Top Modalitati de a castiga bani cu un blog
In acest articol am sa prezint CONCRET cum se poate monetiza un blog
(valabil si pentru un site de content)
Adica, cum sa gasesti clienti reali, cum si ce sa vinzi si, in general, tot ce trebuie sa faci sa fii profitabil daca esti un blogger mic sau mediu si vrei sa devii un blogger profesionist.
Daca subiectul e de interes pentru tine, ai ajuns unde trebuie.

Acest articol este partea a 3-a si ultima a unei mini serii despre ce inseamna sa fii un blogger profesionist.
› Prima parte este despre cum sa gasim idei de blog-uri profitabile si cam cati bani se pot castiga din blogging
› A 2-a parte este despre promovarea unui blog si tehnici de redactare de articole
Daca te intereseaza in general blogging-ul, atunci ai de castigat daca arunci un ochi si peste celelalte doua articole
Top modalitati de a monetiza un blog
Sa luam doua cazuri:
1. Cumparator de publicitate ↔ Blogger
2. Cumparator de publicitate ↔ Intermediar ↔ Blogger
In care dintre cele doua cazuri crezi ca blogger-ul castiga mai mult?
Asa ma gandeam si eu…
In mare, sunt doua tipuri de monetizari:
› Cand ai legaturi directe cu clientii de publicitate
› Cand clientii ajung la tine printr-un intermediar – care poate fi oricine, de la Google (adsense) pana la firme de afiliere/profit-sharing sau agentii mari de publicitate din Romania.
In MAREA majoritate a cazurilor, intermediarul isi opreste o mare parte a bugetului (de multe ori peste 60% din bani). Daca vrei ca 100% din bugetul de publicitate alocat pentru site-ul tau sa ajunga la tine, este obligatoriu sa stabilesti relatii directe cu clientii potentiali.
Precizare: Sa nu credeti ca insinuez ca intermediarii sunt rai. Principala lor functie e de a distribui bugetele foarte mari. Pentru o companie foarte mare, este greu sa mentina legatura cu sute de site-uri – asta e treaba intermediarilor.
Un alt beneficiu al intermediarilor – cum e adsense – este ca tu, bloggerul, nu trebuie sa faci NIMIC. Instalezi codul si TEORETIC iti intra bani. Intra si practic, doar ca asa de putin, incat nu prea merita.
Pana la urma, vorba aia: There is NO free luch. Nu te poti astepta ca intermediarul sa iti aduca bani fara sa ia partea leului.
Deci, ca strategie GENERALA de monetizare a unui blog:
Daca esti blogger mic/mediu cea mai mare parte a veniturilor trebuie sa vina de la clientii pe care ii cauti singur.
Monetizarea prin intermediari este ok, dar DOAR ca masura complementara.
Dupa ce ai vandut cea mai mare parte a site-ului tau direct la clienti (asta trebuie sa fie obiectivul) ce a ramas liber poate fi umplut cu adsense, afiliere, etc…
Daca te astepti sa nu faci nimic decat sa scrii, dupa care miraculos sa se deschida o teava de bani in casa, atunci mi-e teama ca o sa ai parte de dezamagiri…
Descarca Gratuit Ghidul pentru redactarea titlurilor excelente
› Un Ghid Gratuit in care am pus o formula Verificata pentru redactarea titlurilor PLUS O Lista Bogata de exemple si sugestii
Monetizarea directa a blog-ului
“Produse” pe care sa le vinzi efectiv daca ai un blog
Gandeste-te la un magazin. Cand crezi ca va castiga mai multi bani? Daca va vinde mai multe tipuri de produse – sau – daca vinde mai putine tipuri de produse?
Acelasi lucru este valabil si pentru un blog.
Cu cat vinzi mai multe “produse” cu atat profitul tau va fi mai mare.
Sigur, poate aparea intrebarea: CATE produse sa aiba un blog???
E doar un blog … ce mare lucru poti vinde pe un blog???
Sunt 2 categorii principale de “produse” pe care le poate vinde un blog/blogger
Pentru fiecare categorie o sa fac o lista cat mai completa pot de “produse” ce pot fi vandute.
• Intai, un blog/blogger poate vinde traficul site-ului sau. Adica sa afiseze in diferite tipuri reclama clientului de publicitate la vizitatorii sai.
• In al doilea rand, un blog/blogger poate vinde credibilitatea sa ori a site-ului sau. Adica sa faca recenzii (reviews) la produsele potentialilor clienti.
In acest caz, ia in calcul ca acea recenzie va fi in general promovata MULT in afara audientei blogului tau, deci practic vinzi imaginea si credibilitatea ta.
Top Idei pentru fiecare “tip” de produs vandut de un blog
Idei pentru monetizarea traficului unui blog
- BANNERE – In primul rand, avem vanzarea “clasica” de bannere publicitare. Practic, clientul isi pune la tine pe blog/site una sau mai multe poze cu o reclama spre el.
- Orice pe lumea asta are pretul sau corect. Mai merge modalitatea asta, insa, e destul de slaba. In general, undeva intre 1 si 4-5 euro per 1000 de afisari. Simplu de implementat, dar nu foarte eficient. Mai ales daca esti mic, e greu de vandut cu preturi ok. Nimeni nu vrea sa se incurce pe sume mici iar rezultatele nu au cum sa fie spectaculoase.
- Ca si recomandare, e bine de dat la pachet, impreuna cu altceva.
- Orice pe lumea asta are pretul sau corect. Mai merge modalitatea asta, insa, e destul de slaba. In general, undeva intre 1 si 4-5 euro per 1000 de afisari. Simplu de implementat, dar nu foarte eficient. Mai ales daca esti mic, e greu de vandut cu preturi ok. Nimeni nu vrea sa se incurce pe sume mici iar rezultatele nu au cum sa fie spectaculoase.
- POP-UP – ferestre de tip pop-up – sunt acele ferestre care iti sar in fata atunci cand intrii pe un site. Pot fi agresive (acopera tot ecranul) sau discrete – acopera partial ecranul. Concret, atunci cand vizitatorul intra pe blogul tau, ii apare un pop-up cu reclama clientului tau.
- Ca si cost, se tarifeaza cam cu 50-60-70% (chiar si dublu uneori) mai mult decat un banner simplu. E o reclama mult mai eficienta DAR – MARE ATENTIE – este perceputa ca fiind mai agresiva. Posibil ca unii vizitatori sa strambe din nas.
- Ca si recomandare – sunt PRO aceasta metoda – pana la urma, daca nu scoti bani dintr-o activitate nu o vei mai face mult timp. Totusi, este bine ca produsele vandute sa aiba puternic legatura cu domeniul blogului si sa fie prezentate ca o oportunitate – gen discount la produsul X Numai si Numai pentru vizitatorii de pe blogul meu…
- Ca si cost, se tarifeaza cam cu 50-60-70% (chiar si dublu uneori) mai mult decat un banner simplu. E o reclama mult mai eficienta DAR – MARE ATENTIE – este perceputa ca fiind mai agresiva. Posibil ca unii vizitatori sa strambe din nas.
- ARTICOLE PUBLICITARE – sau advertoriale – practic, pui pe blog-ul tau articole care fac reclama – mascata sau directa – catre un client.
- Este o modalitate cu rezultate foarte variabile – foarte bune DACA articolul e bine redactat, e interesant si e pe interesul publicului (asta tine de talentul tau sau al celui care il face) SAU, daca articolul e vizibil publicitar si anost, rezultatele vor fi zero.
- O modalitate de a castiga in plus este daca TU redactezi acele articole. Costul depinde de marimea articolului, dificultatea, subiectul si notorietatea ta ca blogger. Pretul minim de recatare+publicare nu ar trebui sa fie sub 120 ron.
- Aici e o controversa – advertorialele le pui cu (P) sau nu? (P de la publicitate). Unii considera ca e obligatoriu sa pui P, altii au oferta cu si fara P.
- CATEGORIE PROMOVATA – De ce sa vinzi un articol. Poti vinde mai multe, la pachet. Si daca tot vinzi mai multe, de ce sa nu faci pentru clientul generos o categorie dedicata. Vizibilitatea va fi clar mai mare. La fel si pretul.
- Categoria trebuie sa fie in meniu pt. a fi vizibila. Retine ca NU e obligatoriu sa o mentii la infinit pe site. Inchei un parteneriat cu sponsorul x pentru o perioada de timp. Categoria exista doar pe durata acelui contract.
- Este o modalitate foarte buna de a incheia un contract mai mare, pe o durata mai lunga. Pretul ar trebui sa fie MAI MARE decat nr de articole publicate + un banner pe toata durata contractului.
- Categoria trebuie sa fie in meniu pt. a fi vizibila. Retine ca NU e obligatoriu sa o mentii la infinit pe site. Inchei un parteneriat cu sponsorul x pentru o perioada de timp. Categoria exista doar pe durata acelui contract.
- INSERTIE IN NEWSLETTER – de ce sa te limitezi doar la blog. Foloseste-te de TOATE activele pe care le ai. Lista de abonati la e-mail e unul din ele. Poti insera in newsletter-ul periodic ceva pentru clienti. Costul depinde de nr de abonati si de pozitia reclamei in e-mail.
- Ca si recomandare – NU trimite e-mail doar cu promotii. Nu sunt bine vazute. Trimite newsletter periodic PLUS acea promovare.
- De multe ori se da la pachet cu redactarea de articole
- Ca si recomandare – NU trimite e-mail doar cu promotii. Nu sunt bine vazute. Trimite newsletter periodic PLUS acea promovare.
- POSTARE PE FACEBOOK – ar trebui sa ai si o pagina de Facebook – postarile acolo sunt similare oarecum cu newsletter-ul, insa ceva mai ieftine daca nr de abonati e similar cu nr de like-uri.
- VANZARE DE LINK-URI PENTRU SEO – metoda asta e la mare pret. In articole sau pe site pui un text cu link spre site-ul clientului. Costurile variaza foarte mult si sunt direct proportionale cu marimea blogului si pozitia link-ului. Cu cat sansa de a atrage trafic real e mai mare, cu atat pretul e si el mai mare.
- Atentie – exista link-uri simple si link-uri all site. Un link pus intr-o zona care apare pe toate paginile site-ului tau, nu e un singur link – sunt tot atatea link-uri cate pagini are blogul tau.
- NU ABUZA de metoda asta. Este posibil ca Google sa isi piarda increderea in tine daca pui prea multe link-uri. Daca se intampla, traficul tau va scadea.
- Atentie – exista link-uri simple si link-uri all site. Un link pus intr-o zona care apare pe toate paginile site-ului tau, nu e un singur link – sunt tot atatea link-uri cate pagini are blogul tau.
- GHIDURI TEMATICE – e ca si cum ai scrie un articol – doar ca e mai mare si e tot timpul promovat pe site-ul tau. Eventual intr-o fereastra de pop-up.
- La acest tip de produs poti colecta si date personale ale celor care descarca ghidul. Nume+telefon+email in general. Aceste date sunt destul de valoroase pentru client – automat si pretul ar trebui sa fie mai mare.
- Este fie o modalitate de a vinde mai scump site-ul tau daca esti maricel, FIE o modalitate de a convinge clienti DACA esti MIC sau FOARTE MIC. In cazul in care esti foarte mic, poti garanta ca tii activa promovarea (orice a cumparat clietul) pana cand se atinge un numar minim de X lead-uri.
- Fa experimente inainte ca sa stii cat timp ar trebui sa tii promovarea. Un lead costa de la cativa lei la cateva zeci de lei, poate chiar mai mult in cazul anumitor cazuri de promovari foarte nisate.
- Este fie o modalitate de a vinde mai scump site-ul tau daca esti maricel, FIE o modalitate de a convinge clienti DACA esti MIC sau FOARTE MIC. In cazul in care esti foarte mic, poti garanta ca tii activa promovarea (orice a cumparat clietul) pana cand se atinge un numar minim de X lead-uri.
- La acest tip de produs poti colecta si date personale ale celor care descarca ghidul. Nume+telefon+email in general. Aceste date sunt destul de valoroase pentru client – automat si pretul ar trebui sa fie mai mare.
Din considerente de timp, am sa ma opresc deocamdata aici, desi mai sunt si alte produse ce pot fi vandute.
IMPORTANT: Toate cele de mai sus sunt complementare. Cand faci o oferta catre un potential client, incearca intai sa vezi CE vrea, DE CE are nevoie, dupa care sa ii faci niste pachete din combinatii de “produse” mentionate mai sus.
Top Idei pentru fiecare vanzarea credibilitatii unui blog/blogger
Nu vinzi doar continut – efectiv iti vinzi imaginea si credibilitatea – pretul TREBUIE sa fie pe masura
- RECENZIE DE PRODUS – asta e modalitatea clasica de vanzare a credibilitatii. Faci o recenzie “impartiala” care este “intamplator” intotdeauna pozitiva pentru produsul X, dupa care o pui pe site.
- Functioneaza ok DACA o faci interesant si credibil. NU UITA – increderea se castiga greu si se pierde usor. Daca dai nota 10 la toate gunoaiele nu te astepta ca pe termen lung parerea audientei tale sa fie prea buna despre tine, cu toate implicatiile ce reies….
- NICIUN client nu va vrea un review prost. Daca vrei sa fii onest si cu coloana vertebrala, alege FOARTE BINE ce produse promovezi. DACA acel produs chiar e ok si parerea ta sincera e ca e buna, atunci promovarea va avea succes.
- Pentru marea majoritate a produselor, merge FOARTE bine daca faci si un video pe care il pui pe YouTube&Facebook.
- O varianta de recenzie de produs – care poate functiona mai bine si iti pune MAI PUTIN in risc credibilitatea e tutorialul. In loc sa faci un review in care sa exprimi o parere, faci un tutorial de utilizare. E util si nu trebuie sa iti expui clar parerile. Arati cum se foloseste, fara a evidentia cat de bun este.
- Merge ok , evident daca si produsul este cat de cat ok.
- POSTARE PROMOVATA – pe scurt – faci un articol in care spui ceva de un produs, il postezi pe Facebook, iar postarea TA e promovata DE CLIENT, pe banii LUI, catre audienta LUI.
- Adica, firma X se lauda cu: “uite ce parere buna are bloggerul X despre noi”
- Este o alternativa FOARTE buna la reclama standard pe Facebook. MULTI nu stiu de asta si poti gasi clienti, doar ca trebuie sa ii cauti. Cauta firme din nisa ta, care au reclama pe FB si propune-le. Ai grija insa cu cine te asociezi.
- Adica, firma X se lauda cu: “uite ce parere buna are bloggerul X despre noi”
- ASOCIEREA IMAGINII PERSONALE – aici e clar – trebuie ca TU, persoana fizica Blogger sa promovezi produsele companiei X.
- In general, merge DOAR daca ai si un Vlog asociat si ai o imagine buna sau daca esti CAT DE CAT cunoscut. Daca esti ilustrul necunoscut, nu te astepta ca fata ta sa valoreze foarte mult.
- Ca si recomandare, mai ales ca video e de viitor, incearca sa construiesti si un Vlog pe langa Blog…
- In general, merge DOAR daca ai si un Vlog asociat si ai o imagine buna sau daca esti CAT DE CAT cunoscut. Daca esti ilustrul necunoscut, nu te astepta ca fata ta sa valoreze foarte mult.
Recomandare: NU fa lucruri pe care ai putea sa le regreti mai incolo. Fii FOARTE SELECTIV cu cei carora alegi sa le vinzi imagina ta.
Descarca Gratuit Ghidul pentru redactarea titlurilor excelente
› Un Ghid Gratuit in care am pus o formula Verificata pentru redactarea titlurilor PLUS O Lista Bogata de exemple si sugestii
Monetizarea Blogului – Idei de final
La inceput, cand esti mic, nu uita ca lumea nu are nevoie de tine – tu ai nevoie mai mare de lume. Gandeste-te care sunt firmele care sunt cat de cat in zona de activitate a blogului tau si trimite-le e-mailuri in care incerci sa le vinzi produsele tale.
NU te astepta sa vinzi din prima si NU te astepta sa ai o rata mare de succes la vanzari. Foarte probabil mai putin de 1 din 100 persoane contactate va cumpara ceva.
Nu e usor si e consumator de timp. In timp insa, incet-incet, lumea o sa te remarce si vei incepe sa vinzi cate ceva.
Nu te baza pe modalitati pasive de monetizare – cum sunt adsense, afiliere, etc… ITI POT aduce bani, dar mai ales cand esti mic – COMPLET INSUFICIENT pentru a transforma blogging-ul intr-o activitate sustenabila. Sunt modalitati ok, dar DOAR auxiliare.
Grosul banilor vor veni doar de la clientii directi, pe care trebuie sa ti-i gasesti singur.
Descarca Gratuit Ghidul pentru redactarea titlurilor excelente
› Un Ghid Gratuit in care am pus o formula Verificata pentru redactarea titlurilor PLUS O Lista Bogata de exemple si sugestii
Acest articol este partea a 3-a si ultima a unei mini serii despre ce inseamna sa fii un blogger profesionist.
› Prima parte este despre cum sa gasim idei de blog-uri profitabile si cam cati bani se pot castiga din blogging
› A 2-a parte este despre promovarea unui blog si tehnici de redactare de articole
Daca te intereseaza in general bloging-ul, atunci ai de castigat daca arunci un ochi si peste celelalte doua articole
Radu Ciofu, SEOmark.ro
E ceva ce NU ai inteles? Vrei precizari suplimentare legat de ceva din acest articol?
Pune intrebarile in comentarii si noi vom raspunde.
Bravo! Interesant articol ! Si concret! 🙂
Excelent!
Multumesc.