Te intereseaza sa atragi gratuit vizitatori din Google?
Vrei sa fi pe primele pozitii si sa primesti trafic de calitate?
Perfect. Fa-ti un canal de Youtube. O sa ai nevoie de el.
Nu e nici o gluma. In cativa ani, o MARE parte din primele pozitii din Google vor fi videoclipuri de pe Youtube.
Fara un canal de YouTube, pe anumite cautari, nu o sa ai ce sa cauti in prima pagina a Google.
Cum va arata SEO in viitor si cum sa folosim YouTube pentru a atrage cautari din Google.
In martie anul acesta (2020) google a facut un update major al algoritmului sau. Nu e ceva complet deosebit – se intampl in general a de 2-3 ori pe an….
Acest update a avut insa un caracter mai special.
Las poza de mai jos sa vorbeasca!
Este vorba de traficul SEOmark.ro din Google pentru videoclipuri.
Adica?
Sunt cautari pe care oameni le-au facut IN GOOGLE (nu in Youtube) si pentru care videoclipurile noastre DIN SITE (din SEOmark.ro) au atras click-uri.
Ca sa intelegeti si mai exact: la unele din articolele noastre, avem si videoclip asociat ( in fiecare joi avem cate un webinar live, gratuit). Cumva, dupa update-ul din martie 2020, Google a “invatat” sa lege mult mai bine anumite videoclipuri de pe Youtube de articolele pe care le aveam si sa le serveasca cautatorilor sai.
Altfel spus, am inceput sa atragem din Google cautari pe videoclipurile noastre puse in site.
Pana la update, in aproape tot anul 2019, nu cred ca am avut mai mult de 4-5 click-uri tot anul, iar dupa update, in medie cam 6 click-uri pe zi.
Noi nu am schimbat nimic. Google s-a schimbat. Si clar impinge mai mult si va impinge SI MAI MULT Youtube.
Ce inseamna si cum sa profitam de cresterea YouTube in Google
Intai, de ce cred ca trend-ul asta va creste mult in viitor?
1 – pentru ca lui Google ii convine de minune.
Google este Youtube, sunt aceeasi companie. Cand castiga Google mai multi bani? Cand trimite vizitatorul la un tert site? sau cand il trimite tot la el in curte unde ii poate vinde in continuare reclama?
2 – lasand la o parte conspiratiile mondiale, Google nu poate lupta complet contra curentului. Google si-a mentinut monopol ca motor de cautare si pentru ca a facut pana acum o treaba mult mai buna decat competitorii. Alternative sunt multe, dar nu vin cu rezultate foarte precise. In orice alt motor de cautare gasesti mai greu ce vrei.
Google a vazut ca in ultima perioada, pe anumite cautari videoclipurile (Youtube) raspund mult mai bine cautarii utilizatorilor.
Daca cauti “tutorial make-up de seara” – ce ai prefera sa vezi? Un video? sau sa citesti un articol?
Daca cauti “cum sa dezasamblezi + modelul tau de laptop” ce ai prefera? Un video? sau un articol?
Daca cauti “cum sa faci + un model de lego” – ce ai prefera? un articol? sau un video?
Daca cauti “salam” – una din cautarile preferate ale romaniei – crezi ca vrea cineva sa citeasca ceva?
Pentru anumite cautari – NU TOATE – un video raspunde mult mai bine nevoii utilizatorului.
Si Google – cu ajutorul machine learning – va fi din ce in ce mai eficient in a identifica pentru fiecare cautare ce se vrea si va afisa – acolo unde e cazul video-uri.
Si o va face din ce in ce mai mult in viitor.
Si ca o coincidenta , sau poate ca asta a grabit update-ul , pandemia a accelerat MULT promovarea prin Youtube.
› In cativa ani, sa ai un canal de Youtube va fi la fel de obligatoriu cum e sa ai acum o pagina de facebook / un site.
Cum profitam?
1 –
Fa-ti un canal de YouTube si incepe sa postezi ceva. Preferabil tutoriale.
Daca ai buget, lucreaza cu o firma care se pricepe.
Daca nu, cauta pe Youtube tutoriale. Nu e mare branza. Poti incepe si cu un telefon. Ideea e sa incepi de undeva.
2 –
Dupa ce te-ai “rodat” cat de cat cu videoclipurile, fa-ti un plan editorial.
Adica:
Fa o lista de cuvinte cheie pentru care vrei sa atragi trafic.
Cauta in Google acele cuvinte cheie si foloseste-ti mintea.
- Daca in Google NU apar videoclipuri in prima pagina si daca nu are nici o logica sa apara, sterge cuvantul din lista.
- Exemple: bilet avion + destinatie…. | Servicii dezinsectie Bucuresti | Pantofi negri barbatesti
- In esenta, sunt cam 2 tipuri de cautari : informationale si tranzactionale. In prima faza, si pentru cautarile generale cred ca doar cele informationale se preteaza pentru continut video > vezi aici ce inseamna cautare informationala sau tranzactionala»
- Exemple: bilet avion + destinatie…. | Servicii dezinsectie Bucuresti | Pantofi negri barbatesti
- Daca in Google apar videoclipuri sau daca un video ar fi o solutie buna pentru acea cautare, atunci pastreaza cuvantul in lista.
Sorteaza cuvintele din lista in functie de volumul cautarilor (numarul lunar de cautari) si utilitatea pentru tine (cat de profitabil e acel cuvant).
Dupa care, fa pentru fiecare cuvant un articol si un videoclip.
Pune in descrierea video link cu articolul si mentioneaza-l. Inlcude video in articol, preferabil cu embed.
Recomandare: merge mai bine daca sunt complementare, decat daca este exact acelasi lucru dar scris / vorbit.
Daca ai facut ceva ok, o sa ai sanse mari sa atragi trafic din Google.
Dupa ce ai facut un cuplu video-articol, promoveaza-l in cat mai multe locuri.
3 –
Dupa ce a trecut ceva timp, poti vedea pe statistici care care videoclipuri/articole sunt cele mai eficiente in a atrage trafic sau a genera lead-uri.
Ia-le pe primele 2-3-4 si promoveaza-le platit.
4 –
De retinut: nu trebuie neaparat sa fie articole complet noi.
Daca anumite subiecte pentru care ai scris in trecut sunt in continuare relevante, e foarte bine sa resuscitezi articole mai vechi.
- Intai, nu schimba URL-ul articolului sau subiectul general.
- Revizuiteste textul, scoate ce nu mai e valabil, pune continut nou si actual, schimba data.
- Google va aprecia mult faptul ca ai actualizat continut mai vechi.
- Fa un videoclip si ataseaza-l articolului refacut/actualizat.
- In general, ca sa fie eficient, trebuie sa refaci/adaugi cel putin cam 30% din continutul existent.
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Ai Intrebari? Pareri? Comentarii?
Lasa-le mai jos ↓