut, eliminand necesitatea campaniilor Google Ads si generand suficiente cereri pentru echipa.

Borcanea Mihai, fondator;

curs jurnalism a1.ro

Curs Jurnalism a1.ro

Cursul de Jurnalism oferit de Ramona Ulici a fost o oportunitate valoroasa pentru echipa de redactori a1.ro. Am invatat reguli de redactare si tehnici pentru articole SEO. Temele au inclus redactarea articolelor, strategii de formatare si utilizarea cuvintelor cheie. La final, workshop-ul a consolidat cunostintele prin exercitii practice si discutii despre optimizarea imaginilor si sursele de informare.

redactia a1.ro


SEOmark.ro la GoTech World

Pe 12-13 noiembrie 2024, am participat la GoTech World Romexpo, un eveniment dedicat noutatilor din tehnologie. Am avut ocazia sa impartasim expertiza noastra si sa discutam despre solutii personalizate pentru fiecare business.

Pe parcursul a doua zile, am creat conexiuni, si am deschis usa unor viitoare colaborari. A fost o placere sa ne revedem cu vechi colaboratori, dar si sa cunoastem noi parteneri din industrie. Detalii suplimentare in sectiunea "Despre Noi".
SEOmark.ro – Agentie Marketing Online a participat la GoTech World

Vrei sa afli gratis cat de bine optimizat este site-ul tau?
Te putem ajuta!

Comanda un Audit SEO Gratuit

OFERTA NOASTRA

SEOmark.ro – Agentie Marketing Online Bucuresti

Principalele servicii oferite sunt:
– Administrarea campaniilor de promovare prin Google Ads
– Creare Site-uri Web si Web-Design
– Servicii SEO in Bucuresti si Online in Romania
– Administrare campanii de Facebook Ads
– Redactare articole si texte
– Optimizarea ratei de conversie
– Consultanta de marketing online

Principalele cursuri oferite sunt:
– Curs general de Marketing Online (sales funnel)
– Curs optimizare SEO – un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
– Curs jurnalism SEO – un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
– Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
– Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
– Curs de Blogging

Datele Firmei

S.C. Advert Boutique S.R.L | C.I.F. 28901466 | Nr. inregistrare: J40/8918/2011 | Adresa: Ale. Cimpul cu Flori, Nr. 4, Bl. D26, Ap. 2, Sector 6, Bucuresti

Google my Business | Google Maps

Google Maps - Suntem Aici

Copyright © Agentia Marketing Online SEOmark.ro · 2015.

Termeni si Conditii pentru utilizarea site-ului Seomark.ro