+ cateva recomandari dupa ani de urmarit campanii in social media
Daca vrei sa ai o campanie profitabila , trebuie sa corelezi BINE 3 aspecte:
1-Audienta, 2-Mesaj, 3-Destinatie
Daca oricare din cele 3 elemente nu sunt bine corelate/setate, intreaga campanie va avea de suferit.
In articol mi-am propus sa va prezint principalele reguli pe care le urmez cand setez/verific o campanie pe Facebook / Instagram ca sa ma asigur ca audienta este bine setata.
Setarea corecta a audientei unei campanii de Facebook / Instagram
1 – Exista criterii CLARE in functie de care poti defini audienta?
Eu, personal, impart audientele de pe Facebook in 2 categorii:
- Audiente pentru care exista criterii clare si definite in platforma
- Audiente pentru care NU exista criterii clare definite in platforma
Va dau cateva exemple pentru a intelege mai usor:
Audienta pentru care exista criterii clare:
- mame cu copii mici ( femei, 25-45 ani, cu copii pana in 4-5-6 ani )
- detinatori au unui model de telefon cunoscut de Facebook (poti seta ca reclamele sa mearga doar pe un anumit model de iPhone – daca vrei)
- interesul audientei este clar definit de Facebook. (de exemplu, interes Photography… desi nu stiu daca photograpy mai e un criteriu atat de clar.. au fost multe glume cum ca toata lumea e photography)
Este MUUULT mai simplu daca poti identifica anumite criterii clare.
Exista insa situatii in care NU poti identifica clar niste criterii pentru definirea audientei
Exemple de audiente fara criterii clare
- oameni interesati de zugravit — zugravitul nu e un hobby – cauti un meserias cand ai nevoie, dupa care nu te mai intereseaza
- oameni interesati sa cumpere un televizor — oricine teoretic ar putea fi interesat
- oameni interesati sa isi realizeze un site – nu exista o categorie de oameni clar definibila care au nevoie si cumpara des site-uri
Indiferent insa daca e primul sau al 2-lea caz, in general, in peste 90% din cazuri nu vrei sa mergi cu o singura audienta.
De ce?
- Vresi sa vezi daca rezultatele obtinute sunt bune sau slabe. Pentru asta ai nevoie sa testezi si alte audiente.
- Daca ai un buget mai mare, iar audienta respectiva nu e foarte mare, dupa ceva timp, majoritatea oamenilor din acea audienta vor fi vazut reclama ta, iar eficeinta campaniei va fi din ce in ce mai mica.
- Oricand este posibil ca unul sau mai multi concurenti sa targeteze aceeasi audienta – caz in care costurile de promovare vor fi creste mult.
- As zice ca punctul 3 este cel mai des intalnit MAI ALES daca audienta este evidenta/usor de targetat.
Nu stii exact care este profilul clientului tau? Ai nevoie de ajutor sa il identifici?
Cu asta ne ocupam – cere o ajutor – suntem agentie de Facebook Ads»
2 -Gasirea unor audiente pe criterii mai putin evidente
In general, in marea majoritate a cazurilor ajungi sa ai nevoie si de cateva audiente pe criterii mai putin evidente.
Fie ca nu gasesti criterii evidente, fie ca vrei sa faci niste teste, sau audiente alternative… in marea majoritate a cazurilor vei avea nevoie si de ele.
Cum le obtii?
De departe cea mai usoara modalitate, si cu care nu poti gresi prea mult, sunt audientele Lookalike.
Ce e o audienta lookalike?
E o functie a facebook-ului care iti construieste audiente plecand de la un grup mai mic de oameni pe care il setezi.
Concret, de ex: poti defini o audineta compusa din :
– oamenii care ti-au vizitat site-ul
– oameni care ti-au dat like sau au lasat comentarii pe pagina ta de facebook.
Dupa care, ii spui facebook-ului ceva de genul: “uite aici niste oameni – gaseste-mi altii foarte similari cu ei”
Noi folosim audientele Lookalike si cam ca un fel de sistem de referinta. In sensul ca de cele mai multe ori sunt audiente bune. Poti gasi si criterii manuale care sa mearga mai bine – dar nu e foarte usor si nu merge in orice domeniu de activitate.
Audientele Lookalike sunt ca un fel de baza buna de plecare. Iti faci treaba cu ele – si e un mare plus daca poti gasi ceva care sa mearga mai bine.
Daca vrei sa vezi in detaliu cum se seteaza o audienta LookAlike, vezi mai jos un webinar
O consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer in care analizam campania ta de Facebook si iti oferim o parere.
› Ai campanii de promovare active pe Facebook??
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu ai vanzarile pe care le asteptai?
› Vrei o opinie din partea unei firme specializate?
» Te putem ajuta! Solicita un audit gratuit al campaniei tale de Facebook. Programeaza-te la o discutie Gratuita cu un specialist!
• Vrei sa vinzi rapid catre publicul larg?
• Vrei ca multi oameni sa afle de tine?
• Daca da – ai ajuns unde trebuie!
Suntem o Agentie de marketing specializata in implementarea campaniilor de promovare prin Facebook Ads si Instagram Ads.
3 – Implementeaza audientele – maxim una per ad grup
Dupa ce ai gasit macar 2-3-4 audiente (inclusiv lookalike) e nevoie sa le testezi.
DE DEPARTE – cea mai des intalnita eroare – pe care uneori si cei cu experienta o fac – e sa amestece audientele.
Adica, sa faca o singura campanie, in care sa cumuleze toate audientele gasite, mergand pe ideea ca algoritmul facebook ii va identifica pe cei interesati si va optimiza campania.
GRESIT!
Da, exista un algoritm de auto-optimizare si da, facebook va imbunatati performantele reclamei – dar , algoritmul nu functioneaza chiar cum cred marea majoritate a celor care isi pun sperantele in el.
Cum CRED oamenii ca functioneaza algoritmul Facebook.
Oamenii cred ca: Algoritmul afiseaza reclama la un esantion cat mai variat de oameni, dupa care facebook vede cine face click pe reclame/cumpara, vede ce au in comun, dupa care se apuca sa caute in audienta si arata reclama doar celor care au criterii aproape identice cu cei care au cumparat, si ii ignora pe restul.
Cum functioneaza IN REALITATE algoritmul Facebook
Algoritmul afiseaza reclama la un esantion cat mai variat de oameni, vede care sunt criteriile GENERALE COMUNE INTREGII AUDIENTE care se potrivesc cel mai bine pentru a-i descrie pe cei care cumpara, dupa care arata reclama aproape exclusiv celor care au acele criterii generale.
Sa va dau un exemplu:
Sa zicem ca vreau sa vand truse de scule.
Selectez ca si audienta toata populatia Romaniei.
Evident un criteriu precis ar fi ca meseria celui care vede reclama sa fie instalator, sau electrician, sau tamplar, sau ceva de genul asta.
Credeti ca acesta va fi criteriul ales de audienta? NU
Meseria de instalator / electrician / tamplar / etc… NU este un criteriu definitoriu pentru intreaga audienta.
“Mandatul” pe care eu l-am dat Facebook-ului este sa afiseze reclama in mare la toata populatia.
Criteriul general identificat va fi probabil o corelare mare intre cei care cumpara si sexul lor. Drept urmare, Facebook va afisa reclama in proportie de 80-90% barbatilor. Si cam atat.
Algoritmul nu va selecta criterii foarte precise, pentru ca un criteriu foarte precis NU este un criteriu general al intregii audiente. Cati % din toti romanii – barbati si femei – sunt instalatori/tamplari/electricieni, etc…. ?
NU MULTI… desi ai crede altceva daca ar fi sa te iei dupa cata lume da gauri prin blocuri cand dormi…
Vezi mai jos un webinar special axat pe setarea corecta a unei audiente plus explicatii mai pe larg cum functioneaza algoritmul de optimizare al Facebook-ului, ce poate face, si ce nu poate face.
O consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer in care analizam campania ta de Facebook si iti oferim o parere.
› Ai campanii de promovare active pe Facebook??
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu ai vanzarile pe care le asteptai?
› Vrei o opinie din partea unei firme specializate?
» Te putem ajuta! Solicita un audit gratuit al campaniei tale de Facebook. Programeaza-te la o discutie Gratuita cu un specialist!
• Vrei sa vinzi rapid catre publicul larg?
• Vrei ca multi oameni sa afle de tine?
• Daca da – ai ajuns unde trebuie!
Suntem o Agentie de marketing specializata in implementarea campaniilor de promovare prin Facebook Ads si Instagram Ads.
Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro
Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.
Vezi mai multe despre noi»
Intrebari? Sugestii? Comentarii?
Lasa-le mai jos ↓